Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Damme + omgeving (mei 2007)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

    Vergeet zeker niet naar Oostkerke te gaan. Dit is een van de mooiste dorpjes in de streek. Het zal misschien wat vreemd klinken, maar mocht je de foto-shoot combineren met een kleine fiets-tocht, zou je best wat dorpen kunnen aandoen. Ik ga in ieder geval de datum in de gaten houden, maar aangezien ik één weekend op twee werk, is het niet evident (vrij weekend is meestal foto-voetbal weekend).
    www.i-mac.be
    http://www.cerclebrugge.be

    Comment


    • #17
      Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

      ik heb eens gekeken in de topografische kaartenmap van België, daar staat bij Damme als bezienswaardigheden:
      - de romboutswervedijk
      - damme boekendorp www.dammeboekendorp.be
      - stadhuis, juli en augustus open van 10-12 en 14-18h, met beiaard (39 klokken) - www.damme-online.com (misschien kunnen we daar eens binnen gaan piepen)
      - schellemolen, open van juni-september (weekend, juli & augustus alle dagen)
      - museum sint-janshospitaal www.ocmw-damme.be/museum.htm open van pasen tot eind september, di-zo 11-12h en 14-18h; herfst- en krokusvakantie 14-16h, "opgericht in 1240 door Margareta van Constantinopel. Het museum bezit een verzameling liturgische voorwerpen, meubilair, schilderijen, aardewerk". - of dat nu interessant is voor een SD?
      - Haringmarkt
      - Huise Sint-Jan
      - Huyse de Grote Sterre
      - Kerk
      - evt boottocht met de lame goedzak, van pasen tot september dagelijks. Voor groepen op verzoek, info bij toerisme damme...

      't Dichtstbijzijnde wat dan vermeld wordt is de buitenrand van Brugge.

      Een SD-fietstocht zoals hiervoor voorgesteld is geen slecht idee, heel leuk en origineel, maar ik moet zeggen dat het in Dinant te voet al goed opletten was waar de mensen allemaal uithingen (als organisator dan), ik denk dat het per fiets dan 't simpelst is van méér dan voldoende tijd uit te trekken en te zeggen: "wij verzamelen terug dààr om een bepaald uur". Dan moet niet heel de groep stoppen als iemand even een pittoresk brugje wil fotograferen
      Ook rekening houden met de mogelijkheid op regenweer, en dan best toch een alternatief voorzien... Een doorweekte groep is wellicht niet zo 'n leuke groep... enfin, hopelijk zijn de weergoden ons weer goedgezind, maar je weet nooit.

      Comment


      • #18
        Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

        Als je verder zou fietsen naar Hoeke, heb je daar even verder een luke fiets-overzet. Best leuk
        www.i-mac.be
        http://www.cerclebrugge.be

        Comment


        • #19
          Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

          Jouw idee houden we in beraad, zeker interessant .. Oostkerke, Hoeke .. de Krinkeldijk .. zeker meer dan de moeite waard !

          Ik zal even informeren naar fietsenverhuur !

          Oorspronkelijk geplaatst door i-Mac Bekijk bericht
          Vergeet zeker niet naar Oostkerke te gaan. Dit is een van de mooiste dorpjes in de streek. Het zal misschien wat vreemd klinken, maar mocht je de foto-shoot combineren met een kleine fiets-tocht, zou je best wat dorpen kunnen aandoen. Ik ga in ieder geval de datum in de gaten houden, maar aangezien ik één weekend op twee werk, is het niet evident (vrij weekend is meestal foto-voetbal weekend).
          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

          Comment


          • #20
            Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

            Oorspronkelijk geplaatst door Lightyear Bekijk bericht
            Jouw idee houden we in beraad, zeker interessant .. Oostkerke, Hoeke .. de Krinkeldijk .. zeker meer dan de moeite waard !

            Ik zal even informeren naar fietsenverhuur !
            Dat is een goed idee, want ik krijg mijn fiets niet in mijn Clio .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

              Oorspronkelijk geplaatst door Lightyear Bekijk bericht
              Jouw idee houden we in beraad, zeker interessant .. Oostkerke, Hoeke .. de Krinkeldijk .. zeker meer dan de moeite waard !

              Ik zal even informeren naar fietsenverhuur !
              Peter, in Oostkerke-dorp is er een cafeetje, waar je kan drinken (uiteraard!), eten, volkspelen kan spelen en fietsen huren. Je kan er zelfs een gids bespreken die met je mee fietst of die een kruidenwandeling begeleidt. Alleen, ik kan verd*mme niet meer op de naam komen, het geheugen hé, het geheugen...

              Ik heb vroeger 'n paar fietstochten georganiseerd en mijn ervaring is dat het - nog meer als bij wandelen - bijzonder moeilijk is om een groep van 20 of meer fietsers op een veilige (en aangename) manier bij elkaar te houden... Als dat dan nog eens 'fotogeile-BD-fietsers' zullen zijn, zal de chaos niet te overzien zijn.
              Nochtans is de streek van "Den Blinker" en "Den Stinker" de regio bij uitstek om per fiets te verkennen. Een oplossing zou zijn om verschillende kleine groepjes te maken. Nog beter ware, om op voorhand strikt af te spreken dat er individueel niet gestopt wordt om plaatjes te schieten, maar dat er genoeg 'algemene stopplaatsen' zijn voorzien op 'fotogenieke' locaties, waar ruim de tijd zal gekregen worden om er op los te schieten

              Een "fiets-SD" - geen onaardig idee, maar... geen gemakkelijke organisatie ! Ook de verzekering zal sluitend moeten zijn
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #22
                Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

                Als je dan deze regio uitgaat mag deze er zeker niet aan ontbreken:



                Jawel de molen een dankbaar onderwerp.
                Als ik vrij ben wil ik wel deelnemen. prachtige omgeving.
                Vriendelijke groeten,Raf

                www.rafvandenbogaert.be

                Comment


                • #23
                  Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Dat is een goed idee, want ik krijg mijn fiets niet in mijn Clio .
                  Als je alleen bent is dat wel te doen, heb ik nog gedaan, van Oostende naar Damme, indertijd met m'n Clio 1 - phase 3 (het eerste Clio model maar met ietsjes afgeronde koplampen ipv rechthoekige).
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

                  Comment


                  • #24
                    Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

                    Fietsenverhuur zal ik waarschijnlijk niet nodig hebben. Ik kan er wel voor zorgen dat ik rond die tijd in De Haan ben, en dan is het maar 22km fietsen naar Oostkerke.

                    Comment


                    • #25
                      Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

                      fietsen mensen uit mijn omgeving (Waasland) of "op de baan" kan ik oppikken, in mijn camionette passen mits wat inzicht 5 fietsen - als mijn schat en ikzelf meegaan dus nog 3 plaatsjes over. Helaas heb ik wel maar 3 zitplaatsen in totaal, dus nog 1 (krappe) over.

                      Comment


                      • #26
                        Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

                        Wij gaan ons aanpassen aan de aprildrukte (wij gaan reeds 1+ week naar Spanje, en ik zou toch ook één van de aangeboden SD's willen meedoen), en verplaatsen de mogelijke SD naar mei ..
                        Last edited by Lightyear; 1 februari 2007, 18:22.
                        Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                        Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                        Comment


                        • #27
                          Re: SD Damme + omgeving (mei 2007)

                          @Kariboe: dat cafeetje.. zou het 'De Knotwilg' kunnen zijn.

                          Ik woon vlakbij Damme als ik met iets kan helpen moet je het maar laten weten.

                          Mvg

                          Patrick
                          Nikon.

                          Comment


                          • #28
                            Re: SD Damme + omgeving (april 2007)

                            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                            fietsen mensen uit mijn omgeving (Waasland) of "op de baan" kan ik oppikken, in mijn camionette passen mits wat inzicht 5 fietsen - als mijn schat en ikzelf meegaan dus nog 3 plaatsjes over. Helaas heb ik wel maar 3 zitplaatsen in totaal, dus nog 1 (krappe) over.
                            Die vul ik dan wel aan
                            (en ik heb tegen dan misschien een trekhaak op mijn auto en kan nog enkele fietsen meenemen... dus de capaciteit verhoogt ).

                            Maar dan enkel als ik meega en ik vind precies nog geen vaststaande datum terug. Ik heb in Mei tamelijk wat verjaardagen in de familie dus daar kan het wel eens op vastlopen.

                            [offtopic]
                            is je schat al terug en volledig ontdooid Stefaan? Of zit ze nog in Siberië?

                            Comment


                            • #29
                              Re: SD Damme + omgeving (mei 2007)

                              Ik heb een poll geopend voor de datum van de SD ..
                              Allen daarheen .. en stemmen maar ! Let wel, eenmaal de datum vastgelegd wordt, gaan we over op een nieuwe thread voor de deelnemerslijst, uitwerking enz...
                              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                              Comment


                              • #30
                                Re: SD Damme + omgeving (mei 2007)

                                Oorspronkelijk geplaatst door basketter Bekijk bericht
                                @Kariboe: dat cafeetje.. zou het 'De Knotwilg' kunnen zijn.

                                Ik woon vlakbij Damme als ik met iets kan helpen moet je het maar laten weten.

                                Mvg

                                Patrick
                                Yep, dat was het...
                                Zeer sympathieke mensen, zeer behulpzaam...
                                Greetz, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                                Comment

                                Working...
                                X