Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad en ecocheques

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ipad en ecocheques

    Mijn echtgenote heeft in het Antwerpse zowat alle bekende winkels bezocht die Ipad's verkopen, omdat ik nog voor 500€ eco-cheques heb.
    Nergens worden eco-cheques aanvaard voor Apple materiaal, gaande van de Apple store tot VDB, Mediamarkt, Saturn, Macro enz terwijl men vlot eco-cheques aanneemt bij aankoop van een led-tv. Ik dacht dat eco-cheques ook geldig waren voor apparaten met oplaadbare batterijen, maar voor Apple is dit blijkbaar niet van toepassing.
    Iemand enig idee waarom ?

  • #2
    Re: Ipad en ecocheques

    Ik stel je het volgende voor: ga naar de kassa van een winkel waar iemand een LED-TV wil afrekenen en stel de koper voor dat je de ecocheques voor hem wil verkopen: 450 euro cash voor 500 euro eurocheques. Hij/zij blij (50 euro korting) en jij cash geld waarmee je kunt doen en laten wat je wil. Weg met die onzinnige cheques en tegoedbonnen, FNAC-bonnen etc. Cash Rules !!!
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Ipad en ecocheques

      Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Ipad en ecocheques

        dat begrijp ik wel, er zit totaal geen winst op tablets.
        en als de winkel dan ook nog een paar procent moet laten vallen op die eco dingen zijn ze de tablets aan het weggeven.
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #5
          Re: Ipad en ecocheques

          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          dat begrijp ik wel, er zit totaal geen winst op tablets.
          en als de winkel dan ook nog een paar procent moet laten vallen op die eco dingen zijn ze de tablets aan het weggeven.
          Wat een onzin denk even na

          een klant koopt een ipad voor 600 die inkoop 590 kost. hij betaalt 500 met cheques en de winkel is daarvan 5% = 25 kwijt. Verlies op de ipad 600 - 590 - 25 = 15
          een andere klant koopt een tv voor 1500 die inkoop 1200 kost en betaalt contant. winst is 300. totale winst die dag 300 - 15 = 285

          of

          een klant koopt een ipad voor 600 die inkoop 590 kost. hij betaalt contant. Winst op de ipad 600 - 590 = 10.
          een andere klant koopt een tv voor 1500 die inkoop 1200 kost en betaalt betaalt 500 met cheques en de winkel is daarvan 5% = 25 kwijt. winst is 1500 - 1200 - 25 = 275. totale winst die dag 275 + 10 = 285.

          wat is het verschil ?

          Comment


          • #6
            Re: Ipad en ecocheques

            ervan uitgaande dat de winkel die dag ook een tv verkoopt
            stel dat hij geen tv verkoopt maar nog 5 tablets met eco dinges, geen winst die dag. hahaha.
            en je mag toch niet met verlies verkopen.
            het blijven ondingen, ik zou als ik een winkel had ze wel aannemen op alles maar gewoon die 5% erbij tellen.
            problem solved. klant happy en winkelier happy.

            ps: jij weet blijkbaar precies hoe ze werken, waarom moet de winkelier opdraaien voor het aannemen van die eco dinges.
            ik kan goed begrijpen waarom ze die dan niet aannemen hoor.
            Last edited by rufus1964; 11 september 2013, 11:02.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #7
              Re: Ipad en ecocheques

              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
              het blijven ondingen, ik zou als ik een winkel had ze wel aannemen op alles maar gewoon die 5% erbij tellen.
              problem solved. klant happy en winkelier happy.
              Ik denk het niet.
              Klant ziet jouw (verhoogde) prijs en ziet elders 5% goedkoper (of nog groter verschil op internet).
              Klant koopt elders.
              Problem solved, klant happy, winkelier niets verkocht (en minder happy).
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Ipad en ecocheques

                ja maar dan kan hij niet kopen met zijn eco dinges niemand anders die ze aanneemt.
                toch zeker geen internet shop.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: Ipad en ecocheques

                  Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                  ervan uitgaande dat de winkel die dag ook een tv verkoopt
                  staat de blik op oneindig ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ipad en ecocheques

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeapie Bekijk bericht
                    staat de blik op oneindig ?
                    ik heb het dan wel over de kleine ondernemer, niet over de ketens uiteraard.
                    ik denk dat als ik 500 euro aan cheques in het bezit heb en ik kan die nergens uitgeven behalve in een winkel die er 5% bijtelt, ik dat dan graag doe hoor.
                    ook al is het product dan 25 euro duurder dan op een ander. bij die ander betaal ik 500 euro en heb nog steeds mijn cheques op zak.
                    snap je het punt?
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ipad en ecocheques

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                      Ik stel je het volgende voor: ga naar de kassa van een winkel waar iemand een LED-TV wil afrekenen en stel de koper voor dat je de ecocheques voor hem wil verkopen: 450 euro cash voor 500 euro eurocheques. Hij/zij blij (50 euro korting) en jij cash geld waarmee je kunt doen en laten wat je wil. Weg met die onzinnige cheques en tegoedbonnen, FNAC-bonnen etc. Cash Rules !!!
                      Theoretisch juist, maar in de praktijk moet je wel iemand tegenkomen die nog 450 Euro cash overheeft !
                      En het meeste geld wordt uitgegeven door mensen die het niet bezitten!

                      MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ipad en ecocheques

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Ik dacht dat eco-cheques ook geldig waren voor apparaten met oplaadbare batterijen, maar voor Apple is dit blijkbaar niet van toepassing.
                        Iemand enig idee waarom ?
                        De ecocheques hadden als doel de koopkracht te vergroten, en vooral om ze te gebruiken voor ecologische goederen en diensten.

                        Dat een tablet oplaadbare batterijen heeft, kan men enigszins bekijken als 'duurzaam', maar ik ken geen tablets met AA wegwerpbatterijen. Dus het is niet dat je dié tablet als alternatief koopt om ecologische redenen.
                        Bovendien is een tablet of een plasma tv etc nog steeds een luxe goed...

                        Wil je ze uitgeven aan ecologische goederen, ga dan eens bij Aveve binnen en koop er materiaal mee voor je tuin, je huisdieren,... of naar de fietsenwinkel in de buurt en andere zaken.

                        Persoonlijk vind ik dat de eco-cheques zijn doel gemist hebben. Tegenwoordig koopt men er alles mee...
                        Moesten het nu "luxe-cheques" heten, dan begrijp ik het dat je er gadgets mee gaat kopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ipad en ecocheques

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          De ecocheques hadden als doel de koopkracht te vergroten, en vooral om ze te gebruiken voor ecologische goederen en diensten.

                          Dat een tablet oplaadbare batterijen heeft, kan men enigszins bekijken als 'duurzaam', maar ik ken geen tablets met AA wegwerpbatterijen. Dus het is niet dat je dié tablet als alternatief koopt om ecologische redenen.
                          Bovendien is een tablet of een plasma tv etc nog steeds een luxe goed...

                          Wil je ze uitgeven aan ecologische goederen, ga dan eens bij Aveve binnen en koop er materiaal mee voor je tuin, je huisdieren,... of naar de fietsenwinkel in de buurt en andere zaken.

                          Persoonlijk vind ik dat de eco-cheques zijn doel gemist hebben. Tegenwoordig koopt men er alles mee...
                          Moesten het nu "luxe-cheques" heten, dan begrijp ik het dat je er gadgets mee gaat kopen.
                          Helemaal eens.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Theoretisch juist, maar in de praktijk moet je wel iemand tegenkomen die nog 450 Euro cash overheeft !
                          En het meeste geld wordt uitgegeven door mensen die het niet bezitten!

                          MVG, Jeff C.
                          idd Jeff, misschien gewoon eens rondvragen in de familie en kennissen kring.
                          misschien dat die nog een koelkast nodig hebben.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ipad en ecocheques

                            Wat ik wel aanraad is dat je ze gebruikt tot ten laatste 2 maand voor de vervaldatum.

                            We stonden een tijd terug in Aveve en aan de kassa zei men dat ze onze cheques niet meer konden aanvaarden, omdat die 2 maand voor de vervaldatum opgestuurd moesten worden naar een of andere dienst, en dat we de nog geldige cheques dus op voorhand moesten gebruikt hebben.
                            Wellicht duikt dat probleem ook bij andere winkelketens op.

                            Wellicht konden we dat toen ergens aanvechten, maar daar had ik geen tijd voor in de vakantie.

                            Een gewaarschuwd man, zal men niet snel verbazen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ipad en ecocheques

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Wat ik wel aanraad is dat je ze gebruikt tot ten laatste 2 maand voor de vervaldatum.

                              We stonden een tijd terug in Aveve en aan de kassa zei men dat ze onze cheques niet meer konden aanvaarden, omdat die 2 maand voor de vervaldatum opgestuurd moesten worden naar een of andere dienst, en dat we de nog geldige cheques dus op voorhand moesten gebruikt hebben.
                              Wellicht duikt dat probleem ook bij andere winkelketens op.

                              Wellicht konden we dat toen ergens aanvechten, maar daar had ik geen tijd voor in de vakantie.

                              Een gewaarschuwd man, zal men niet snel verbazen.
                              daar hoopt men natuurlijk op, dat zoveel mogelijk mensen die vergeten.
                              net zoals cadeaubonnen e.d.
                              het geld is geïnd, maar hoeft men niet uit te betalen.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                              Comment

                              Working...
                              X