Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben er bang voor :(:(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ben er bang voor :(:(

Hallo allen

Ga binnen weekje 40D gaan kopen met 18-55 IS 3.5 -5.6 .. maar hoor nu ook op topic's enzo van de error99 . 't Komt ZO VEEL voor blijkbaar? wat moet ik nu gaan doen? moet ik een 40D kopen met het risico dat hij al kapot is na 2 foto's? dat kan tog niet? je betaald 800€ voor zo'n ding en er is kans dat hij na 2 foto's al naar de vaantjes is... Wat is dat voor 'zever', dat mag tog niet? zoveel betalen en 't is bij de helft al kapot.. moet ik dat risico nemen? is er IETS aan te doen, als je het voor hebt?

Groetjes

Re: Ben er bang voor

Ja idd, het is idd een zeer groot risico om dit toestel te kopen, zo zijn er al reeds gevallen geweest die zelfs nog geen volledige foto hebben kunnen maken, je gelooft het mischien niet, die eerste foto was zelfs maar voor de helft belicht! Een halve foto dus!!
    Wat is er nu gebeurd, die sluiter ging maar voor de helft open, daarna was ie stuk....

Je kan beter gaan voor de 1DS Mark III, en dan nog he!
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Ik denk niet dat je zo bang voor moet zijn. Er zijn zo enorm veel 40D's verkocht en die hebben écht niet allemaal last van ERR99 enzo hoor. Natuurlijk kan een camera kapot gaan, 't is tenslotte allemaal fijngevoelige mechanica en electronica. Maar daarvoor heb je immers toch ook garantie.

En trouwens, mensen die negatieve ervaringen hebben zul je veel meer horen schreeuwen dan mensen die uitsluitend goede ervaringen hebben. En dus is een forum niet persé een goede graadmeter om te bepalen of een bepaald type camera (of welk ander voorwerp dan ook) echt problemen heeft....

Ik heb zelf een 40D en heb er inmiddels zo'n 13.000 clicks mee gemaakt zonder noemenswaardige problemen. In ieder geval nog nooit een ERR 99 gehad. Heb wel 't idee gehad dat er iets mis was met de ontspanknop maar misschien is 't toeval geweest maar na een firmware update heb ik geen last meer gehad... En da's inmiddels zo'n 1/2 jaar geleden...
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik gebruik onder andere de Canon EOS 40D "professioneel" gedurende nu al 1 jaar.
        Mijn klanten zijn tevreden over de foto's, ik dus ook.
        Ik weet soms niet altijd waar die cowboy verhalen vandaan komen.
        Ok, er kan wel eens een fabricatiefout optreden, daarvoor dient ook de garantie hé.
        Dat kan je bij gelijk wel merk hebben.

Bijvoorbeeld, onze Sony Playstation gaf na 1,5 jaar de geest
        We hebben gewoon weer een nieuwe gekocht. (ook al vonden we het niet kunnen dat dat ding al kapot was.)
        Hoeveel playstations zijn er ondertussen al niet verkocht geweest in de wereld ?

Maar ja, een camera heeft natuurlijk wel een ander prijskaartje hé.

Het beste wat ik je kan aanraden, uittesten in de winkel. trek gerust een paar foto's, een winkel met een goede service en reputatie zal daar totaal geen probleem van maken.

Succes met de aankoop.
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Hoi,
          investeer gerust in een 40D, hier ook géén problemen.
          Goede camera met prima gebruiks- en instelmogelijkheden.

Niet té bang en gewoon doen.
          En mocht het onverhoops tóch mis gaan, dan heb je altijd de garantie nog...

Succes
          Adrie

Comment

Hier ook een gebruiker van een 40 D, nu een jaar en zonder problemen te kennen. Heb er toen 1360 euro voor betaald samen met een 17-85 IS, min cashback. Zou de koop direkt overdoen, denk dat ik de 15 Mp vd 50 D niet nodig heb.
            Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

Comment

Vandaag, tijdens de cyclocross, kreeg mijn 40D ook last van het bekende "ERROR 99" probleem.

Ik zal morgen mijn oude 20D moeten gebruiken...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Huplaaaa

Alweer een nieuw slachtofffer.. waarom zou ik verdorie nog een 40D kopen???

Comment

Je hoort natuurlijk alleen maar de slechte ervaringen. Mensen zonder problemen zullen minder snel reageren in dergelijk topic.
                  My Flickr page!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xemio Bekijk bericht
                    Je hoort natuurlijk alleen maar de slechte ervaringen. Mensen zonder problemen zullen minder snel reageren in dergelijk topic.
                    Dat zal dan wel waar zijn. Maar indien er (zelfs op een forum) zovelen klagen, dan zal daar beslist
                    ook iets van waar zijn.

Comment

Mensen, jullie zeggen ; mensen die gern problemen hebben met hun 40D gaan dat niet in een topic schrijven.

Kan mij helemaal NIKS schelen... Zegt mij al genoeg typ google: err99 40D je vind 1537536657 topics over dat? Dat KAN toch gewoonweg niet? Canon met hun grote naam en 5/100 van de gebruikers hebben 40D , 1/1000 klagen over die 40D en canon heeft er zelf geen 'correct' antwoord op! Sorry maar dan trek ik snel mijn conclusies!

Comment

Voor 800 euro mag er wel garantie op zitten.
                        Persoonlijk had ik net zo lief een zo goed als nieuwe 30D voor minder dan de helft en een paar mooie lenzen.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                          Mensen, jullie zeggen ; mensen die gern problemen hebben met hun 40D gaan dat niet in een topic schrijven.

Kan mij helemaal NIKS schelen... Zegt mij al genoeg typ google: err99 40D je vind 1537536657 topics over dat? Dat KAN toch gewoonweg niet? Canon met hun grote naam en 5/100 van de gebruikers hebben 40D , 1/1000 klagen over die 40D en canon heeft er zelf geen 'correct' antwoord op! Sorry maar dan trek ik snel mijn conclusies!

Goh, ik vind er slechts 40400 topics over....

[IMG][/IMG]

Met andere woorden, overdrijven is ook een kunst op zich

@cedricje.l Koop jij je toch gewoon géén Canon, als jij daarmee de illusie hebt dat je dan geen andere problemen in huis haalt. Maar doe jezelf een lol en ga ook eens zoeken op BGLOD, dan kun je zien dat Canon niet de enige fabrikant is die kennelijk bepaalde mankementen kent

Ik denk dat het heel simpel te stellen is. ERR 99 kan van alles zijn. Het duidt dus niet persé op één bepaald specifiek probleem. Als je (vaak) te maken krijgt met een ERR 99 weet je dus gewoon dat er iets loos is en dat 'ie gecheckt en gerepareerd zal moeten worden. Bovendien zal het gewoon te maken hebben met de wet van de grote getallen. Er worden héél véél van die Canon body's verkocht en er zal maar een klein percentage zijn die dergelijke problemen kent anders zouden ze er wel wat aan doen. Maar waarschijnlijk is het (onder garantie) repareren van de defecte toestellen gewoon goedkoper dan het aanpassen van het productieproces. En da's natuurlijk ook niet zo gek aangezien zo'n body tegenwoordig maar een jaar of anderhalf de tijd heeft om kostendekkend te geraken (en dan liefst ook nog winstmakend zijn) omdat de consument dan kennelijk al weer schreeuwt om verbeteringen en (overbodige) vernieuwingen En als ze niet meedoen raken ze achterop in de markt en komt het helemaal niet meer goed. (lees: megapixelrace)

Uiteraard zou ik er ook stevig van balen als mijn 40D ERR 99 zou gaan vertonen, en die kans is best aanwezig. Sterker nog, ik ben er zelfs 'bang' voor dat mijn exemplaar ook dergelijk problemen gaat kennen. Maar ik hou mezelf niet voor de gek door te denken dat dergelijke problemen bij andere fabrikanten niet voor zouden kunnen komen. En verder hoop ik maar dat ik een back-up body heb, mocht ik dergelijke problemen krijgen. (ben voornemens een extra body bij te kopen volgend jaar, bij voorkeur een full frame) En zo niet, dan zal dat sowieso het moment worden om een back-up body aan te schaffen......

@ MR.IPHONE; Die 800,- lijkt me best wel fors geprijsd. De 40D body is namelijk al verkrijgbaar voor 625,- en de 18-55 IS vanaf 70,- Scheelt toch 100,- die je weer kunt spenderen aan geheugenkaartjes, accu's, enz.
                          Last edited by MarkEL; 7 december 2008, 00:07.
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

ondanks het feit dat er (gelukkig) ook tevreden gebruikers zijn zou ik dat type zeker nooit kopen, mensen met meerdere camera's of een hoop poen zullen zich dat niet zo aantrekken maar , als mensen lange tijd sparen en er extra voor gaan bijklussen om dan uiteindelijk een mooie nieuwe camera te kopen van zoveel geld en dat ding begeeft het na enkele weken of maanden of er treden voordurend errors op tja dat is niet echt iets om blij van te worden....

en ja een gewaarschuwd man is er...........

ik zou zeker toch eens rondkijken naar iets anders , alle merken bieden goede degelijke camera's aan zeker in die prijsklasse dus laat die canon alvast maar linksliggen

mijn advies "niet kopen"

voor die prijs heb je ook al keuze genoeg bij nikon!
                            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Het begint hier wat een merken discussie te worden.
                              Op zichzelf niet volledig te vermijden.

Mijn advies :
                              * kijk naar het systeem dat je koopt; de body is enkel een deeltje van het geheel; je gaat ook nog lenzen, een flits en nog van alles kopen. Koop het systeem dat u biedt wat je zoekt aan een prijs die je wilt betalen.
                              * sorry, Nikon is als systeem duidelijk duurder dan Canon. Hun apparaten zijn volgens mij wel betrouwbaarder dan Canon maar daar betaal je ook voor. Soms is het de moeite soms niet. Hun lenzen zijn een pak duurder en bieden niet echt meer aan. Ze missen ook goedkopere alternatieven (vb een F4 lens) die Canon wel aanbiedt.
                              * elk systeem heeft wel zijn mankementen maar als je hard hebt moeten sparen, zou ik voorzichtig zijn een toestel te kopen waar je u op voorhand al niet goed bij voelt; dit gezegd zijnde biedt de 40D wel heel wat voor zijn geld. Maar het Canon systeem heeft natuurlijk ook nog andere bodies.

Comment

Working...
                              X