Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD model-leden shooting ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD model-leden shooting ?

    Ik zie, hoor en lees regelmatig reacties van leden die geintereseerd zijn in het trekken van modellen en mensen.

    Ik dacht aan "iets" in het najaar/winter in een studio of zo iets waar we een SD kunnen houden enkel gericht op "mensen".

    En waarom niet wijzelf als model dienende... = goedkoop en toch leuk en extra amateurisme!

    Op SD's shooten wij op de anderen er toch ook op los

    De voornaamste doelstelling zou dan zijn, gezellig potretfotografie doen, technieken uit proberen, enz.. enfin weer een gezellige SD van maken.

    Locatie???

    Mij intereseren mensen erg, maar heb nog niet veel ervaring in studiowerk.

    Enfin, het is maar een voorstel.

    En het organiseren ervan... die fakkel geef ik graag over aan een ander die er meer over weet/kan



  • #2
    Een goed idee. De groepjes zullen dan wel beperkt moeten blijven want ik zie niet hoe je met zestig mensen hieraan gaat beginnen.

    Comment


    • #3
      Lijkt inderdaad interessant. Ik vermoed dat hier wel veel volk op zal afkomen Je kan dit natuurlijk oplossen door deze SD te houden in een loods/grote loft ofzo...

      't is maar een idee...

      Comment


      • #4
        Je kan dit natuurlijk oplossen door deze SD te houden in een loods/grote loft ofzo...
        Dan zullen toch wat mensen een 'lampje' moeten meebrengen om wat extra belichting te voorzien. Zijn er mensen met halogeenlampen op statief?

        Comment


        • #5
          Leuk idee ik zie dat ook wel zitten.

          Comment


          • #6
            Triker wil de fakkel wel dragen Teddy
            Maar deze fakkel zal ik niet alleen dragen, want voor zo'n dag hebben we nu eenmaal materiaal nodig naast mensen
            Ik zal eerst kijken of er een locatie te vinden is (loods/loft) nabij de grens van Belgie/Nederland.
            Zodra de locatie geregeld is zullen er evt doeken, lampen en statieven e.d. nodig zijn. Hiervoor ga ik straks een beroep doen op jullie.... evt ideeen, mensen die mee willen helpen zie en hoor ik graag
            http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

            Comment


            • #7
              Teddy, gij zijt grandioos met uw ideeën!!
              'k Vind dit een fantastisch idee, en al helemaal iets voor in die lange saaie winter (en nu wil ik daar verder nog niet over nadenken )
              Heb in m'n opleiding fotografie destijds nog wel studio-werk gedaan, maar ik vond dat niet makkelijk, wel leuk, maar niet makkelijk (licht meten hier en daar; lampen juist richten) ... hier moet je je creativiteit ontzettend laten spreken ook ... boeiend allemaal, maar niet makkelijk, vooral niet als je niet zo gek veel inspiratie hebt Maar een SD Studio lijkt me een ideale manier om op dat vlak verruiming der kennis te vinden
              Dus, we zijn bij deze al ingeschreven
              Sam greetzzzzzzz U
              -------------------------------------------
              Never apologize for showing feeling.
              When you do so, you apologize for the truth.
              -------------------------------------------
              Canon Stuff

              Comment


              • #8
                'k ben zeker geintresseerd hierin.
                Zo leer je nog eens een ander aspect van fotografie ook.
                Goed idee.
                Keep me posted please....

                Comment


                • #9
                  Prima idee, en ik ben zeker geïnteresseerd, en hopelijk ben ik vrij dan.

                  Comment


                  • #10
                    Lijkt me inderdaad wel een super goed idee. Teddy-bear, ben jij een event manager aan het worden? Het ene is nog maar achter de rug en je zit alweer klaar met nieuwe ideeën, waar gaat dat eindigen???

                    Ik heb nog een zaklamp en een paar kaarskes als er nog licht moet zijn.

                    Arne
                    http://www.arnesmeets.tk

                    Comment


                    • #11
                      Jaaaaaa!!!! Dat ziet Girly zeker wel zitten!
                      Het zou voor mij wel de eerste keer zijn, dus een hele gave uitdaging
                      Yup, schrijf Girly maar in
                      Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
                      -------------------------------------------
                      Girly
                      --------------------------
                      Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
                      --------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Triker
                        Triker wil de fakkel wel dragen Teddy
                        Maar deze fakkel zal ik niet alleen dragen, want voor zo'n dag hebben we nu eenmaal materiaal nodig naast mensen
                        Ik zal eerst kijken of er een locatie te vinden is (loods/loft) nabij de grens van Belgie/Nederland.
                        Zodra de locatie geregeld is zullen er evt doeken, lampen en statieven e.d. nodig zijn. Hiervoor ga ik straks een beroep doen op jullie.... evt ideeen, mensen die mee willen helpen zie en hoor ik graag
                        Triker als je hulp nodig hebt laat het me maar weten.
                        Heb goede contact met een amateur videovereniging die waarschijnlijk ook nog wel het een en ander hebben wat wij kunnen gebruiken.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Leo_Bezemer
                          Triker als je hulp nodig hebt laat het me maar weten.
                          Heb goede contact met een amateur videovereniging die waarschijnlijk ook nog wel het een en ander hebben wat wij kunnen gebruiken.
                          Kijk, dat is goed om te weten, ieders hulp kunnen we gebruiken
                          Zal asap iets gaan regelen incl datum, locatie... dan kunnen we aan de slag met de overige zaken
                          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                          Comment


                          • #14
                            ik kan eventueel voor verlichting en warme luchtblazers zorgen,kwestie van nie altijd met ne pelse frak te moeten lopen in een onverwarmde hal in november!Als de locatie Geel jullie aanstaat heb ik daar wel een grote verwarmde booghal ter beschikking , met een cafetaria en toiletruimte.Ik hoor het wel

                            Comment


                            • #15
                              count me in.
                              ik heb jammer genoeg geen studio-materiaal, maar ik zou er wel graag bij zijn.
                              Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                              Comment

                              Working...
                              X