Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Brugge 30 november 2003

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by wimvan
    Ik heb helemaal in het begin mij gemeld voor de volledige dag. Is dit dan voldoende ? Indien neen, wat moet ik dan doen ?
    Misschien nog betalen
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Je mag mij ook bij de gegadigden plaatsen als er nog plaats is.
      Geldt de betaling als inschrijvingsbewijs ?
      In ieder geval, met alle enorme respect voor de organisatoren, maar voor personen die voor de eerste maal willen meedoen is het niet altijd makkelijk een weg te vinden in hoe, waar ... GEEN verwijt hoor, maar ik dacht dat ik ingeschreven was of ben en of nog ben, of niet meer ben ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

thanks, , nu begin ik het allemaal te snappen . Ik ben gene rappe van begrip, alhoewel ik vanuit een heel dichte omgeving van Bruhe kom.

PS.: zijn er mensen die op die zondag nabij Buggenhout voorbij komen. Kan ik eventueel mee ? Dezelfde vraag voor 's avonds.
        t'Is dat ik met geen wagen mag rijden.

Comment

Ik wil wel naar het concertgebouw en heb ook geen bezwaar tegen het tekenen van een doc waarin ze de rechten krijgen (allez, GEBRUIKSrechten dus he ;-)) van de foto's die ik daar maak. Maar aangezien ik juist naar dat concertgebouw zou willen om foto's te maken voor het hoofdstuk architectuur in mijn nieuwe boek, moet het dus ook zo zijn dat ik die foto's voor dat boek kan gebruiken.

Kortom: Gebruiksrecht, no problem. Exclusief gebruiksrecht, no thx. Ik weet dus niet wat er in dat papier precies staat. Kan ik de foto's gewoon zelf gebruiken voor publicatie in dat boek (en site etc), dan geen probleem. Kun je dit van tevoren al even uitvogelen? Indien het gebruik geen probleem is, zou ik dus graag meewillen,

Erik

Comment

Ah ja, maar dat is een groter probleem dan het misschien lijkt. Ik denk ook niet dat de mensen van het concertgebouw vinden dat we daarna onze eigen foto's niet meer mogen bekijken . Het is probleem is dat auteursrecht ed vrij simpel lijkt, maar het is een complex expertgebied in de juridische wereld. En als in het document van het concertgebouw wordt gevraagd naar de rechten van een foto, dan heb ik toch een probleem (ook al bedoelen ze enkel dat ze niet achteraf een rekening willen ontvangen wegens gebruik van een foto). Want als ik foto's in mijn boek zet, dan teken ik een contract dat ik van alle gebruikte foto's de volledige rechten bezit.

En als een dergelijk document (ook al is dat onbedoeld) iets te ruim is opgesteld, dan heb ik die rechten dus niet meer. En dan kan dus ook niet aan een uitgever aangeven dat ik idd alle rechten op die foto's nog heb.

Ik probeer dus niet het feit dat het concertgebouw deze docs getekend wil zien aan de kaak te stellen oid. Ik vind dat prima zelfs: zij stellen de locatie ter beschikking en vragen daarvoor medegebruik van de opbrengst). Maar voor mij persoonlijk maakt het dus ivm verdere publicatie juist wel veel verschil wat er nu precies wordt gevraagd.

En als dat geen rechtenprobleem betekent, vind ik het inderdaad prima om zo'n doc te ondertekenen. Dat ik de eerste ben die dat wil toezeggen, verbaast me daarom toch wel een beetje. Maar dat is mooi, dan sta ik zeker bovenaan op de lijst? (hehe, , just kidding)...

Comment

Misschien kunnen jullie in het eerste topic aangeven welke mensen zich voor wat hebben opgegeven? Kwestie van de boel een beetje overzichtelijk houden?
              Ik denk dat ik Erik maar naar het concertgebouw laat gaan en zelf ga rondwandelen.

ps. Wat kosten boottocht en kerk(en) zonder lunch? Ik twijfel nog over die lunch , hoewel het er wel erg lekker uitziet
              Meer foto's op Mukblog

Comment

Hallo,
                Kan iemand me het volgende misschien verklaren ?
                Ik volg nu een poosje dit item (zoals vele andere trouwens). Vaak maak ik een reply en ... een paar uur later, of een dag later pas, wanneer ik terug het forum open, merk ik dat er een paar topics (lees reply's, antwoorden) plots tussen vorige staan. Zo merk ik vandaag dat op de vraagstelling die ik gisteren deed, Annetje had geantwoord met de voor mij verklarende uitleg. Is dit normaal of ben ik aangetast door een virus (lichamelijk bedoel ik wel)?
                Ik heb me opgegeven om in het concertgebouw te fotograferen. Indien er meer dan voldoende amateurs zijn, met kennis ter zake (en daar twijfel ik niet aan) geen probleem om er de echte, de goede, de beste er toegang toe te geven. Architectuur spreekt me enorm aan, doch ik zou dan ook wel graag een schitterende fotoreeks van dit uniek treffen willen hebben als aandenken, en daar zijn anderen heel zeker wel sterker, beter in.
                groetjes.
                Morgen ga ik ook reeds een tripje doen in Brugge (Back to the roots). Misschien kan het nuttig zijn, me even de trip door te spelen, wie weet, weet ik nog iets in de nabije omgeving dat we over het hoofd zien ?
                Wim

Comment

Originally posted by Jacki
                  Misschien kunnen jullie in het eerste topic aangeven welke mensen zich voor wat hebben opgegeven? Kwestie van de boel een beetje overzichtelijk houden?
                  Ik denk dat ik Erik maar naar het concertgebouw laat gaan en zelf ga rondwandelen.
                  Ik ga de topic vanavond helemaal aanpassen, met betaald/concertgebouw....kwestie van er even tijd voor nemen....

ps. Wat kosten boottocht en kerk(en) zonder lunch? Ik twijfel nog over die lunch , hoewel het er wel erg lekker uitziet
                  Boottocht en kerkbezoeken zijn € 7,00, en de lunch is er € 8,00
                  ***Canon 300D * kitlens * ...

Comment

Originally posted by wimvan
                    Hallo,
                    Kan iemand me het volgende misschien verklaren ?
                    Ik volg nu een poosje dit item (zoals vele andere trouwens). Vaak maak ik een reply en ... een paar uur later, of een dag later pas, wanneer ik terug het forum open, merk ik dat er een paar topics (lees reply's, antwoorden) plots tussen vorige staan. Zo merk ik vandaag dat op de vraagstelling die ik gisteren deed, Annetje had geantwoord met de voor mij verklarende uitleg. Is dit normaal of ben ik aangetast door een virus (lichamelijk bedoel ik wel)?
                    Hoi Wim, ik denk dat iemand tussendoor zijn post heeft aangepast. De originele post is dan gemaakt voor jouw vraag kwam, maar daarna is mogelijk de reactie bewerkt/aangepast?
                    De antwoorden moeten echter chronologisch staan hoor (binnen één topic toch zeker).
                    Als het niet zo is, zou ik het ook niet weten .
                    Meer foto's op Mukblog

Comment

Helaas kan ik toch niet naar Brugge komen.
                      Willen jullie mij naam schrappen.
                      Veel plezier met de organisatie en de dag zelf.

Comment

Originally posted by j@n
                        Helaas kan ik toch niet naar Brugge komen.
                        Willen jullie mij naam schrappen.
                        Veel plezier met de organisatie en de dag zelf.
                        Wat jammer
                        Meer foto's op Mukblog

Comment

Ik wil die binnenkant zeker wel eens zien, om te weten of het mooier is dan de buitenkant!?
                          En als er nog plaatsjes over zijn wil Katrien ook wel mee

Ik zal de centjes dit weekend nog overschrijven...

Het programma ziet er echt schitterend uit, ook voor iemand die regelmatig wel eens in Brugge ronddoolt

Comment

Ha skitch, mooi voorbeeld dat je schetst. Zeker omdat de chinese cultuur enkele duizenden jaren voorsprong op onze cultuur heeft. Dus geloof je vrouw maar

Wat betreft het gebouw: Zoals ik al aangaf, mijn enige (eventuele) probleem schuilde niet in de architectuur of functie, zelfs niet in de belastinggelden die daarin zijn gegaan (don't mention the taxes ), maar enkel in gebruik van de foto's. Zolang daar geen probleem is, wil ik graag meedoen en mogen verdere belanghebbenden dus ook mijn foto's gebruiken.

En even terug naar je autovoorbeeld: Tig jaren geleden zagen we in Frankrijk de daar destijds zojuist uitgekomen Citroën XM. Ik vond dat een echt superfantastisch model, heel strak wat lijnvoering betreft, gewoon echt heel mooi. En dat is eigenlijk de reden waarom we nu een Citroen XM hebben. Ik heb niks met auto's, 't is een gebruiksvoorwerp voor me (en zelfs dat gebruik valt voor 2 thuiswerkers erg mee), maar ik vind het een hele mooie auto. Geen DS bv, maar toch 'een echte' Citroen

Enne: 4 deuren

CU in Bruhhe

Comment

Wij doen alles mee, maar vragen ons af of we in 't Putje (diner) ook enkel iets mogen drinken of dat alle gasten moeten eten?

Dan nog enkele vragen/opmerkingen over het programma:

Verzamelen is tussen 10u00 en 10u15 maar het fotograferen van het concertgebouw is tussen 10u en 12u ... moeten die personen dan niet vroeger samen komen

Sinds ze ook van die rode bakstenen bovenaan het concertgebouw opgehangen hebben vind ik het toch iets lastiger om vanop dat terras nog foto's van Brugge te nemen hoor!?
                              Brugge by night kan net zo goed vanop de begane grond! De verschillende pleinen zijn meestal mooi verlicht...

Comment

Originally posted by Tony smeT
                                Wij doen alles mee, maar vragen ons af of we in 't Putje (diner) ook enkel iets mogen drinken of dat alle gasten moeten eten?
                                Tuurlijk mag je ook gewoon iets drinken! Gezellig!

***Canon 300D * kitlens * ...

Comment

Working...
                                X