Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

    Ja het was goed hé. Heel goed. Het weer zat goed, de sfeer zat prima.
    Geheel tegen mijn gewoontes in, heb ik nog steeds geen foto's kunnen afwerken. Maar daar wordt aan gewerkt
    Ivo, Fullator, Hesy, Sven, Nancy, ...bedankt voor de schitterende organisatie.
    Ylvie, Saskia, Peggy, Daantje, Pascal, bedankt voor het schitterend modellenwerk.
    AlainD, bedankt voor de hints tijdens het shooten.
    En ik vergeet er nog een pak.
    Er is 1 ding heel spijtig. Echt. Het zou 5 dagen moeten duren, en dagen van 8 uur 'smorgens tot 8 uur 's avonds. En het kan niet meer. Toeme toch...
    natwork.be

    Comment


    • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

      Bedankt aan de organisatoren, ik heb een leuke en leerrijke dag gehad.

      Ook dank aan Roland op me op weg te helpen ...

      Gerard
      Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

      Comment


      • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

        Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
        Ja het was goed hé. Heel goed. Het weer zat goed, de sfeer zat prima.
        Geheel tegen mijn gewoontes in, heb ik nog steeds geen foto's kunnen afwerken. Maar daar wordt aan gewerkt
        Ivo, Fullator, Hesy, Sven, Nancy, ...bedankt voor de schitterende organisatie.
        Ylvie, Saskia, Peggy, Daantje, Pascal, bedankt voor het schitterend modellenwerk.
        AlainD, bedankt voor de hints tijdens het shooten.
        En ik vergeet er nog een pak.
        Er is 1 ding heel spijtig. Echt. Het zou 5 dagen moeten duren, en dagen van 8 uur 'smorgens tot 8 uur 's avonds. En het kan niet meer. Toeme toch...
        5 dagen zou leuk zijn, maar dan mag je de eerste dag toch geen regendans uitvoeren :



        Overigens ook mijn dank aan de organisatie, de promoter om het MHA open te zetten en de fotografen en modellen waar ik mee gewerkt heb.

        Alain
        Last edited by alainD; 7 april 2007, 21:55. Reden: verplaatsen foto

        Comment


        • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

          Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
          Er is 1 ding heel spijtig. Echt. Het zou 5 dagen moeten duren, en dagen van 8 uur 'smorgens tot 8 uur 's avonds. En het kan niet meer. Toeme toch...
          En 5 dagen het eten van al je modellen betalen? Dan ben je zeker failliet!


          MHA: Een interessante shoot. Zo'n modellenpool werkt effectief een stuk beter dan een doorschuifsysteem. Voor (meerdere) herhaling(en) vatbaar!


          seppuku.

          Comment


          • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

            Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
            En 5 dagen het eten van al je modellen betalen? Dan ben je zeker failliet!
            Goede afspraken maakt goede vrienden hé. Mijn modellen hebben netjes, zoals op voorhand afgesproken, hun deel betaald In ruil heb ik ze afgehaald en teruggebracht.

            Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
            MHA: Een interessante shoot. Zo'n modellenpool werkt effectief een stuk beter dan een doorschuifsysteem. Voor (meerdere) herhaling(en) vatbaar!
            Daar ben ik nog niet zo zeker van.... Mijn modellen hebben zich een aantal keer serieus "verschoten" toen ongevraagd 20 lenzen op hen werden gericht....
            Last edited by Nat; 3 april 2007, 13:07.
            natwork.be

            Comment


            • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

              Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
              Goede afspraken maakt goede vrienden hé. Mijn modellen hebben netjes, zoals op voorhand afgesproken, hun deel betaald In ruil heb ik ze afgehaald en teruggebracht.
              Daar ben ik nog niet zo zeker van.... Mijn modellen hebben zich een aantal keer serieus "verschoten" toen ongevraagd 20 lenzen op hen werden gericht....
              Ik, noch mijn model hebben hiervan geen hinder gehad, dus ik kan hier niet over klagen. Nu weet ik wel dat er workshops kunnen gevolgd worden met als thema "omgang met modellen", misschien is dit mogelijk een thema voor een volgende modellendag. Uiteindelijk is dit een van de punten die een fotosessie doen slagen, de samenwerking.
              Vriendelijke groeten,Raf

              www.rafvandenbogaert.be

              Comment


              • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                nice nice alst nog ne keer in Antwerpen is willek ook wel es meegaan! Al ist maar om ervaring op te doen;-)) En er ntlk een fijne dag van te maken!

                groetjes!
                Tessie
                Sony N2 : CCD sensor 1/1,7"- 10,3 Mpix-3x optical Zoom - 6 x Digital Zoom-ISO 1600- f/2.8-8W - f/5.4-16T Snelheid: 1/8 tot 1/2000 s automatisch, 1" tot 1/2000geprogrammeerd auto, 30" tot 1/1000 s handmatig

                Comment


                • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                  was leuke dag zo vonden ook men modellen trouwens
                  alvast bedankt voor de leuke dag en de oganisatie was heel goed geregeld ook het zonnetje was van de partij

                  Comment


                  • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                    Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht


                    MHA: Een interessante shoot. Zo'n modellenpool werkt effectief een stuk beter dan een doorschuifsysteem. Voor (meerdere) herhaling(en) vatbaar!


                    seppuku.
                    Hallo
                    In antwoord op de stelling dat een "modellenpool" beter werkt dan een "doorschuifsysteem" wil ik het volgende vertellen.

                    Ik was met 3 modellen aanwezig.
                    Van 11.00 uur tot 13.00 uur hadden ze alle drie 2 á 3 fotografen, waar ze dus ook mee gewerkt hadden. Om niet de gehele dag met dezefde fotografen te werken, werd besloten om naar de verzamelplek te gaan en daar te wachten op nieuwe fotografen. (en te eten) Na het eten vergeefs gewacht op andere fotografen, maar die hadden allemaal al een model of waren alleen in het gebouw geïnterresseerd. Om mijn modellen toch niet te hele tijd te laten ronddolen, heb ik ze zelf maar geschoten. Ondertussen steeds vragend aan andere of zij een model nodig hadden. Schijnbaar niet. (of waren "mijn" modellen niet de moeite waard om mee te werken?) Tegen 15.00 maar weer naar de verzamelplek toegegaan en weer gewacht.
                    Niemand die kwam opdagen, dus na een halfuurtje wachten zijn we maar huiswaards gekeerd!!!!

                    Dus "poolsysteem" werkt beter?? Denk het niet.
                    Zeker niet als je dat niet van te voren afspreekt. (Dus een verzamelplek waar modellen door fotografen opgehaald kunnen worden.)
                    Het "doorschuifsysteem" had kunnen werken, maar is niet toegepast. Is ook heel moeilijk om dat met deze aantallen te organiseren.

                    Dus mijn conclusie en die van mijn modellen is dan ook:
                    De organisatie was goed, maar niet meer dan dat.
                    De kreten "schitterend", "perfect", "grandioos" zijn in mijn ogen niet van toepassing. Die kreten waren wel van toepassing op de locatie en de weersomstandigheden.

                    Dat was wat ik even kwijt wilde.

                    Met vriendelijke groet,

                    Antonius
                    beheerder van http://www.znam.nl

                    ps
                    Maar toch gaarne bereid om een volgende keer weer modellen te leveren voor een nieuwe BD modellendag



                    Van L. n. R. Sarina, Yoni, Anouk. Zittend: Susanne
                    Luister, luister ijdeltuiten. Schoonheid zit van binnen maar ook van buiten.

                    Comment


                    • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                      Jeezus Antonius, ik had maar al te graag jou modellen voor de lens gehad maar wij hadden net na de middag een paar modellen opgepikt binnen.

                      Toen we rond 15.30 uur naar de verzamelplek gingen kijken of er nog anderen waren, stonden de aanwezige modellen te wachten op hun eigen fotograaf.
                      en waren jullie blijkbaar al naar huis.
                      Spijtig dat we mekaar mislopen hadden.

                      Misschien in het vervolg betere afspraken maken, zoals bvb dat iedereen die geïnteresseerd is de modellenpool dit op voorhand te melden en dan kan er misschien al voorlopige afspraken gemaakt worden rond model en tijd.

                      Ik vind het echt spijtig dat ik dit nu te weten kom dat er nog modellen beschikbaar waren terwijl wij eigenlijk op zoek waren naar modellen.

                      Beter was geweest om een meer centrale plaats te gebruiken als afspraakzone omdat men nu helemaal terug naar de uitgang moest en men soms onderweg wel al iemand tegenkwam.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                        En dat allemaal nadat er op voorhand zo'n heisa werd gemaakt omdat enkele fotografen exclusief met hun eigen model wilde werken.
                        Maar dat is natuurlijk geen verwijt naar de organisatie toe, volgens mij waren er enkele fotografen die een fotoshoot aldaar een beetje onderschat hadden.
                        Last edited by photogRAF; 9 april 2007, 09:25.
                        Vriendelijke groeten,Raf

                        www.rafvandenbogaert.be

                        Comment


                        • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                          Jezus, Ton
                          ik beklaag mij bijna van jou ingelicht te hebben
                          niettemin vind ik dat jouw commentaar gegrond is
                          heb ook een model uitgenodigd met de bedoeling dat zij met meer fotografen kon werken en aan het eind van de dag over een uitgebreide portfolio kon beschikken
                          ik ben in elk geval ook voorstander van een doorschuifsysteem
                          gezien de grootte van de locatie was iedereen ook een beetje verspreid en was het moeilijk mekaar te vinden
                          wij trekken er lessen uit voor de toekomst
                          neemt niet weg dat wij de organisatoren danken voor de inzet
                          grtz
                          D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                          Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                          en ewa flitsspeelgoed

                          Comment


                          • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                            Ik vind het echt spijtig dat ik dit nu te weten kom dat er nog modellen beschikbaar waren terwijl wij eigenlijk op zoek waren naar modellen.

                            Ja, en ze waren zo hopeloos dat ze mij al als model wilden gebruiken

                            Had ik geweten dat ik dat gewoon kon vragen, had ik het ook wel eens willen proberen, maar ja dat had ik nog nooit gedaan.
                            Misschien volgende keer.....

                            Grtz R.
                            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                            Comment


                            • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              ...
                              Misschien in het vervolg betere afspraken maken, zoals bvb dat iedereen die geïnteresseerd is de modellenpool dit op voorhand te melden en dan kan er misschien al voorlopige afspraken gemaakt worden rond model en tijd.

                              ...

                              Beter was geweest om een meer centrale plaats te gebruiken als afspraakzone omdat men nu helemaal terug naar de uitgang moest en men soms onderweg wel al iemand tegenkwam.
                              Ik denk dat het niet eenvoudig is om goed te regelen. Werken op een groot domein heeft nu ook zijn nadelen. Een meer "zichtbare" plaats had misschien beter geweest...

                              Comment


                              • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                                Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                Hallo
                                In antwoord op de stelling dat een "modellenpool" beter werkt dan een "doorschuifsysteem" wil ik het volgende vertellen.

                                Ik was met 3 modellen aanwezig.
                                Van 11.00 uur tot 13.00 uur hadden ze alle drie 2 á 3 fotografen, waar ze dus ook mee gewerkt hadden. Om niet de gehele dag met dezefde fotografen te werken, werd besloten om naar de verzamelplek te gaan en daar te wachten op nieuwe fotografen. (en te eten) Na het eten vergeefs gewacht op andere fotografen, maar die hadden allemaal al een model of waren alleen in het gebouw geïnterresseerd. Om mijn modellen toch niet te hele tijd te laten ronddolen, heb ik ze zelf maar geschoten. Ondertussen steeds vragend aan andere of zij een model nodig hadden. Schijnbaar niet. (of waren "mijn" modellen niet de moeite waard om mee te werken?) Tegen 15.00 maar weer naar de verzamelplek toegegaan en weer gewacht.
                                Niemand die kwam opdagen, dus na een halfuurtje wachten zijn we maar huiswaards gekeerd!!!!

                                Dus "poolsysteem" werkt beter?? Denk het niet.
                                Zeker niet als je dat niet van te voren afspreekt. (Dus een verzamelplek waar modellen door fotografen opgehaald kunnen worden.)
                                Het "doorschuifsysteem" had kunnen werken, maar is niet toegepast. Is ook heel moeilijk om dat met deze aantallen te organiseren.

                                Dus mijn conclusie en die van mijn modellen is dan ook:
                                De organisatie was goed, maar niet meer dan dat.
                                De kreten "schitterend", "perfect", "grandioos" zijn in mijn ogen niet van toepassing. Die kreten waren wel van toepassing op de locatie en de weersomstandigheden.

                                Dat was wat ik even kwijt wilde.

                                Met vriendelijke groet,

                                Antonius
                                beheerder van http://www.znam.nl

                                ps
                                Maar toch gaarne bereid om een volgende keer weer modellen te leveren voor een nieuwe BD modellendag



                                Hallo Ton,

                                Bij de briefing vooraf was duidelijk afgesproken dat wie modellen of fotografen zocht, contact kon opnemen met Sven. Die zorgde voor de coördinatie. Maar dat contact is er blijkbaar niet geweest. De bereikbaarheid was nochtans gegarandeerd via de verspreide GSM-nummers: langs de administratoren (rode badge) was iedereen te bereiken, want ze hadden de volledige lijst met telefoonnummers. En dat alles stond ook nog eens zeer duidelijk vermeld in het blad met richtlijnen (3blz) die alle fotografen kregen.

                                Een probleem hierbij was dat bijna iedereen nogal bezitterig deed over zijn modellen. Daarom dat de meesten het niet aandurfden te informeren of ze een model konden 'lenen' bij een fotograaf die bezig was.

                                Mij heeft dit nogal gestoord: de opgeëiste monopolies. Het is een les voor de toekomst: wie alleen met zijn eigen modellen wil werken, moet zelf maar een locatie gaan zoeken. Een shooting day is er voor iedereen. Aan georganiseerd egoïsme wil ik liever niet meewerken.

                                Het lag dus zeer zeker niet aan de organisatie. Men kan ons niet verantwoordelijk stellen als niemand de richtlijnen wil lezen.

                                Dit gezegd zijnde, heb ik je bereidwillige hulp in veel dank aanvaard. Was iedereen maar zo.

                                En over je modellen was iedereen het eens: ze behoorden tot de top!
                                Last edited by Fullator; 9 april 2007, 14:11.
                                Fullator
                                Fotostudio Candela Zone
                                website: http://www.chronax.be
                                website: http://www.marquisemodels.eu

                                Comment

                                Working...
                                X