Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pas de Calais (FR)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pas de Calais (FR)

    Ik heb hier in het forum al een aantal mooie bijdrages mogen bewonderen van een heel mooie streek die volgens mij dan ook de moeite loont om er zelf eens naartoe te gaan.
    Ik heb het over de regio “Pas de Calais” en vooral de kuststrook tussen Calais en zo naar beneden tot aan Boulogne-sur-Mer.
    Daartussen heb je een aantal prachtige kustplaatsen die gekenmerkt zouden zijn voor hun mooie landschappen.
    Nu is het zo dat ik in Leuven woon en de reisafstand naar Calais is toch al gauw ruwgeschat 220 km. Gelukkig is het merendeel hiervan autosnelweg. Maar toch, als je 2 tot 3 uur in de wagen zit dan rest er niet veel tijd meer om hier nog op zoek te gaan naar bezienswaardigheden en dan er nog een mooie reeks foto´s van te maken.
    Ik denk niet dat een 1-dags uitstap daarom aangewezen is. Dus lijkt het mij beter om deze streek te bezoeken en er een 2-3 daagse uitstap van te maken. Zijn er mensen hier die deze streek al eens bezocht hebben en aanbevelingen hebben?
    Ik zou daar voornamelijk landschapfoto´s willen maken, eventueel ook gebouwen, monumenten en groenparken. Dus steeds buitenfotografie.

    graag tips i.v.m.:
    - interessante dorpen en specifieke bezienswaardigheden (en welke niet)
    - aanbevolen reiswegen daar in de streek.
    - overnachting (kleine hotelletjes met halfpension zonder voorreservaties)
    - welke periodes van het jaar aangewezen zijn om hier naartoe te gaan?
    - welke lenzen jullie hiervoor gebruiken?
    - enz. ….

    Ik heb al een aantal interessante links gevonden maar alle info is welkom.

    Dank u.


    BD0723BE

  • #2
    Re: Pas de Calais (FR)

    Wissant is een mooi dorpje. Als je er buiten het topseizoen naartoe gaat, is dat een heel rustige plaats. Vandaar kan je hele mooie wandelingen maken naar de 2 Caps. Je kan er in de plaatselijke info een a4 krijgen met iets wat een plan moet voorstellen.

    Aangezien het voor mijn vanuit Brugge niet echt ver is, blijf ik nooit overnachten. Ik ga er echter niet om foto's te nemen, maar om te genieten op de MTB. Er zijn daar een paar prachtige uitgestippelde ritten.
    www.i-mac.be
    http://www.cerclebrugge.be

    Comment


    • #3
      Re: Pas de Calais (FR)

      Ben onlangs ook nog een dagje geweest... 2uurkes rijden.... (van leuven)

      Neem zeker een getijdetabel mee!!! Anders kom je voor verrassingen te staan

      Dit is een zéér goede daarvoor; http://maree.frbateaux.net/6

      Ik blijf deze post volgen... want ge er toch geregeld terug naar toe hoor... Normandie is te ver om in 1 a 2 dagen te doen.... Dit is perfect.. zeker tov de belgische kust...

      Lesley.
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: Pas de Calais (FR)

        Oorspronkelijk geplaatst door i-Mac Bekijk bericht
        Wissant is een mooi dorpje. Als je er buiten het topseizoen naartoe gaat, is dat een heel rustige plaats. Vandaar kan je hele mooie wandelingen maken naar de 2 Caps. Je kan er in de plaatselijke info een a4 krijgen met iets wat een plan moet voorstellen.

        Aangezien het voor mijn vanuit Brugge niet echt ver is, blijf ik nooit overnachten. Ik ga er echter niet om foto's te nemen, maar om te genieten op de MTB. Er zijn daar een paar prachtige uitgestippelde ritten.
        Aha, nog nen mountainbiker hier. Misschien geen slecht gedacht om mtb en kodak gerief mee te nemen naar ginder
        Last edited by Geert_B; 2 maart 2007, 11:27.
        BD0723BE

        Comment


        • #5
          Re: Pas de Calais (FR)

          Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
          Ben onlangs ook nog een dagje geweest... 2uurkes rijden.... (van leuven)

          Neem zeker een getijdetabel mee!!! Anders kom je voor verrassingen te staan

          Dit is een zéér goede daarvoor; http://maree.frbateaux.net/6

          Ik blijf deze post volgen... want ge er toch geregeld terug naar toe hoor... Normandie is te ver om in 1 a 2 dagen te doen.... Dit is perfect.. zeker tov de belgische kust...

          Lesley.
          Waar ben je dan geweest?
          ( btw bedankt voor die tip v/d getijdentabel )
          BD0723BE

          Comment


          • #6
            Re: Pas de Calais (FR)

            Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
            Waar ben je dan geweest?
            ( btw bedankt voor die tip v/d getijdentabel )
            gewandeld van sangatte naar escalles en dan terug....http://maps.google.com/?ie=UTF8&z=13...22738&t=h&om=1
            en dan nog wat rondgereden....
            Voor volgende uitstappen bekijk ik google maps zeker en vast... daar zie je soms al direct goede paadjes etc op....
            -=- Light is the key...

            Comment


            • #7
              Re: Pas de Calais (FR)

              Wissant, Cap Gris Nez, Cap Blanc Nez, en met een mooi weer zie je van daaruit Engeland liggen.
              Is goed te doen als daguitstap hoor, zeker als je een auto hebt en niet om 20u in uw bed wil liggen.
              Zeker de moeite.
              Is humor van de bovenste plank weggelegd voor kleine mensen?

              foto's

              Comment


              • #8
                Re: Pas de Calais (FR)

                Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                Aha, nog nen mountainbiker hier. Misschien geen slecht gedacht om mtb en kodak gerief mee te nemen naar ginder

                Pas op, want sommige stukken zijn niet zonder gevaar. Een getijdentabel kan je vragen in het plaatselijke toerisme bureau.
                www.i-mac.be
                http://www.cerclebrugge.be

                Comment


                • #9
                  Re: Pas de Calais (FR)

                  Ik ben een regelmatige bezoeker van Cap Blanc Nez omdat we daar in de lente en zomermaanden minstens 2 x per maand gaan hellingzweven met modelzwevers bovenop de Cap, als de wind West, Zuid-west zit.
                  Als de wind uit een andere richting blaast gaan we iets meer het binnenland in naar eenhelling die men de chasseur noemt.
                  Het is een prachtige streek uitmuntend geschikt voor mountainbikers, zowel de Cap als de Chasseur worden in de zomer door grote groepen bikers beklommen en zijn door binnenpaadjes met elkaar verbonden, soms gevaarlijke paadjes die na een zware regenbui met grote en kleine rolstenen bezaaid liggen.
                  Het is er steeds bergop en bergaf, zelden 100 m. vlak.
                  In de Meimaand hebben we er al bikes wedstrijden gezien, en na een paar ronden gaan er al velen tevoet op de steilste stukken.
                  Altijd logeren we dan beneden in het dorpje Escalles in hotelelletje L'escalles.
                  Ik en mijn vrouw betaalden daar 2 weken geleden voor een kamer met stortbad WC, en TV, 52 € het ontbijt is niet inbegrepen, niet al te goedkoop ik weet het, maar dit is eigenlijk een doorreis hotellletje.
                  Dit hotel word gerund door 2 gezusters, de een verhuurd de kamers, de andere runt het restorant.
                  Vandaaruit maken we lange prachtige wandelingen, de zee ligt er 400 meter af, tevoet over het strand naar het 5 km. verder gelegen Wissant kost ons een dik uur, niet altijd gemakkelijk wandelen in het zand; terugkeren over het strand zit er meestal niet in, want het zou niet de eerste maal zijn dat ge verrast word door het snel opkomende zeewater.
                  Ook een onweder dat over de zee van Engeland komt is zeer snel bij u .
                  Vanaf Calais tot Boulogne is ieder dorpje of gehucht de moeite waard om even te stoppen en eens rond te kijken, er is wel altijd iets de moeite waard om te fotograferen.
                  U vind er ook nog heelwat oorlogs herrinneringen, bunkers oa, en enkele muzeums.

                  Broken-wing

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pas de Calais (FR)

                    Nog een vraagje, als ik snel tot daar wil geraken via de autosnelweg, zijn daar stukken péage bij ?

                    @ Broken-Wing : merciekes voor de reactie
                    BD0723BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pas de Calais (FR)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                      Nog een vraagje, als ik snel tot daar wil geraken via de autosnelweg, zijn daar stukken péage bij ?
                      nope
                      -=- Light is the key...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pas de Calais (FR)

                        Hi,

                        er is een camping in Escales, aan de voet van de Cap Blanc-Nez en naar ik meen hebben ze ook een aantal kamers.
                        dé ideale plaats om te overnachten.

                        ik ga daar al sedert mijn 6 jaar, zoveel keer dat ik op de oude postkaartjen sta...

                        zie http://cap-blanc-nez-escalles.oudormir.net/
                        Kijk anders ook eens op


                        groetjes, Jan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pas de Calais (FR)

                          Beste posters, heeft er iemand bezwaren dat ik de tips uit dit topic binnenkort bij mijn gebundelde tips voor daguitstapjes zet, hier in dit forum?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pas de Calais (FR)

                            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                            Beste posters, heeft er iemand bezwaren dat ik de tips uit dit topic binnenkort bij mijn gebundelde tips voor daguitstapjes zet, hier in dit forum?
                            Nee, ik toch niet. Ik stel dit soort initiatieven zeer op prijs. Mooi
                            BD0723BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pas de Calais (FR)

                              Geen bezwaar Stefaan, ik ga er Woensdag heen, als ge wilt breng ik u zelfs wat documentatie mee, hoe ik ze u dan bezorg dat spreken we wel af, ik passeer regelmatig in Waasmunster.

                              Broken-wing

                              Comment

                              Working...
                              X