Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

    Bedankt voor de pm
    Ik zit hier nu ook al in Le Wast, beetje binnenland in.
    Toffe rit gedaan met de moto en vriendjes ze voordpellen beter weer dan verwacht.Ben benieuwd.
    Tot zaterdag.
    Mvg

    Ps het is MALTJE1962
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

    Comment


    • #47
      Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

      Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
      Ik kan nu toch maar moeilijk heel het programma,
      begrijp ik hoor ik vind het al heel tof dat je alles hebt georganiseerd ,waarvoor mijn dank was een beetje laat in mijn gedachten geschoten

      Comment


      • #48
        Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
        miss een tip ,moet je wachten tot s'avond bij zonsondergang dan is het laagtij tussen 20 en 21 h
        zie hier
        Ik ben er de avond voordien en zal dan toch ook eens een kijkje nemen rond 20 u.

        In elk geval tot zaterdag en ik kijk er naar uit. (heb eerst nog een wisentenshoot in Haarlerm op donderdag en nadien een zeehondenshoot vanuit breskens. Het zal me een fotoweekendje worden. )
        Hopen dat weergodin Sabine wat mee zit.

        Greetz

        Comment


        • #49
          Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

          Vandaag een prachtig dagje gehad hier aan de Opaalkust, prima weertje maar wel met veel wind.
          Namiddag het gezelschap van Lut erbij gekregen, samen een flinke wandeling gemaakt tussen Escalles en Wissant.
          Vervolgens s'avonds naar Cap Gris Nez gereden en de mosselpaaltjes gaan fotograferen.
          Het loont idd de moeite Bopatje, morgenavond gaan we terug naar daar.
          @ Heembeek, je zal ons daar morgenavond dus zeker tegenkomen, wij zijn er al om 18u00.

          Wat zaterdag betreft zullen we het goede met het slechte moeten nemen. Voormiddag wordt er regen voorspelt, 'middags even droog, namiddag ook nog even wat regen, 's avonds zou het droog blijven.
          Hopelijk volgt morgen nog een verbetering in de huidige voorspelling, rond 23u00 zal ik hier een laatste update posten.

          Grtjs,
          Edje C
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

          Comment


          • #50
            Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

            Momenteel zwaar bewolkt boven de Opaalkust, namiddag worden er opklaringen verwacht.

            Maar jammer genoeg ziet het er voor morgen niet goed uit, zowat de slechtste dag van de week en het begin van een hele week regen.



            Volgens de laatste info vandaag om 10u15 mogen we volgende verwachten:

            08u00 tot 10u00 , lichte regen of motregen
            10u00 tot 12u00 , zwaar bewolkt
            12u00 tot 14u00 , lichte regen of motregen
            14u00 tot 15u00 , zwaar bewolkt
            15u00 tot 18u00 , lchte regen of motregen
            18u00 tot 22u00 , opklaringen, droog, zon/licht bewolkt

            Doe hier nog een flinke wind en een gevoelstemperatuur bij van 10 C en we hebben een koude, natte herfstdag in mei.


            De weersomstandigheden zijn wat ze zijn, daar kunnen we helaas niets aan veranderen.
            Geen zonnige Opaalkust dus morgen, enkel regen en een grijze lucht. Met wat geluk klaart het 's avonds op en krijgen we nog wat zon te zien, een kleine troost na een grijze en natte dag.

            Vanavond rond 23 uur een laatste update maar ik verwacht geen beterschap meer in deze voorspelling voor morgen.


            !!! Bericht voor het thuisfront !!!

            Mensen die nog niet aan de Opaalkust vertblijven en morgenvroeg pas gepland hadden om naar hier te komen.

            Indien je wenst te annuleren dan heb ik daar uiteraard alle begrip voor. De weersomstandigheden zijn wat ze zijn, iedereen weet dus waar hij/zij zich aan mag verwachten morgen.
            Ik kan best begrijpen dat je morgen al die kilometers niet wenst te maken voor een natte en grijze dag.
            Moest dit het geval zijn dan wel graag enkel en alleen per sms (0478-247795) dit aan mij door te geven!!!



            Gezien de weersomstandigheden zal het programma mogelijks ook aangepast worden morgen en kan er vrijblijvend worden uitgeweken naar de alternatieven.
            We zullen nog even afwachten tot vanavond en stilletjes hopen op een klein mirakel. Helaas zijn de weersgegevens waar ik mee werk al de hele week correct geweest ...

            Grtjs,
            Edje C
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

            Comment


            • #51
              Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

              Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht

              De weersomstandigheden zijn wat ze zijn, daar kunnen we helaas niets aan veranderen.
              Geen zonnige Opaalkust dus morgen, enkel regen en een grijze lucht. Met wat geluk klaart het 's avonds op en krijgen we nog wat zon te zien, een kleine troost na een grijze en natte dag.
              Grtjs,
              Edje C
              het is een mooie uitdaging om ook in slechte omstandigheden er ook iets trachten van te maken ,ook dan kun je mooie foto's maken ,ik zal toch proberen
              we zullen zelf voor zonnetje spelen

              Comment


              • #52
                Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

                Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                het is een mooie uitdaging om ook in slechte omstandigheden er ook iets trachten van te maken ,ook dan kun je mooie foto's maken ,ik zal toch proberen
                zie SD Yerseke.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #53
                  Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

                  tja...
                  ik zal toch niet gaan...
                  met slecht weer fotograferen, heb ik al eens gedaan vorige maand ...
                  en dan voel je idd de koude niet...
                  maar Gina zal er dan ook maar verkleund bijlopen...
                  Dus zal ik maar passen
                  en binnenkort eens naar daar gaan...
                  alles staat nochtans al klaar in de gang: botten, combatshoes, regenvestje, handdoeken, verse sokken, jeans, plastiek zakken. Opgeladen batterijen, SD kaartjes, en niet te vergeten mijn Nog Niet Gebruikte ND110 Filter
                  en ik had er héél véél zin in: vanavond een hard rock concert (op zo'n 3 uur rijden van hier; dus zal ik tegen 4 uur thuis zijn, juist op tijd om m'n foto's over te zetten van de kaartjes op pc, een douche te nemen en weer te vertrekken)
                  en ik had er zoveel goesting in...

                  Veel plezier morgen en mooie fotookes trekken hee...
                  Last edited by noenkelMi; 10 mei 2013, 12:26.
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #54
                    Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

                    Het zal mij ook niet lukken...vind ik heel jammer.....had er zo graag willen bij zijn.....
                    Edje C....hopelijk organiseer je nog eens een SD ....hier aan de kust of zo....dan zal ik er zeker bij zijn!!
                    Gr Pascale
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment


                    • #55
                      Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

                      hey

                      ik ga er zijn tegen 08u. De alternatieven zijn ook de moeite, maar liefst natuurlijk zoveel mogelijk buiten.

                      tot morgen

                      Luc
                      http://lvbfoto.jimdo.com/

                      Comment


                      • #56
                        Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

                        Ga ook proberen tegen 8 u daar te zijn.
                        Zien dat ik optijd vertrek met mijn 2 wieler.
                        Bij slecht weer zal het iets langer duren.
                        Vandaag de plaatsen die we normaal aandoen,al bezocht.
                        Heb een schitternde dag gehad en een mooie rode kop.
                        Jammer dat het morgen anders gaat zijn.
                        C u
                        Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                        schitterende maltwhisky op de kast

                        Comment


                        • #57
                          Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

                          Helaas geen verbetering meer in de weersvoorspelling.
                          We stonden vanavond op het strand van Gris Nez te wachten op een mooi zonsondergang maar toen het moment daar was trok de lucht volledig dicht.
                          We zullen er het beste van moeten maken morgen, niets aan te doen. Een extra uitdaging dus zoals Bopatje reeds aanhaalde om toch nog mooie foto's te maken.
                          Morgenavond zou het rond 20u00 opklaren volgens de voorspellingen, hopelijk wordt een grijze dag dan goedgemaakt met een mooie zonsondergang.

                          Groetjes,
                          Edje C
                          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                          Comment


                          • #58
                            Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

                            Wel goed nieuws voor de mensen die er een weekednje van gemaakt hebben, zondag voorspellen ze droog weer met opklaringen.

                            Grtjs,
                            Edje C
                            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                            Comment


                            • #59
                              Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

                              Het zit er weer op.
                              Rond 16u had ik genoeg van de wind(3 dagen) en ben huiswaarts vertrokken.
                              Zit nu in Ieper te genieten van een warme koffie.
                              Groetjes aan de deelnemers.
                              Zij er die niet bij waren hadden ongelijk!
                              Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                              schitterende maltwhisky op de kast

                              Comment


                              • #60
                                Re: SD Opaalkust (Fr), zaterdag 11 mei 2013

                                Vanmorgen opgestaan en een eerste blik door het venster voorspelde weinig goeds voor vandaag.
                                Op de parking van Blanc Nez werden we tussen 08u00 en 08u30 getrakteerd op een regenbui.
                                Plots klaarde het in de verte dan toch op, een zonneslag bij donkere hemel zullen we het maar noemen.

                                Tegen alle voorspellingen in trok de lucht open en kregen we een tijdje mooie wolkenluchten voorgeschoteld. Tussendoor een grijze periode met enkele druppeltjes en dan trok de lucht toch weer open.

                                's Middags tijdens het eten een flinke bui over Blanc Nez maar eenmaal van tafel scheen terug de zon.
                                Namiddag wisselende bewolking met opklaringen, vanaf toen trok het grijze gordijn weer dicht voor de rest van de avond. Een mooie zonsondergang zat er helaas niet meer in maar we zijn wel gespaard gebleven van de voorspelde regen.
                                Wonder boven wonder zijn we dus toch droog gebleven, enkel hier en daar wat natte voeten van het woeste zeewater. Verder enkele uren gehad met zon en een paar mooie wolkenluchten, de felle wind was wel de hele dag van de partij.
                                Na ons avontuur van Yerseke afgelopen maart hebben de weergoden BelgiumDigital dan toch gespaard vandaag.

                                Bedankt aan alle deelnemers voor de fijne dag, ik ben heel blij voor jullie dat de trip naar hier dan toch heeft geloond. Jammer helaas voor de thuisblijvers, hadden we dit gisteren toch maar geweten ...
                                Maar de Opaalkust loopt gelukkig niet weg en in de zomer is het hier ook prachtig met de velden vol klaprozen. Het is een fantastische streek en zeker een weekje vakantie waard of gauw even een weekendje heen en weer, jullie zullen vast wel eens de weg naar hier vinden.

                                Grtjs,
                                Edje C.
                                Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                                Comment

                                Working...
                                X