Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

er was geen naakt op de shooting day - update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Wat een hufters om je op deze slinkse wijze je brood af te pakken. Ik hoop dat alles goed komt.

    Succes! Mthree.

    Comment


    • #47
      hoe het is afgelopen ? ik hoop dat ik dat spoedig kan zeggen maar dat zal zeker nog een tijd duren...nu begint het spelletje waarschijnlijk ..vakbond die gaat reageren...dan tegenpartij die terug gaat reageren ...dan terug de vakbond ...enz enz enz tot waarschijnlijk arbeidsrechtbank.

      ik vond het al wel geruststellend dat ze bij de vakbond begonnen te lachen met de "beschuldigingen" ..dat ze gewoon niet konden geloven dat ze probeerden op die basis mij te ontslaan

      maar nu kan ik eindelijk de zaak voornamelijk aan de vakbond overlaten en me richten op het vinden van een nieuwe job.

      bedankt allemaal voor de troostende en moedgevende woorden

      Comment


      • #48
        hee Flip,

        kan je mij even zeggen welke je diploma's zijn en in welke sector je graag ewerkgesteld zou zijn? Misschien kunnen we met z'n allen een oogje in 't zeil houden...

        voel me als medewerker toch een beetje vreemd met deze zaak..

        Stef

        Comment


        • #49
          hoi stef,
          die vraag stel ik mezelf nu al een week ook .... ik was IT consultant (meer dan 7 jaar) en heb nu zo iets van ...ik wil iets totaals anders gaan doen want veel plezier beleefde ik daar eigenlijk niet in.

          Ik ben een graduaat Toegepaste informatica ...
          Ik denk dat ik woensdag eens naar een jobbeurs in Leuven ga gaan ...

          mijn droomjob op dit moment ? iets dat eigenlijk te maken heeft met fotografie en informatica maar of er zoiets bestaat ? geen idee.

          Ik weet al wel dat ik niet de fysiek heb om brandweerman te zijn ;-)

          Comment


          • #50
            you got mail Flip

            Stef

            Comment


            • #51
              Ik kan me als juriste perfect aansluiten bij wat Peter39 hier gepost heeft. Het ontslag om dringende reden zal zeer goed gemotiveerd moeten worden om niet als ONRECHTMATIG door de arbeidsrechtbank te worden bestempeld.
              http://katrijn.fotopic.net
              Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

              Comment


              • #52
                Hey Philippe,

                Net je posting gelezen - ongeloofelijke toestanden; alvast veel sterkte en, maak er alvast het beste van. Een nieuwe job kan misschien een nieuwe wending in je leven betekenen (en hopelijk deze keer een beetje eerlijker types in je omgeving)
                http://www.razziphoto.com/

                Comment


                • #53
                  na een aantal zeer donkere dagen is het nu al een stuk beter ..al het papierwerk is achter de rug en ben ik nu op een rustig tempo ander werk aan 't zoeken ...vooral 's avonds ... dan slaap ik lekker tot een uur of 10, neem een goed ontbijt ... neem een beetje foto's voor mezelf om mijn toestel en lenzen nog beter te leren kennen, neem eindelijk eens tijd om met photoshop te prullen en dan weer tegen de avond op jobhunt ... eigenlijk ik ben me nog aan 't amuseren ;-)

                  Comment


                  • #54
                    ik had dus gisteren mijn bek moeten houden, zeggen dat het beter gaat is roepen om problemen ...
                    Net weeral een aangetekend schrijven gekregen...ze hebben nog maar enkele redenen aangehaald om het ontslag met dwingende redenen te doen gelden waaronder dat ik op 't werk emails naar mezelf(!!!) stuur met herinneringen wat ik 's avonds moet doen (ipv overal briefjes te plakken)
                    En dan wordt er nu nog diefstal aangewreven omdat ik niet onmiddelijk na ontvangst van de ontslagbrief (in 't weekend ?????) mijn bedrijfsauto had ingeleverd en is er een gerechtelijke procedure opgestart daarvoor...

                    Comment


                    • #55
                      Man Man, wat gaan ze nog allemaal uitvinden
                      Die mails zijn volgens mij compleet uit de lucht gegrepen. Als ze dat vonden hadden ze dat direct op die eerst brief moeten zetten niet achteraf mee komen aanhollen. (en het was dan nog naar jezelf tsss)

                      En die bedrijfsauto vind ik al even belachelijk. Dan had de deurwaarder er maar direct beslag op moeten leggen.

                      Elke persoon met meer dan 2 hersencellen ziet toch dat dit belachelijk is.

                      Nu ja, da's mijn mening
                      Canon Powershot A70.

                      Comment


                      • #56
                        Niet teveel laten imponeren. Het is de eerste brief die telt en wat het geval van de bedrijfswagen betreft, dat is ook van hen contractbreuk, want dat was een deel van je contract.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #57
                          Philippe,
                          Zeker tegen je advokaat zeggen. Je emails lezen is inbreuk op de privacy bij mijn weten. Dit kan volgens mij enkel bij een gerechtelijk onderzoek.
                          Ik kan fout zijn, maar ik zou het toch maar aan je advokaat melden.
                          mvg
                          Jos
                          http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Igoforit
                            Philippe,
                            Zeker tegen je advokaat zeggen. Je emails lezen is inbreuk op de privacy bij mijn weten. Dit kan volgens mij enkel bij een gerechtelijk onderzoek.
                            Ik kan fout zijn, maar ik zou het toch maar aan je advokaat melden.
                            mvg
                            Jos

                            ... tenzij er vooraf schriftelijk aan de werknemers werd meegedeeld dat email enkel voor business doeleinden mag gebruikt worden en dat de werkgever zich het recht toeëigend om daarop controle uit te voeren (enfin, da's toch wat ze me hier wijsmaken ... ik denk dat dit een duistere zone is in de huidige wetgeving en dat je een beetje van de jurisprudentie terzake afhangt)?
                            Sven
                            --
                            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                            Comment


                            • #59
                              Net weeral een aangetekend schrijven gekregen...ze hebben nog maar enkele redenen aangehaald om het ontslag met dwingende redenen te doen gelden waaronder dat ik op 't werk emails naar mezelf(!!!) stuur met herinneringen wat ik 's avonds moet doen (ipv overal briefjes te plakken)
                              Die moet je dus heel goed bewaren! Iets of wat jurist zal je onmiddelijk hiermee gerust stellen: dit is een a posteriori motivatie van de aangehaalde dwingende reden. Concreet: er zijn geen dwingende redenen, aangezien de motivatie voor de "dwingende" reden pas x-aantal dagen na de betekening van ontslag werd gegeven. Het onmiddellijk en dwingend karakter is hier mee dus geschonden.
                              Je werkt 7 jaar: dat wordt een vooropzeg van 6 maanden (minstens) en op je C4 mag geen dwingende reden voorkomen....

                              Stomme bazen toch


                              En dan wordt er nu nog diefstal aangewreven omdat ik niet onmiddelijk na ontvangst van de ontslagbrief (in 't weekend ?????) mijn bedrijfsauto had ingeleverd en is er een gerechtelijke procedure opgestart daarvoor...

                              toch effe opletten: je hebt die wagen toch al terugbezorgd ? en hopelijk idd zo snel mogelijk?

                              En laat je niet intimideren: deze procedures kosten je ex-bedrijf een pak geld dus als ze verstandig zijn schikken ze....
                              Heel effe beetje druk op de ketel houden.
                              Voorstel van schikking: 6 maanden vooropzeg, inclusief zes maanden de waarde van een bedrijfswagen en andere extra-legale voordelen die je had; en eventueel nog ietske om niet te procederen wegens onrechtmatig ontslag ( een maand of 2 extra). Wait and see
                              Peter

                              http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                              http://www.photoblog.be/peterwarson

                              Comment


                              • #60
                                [QUOTE] Originally posted by Peter1
                                toch effe opletten: je hebt die wagen toch al terugbezorgd ? en hopelijk idd zo snel mogelijk?
                                ja hoor, ik heb mijn ontslagbrief op vrijdagavond gekregen en de eerste werkdag heb ik de auto om 10 uur binnengebracht

                                Comment

                                Working...
                                X