Ik heb hier in het forum al een aantal mooie bijdrages mogen bewonderen van een heel mooie streek die volgens mij dan ook de moeite loont om er zelf eens naartoe te gaan.
Ik heb het over de regio “Pas de Calais” en vooral de kuststrook tussen Calais en zo naar beneden tot aan Boulogne-sur-Mer.
Daartussen heb je een aantal prachtige kustplaatsen die gekenmerkt zouden zijn voor hun mooie landschappen.
Nu is het zo dat ik in Leuven woon en de reisafstand naar Calais is toch al gauw ruwgeschat 220 km. Gelukkig is het merendeel hiervan autosnelweg. Maar toch, als je 2 tot 3 uur in de wagen zit dan rest er niet veel tijd meer om hier nog op zoek te gaan naar bezienswaardigheden en dan er nog een mooie reeks foto´s van te maken.
Ik denk niet dat een 1-dags uitstap daarom aangewezen is. Dus lijkt het mij beter om deze streek te bezoeken en er een 2-3 daagse uitstap van te maken. Zijn er mensen hier die deze streek al eens bezocht hebben en aanbevelingen hebben?
Ik zou daar voornamelijk landschapfoto´s willen maken, eventueel ook gebouwen, monumenten en groenparken. Dus steeds buitenfotografie.
graag tips i.v.m.:
- interessante dorpen en specifieke bezienswaardigheden (en welke niet)
- aanbevolen reiswegen daar in de streek.
- overnachting (kleine hotelletjes met halfpension zonder voorreservaties)
- welke periodes van het jaar aangewezen zijn om hier naartoe te gaan?
- welke lenzen jullie hiervoor gebruiken?
- enz. ….
Ik heb al een aantal interessante links gevonden maar alle info is welkom.
Dank u.
Ik heb het over de regio “Pas de Calais” en vooral de kuststrook tussen Calais en zo naar beneden tot aan Boulogne-sur-Mer.
Daartussen heb je een aantal prachtige kustplaatsen die gekenmerkt zouden zijn voor hun mooie landschappen.
Nu is het zo dat ik in Leuven woon en de reisafstand naar Calais is toch al gauw ruwgeschat 220 km. Gelukkig is het merendeel hiervan autosnelweg. Maar toch, als je 2 tot 3 uur in de wagen zit dan rest er niet veel tijd meer om hier nog op zoek te gaan naar bezienswaardigheden en dan er nog een mooie reeks foto´s van te maken.
Ik denk niet dat een 1-dags uitstap daarom aangewezen is. Dus lijkt het mij beter om deze streek te bezoeken en er een 2-3 daagse uitstap van te maken. Zijn er mensen hier die deze streek al eens bezocht hebben en aanbevelingen hebben?
Ik zou daar voornamelijk landschapfoto´s willen maken, eventueel ook gebouwen, monumenten en groenparken. Dus steeds buitenfotografie.
graag tips i.v.m.:
- interessante dorpen en specifieke bezienswaardigheden (en welke niet)
- aanbevolen reiswegen daar in de streek.
- overnachting (kleine hotelletjes met halfpension zonder voorreservaties)
- welke periodes van het jaar aangewezen zijn om hier naartoe te gaan?
- welke lenzen jullie hiervoor gebruiken?
- enz. ….
Ik heb al een aantal interessante links gevonden maar alle info is welkom.
Dank u.
Comment