Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

interesse peiling sd Cap gris nez

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: interesse peiling sd Cap gris nez

    Bon,
    Cap Blanc Nez en juist ervoor "La Côte Opale"
    Daar is er nog een deel Frans-Vlaanderen met als niet te ontzien dorpje St.Omer
    In die omgeving (St.Omer) zijn er ook nog prachtige plekken die WOII-gevolgen zijn.
    In het oprijden zou je eventueel nog de Moeren er kunnen bij nemen.

    MAAR. Cap Blanc Nez en Cap Gris Nez zijn vooral heel leuk als je naar de waterkant kan afdalen, met andere woorden op het zand-keien strand. En spijtig genoeg kan je dat enkel bij laag water. En dan is de tijd nog eens beperkt.

    Dus Eric, als je er naartoe gaat best effen rekening te houden met de waterstanden en je schema daar aan aanpassen.
    De voorlente en lente zijn inderdaad veel interessanter omdat je daar dan bloemenpracht krijgt die we hier niet veel vinden.
    De kalkbodems van het clif, en de "pairie salée" bij de kustdorpen die een zoute bodem kennen. Dus plantengroei en insecten aangepast aan die omgeving.
    Als je er een zaterdaguitstap van maakt, speelt het uur ven terugkomen heel wat minder rol dan op een zondag.

    Heb die trip hier verschillende malen gedaan als begeleider op schoolreizen en één maal zijn we langs een vluchtweggejte langs de klif naar boven moeten klimmen en ik kan je zeggen dit doe je beter niet.

    Hier een link naar een getijdentabel. Vooral de grote getijden zijn gevaarlijk omdat je dan heel wat minder tijd op het strand kan door brengen. Let op, dit is geen mop. Jaarlijks dienen mensen gered omdat die ingesloten raken tussen de klppen en de zee en de uitgang naar oven al verzopen staat.
    Hier kan je ook het hoogteverschil vinden. bv vandaag is dat 7 meter tussen eb en vloed

    http://getij.frbateaux.net/


    en deze

    http://forum.belgiumdigital.com/arch.../t-149763.html


    Hier kan je een berekening maken voor Oostende. trek daar gemiddel 25 minuten van af voor Boulogne Sur Mer

    http://www.mumm.ac.be/NL/Models/Oper.../predictor.php
    Last edited by Wim.Vanmaele; 13 december 2007, 11:48. Reden: getijdentabel
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #32
      Re: interesse peiling sd Cap gris nez

      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      Bon,
      Cap Blanc Nez en juist ervoor "La Côte Opale"
      Daar is er nog een deel Frans-Vlaanderen met als niet te ontzien dorpje St.Omer
      In die omgeving (St.Omer) zijn er ook nog prachtige plekken die WOII-gevolgen zijn.
      In het oprijden zou je eventueel nog de Moeren er kunnen bij nemen.

      MAAR. Cap Blanc Nez en Cap Gris Nez zijn vooral heel leuk als je naar de waterkant kan afdalen, met andere woorden op het zand-keien strand. En spijtig genoeg kan je dat enkel bij laag water. En dan is de tijd nog eens beperkt.

      Dus Eric, als je er naartoe gaat best effen rekening te houden met de waterstanden en je schema daar aan aanpassen.
      De voorlente en lente zijn inderdaad veel interessanter omdat je daar dan bloemenpracht krijgt die we hier niet veel vinden.
      De kalkbodems van het clif, en de "pairie salée" bij de kustdorpen die een zoute bodem kennen. Dus plantengroei en insecten aangepast aan die omgeving.
      Als je er een zaterdaguitstap van maakt, speelt het uur ven terugkomen heel wat minder rol dan op een zondag.

      Heb die trip hier verschillende malen gedaan als begeleider op schoolreizen en één maal zijn we langs een vluchtweggejte langs de klif naar boven moeten klimmen en ik kan je zeggen dit doe je beter niet.
      bedankt voor de tip , ik zal het toch allemaal eens goed moeten uitwerken, en het misschien beter uitstellen naar de lente dan is de kans op mooi weer ook groter, van de waterstanden ben ik op de hoogte , ik ben er al een keer of 5 geweest dus ik weet wel hoe gevaarlijk het kan zijn
      Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

      Comment


      • #33
        Re: interesse peiling sd Cap gris nez

        Mocht er iemand in februari mee op voorverkenning willen , laat iets weten ...
        dit stond toch al om mijn to-visit lijstje
        Last edited by devid; 14 december 2007, 07:27.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #34
          Re: interesse peiling sd Cap gris nez

          Zeker interesse !!
          Was er ook al een 5-tal keer.. en zou mee kunnen gaan verkennen (is niet zo veraf voor mij vanuit Oostende) ..
          Heel interessant is de tocht vanuit Wissant over de cap blanc nez, daarna het strand op en zo terug .. wel op het getij letten, bij vloed kun je niet meer terug over het strand ..

          Peter
          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

          Comment


          • #35
            Re: interesse peiling sd Cap gris nez

            Interesse hier.. zowel voor verkenning als voor sd zelf.

            En firmawagen, dus vervoer/carpoolen is geen probleem

            Comment


            • #36
              Re: interesse peiling sd Cap gris nez

              we zullen zeker iets afspreken
              Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

              Comment


              • #37
                Re: interesse peiling sd Cap gris nez

                misschien dan toch 24 februari houden als SD-voorverkenningsdag voor de "echte" SD na pasen met als doelwitten Cap gris nez, blanc nez Ambleteuse en Wissant met eigenvervoer/carpool
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                Comment


                • #38
                  Re: interesse peiling sd Cap gris nez

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  misschien dan toch 24 februari houden als SD-voorverkenningsdag voor de "echte" SD na pasen met als doelwitten Cap gris nez, blanc nez Ambleteuse en Wissant met eigenvervoer/carpool
                  ik denk dat dit tot nu toe de beste oplossing is .
                  Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                  Comment


                  • #39
                    Re: interesse peiling sd Cap gris nez

                    Ipv Ambleteuse zou ik Audresselles (iets oostelijker) nemen, het strand is daar bezaaid met ronde rotsen, poeltjes met wier en anemonen, enz .. stukken interessanter fotografisch gezien ..

                    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    misschien dan toch 24 februari houden als SD-voorverkenningsdag voor de "echte" SD na pasen met als doelwitten Cap gris nez, blanc nez Ambleteuse en Wissant met eigenvervoer/carpool
                    Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                    Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                    Comment


                    • #40
                      Re: interesse peiling sd Cap gris nez

                      alvast interesse hier ook.
                      een hele mooie lokatie als je het mij vraagt

                      iemand toevallig een aggregaat om wat studio lampkes mee te brengen?
                      www.scalle.be/blog

                      Comment


                      • #41
                        Re: interesse peiling sd Cap gris nez

                        bedankt iedereen voor de tips , maar denk eraan ik ga maar een dag . Ik ga eerst eens samenzitten met een paar mensen om het concreet uit te werken
                        Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                        Comment


                        • #42
                          Re: interesse peiling sd Cap gris nez

                          Het is wel een heel eind van hier, maar als ik wil dan kan ik er al heel wat dichter in de buurt overnachten en van daaruit naar "Caps" rijden.

                          Je moet daar wel geluk hebben met het weer, want het "spookt" daar wel eens. Het is best mogelijk dat de zon schijnt, maar zodra je in de buurt van de zee komt, dat er dan een heel dichte mist hangt. We zijn hier ooit op de motor vertrokken voor een dagtrip naar Cap Blanc Nez en Cap Gris Nez, er de zon scheen tot we aan de Franse grens kwamen (het was zo'n 26°C), daar hing er wat bewolking, en tegen dat we bovenaan de Cap stonden hoorden we het water wel, maar zagen we het niet door de dichte mist.

                          Kunnen we er daar geen "grote Belgiumdigital picknick" van maken, dat is heel wat handiger dan een plaats te zoeken waar we allemaal binnen kunnen.
                          Op die manier wordt er ook veel minder tijd verloren, want het kan soms heel lang duren vooralleer iedereen gegeten heeft.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: interesse peiling sd Cap gris nez

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            :.

                            Kunnen we er daar geen "grote Belgiumdigital picknick" van maken, dat is heel wat handiger dan een plaats te zoeken waar we allemaal binnen kunnen.
                            Op die manier wordt er ook veel minder tijd verloren, want het kan soms heel lang duren vooralleer iedereen gegeten heeft.
                            Ik denk dat Bart het echt begrepen heeft: tijd verliezen aan tafel is niet de bedoeling.
                            ...al moet ik toegeven dat de verleiding natuurlijk groot is...

                            (Dat kunnen we dan eventueel eens organiseren als 'SD-Restaurant-Wissant')

                            mvg,

                            Roland

                            Comment


                            • #44
                              Re: interesse peiling sd Cap gris nez

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Kunnen we er daar geen "grote Belgiumdigital picknick" van maken, dat is heel wat handiger dan een plaats te zoeken waar we allemaal binnen kunnen.
                              Op die manier wordt er ook veel minder tijd verloren, want het kan soms heel lang duren vooralleer iedereen gegeten heeft.

                              eigenlijk nog niet zo gek idee , maar de zeevruchten (in 't frans ) zijn er overheerlijk en zeer goedkoop , ik denk dat als we ergens iets gaan bespreken en een menu op voorhand afspreken het wel zal meevallen , maar we houden de picknick zeker in ons achterhoofd
                              Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                              Comment


                              • #45
                                Re: interesse peiling sd Cap gris nez

                                Ik heb ook wel interesse, afhankelijk van datum e.a. omstandigheden natuurlijk. Zo te lezen zijn er nog heel wat besprekingen aan de gang dus we volgen dit topic zeker verder op!
                                Groetjes,Anita
                                Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
                                tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

                                Comment

                                Working...
                                X