Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

    Dit vind ik nu eens een nuttig ding
    De resultaten van iedereen moet ik niet weten omdat dit persoonlijk blijft.
    Het is wel een oefening die je een idee geeft wat jou te wachten staat.

    KLIK HIER
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

    Ik zal langer moeten blijven werken, meer moeten betalen als ik ziek word, en de maandelijkse rekening van Scarlet zal wat hoger worden door de hogere btw op digitale tv.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik zal langer moeten blijven werken, meer moeten betalen als ik ziek word, en de maandelijkse rekening van Scarlet zal wat hoger worden door de hogere btw op digitale tv.
      Bij opruiming van mijn papieren vond ik nog een oude factuur > tv-taks.
      Was iets van rond de 7000 frank per jaar.
      Bekijk de zaken vandaag de dag eens.
      ================================================== =============================
      Mobistar koopt een 4g-licentie voor 20,02 miljoen euro
      Mobistar bereidt zich voor op de ‘boom’ van supersnel mobiel internet dankzij de aankoop van aanvullend spectrum.
      Last edited by theokus; 28 november 2011, 18:07.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik zal langer moeten blijven werken, meer moeten betalen als ik ziek word, en de maandelijkse rekening van Scarlet zal wat hoger worden door de hogere btw op digitale tv.
        Hetzelfde, en dan ook nog (veel) meer betalen voor mijn bedrijfswagen, en meer roerende voorheffing.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

        Comment


        • #5
          Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

          Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
          Hetzelfde, en dan ook nog (veel) meer betalen voor mijn bedrijfswagen, en meer roerende voorheffing.
          Ben je zelfs dan nog beter af om géén privéwagen te kopen?
          (ik heb géén idee hoor)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

            Ik begin er ook aan te twijfelen. Eens goed rekenen aan het einde van de huidige leasingperiode.
            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

            Comment


            • #7
              Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Bij opruiming van mijn papieren vond ik nog een oude factuur > tv-taks.
              Was iets van rond de 7000 frank per jaar.
              Bekijk de zaken vandaag de dag eens.
              Volgens de maandelijkse factuur kost digitale tv 17,5 euro (btw inbegrepen).
              Alleen de btw van dat deeltje van het factuur zal van 12 naar 21% stijgen (op al de rest betaalde ik toch al 21%).
              Als mijn berekening klopt zal die factuur dus 1,13 euro per maand of 13,56 euro per jaar duurder worden (17,5 - 12% = 15,4 + 21% = 18,63 euro).
              Voor een heel jaar kost digitale tv dan 223,56 euro, dat is wat meer dan de 7000 frank van vroeger, maar rekening houdend met de indexaanpassingen valt dat eigenlijk nog wel mee tegenover wat we vroeger betaalden.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                ik zal moeten stoppen met roken, was al van plan electrisch te gaan roken.
                langer werken, later met pensioen..
                ik moet de lotto winnen!
                Photography = see the world through someone`s eyes

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Volgens de maandelijkse factuur kost digitale tv 17,5 euro (btw inbegrepen).
                  Alleen de btw van dat deeltje van het factuur zal van 12 naar 21% stijgen (op al de rest betaalde ik toch al 21%).
                  Als mijn berekening klopt zal die factuur dus 1,13 euro per maand of 13,56 euro per jaar duurder worden (17,5 - 12% = 15,4 + 21% = 18,63 euro).
                  Voor een heel jaar kost digitale tv dan 223,56 euro, dat is wat meer dan de 7000 frank van vroeger, maar rekening houdend met de indexaanpassingen valt dat eigenlijk nog wel mee tegenover wat we vroeger betaalden.
                  Ok Bart
                  De staat loopt nu wel veel geld mis he.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                    Ik vind mijn situatie daar niet in terug als zelfstandig vrij beroeper in de medische sector.
                    Langer werken kan mij niet schelen, dat was ik toch al van zin.
                    Meer roerende voorheffing betalen zal ik zeker doen, maar ik voel mij daar niet armer bij. Als ik daarmee mijn bijdrage kan leveren wil ik dit er graag bijnemen.
                    Wat er in de ziekteverzekering zal gebeuren is nog niet uitgeklaard. Onze erelonen worden normaal geïndexeerd maar ik vermoed dat onze erelonen komend jaar niet zullen aangepast worden. Dus dat zal aan de bron voelbaar zijn. Voor mijn jongere collega's die grote en dure investeringen hebben gedaan vind ik dat erger.
                    Ik rook niet, maar mijn fles druivensap zal allicht wat duurder worden, maar ik kan ook gerust zonder als ik die niet meer wil of kan betalen. Of desnoods ga ik die in Frankrijk gaan drinken.
                    Vragen heb ik wel t.a.v. mijn vrij aanvullend pensioen dat ik binnen enkele jaren wel moet opnemen. Wat zal daarvan nog overblijven ?
                    Maar de rest zullen we wel nog moeten afwachten zeker. Ik verwacht in elk geval nog veel meer onheil.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Ik vind mijn situatie daar niet in terug als zelfstandig vrij beroeper in de medische sector.
                      Langer werken kan mij niet schelen, dat was ik toch al van zin.
                      Meer roerende voorheffing betalen zal ik zeker doen, maar ik voel mij daar niet armer bij. Als ik daarmee mijn bijdrage kan leveren wil ik dit er graag bijnemen.
                      Wat er in de ziekteverzekering zal gebeuren is nog niet uitgeklaard. Onze erelonen worden normaal geïndexeerd maar ik vermoed dat onze erelonen komend jaar niet zullen aangepast worden. Dus dat zal aan de bron voelbaar zijn. Voor mijn jongere collega's die grote en dure investeringen hebben gedaan vind ik dat erger.
                      Ik rook niet, maar mijn fles druivensap zal allicht wat duurder worden, maar ik kan ook gerust zonder als ik die niet meer wil of kan betalen. Of desnoods ga ik die in Frankrijk gaan drinken.
                      Vragen heb ik wel t.a.v. mijn vrij aanvullend pensioen dat ik binnen enkele jaren wel moet opnemen. Wat zal daarvan nog overblijven ?
                      Maar de rest zullen we wel nog moeten afwachten zeker. Ik verwacht in elk geval nog veel meer onheil.
                      De klanten gaan het voelen Pol dus ook de mensen in uw sector.

                      Voor de dokters is er een "leuke" oplossing he.
                      Véél klanten betalen slechts één euro per visite.
                      Zit er voor u niet in
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Ik rook niet, maar mijn fles druivensap zal allicht wat duurder worden, maar ik kan ook gerust zonder als ik die niet meer wil of kan betalen. Of desnoods ga ik die in Frankrijk gaan drinken.
                        De accijnzen op wijn gaan niet omhoog Pol.
                        En er zijn excellente wijnen uit andere landen die even goed als en minder duur zijn dan Franse wijnen.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                          Nee, ik ben het al een dik jaar geleden afgebold in Belgie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            De accijnzen op wijn gaan niet omhoog Pol.
                            En er zijn excellente wijnen uit andere landen die even goed als en minder duur zijn dan Franse wijnen.
                            En als je Spaanse les volgt: er is ook heel goede cava
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe word jij persoonlijk getroffen door het begrotingsakkoord?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              En er zijn excellente wijnen uit andere landen die even goed als en minder duur zijn dan Franse wijnen.
                              Weet ik Robert, ik sta open voor al die wijnen, alleen het soort druivensap dat ik de laatste jaren graag drink vind je enkel bij onze zuiderburen. En om hier geen onnodige reacties te veroorzaken, kan ik verzekeren dat de prijs die ik ginder betaal niet meer is dan die van een courante fles wijn alhier waarvan je denkt toch niet gek van te zullen worden.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X