Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

    Die reportage heb ik ook gelezen, zéér interessant (al dacht ik dat het Jan Hertogs was?).

    Een goeie tip voor een zondag als je niks te doen hebt: ongetwijfeld vind je in je buurt ergens van die zeshoekige bordjes van een autoroute... volg die eens (desnoods gedeeltelijk)! Meestal zijn 't routes van rond de 100km, en je komt op plaatsen niet zo ver van je huis die je nog nooit gezien hebt, wegen die je anders nooit volgt.

    Comment


    • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

      Heren
      Ik sta verbaast van de (semi) professionele aanpak die jullie aan de dag leggen om dit allemaal te organiseren. Van mij mogen jullie gerust ook eens een Karmeliet proeven.
      Tot dan

      Patrick
      BD0694BE
      http://pdeco.fotopic.net

      Comment


      • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

        Hoi,

        Stefaan, als ik dat hier allemaal lees, gaat het een lollige dag worden ... Sta te poppelen

        En Purlut, beterschap ...

        Greetz!
        Krims@nline - A memory in the raw

        Comment


        • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

          tja, 1) zolang mijn vriendin in Siberië zit zoek ik een bezigheid op zondag waarbij géén andere vrouwen betrokken zijn ... Een dagje Walenland is één van mijn favoriete bezigheden... en 2) ik heb liefst dat iedereen achteraf tevreden is, ik hou zelf ook niet van half in elkaar gestoken dagjes die uiteindelijk voor iedereen op een teleurstelling uitdraaien. En 3) purlut aka Wim, alleszins al bedankt voor de hulp, dat je met een babbeltje verder geraakt dan met arrogantie of geld wist ik ook al langer, maar dat is nu nog maar eens bewezen.
          Wim had gelukkig het idee om de kerk van Dinant binnen te gaan om 10h (om 11h is 't daar mis)... Ik zou daar eerder achteraf eens gaan kijken zijn, maar Wims idee was: "vóór de mis is daar zeker volk aanwezig". En inderdaad, sindsdien is de "noblesse" van Dinant toch een beetje bezig met onze SD
          Deze zondag ben ik nog met een paar lastige vragen de VVV (SI in 't Frans) binnengetrokken, de leuke dame die daar van dienst was heeft me goed geholpen, maar mijn vragen waren nogal lastig... Ik zei tegen haar: "jamaar, ik ken die groep een beetje, al die lastige vragen die ik nu aan u stel stellen zij aan mij ook " - nog maar simpel 't volgende: omtrent de Rocher Bayard (een rots) is het Ardennenoffensief van de Duitsers tot stilstand gekomen. Maar van welke kant kwamen ze dan? (Enfin, dat soort dingen houdt me bezig).

          Ik hoop echt dat het weer de stadswandeling toelaat, want er zijn zoveel sporen uit de geschiedenis, dat het zonde zou zijn om die te laten liggen. Het voordeel (en tevens nadeel?) aan de Walen is dat ze nogal nonchalant zijn... zo is er bvb in de buurt van een kerkje een muurschildering (reclame voor Sunlight zeep) die in de jaren '30 geschilderd is (de kerk lag toen nog plat sedert 14-18); De kerk is inmiddels opnieuw opgebouwd maar die reclame is nog steeds te zien op de muur. En op een muur van de gevangenis staat nog een geschilderde melding "Speed Limit Strictly Imposed", dat hebben de Amerikanen er in '45 geschilderd! Schitterend vind ik dat.

          Hoedanook, ik voorzie zoveel mogelijk uitleg in de "syllabus" - Net zoals ik mijn weekendjes (al of niet zonder mijn geliefde) ettelijke keren beleef (voorbereiding, planning, boeking, er zijn, foto's maken, foto's bewerken, afgedrukte foto's ontvangen, ze inplakken, en de familie ermee vervelen ) amuseer ik me ook erg met het organiseren van deze dag.

          Eén tip trouwens: drink 's middags niet te veel trappist (en zeker geen Rochefort 10) of je bent uitgeteld tegen dat je aan de grot bent. Ik spreek uit ervaring

          (edit: de hoeveelheid smileys in een post van mij is meestal recht evenredig aan het promillage alcohol in mijn bloed merk ik Gelukkig gaat dat nièt op voor het aantal spel- en dt-fouten! - Kunnen ze trouwens zo geen software ontwerpen voor PC en GSM die verhindert dat je berichtjes of posts verstuurt als je teveel gedronken hebt? Selectiecriteria kunnen zijn: het aantal keer dat je een woord opnieuw moet typen - het aantal keer dat je heel de boel wist en herbegint - de tijd tussen twee opeenvolgende letters die je intikt - en: het aantal letters dat je per keer instampt met één vinger )
          Last edited by vanslycken; 19 december 2006, 00:17.

          Comment


          • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

            Er ligt ontzettend veel historie in dat kleine stadje . Ik ben er 3x geweest en nog steeds boeit dat stadje me. De kerk heb ik nooit van binnen gezien. Wat ikzelf een vreselijk mooi uitzicht vind is vanaf de Citadel richting de brug. Ik heb er echt zin in maar ja ... De komende 2 weken zijn van invloed ...

            Gr. X.

            Comment


            • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

              Euh, eer we het vergeten, dit wordt fotografisch naar ik meen, één der boeienste maar zeker moeilijkste SD.
              Hier zal kennis van compo en lensgebruik zeker van pas komen.
              Zo heb je een hoge, heel hoge kerk, maar wel smal ...
              Zo heb je schitterende details, maar op enkele meter afstand
              Zo heb je ruimltes die door de kunstverlichting knal-geel-ornje zijn, maar in feite een fenomenaal kleurenpallet hebben ...
              Ja, een uitdaging
              Voor de try-out had ik 15kg mee en ik heb alle lenzen minsten 3x gebruikt. Door het slechte weer is de tele minder aangewend, doch dat kwam wel door het slechte weer, anders zou die zeker nodig geweest zijn.
              PS. Houdt rekening dat het in de grot zo'n 15° is en dat is door de luchtvochtigheid snikkend heet. Dus, probeer daar een dun jasje te gebruiken of je verlaat de grot in een te kleine, niet klimatiseerbare sauna

              Jawel, ik slaap nog niet. Ik kan gewoon niet.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                sh*t, sh*t, sh*t
                vandaag bezoek aan AZ. Eén en al hoop ellende ...

                hier een schets van mijn sleutelbeen. Sorry, 't is een schets en ik heb echt geen zin daar een kunstwerk van te maken



                Slecht, heel slecht nieuws en het huilen staat me echt dichter dan het lachen.
                Zeker nog 8 weken reken eer ik sleutelbeen kan en mag belasten.
                Vandaag wel de demobilizering van arm afgenomen. Oef.
                Sleutelbeen is in 4, misschien 5 stukken. Dicht bij de kop is hij dwars door gesleten tot ongeveer halfweg. Daar zit dan nog een stuk afgebroken boven, ... Je kan het vergelijken met een stuk triplex dat je doorbreekt. Men wou niet opereren omdat er weinig echt goed te opereren valt ...
                Dus, 14 januari ??? ik krijg de krop in de keel. Ik was echt gebrand op de grot ...
                Nu, vermoedelijk ga ik wel mee, maar ik vrees dat het zonder toestel en statief zal zijn...
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                  Purlut, ik weet zeker dat er mensen zullen zijn en als ik er zelf bij ben ik al zeker, die voor jou dat statief en toestel willen dragen en neerzetten. Eens het staat kun je met je goede arm instellen en afdrukken met een afstandsbediening als het je rechter sleutelbeen is .

                  Gr. X.

                  Comment


                  • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                    Purlut,
                    We kunnen alleen maar duimen voor een snelle genezing, gezien de mooie voorstelling van de pijnlijke plek, vind ik het een wonder als je meekan op deze SD. Indien nodig wil ik wel je fototoestel dragen hoor .

                    Vandeslycken,
                    Goed bezig , dit kan alleen maar slagen, wou dat het dit weekend al 14/1 was
                    Groeten,
                    Ludo

                    Comment


                    • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                      We hebben ons camionetje door de dikke soep geloodst (zichtbaarheid 50m) om een werk van barmhartigheid te gaan doen, met name onze onfortuinlijke kameraad met een bezoekje te vereren...
                      Zeer pijnlijke zaken... en een rugzak dragen zal niet mogelijk zijn... Maar we hebben het eens bekeken, en als we een vrijwilliger of drie hebben die elk nog een kilo of vijf gerief willen dragen, dan kan bijna alles mee
                      't Was plezant, mevrouw purlut was blijkbaar toch een beetje blij dat manlief nu niet zo vaak en zo ver meer kon gaan lopen?
                      Prachtige foto's gezien, nog wat ideeën uitgewisseld voor de SD... We hebben wel gemeen dat we graag alles grondig voorbereid hebben, en we proberen met alles rekening te houden. (Zo had Wim tijdens onze verkenningstocht begin december gewone schoenen aan i.p.v. de aangeraden wandelbottinnes, omdat hij wou proberen of het ook doenbaar was voor mensen die geen wandelschoenen meehadden - ik denk dat hij zich dat wel wat bekloeg toen we die plensbui op onze nek kregen... en de plassen in Dinant kunnen diep zijn!)

                      't Zal inderdaad een uitdaging worden op fotografisch gebied... Hopelijk valt het weer wat mee, maar we hebben gelukkig alternatieven. Zoals Wim ook zei: praktisch elke lens valt te gebruiken...

                      Ik bezorg de deelnemers zo snel mogelijk de details, mogelijk dit weekend nog.
                      Hou er rekening mee dat ik de eerste week van januari niet in het land ben (ik zit te Hannover, zonder internetverbinding). Tijdens die periode neemt Wim (purlut dus) de "administratie" waar.


                      Wim, nogmaals: courage, en de rest: wees er maar zeker van dat het in orde komt!

                      Comment


                      • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                        Wim (aka Purlut), ...

                        als je dien rugzak ni te zwaar belaad, ben ik ook wel bereid om dien mee te sleuren ... en een statiefke meer of minder zal't ook ni maken. Als jij dan voor de ogen en de draadonstpanner (afstandbediening) zorgt ... dan kan er mischien een toeristische bruchure voor Dinant uit volgen ...

                        Greetz! en hopelijk tot de 14e
                        Krims@nline - A memory in the raw

                        Comment


                        • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                          Aangezien ik geen statief/lenzenarsenaal/.. heb om mee te slepen zal ik hoogstwaarschijnlijk de lichtst beladen deelnemer zijn. Dus als je ruimte kan laten voor 1 D50 en 1 kleine prime in je rugzak sleep ik de hele handel wel voor je. (en zonder die ruimte geld het aanbod ook nog, een kleine extra tas is ook niet zoveel meer). Indien je geen afstandsbediening hebt, ik heb zo'n universeel onding dat mss wel voor jouw toestel ook werkt, pm me als ik het mee moet nemen).

                          En in de tussentijd wens ik je een zo goed mogelijke revalidatie toe...

                          Comment


                          • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                            Juist uit bed.
                            thx aan allen en Stefaan, ik had veel zeer, maar je bezoek en het gekeuvel voor de PC en het scherm deed me echt goed . Eens een andere babbel dan steeds te moeten zeggen dat ik ben omver gereden en ...
                            Het doet plezier te zien dat iedereen wil helpen ... Nu, als mede-hulporganisator zal er weer niet al teveel kunnen gefotografeerd worden (spreek uit ervaring) en vooral nu gezien vaak kleine ruimtes, we echt geleid bezoek zullen hebben. Dus de gidsen (Stefaan, ik en ekele Dinantezen) zullen handen vol hebben.
                            Stefaan bezorgt me een klad-handleiding, die ik dan nog aanvul en ten gepaste tijde wordt die hier geplaatst.
                            Volgende dingen zijn nagenoeg echt vereist wil je echt de uitdaging aangaan wat fotografie betreft.
                            1) Een fototoestel
                            2) Geheugenkaartjes. Probeer liefst geen gebruik te maken van een draagbare HD-drive. Dit is wel handig, maar niet onder de omstandigheden buiten in de winter en op heel vochtige plaatsen.
                            3) Fototoestelaccu en reserve-accu's max opgeladen. Accu's in koude temperaturen presteren immers heel wat minder
                            4) Een statief zal echt wel nodig zijn. In de winter is het licht zwak en dan gaan we nog in donkere plaatsen. Probeer er anders één te lenen indien je er geen hebt.
                            5) Flitser is best bruikbaar en dus ook reserve batterijen
                            6) Lenzen van groothoek tot tele
                            7) Veel goede humor en massa's leute (speciaal voor Stefaan en mezelf)

                            8) Voor de grot stelde ik Stefaan het volgende voor: Twee wagens aan de grot waar we onze dikke winterjassen kwijt kunnen. Neem voor de grot liefst geen grote rugzak mee, en als het kan een fotojasje waar je enkele lenzen in kwijt kan. Voor de grot stel ik nog wel enkele spelregels op.

                            9) Aub, probeer ook beelden te bezorgen voor een SD-album. Je zal er geen spijt van hebben. Het kost je enkel een postzegel, een CD en een postenveloppe en vooral, goede wil.

                            10) Volgen van gedragscode en gedragsethiek. We zijn erin geslaagd om ook hier weer enkele echte efforkes te versieren van mensen die verantwwordelijk zijn in Dinant. In de kerk komen we op plaatsen waar normaal niemand mag, krijgen we dingen te zien die enkel voor die dag uit geheimzinnige kasten worden gehaald. Dit respecteren we en we proberen op dat ogenblik dan ook geen grenzen te verleggen.
                            Voor de grot is er een heel speciaal efforke gedaan en dat moeten we koesteren.
                            Doel van dit alles is, dat Stefaan gelukkig man is, dat deelnemers gelukkige mannen/vrouwen zijn en dat de meewerkende, eerder lijdende voorwerpen uit Dinant een positief, leuk gevoel eraan over houden. "Ha, les flamands-BD"
                            Die Dinantezen krijgen ook de CD.
                            Uiteindelijk proberen Stefaan en ik op die wijze, deuren, poorten te openen in Namen voor een hopelijk volgende SD.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                              't Was plezant, inderdaad.

                              Dienstmededeling: ik ben niet in het land tussen donderdag 4 en vrijdag 12 januari. Ik ben dan wel bereikbaar op mijn GSM (nummer vinden jullie tegen dan in ons "draaiboek"), maar het is handiger om via Wim (purlut) last minute wijzigingen door te geven.

                              Als er nog iemand bij wil op het laaste moment, valt nog wel iets te regelen. De reden van mijn "inschrijvingsstop" was vooral - in het begin - om te weten in hoeveel ik de groep moest opdelen, en ook om een idee te krijgen i.v.m. voorzieningen voor het eten. Aangezien we nu toch heel de tijd in groep blijven, kunnen er desnoods nog last-minute-beslissers bij, zij het dat ik niet kan garanderen dat die dan ook avondeten zullen kunnen krijgen. Maar: restaurants genoeg in Dinant, dus voor wie liever zelf iets gaat zoeken, geen probleem! (En mosselen! Mosselen! "Daar moet ge voor naar Dinant komen, om mosselen te eten", zei een niet nader te noemen uitgeweken Bruggeling mij op onze verkenning )

                              Comment


                              • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                                die persoon kwam niet uit Brugge, maar omgeving daarvan, Zwiengenezele
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X