Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaterdag 16 december - BD SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zaterdag 16 december - BD SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

    De datum is vastgelegd op 16 december. Gelieve allemaal nog eens te bevestigen via dit topic, en ook de FL die je gaat gebruiken aan te geven

    sugar

    Deze SD is erkend als BD-SD waardoor er een ongevallenverzekering van kracht wordt, voor niet VZW-leden die deelnemen aan deze SD zal een tussenkomst van €2 gevraagd worden. Vzw-leden dienen hun lidkaart te tonen bij aanmelding.
    Ludo


    Gezien het grote aantal deelnemers, en gezien de drukte in Leuven (parkeren) is het combineren van Leuven en Heverlee erg moeilijk (parkeren in Leuven in de namiddag voor 20 auto's is gewoon erg moeilijk, alle betaalparkings waren zowel dit als vorig week-end volzet.

    De Shoot gaat zich dus beperken tot Leuven.

    Het programma

    We splitsen ons op in VIER groepen...


    Start om 11h00 vanop het Fochplein (nr 6 op het plan) , we spreken af aan de trappen van het stadshuis

    Mensen die met de trein komen, moeten rekenen op 10 -15 minuten stappen om aan het stadhuis te geraken, gewoon de bondgenotenlaan afstappen (altijd rechtdoor dus )

    Op de kaart zijn de belangrijkste betaalparkings alsook twee onbetaalde parkeerterreinen aangeduid (in 't groen). Doorheen Leuven staan steeds wegwijzers die aangeven hoeveel vrije plaatsen er overblijven in de belangrijkste parkings (Bond, Center, Ladeuzenplein, Philipssite, Supercity). Parking Ladeuzenplein is het dichts gelegen bij het startpunt, maar Parking Center, Bond en Supercity liggen niet zover af...

    Op de Philipssite is zowat altijd plaats maar dat is wel een flink end stappen...

    We zijn op dit ogenblik met 35 deelnemers , ik heb op dit ogenblik vijf mensen die me willen helpen als gids ...

    Ik heb gisterenavond een plannetje gemaakt, de nummertjes gaan je helpen om het programma te begrijpen
    http://www.flickr.com/photo_zoom.gne...3045295&size=o
    11h00-12h30 : DEEL 1

    Groep 1 : 6 -> 5 -> 1 -> 2 -> 3 -> 4 -> 6
    Groep 2 : 6 -> 4 -> 3 -> 2 -> 1 -> 5 -> 6
    Groep 3 : 6 -> 9 -> 10 -> 12 -> 11 -> 15 -> 13 -> 14 -> 6
    Groep 4 : 6 -> 14 -> 13 -> 15 -> 11 -> 12 -> 10 -> 9 -> 6


    12h30-14h00 : DEEL 2
    Dit zal een stuk vrije shoot zijn in het historisch centrum (Fochplein, Oude markt, begin Naamsestraat). Gedurende deze periode kan iedereen ook een hapje gaan eten (McDonalds, Quick, Taverne, Broodjeszaak, Frituur ,...). Met 35 man plaats vinden en binnen een behoorlijke termijn bediend zijn van eten & drinken ligt reedlijk moeilijk op zo'n drukke zaterdag


    14h00-15h30 : DEEL 3
    Groep 5 : 6 -> 9 -> 10 -> 12 -> 11 -> 15 -> 13 -> 14 -> 6
    Groep 6 : 6 -> 14 -> 13 -> 15 -> 11 -> 12 -> 10 -> 9 -> 6
    Groep 7 : 6 -> 5 -> 1 -> 2 -> 3 -> 4 -> 6
    Groep 8 : 6 -> 4 -> 3 -> 2 -> 1 -> 5 -> 6


    Groep 5 & 6 bestaan uit de mensen van groep 1&2, maar dan in een andere samenstelling
    Groep 7 & 8 bestaan uit de mensen van groep 3&4, maar dan in een andere samenstelling

    Gidsen :
    Groep 1 : Sugar
    Groep 2 : JrV
    Groep 3 : JePe / Pol Parasol
    Groep 4 : ccc / JumpingjacquesFlash

    Als er zich nog extra gidsen aanmelden komen er evt nog enkele andere groepen bij (maar dan moet ik nog wel wat sleutelen aan hun parcours)



    EINDE OFFICIËLE SHOOT

    De shoot zit er op rond 15h30-16h00, er zijn wel nog enkele leuke extra's voor de mensen die nog door willen gaan

    Ik zelf ga Leuven by Night fotograferen. Heel leuven hangt vol met feeërieke kerstverlichting (stadhuis !!!!!, maar ook bondgenotenlaan, oude markt etc zijn erg leuk verlicht. Als er mensen zijn die mij willen vergezellen, zijn ze welkom (dit deel is GEEN onderdeel van de prime-shoot meer, ik neem hiervoor een tweede breedhoeklens mee)
    Andere shooters kunnen zich ook nog gaan amuseren op de kerstmarkt (Ladeuzenplein)... Voor dit onderdeel is geen begeleiding meer voorzien



    [/b]







    Het opzet : Less is more

    De beperking van onze mogelijkheden dwingt ons om creatief uit de hoek te komen. Een zoom maakt het ons makkelijk, en nu gaan we het ons eens moeilijk maken.

    Vandaar het opzet van deze SD : iedere deelnemer mag EEN prime meenemen. Dat mag een breedhoek zijn van 15 mm, een standaardlens of een supertele van 600 mm, het maakt niet uit. .

    Iedereen gaat zich gedurende de SD proberen uit te leven met minder materiaal, en waarschijnlijk vaststellen dat hij zich erg goed heeft geamuseerd. Geen lenzenwissels, geen zware tassen vol materiaal...
    Ook al maken we het ons moeilijker eigenlijk maken we het ons ook makkelijker

    De shoot gaat door in Leuven en Heverlee, alhoewel ik open ben voor andere suggesties qua locatie (na de shoot van enkele weken geleden in Leuven, maar er blijven voldoende plekjes over .

    De deelnemers zou ik willen opdelen in groepjes, om te grote groepen te vermijden zodat je steeds een BD'er in het vizier hebt en ook om het ritme er in te houden, grote groepen vorden vaak erg traag . Dit hangt natuurlijk af van het aantal deelnemers

    Deel 1 - Leuven : Onderverdeling in FL-groepen, een groep breedhoekers, een groep standaardlenzen en een groep teleshooters (afhankelijk van de hoeveelheid deelnemers).

    Deel 2 - Heverlee : Onderverdeling in drie groepen waarbij we de brandpuntsafstanden doorheen proberen gooien, hier wordt iedereen gedwongen om zelf creatief te zijn (want iedereen maakt andere beelden gezien iedereen een andere FL heeft)

    Tussen de twee onderdelen komen we samen op een centraal punt, waar we een frisse pint kunnen drinken. Daarna gaan we richting Heverlee (op 5 km van Leuven), waar een heleboel mooie, moderne gebouwen en standbeelden staan die perfect geschikt zijn om te spelen met DOF).

    Mensen die geen prime bezitten of alleen een compactcamera hebben kunnen ook mee. Afspraak is wel dat je dan de spelregels volgt en je zoom niet gebruikt (steeds dezelfde brandpuntafstand gebruiken)

    Deze shoot zal dus 4-5 uur in beslag nemen (parcours van 2 x 2 uur), één van de twee onderdelen meepikken is natuurlijk altijd mogelijk

    Ik zoek ook nog 1-2 vrijwilligers die willen helpen deze organisatie in goede banen te leiden, door een groepje op sleeptouw te nemen (ik zorg wel voor roadmaps). Gewoon mensen die de weg in Leuven/Heverlee een beetje kennen dus, meer niet.

    Ik heb twee vragen.


    1. Wie heeft interesse
    Sugar - 85 mm
    Lut - 100 mm
    Pol Parasol - 28 mm
    guruh
    Wouterdhoye - 50 mm
    PhilippeVDP - 85mm
    Franciskine
    Roland Cuypers - 85 mm
    Zunoel - 90 mm
    Witam77
    Ludo - 50 mm
    Jepe - 105 mm
    Seppuku - 35 mm
    Jan Akkermans
    Linda16093 - 35 mm
    Fullator - 50 mm?
    TDN - 50mm
    Chris - 85 mm
    Spanjaart
    PCWiet (1%)
    armani-50 mm
    Janus - 50 mm
    EVA - 50 mm
    Measar
    Baloo - 85 mm
    Easygirl - 50 mm
    Paepke - 10.5 mm
    Yammee - 150 mm
    Fr@nky
    Ballistic - 50 mm
    Erq
    SallyPapparazi
    Sloefke - 24 mm
    Vanquisher -50 mm
    ccc - 85 mm
    JrV - 50 mm
    Xarder - 50 mm
    gebr - 50 mm
    ajuin - 10 mm
    Sam Jae - 85 mm
    Een vriend van Sam Jae - 50 mm
    eefke - 20 mm
    kartix - 50 mm
    Dr zone - 70 mm
    Daffe - 35 mm
    JumpingJaquesFlash - 85 mm
    Spanjaart

    de teller 'Bevestigingen' staat op 36+1?




    2. De datum, enkele voorstellen (namiddag)
    zaterdag 9december
    zaterdag 16 december => het scheelde maar een scheet, maar dit is uiteindelijk de uitverkoren dag
    zaterdag 30 december

    De datum vastgelegd op basis van de uitslag van de Poll

    sugar
    45
    Zaterdag 9 december 2006
    0%
    19
    Zaterdag 16 december 2006
    0%
    20
    Zaterdag 30 december 2006
    0%
    6

    The poll is expired.

    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

  • #2
    Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

    Mooi initiatief.
    Ik doe mee op 16 december. (Misschien op 9 dec., niet op 30 dec.)
    Bij welk groepje horen de macro-lenzen?

    Comment


    • #3
      Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

      Interesseert me wel, kunnen we gelijk de lichtsterkte van onze lenzen eens checken .
      Ben van Leuven en ken Heverlee, dus ik kan wel een groepje trekken (bedoel niet fotograferen).
      Voorlopig ben ik op de drie data vrij.
      Ik heb een 50 1.8 (binnenkort misschien 1.4) en een 28 2.8. Nikon.
      Voor analoge en/of digitale Pentaxfreaks kan ik een 50 1.4, een 50 1.7, een 100 4 macro, een 135 2.5 (fantastisch lenske) en een 500 f8 spiegel ter beschikking stellen. Allemaal MF.
      Last edited by pol parasol; 31 oktober 2006, 23:37.

      Comment


      • #4
        Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

        Lijkt een zeer tof initiatief... 'k Heb maar één probleem... 'k Heb geen prime lensjes....

        Anders zou ik graag meedoen hoor. Misschien kan ik een lensje gebruiken van iemand aanwezig.

        Wouter.
        Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

        Comment


        • #5
          Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

          Tenzij me er iemand een K10 of K100D uitleent, dat verandert heel de opzet...

          Comment


          • #6
            Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
            Mooi initiatief.
            Ik doe mee op 16 december. (Misschien op 9 dec., niet op 30 dec.)
            Bij welk groepje horen de macro-lenzen?

            Dat hangt af van de macrolens een 50 mm macrolens valt onder standaard, 180 mm is tele


            Ik neem waarschijnlijk mijn 85 mm mee, maar dat kan op het laatste moment nog altijd de 90 mm of de 135 mm worden...

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

              Da lijkt me daar het toppunt van decadentie te worden

              Ik probeer een Carl Zeiss op de kop te slagen

              Of om het anders te zeggen: graag 9 dec
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

                Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye Bekijk bericht
                Lijkt een zeer tof initiatief... 'k Heb maar één probleem... 'k Heb geen prime lensjes....

                Anders zou ik graag meedoen hoor. Misschien kan ik een lensje gebruiken van iemand aanwezig.

                Wouter.
                m'n 50mm 1,8 bv... Ik denk zelf de 28mm te gebruiken.

                Comment


                • #9
                  Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

                  Misschien kan ik ook wel meegaan op één van die data, ben nog niet echt zeker . . . welke lens . . . .hmmmm . . . ik heb 4 mogelijkheden, maar ik vermoed dat het de Nikkor 85 f/1.4 of de Nikkor 50 f/1.4 zal worden.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

                    Elk van de 3 dagen lukt voor mij ... interesse dus

                    Comment


                    • #11
                      Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

                      sounds fun, restriction to one lens encourages the creativity !
                      I still remember the fish/wide angle SD, It was great fun

                      Comment


                      • #12
                        Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

                        Hallo,


                        Dit initiatief spreekt mij aan (zoals altijd van Sugar)

                        Dan neem ik mijn AF 85/1.4D mee.
                        Voor mij komt 9 december goed uit, maar 9/12 is nog lang en er kan vanalles tussenkomen.

                        BTW: statief mag? Mag niet?


                        mvg,

                        Roland
                        Last edited by Roland Cuypers; 1 november 2006, 09:47.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                          Hallo,


                          Dit initiatief spreekt mij aan (zoals altijd van Sugar)

                          Dan neem ik mijn AF 85/1.4D mee.
                          Voor mij komt 9 december goed uit.

                          BTW: statief mag? Mag niet?


                          mvg,

                          Roland

                          Statief mag wat mij betreft, zolang als het niet kan zoomen
                          Last edited by sugar; 1 november 2006, 09:52.
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

                            Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                            sounds fun, restriction to one lens encourages the creativity !
                            Dit is exact de bedoeling. Het valt me dikwijls op dat wanneer je op een locatie komt, je eerst een reeks evidente foto's maakt, en pas daarna, leuke/andere dingen ziet...
                            Ik denk dat een 'one location shoot' waarbij we met een groep mensen gewoon één uur op een plein blijven ook erg interessante dingen zou opleveren, een idee voor een volgende shoot...

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Te bepalen - SD - Primeshoot Leuven / Heverlee

                              Onder voorbehoud van onvoorziene omstandigheden en/of goe weer, wil ik mij ook inschrijven voor 9 december.

                              Ik ken Leuven ook redelijk goed, en kan desnoods voor GPS spelen

                              Groetjes
                              zunoel
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X