Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Bij deze wil ik heel speciaal de organisators in de 'bloemetjes' zetten voor hun puik werk. Thanks Umco - Mic - Tom
    Ik vond het een unieke locatie, en gelukkig ook schitterend weer.
    De motivatie van de modellen was af. Iedereen deed zijn best. Hoe vermoeiend en zenuwslopend het ook voor hen was. Zij moesten ook nog hollen naar de locaties, soms omkleden en vooral veel luisteren naar de vele wensen.
    Het was SCHITTEREND
    Ik heb eindelijk vele gezichten gezien van BD'ers
    Mijn kaartjes waren snel vol, daar was een goede ziel met zijn TANK (had ik die maar besteld) Bedankt Traveler, hierdoor ik volop verder schooten.
    Een BD'ers ploeg, hulp en bereidvaardig daar waar nodig.
    Gewoon schittterend.

    Voor herhaling vatbaar! Mic als je ff niet weet wat doen ...
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Oorspronkelijk geplaatst door stengil
      Bij deze wil ik heel speciaal de organisators in de 'bloemetjes' zetten voor hun puik werk. Thanks Umco - Mic - Tom
      Ik vond het een unieke locatie, en gelukkig ook schitterend weer.
      De motivatie van de modellen was af. Iedereen deed zijn best. Hoe vermoeiend en zenuwslopend het ook voor hen was. Zij moesten ook nog hollen naar de locaties, soms omkleden en vooral veel luisteren naar de vele wensen.
      Het was SCHITTEREND
      Ik heb eindelijk vele gezichten gezien van BD'ers
      Mijn kaartjes waren snel vol, daar was een goede ziel met zijn TANK (had ik die maar besteld) Bedankt Traveler, hierdoor ik volop verder schooten.
      Een BD'ers ploeg, hulp en bereidvaardig daar waar nodig.
      Gewoon schittterend.

      Voor herhaling vatbaar! Mic als je ff niet weet wat doen ...
      Haha, ik geef de fakkel door aan iemand anders ...... Eenmaal gedaan is de pret er af, van zo'n organisatie .....

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Oorspronkelijk geplaatst door Tom
        Haha, ik geef de fakkel door aan iemand anders ...... Eenmaal gedaan is de pret er af, van zo'n organisatie .....
        He jammer, wou ik je net vragen om mee te doen voor de modellenshoot 2006 in Nederland

        En geloof me, die fotoshoot zal iets 'anders' worden dan dat je nu toe hebt gehad bij de modellenshoots
        Last edited by Triker; 23 augustus 2005, 23:35.
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
          En behalve die ene met haar twee mooie kontjes zeker
          Hmmmmm, dat moment zal me de rest van de week ook wel bij blijven
          Die twee kontjes.... jammer dat ik op dat moment geen camera bij me had
          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Oorspronkelijk geplaatst door stengil
            Bij deze wil ik heel speciaal de organisators in de 'bloemetjes' zetten voor hun puik werk. Thanks Umco - Mic - Tom
            Ik vond het een unieke locatie, en gelukkig ook schitterend weer.
            De motivatie van de modellen was af. Iedereen deed zijn best. Hoe vermoeiend en zenuwslopend het ook voor hen was. Zij moesten ook nog hollen naar de locaties, soms omkleden en vooral veel luisteren naar de vele wensen.
            Het was SCHITTEREND
            Ik heb eindelijk vele gezichten gezien van BD'ers
            Mijn kaartjes waren snel vol, daar was een goede ziel met zijn TANK (had ik die maar besteld) Bedankt Traveler, hierdoor ik volop verder schooten.
            Een BD'ers ploeg, hulp en bereidvaardig daar waar nodig.
            Gewoon schittterend.

            Voor herhaling vatbaar! Mic als je ff niet weet wat doen ...
            Dank u voor de bloemen...
            Maar zoals Tom al zei... een volgende BD SD zit er voor ons niet meer in. Wel andere SD (shootings) maar niet meer via BD .
            Anderen zullen hier de fakkel idd wel overnemen.
            Dank aan iedereen die geholpen heeft en dank aan al de vriendelijke BDers voor deze supermooie dag.

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Oorspronkelijk geplaatst door Triker
              Hmmmmm, dat moment zal me de rest van de week ook wel bij blijven
              Die twee kontjes.... jammer dat ik op dat moment geen camera bij me had

              Had ik wel
              En dan heb je nog de keuze: twee of drie kontjes
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                Wanneer kunnen de ongelukkigen de foto's zien die daar getrokken zijn?
                Kwestie van nog meer zout in de wonde te krijgen
                Bodies: Fujifilm x-t3
                Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  als ge enkele posts zakt hebt ge verschillende voorproefjes
                  pas op t'gaat zeer doen zenne
                  grtz
                  D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                  Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                  en ewa flitsspeelgoed

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Oorspronkelijk geplaatst door mic
                    Dank u voor de bloemen...
                    Maar zoals Tom al zei... een volgende BD SD zit er voor ons niet meer in. Wel andere SD (shootings) maar niet meer via BD .
                    Anderen zullen hier de fakkel idd wel overnemen.
                    Dank aan iedereen die geholpen heeft en dank aan al de vriendelijke BDers voor deze supermooie dag.
                    Niet meer voor BD maar wel andere SD's? Is er dan wat mis met BD?
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                      Niet meer voor BD maar wel andere SD's? Is er dan wat mis met BD?
                      Klopt...Ik zal nooit meer een SD voor BD organiseren. Alhoewel ik het graag deed en organiseren m'n vak was.
                      Niet voor de BDers zelf, want dat zijn supertoffe mensen. Sommige zijn zelfs vrienden geworden.
                      Maar voor de medewerking van de BD crew zelf.
                      Had ik tegen Peter ookal gezegd dat dit de allerlaatste was.
                      De andere organisatoren zijn het daar met me over eens. Ik sta dus zeker niet alleen.
                      Vroeger was het wel anders... idd.
                      Ik denk er zelfs sterk aan mijn vzw lidgeld niet meer te betalen voor 2006... Of daar zal veeeeeeeeeel moeten veranderen... heel veel... Flauw he? Ook hier sta ik weer niet alleen... Deze SD heeft vele ophelderingen gebracht binnen BD. Als er een algemene BDvzw vergadering komt... als ze al komt, want er zijn er veel beloofd, maar nooit gekomen, zal ik het daar zeker aan de orde brengen.
                      En hoeft hier niet gezegd te worden.
                      Einde discussie. Stuur aub geen mail, ik antwoord toch niet anders bijven we bezig.
                      Bedankt allemaal, het was idd een pracht SD, gemaakt door de leden van BD maar NIET door BD !
                      Last edited by mic; 23 augustus 2005, 13:34.

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Oorspronkelijk geplaatst door bjokke
                        Ik lees hier de laatste dagen weer een heel pak dingen die het organiseren van een SD negatief beinvloedt. Je zou haast schrik krijgen om nog eens wat te organiseren. ...... Voor degene die zich aan de organisatie van een SD wagen, zorg maar dat je een dik vel hebt want commentaar ga je altijd moeten slikken, soms gegrond maar soms ook niet( spijtig voor het laatste )
                        dit was een tekst die ik voor deze modellendag al had geplaatst ... mss ook een reden waarom ik al vroegtijdig had afgehaakt om mee te helpen bij deze SD . Je mag nog zo goed mogelijk iets organiseren, kritiek krijg je altijd wel (kritiek die soms niet gegrond is voor de vrijwilligers die initiatief nemen) en ik kan heel goed begrijpen dat sommige mensen zich dan gaan gedragen zoals mic, Mic ik weet wat jij bij de vorige modellendag hebt verzet en ik ben er zeker van dat het bij deze ook zo wel geweest is, ook vergeet ik de andere organisatoren niet van deze modellendag, die hebben ook zeker hun uiterste best gedaan om de dag te laten slagen. Ik ben hier niet de persoon om te zeggen wat er moet gebeuren maar dit is wel een suggestie naar de VERANTWOORDELIJKEN van BD

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Hallo zeg! Wat een foto’s allemaal. Er is bijna geen door komen aan. Dit zijn van die momenten dat je, je zelf en je kamera in zessen zou willen verdelen. Als ik de foto’s van de Jullie zie, kom ik modellen tegen die ik niet gezien heb. Allemaal zeer mooi werk!

                          Ik moet Mic gelijk geven, als je eenmaal een modellen sd heb gedaan ben je er meteen aan verslaafd. Ik zie nu al uit naar de volgende.

                          Nog een leuke tip misschien voor de modellen. Bij de Ikea hebben ze van die fotolijsten als een filmrolletje. Ik heb er zelf 2 hangen in de gang. 10*15 af laten drukken op een Agfa d1-lab ziet er zeer mooi uit.

                          Nu ik het toch over foto’s voor de modellen heb. Hoe moet dat precies aangeleverd worden? Per model alle mooie foto’s, of een selectie? En welk formaat? 20*30 300dpi? Zodat de meiden het zelf zo kunnen laten afdrukken bij een fotolab.

                          Grtx Johan
                          Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            De mensen die deze shoot mogelijk maakten, worden heel hartelijk bedankt.

                            Ze bezorgden ons een mooie locatie en heel wat modellen die hun uiterste best deden om de beste poses uit te beelden, zich wringend in allerlei bochten en houdingen.
                            Ook aan al die meisjes een welgemeend DANK U.

                            Het was een interessante dag, nieuwe mensen leren kennen, heel wat info opgestoken, mijn camera beter leren kennen en vooral mijn beperkingen...

                            De foto's vielen mee dacht ik, tot ik de eerste voorbeelden hier terugvond en begon te vergelijken...

                            Maar voor mij heel belangrijk, is dat ik opnieuw zin gekregen heb in het fotograferen.

                            Vandaar nogmaals mijn dank aan de organisatoren, modellen en mede-fotografen.

                            Jammer dat ik hier een negatieve noot tegenkom, maar als we met zijn allen Mic en anderen kunnen overtuigen, VERDOMME, wie moet het anders doen om alles in goede banen te leiden (lijden ?) en DAAROM ook graag wat medewerking van anderen (ok, mezelf incluis)...

                            Iedereen was tevreden en iedereen wil een herhaling. Waar krijg je anders als pure amateur zo'n kans om te shooten in een prachtige omgeving en met mooie en bereidwillige meisjes die urenlang willen poseren ?????

                            Stengil, graag gedaan en geen moeite en voor de rest sluit ik me aan bij je commentaar.

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Oorspronkelijk geplaatst door Traveler
                              De mensen die deze shoot mogelijk maakten, worden heel hartelijk bedankt.

                              Jammer dat ik hier een negatieve noot tegenkom, maar als we met zijn allen Mic en anderen kunnen overtuigen, VERDOMME, wie moet het anders doen om alles in goede banen te leiden (lijden ?) en DAAROM ook graag wat medewerking van anderen (ok, mezelf incluis)...
                              mmm, neen, mij gaan ze niet kunnen overtuigen om voor Bd nog één shooting te organiseren hoor.
                              Zoals Bjokke, Tom, Umco en tientallen anderen al zeiden, neen, dank U, voor mij niet meer.
                              Op de SD van Waterschei is me 't een en ander duidelijk geworden.
                              Vroeger, ik spreek van twee, drie jaar geleden was het idd anders. Toen had je nog een BD crew. Nu niet meer.
                              Zelfs geen algmene vzw vergaderingen meer...
                              In Aldenbiesen lieten ze een kalender zien met SD en vergaderingen??? ik heb er maar één gezien? Gent? en die zes andere? Maar ja, ik begrijp ze...
                              Maar bij mij en alle andere organisatoren gaat het wel degelijk om iets anders.
                              Zoals Bjokke hierboven zei " Verantwoordelijkheid" !
                              Die heb je hier niet.
                              Door enkele gesprekken en mails werd me 't één en ander duidelijk.
                              Voor een BD shooting day neemt BD crew GEEN ENKELE VERANTWOORDELIJKHEID ????
                              Dus als je iets organiseert sta je der alleen voor?
                              Zondag hebben we 't er nog over gehad.
                              Waterschei is een gevaarlijke ruïne met afgronden en vervallen gebouwen. Stel dat daar iets was gebeurd? Stel een ongeval? Wie draait daar voor op? Verzekering van BD? DIE IS ER NIET.
                              "Watte?" "Dit kan toch niet?"
                              "BD heeft geen verzekering of iets dergelijks om SD's... ????"
                              "Dat meen je niet? De kleinste girokring of scouts of kleuterklasje dat opstap gaat heeft toch een verzekering?"
                              "Ja, maar BD heeft dit niet."
                              "Wat als hier nu een ongeval gebeurt? Want 't is hier best gevaarlijk"
                              "Dan draai jij daar persoonlijk als organisator voor op."
                              "Dan snij ik PERSOONLIJK de kelen van de crew over, zeg dat ik 't gezegd heb."
                              "Daar is geen geld voor"
                              "Laat me niet lachen"
                              Maar ze zullen alles weer ontkennen? zeggen dat ik woorden verdraai en flauw ben?
                              En da's nog niet alles.. We hadden een leverancier Canon, die lenzen en printers wou demonstreren in Waterschei. Dit was echter niet naar de zin van BD... O, ik ben flauw..?? NEE , ik ben kwaad. (samen met nog vele anderen)
                              Ik denk dat er niet vlug nog een SD komt als de crew 't niet zelf gaat doen. En neem 't van me aan die doen het niet!
                              Want alle andere kandidaat organisatoren, denk eraan, jij draait ervoor op als er iets misgaat. Wie gaat dat nog durven doen?
                              Mij niet meer gezien hoor.
                              Zeer spijtig want het was een enorme gezellige boel en ik heb veel vrienden gemaakt dank zei BD.
                              Het laatste jaar doen de mods meer werk dan de crew? Maar kunnen zelf geen beslissingen nemen.. en als ze al een goed voorstel hebben... mag 't niets kosten, want daar is geen geld voor.

                              Dus spijtig mannen en vrouwen van BD, maar ik doe zeker niet meer mee.

                              Hopelijk schud dit ze eens wakker en schieten ze alsnog in aktie. Ik zou niets liever hebben.
                              Last edited by mic; 23 augustus 2005, 17:56.

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                Even een reactie na mijn eerste deelname.
                                Het was inderdaad voor elk van ons een unieke gelegenheid die jullie als organisatie in mekaar gebokst hebben.
                                Het was uniek op dergelijke medewerking van de verschillende jonge modellen
                                te kunnen rekenen. Indien er vanuit andere zijde negatieve elementen zijn opgedoken dan nog meen ik dat je op de erkenning van alle deelnemers kunt rekenen, wij zijn allen dankbaar.
                                Alles was inderdaad niet altijd even duidelijk en sommigen (waaronder mijn groepje) zijn heel wat modellen misgelopen. Ik denk er echter niet aan dit iemand kwalijk te nemen. Volgende keer beter. Ik hoop dat de mensen die zich voor dit initiatief de ziel uit het lijf hebben gelopen beseffen dat zij ons een unieke gelegenheid hebben geboden om onze hobby uit te diepen.
                                Tom Umco , Mic en anderen security,enz...... bedankt
                                Laat ons ook bedenken dat wij met dit initiatief niet alleen op het veld ervaring opdoen, maar ook inzake verwerking en bewerking van de foto's een enorme leerschool doormaken, geconfronteerd met diverse bewerkingen lijkt het logisch dat van daaruit de lat ook hoger wordt gelegd.
                                Om ook deze jonge dynamische modelllen niet te vergeten. Hopelijk houden zij er een onvergetelijk geschenk in de vorm van foto's aan over.Ik zal er in ieder geval mijn best voor doen.
                                Awel, ik heb voor de eerste keer van de BD spirit geproefd en het smaakt naar nog, het zou spijtig zijn indien andere elementen ertoe bijgedragen hebben om Mic tot deze beslissing te leiden maar zoals ik na 20 jaar zelfstandig heb ondervonden, je kunt niet voor iedereen goed doen, dus kop omhoog en kijken in de richting van deze die je wel apprecieren. En dat zijn in dit geval wel alle deelnemers; ik meen in hun naam dus te mogen stellen, slaap er enkele nachten over, neem geen overhaaste beslissingen , wij staan achter jullie.

                                grtz
                                D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                                Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                                en ewa flitsspeelgoed

                                Comment

                                Working...
                                X