Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tolwegen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tolwegen

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Ja, een sneer naar de mensen die wél de moeite doen om een auto aan de kant te laten staan, altijd makkelijk.
    Lijkt mij eerder een sneer naar diegenen die de regels aan hun laars lappen. Het is niet omdat je moeite doet om de auto aan de kant te laten staan dat plots andere regels niet meer gelden.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #32
      Re: Tolwegen

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      En jij doet je boodschappen met het openbaar vervoer, je brengt 's morgens eerst de kinderen naar de crêche of school met het openbaar vervoer, je gaat ze 's avonds weer ophalen met het openbaar vervoer (je hebt een begripvolle baas die je vroeger laat vertrekken daarvoor), je brengt je ene dochter op dinsdagavond en zaterdagnamiddag naar ballet en je zoon naar de sport met het openbaar vervoer...

      Tweeverdieners met kinderen zoals wij zullen weer het grootste slachtoffer worden want wij kúnnen gewoon niet zonder auto's !
      Eigenlijk moet ik me niet verantwoorden, want nu ik er bij stilsta, ken ik een aantal mensen, volwassenen, die ooit kind waren dus,... die nooit een auto in hun gezin hebben gehad.
      Die mensen zijn ook grootgebracht, die mensen hebben ook hun boodschappen gedaan, zijn ook op school en naar hun werk geraakt. En daar is niets mis met hun.

      Als ik er nog maar over nadenk, in een andere tijdsgeest, amper 60 jaar terug waren er helemaal geen auto's... oh ja, mensen konden toen niet leven? De wereld zag er gewoon anders uit, meer markten en buurtwinkels etc. wonen in de buurt van 't werk of omgekeerd. Maar zeg niet dat het niet kan, of dat men in een gezin meer dan 1 auto moét hebben.

      Ik ken ook mensen die in hun familie auto's delen, om naar de supermarkt te gaan, en elkaar de naft etc.. betalen. Daarom moet niet noodzakelijk elk individu een auto hebben.

      Comment


      • #33
        Re: Tolwegen

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Ik ken heel wat gezinnen die net met twee gaan werken, vooral dan om die extra tweede wagen te kunnen betalen, denk ik dan.
        Wel verkeerd gedacht. 't Is wel uit noodzaak, niet voor de luxe.
        En een fietskar... mja... denk dat wij tegen elkaar niet veel zouden te zeggen hebben aan tafel.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #34
          Re: Tolwegen

          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          ne gps in elke wagen, die de km doorstuurt, dan is dat voor iedereen per km dat hij rijdt, en koppel die ineens aan de snelheden , die toegelaten zijn, en je kan alle flitspalen en trajectcontroles en mobiele flitsers zo afschaffen, en iedereen rijdt mooi tot het max. dat men mag. En bij vluchtmisdrijf, kan men ineens zien welke wagen er was, en bij diefstal, carjacking , waar uwe wagen is... En ne wagen die geen verzekering betaald, en rijdt, ineens afpakken, en...
          verplicht in elke wagen,
          Velletje aluminiumfolie rond dat apparaat en "the sky is the limit"

          Comment


          • #35
            Re: Tolwegen

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Wel verkeerd gedacht. 't Is wel uit noodzaak, niet voor de luxe.
            En een fietskar... mja... denk dat wij tegen elkaar niet veel zouden te zeggen hebben aan tafel.
            Bij mij niet uit noodzaak, veel keuzes beslis je nog steeds zelf.

            Kijk, 't is echt niet dat ik een geitenwollensokkenman ben hoor. Ik ben eerder into heavy metal en doe ook liever alles the hard way. Heb ik altijd al meer voldoening uit gehaald.

            Neemt niet weg dat het praktisch is. Een sportieve kar die je ook te voet kan gebruiken om 2 kinderen in te zetten, handiger te duwen dan 2 afzonderlijke kinderwagens. Of voor boodschappen.
            En per fiets werk ik des te meer aan mijn conditie.

            Hé, ik heb ook een rijbewijs hoor, als je met mij aan tafel wil praten. Maar mensen die beweren dat het anders kan, moeten het ook doén, en wel ik doe het nu. Fair enough.
            Los daarvan kan ik ook over cilinders lullen hoor.
            Last edited by anonymous; 7 februari 2014, 11:21.

            Comment


            • #36
              Re: Tolwegen

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

              Velletje aluminiumfolie rond dat apparaat en "the sky is the limit"
              Dat moet door de constructeur ingebouwd worden, en geen gps signaal, auto niet starten ( allee wel laten starten, want je hebt niet overal gps ( in nen tunnel bv... ) maar na 3 km ofzo, autoke uit , en speeltijd gedaan.)

              Comment


              • #37
                Re: Tolwegen

                Gewist. Doet niets terzake.
                Last edited by Skitch; 12 februari 2014, 12:22.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #38
                  Re: Tolwegen

                  dat ze eerst eens beginnen met deftige fietspaden aan te leggen, zonder dwars ribben erop welteverstaan.
                  en dan het electrisch fietsen wat stimuleren en versoepelen rond weggeving hierrond zou al velen aanzeten...
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tolwegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                    Dat moet door de constructeur ingebouwd worden, en geen gps signaal, auto niet starten ( allee wel laten starten, want je hebt niet overal gps ( in nen tunnel bv... ) maar na 3 km ofzo, autoke uit , en speeltijd gedaan.)
                    Leuk als je in de file staat in bijvoorbeeld de Kennedy tunnel.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Tolwegen

                      ????????? als je stilstaat rij je dan 3 km ??????
                      Als we er alleen nog maar mogen zijn om (politiek correct) te "functioneren" dan pas ik ook.
                      politiek ??? dus jij vind het goed dat ze 150 rijden, waar je maar 90 mag rijden, of wat ??? dat der 100 den flitspalen staan en trajectcontrole, en flits akties, die wij allemaal moeten betalen ( of denkt ge die er gratis is gekomen, zo ne paal ? ) Wacht maar tot ze uwen auto pikken, en ge ne nieuwe moet kopen, omdat ge moet gaan werken, en na een jaar!! te horen krijgt dat hij in kroatie is..( echt gebeurd ).
                      Maar ja met de mentaliteit van nu, ik heb den dikste en de grootste, en met nen bmw of porsche, moet ik toch geen 90 gaan rijden ?? want dan kan ik evengoed ne gewonen auto kopen. En zolang ze hem pikken op een ander, geen probleem voor mij

                      Comment


                      • #41
                        Re: Tolwegen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        ????????? als je stilstaat rij je dan 3 km ??????

                        politiek ??? dus jij vind het goed dat ze 150 rijden, waar je maar 90 mag rijden, of wat ??? dat der 100 den flitspalen staan en trajectcontrole, en flits akties, die wij allemaal moeten betalen ( of denkt ge die er gratis is gekomen, zo ne paal ? ) Wacht maar tot ze uwen auto pikken, en ge ne nieuwe moet kopen, omdat ge moet gaan werken, en na een jaar!! te horen krijgt dat hij in kroatie is..( echt gebeurd ).
                        Maar ja met de mentaliteit van nu, ik heb den dikste en de grootste, en met nen bmw of porsche, moet ik toch geen 90 gaan rijden ?? want dan kan ik evengoed ne gewonen auto kopen. En zolang ze hem pikken op een ander, geen probleem voor mij
                        Dus we laten big brother op alles in iedereen los?
                        Dat is dé oplossing?

                        Ongeloofelijk hoe sommige mensen zo graag gecontroleerd worden...
                        Denkt ge dat alles met chips controleren, goedkoop zal zijn?
                        of denkt ge dat die chips gratis gemaakt worden, inclusief de sattelieten die nodig zullen worden voor al het dataverkeer te behandelen?
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Tolwegen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                          ????????? als je stilstaat rij je dan 3 km ??????

                          politiek ??? dus jij vind het goed dat ze 150 rijden, waar je maar 90 mag rijden, of wat ??? dat der 100 den flitspalen staan en trajectcontrole, en flits akties, die wij allemaal moeten betalen ( of denkt ge die er gratis is gekomen, zo ne paal ? ) Wacht maar tot ze uwen auto pikken, en ge ne nieuwe moet kopen, omdat ge moet gaan werken, en na een jaar!! te horen krijgt dat hij in kroatie is..( echt gebeurd ).
                          Maar ja met de mentaliteit van nu, ik heb den dikste en de grootste, en met nen bmw of porsche, moet ik toch geen 90 gaan rijden ?? want dan kan ik evengoed ne gewonen auto kopen. En zolang ze hem pikken op een ander, geen probleem voor mij
                          Mijn auto pikken? Dat zou nog niet zo erg zijn maar de Big Brother wil ALLES hebben.

                          PS: ik heb geen auto. Als je me met een auto ziet is die geleend.............
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #43
                            Re: Tolwegen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Mijn auto pikken? Dat zou nog niet zo erg zijn maar de Big Brother wil ALLES hebben.
                            PS: ik heb geen auto. Als je me met een auto ziet is die geleend.............
                            Dan zal k die geleende maar pikken

                            Comment


                            • #44
                              Re: Tolwegen

                              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                              dat ze eerst eens beginnen met deftige fietspaden aan te leggen, zonder dwars ribben erop welteverstaan.
                              en dan het electrisch fietsen wat stimuleren en versoepelen rond weggeving hierrond zou al velen aanzeten...
                              Feit.

                              Het crowdfunding project voor meer en veiligere fietspaden in Brussel, heeft nog steeds veel succes:
                              Growfunding embraces the power of civic crowdfunding to produce shared goods that have value to our communities


                              Ecocheques is een goed initiatief, bijvoorbeeld voor de aankoop van fietsen of elektrische fietsen... , doch, spijtig dat veel mensen het gebruiken voor goederen/diensten waar het niet voor bedoeld was, zoals gadgets als ipads enzo:
                              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


                              Afzonderlijke fiets-o-strades, nog een initiatief, tussen Essen-Antwerpen is er een, tussen Antwerpen-Mechelen, en men maakt het verder af tot Brussel en plant richting Halle langs het kanaal.
                              Ook tussen Leuven en Brussel plant men er een, en hopelijk springt West- en Oost-Vlaanderen ook mee op de kar. Nu moet men er ook nog gebruik van maken natuurlijk.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Tolwegen

                                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Bij mij niet uit noodzaak, veel keuzes beslis je nog steeds zelf.

                                Kijk, 't is echt niet dat ik een geitenwollensokkenman ben hoor. Ik ben eerder into heavy metal en doe ook liever alles the hard way. Heb ik altijd al meer voldoening uit gehaald.

                                Neemt niet weg dat het praktisch is. Een sportieve kar die je ook te voet kan gebruiken om 2 kinderen in te zetten, handiger te duwen dan 2 afzonderlijke kinderwagens. Of voor boodschappen.
                                En per fiets werk ik des te meer aan mijn conditie.

                                Hé, ik heb ook een rijbewijs hoor, als je met mij aan tafel wil praten. Maar mensen die beweren dat het anders kan, moeten het ook doén, en wel ik doe het nu. Fair enough.
                                Los daarvan kan ik ook over cilinders lullen hoor.
                                Ja inderdaad, fair enough. En 'k had een fietskar efkes verward met een bakfiets

                                Ik woon in een klein dorp en ik moet eigenlijk al 5 km rijden om de eerste supermarkt tegen te komen. Winkelen bij de plaatselijke slager, bakker en buurtwinkel doen wij bewust niet omdat het in de eerste plaats duurder is en omdat je enkel met cash kan betalen. 2014, hallo !! Geloof me wanneer ik zeg dat voor ons het openbaar vervoer een uitdaging is. Het kán natuurlijk altijd, maar je kán uiteindelijk ook nog zonder wasmachine. Ik werk op 25 km van m'n huis. Da's een klein half uurtje met de auto, met het openbaar vervoer zou ik er, bijna anderhalf uur over doen. 's Avonds nog eens hetzelfde.
                                Voor m'n vrouw quasi hetzelfde.
                                'k Zou ook geen neen zeggen tegen een job dicht bij huis zodat ik met de fiets kan gaan. Dan vliegt er meteen één auto uit. Moet dan wel een job zijn die ik graag zou doen.

                                Maar los hiervan : deze wegentaks is nog maar het begin en ze zullen ongetwijfeld nog wel middelen vinden om het geld uit de zakken van de mensen te kloppen.
                                En dan zie je op TV dingen zoals The Sky is The Limit : wraakroepend. Laten we Robin Hood spelen en eens hún zakken uitkloppen...

                                Een transporter systeem zoals dat in Star Trek zou veel oplossen. Nog niet aan de orde, natuurlijk, maar als ik eventjes in m'n kristallen bol mag kijken, dan zie ik nu al dat de Belgische versie de duurste zal zijn
                                Last edited by Kaneda; 7 februari 2014, 12:07.
                                Panasonic Lumix FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X