Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

    Ook van eefke en petertje heb ik ivm deze vraag nog geen antwoord ontvangen. Graag nog iets laten weten...

    Comment


    • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

      @eefke: uw PB'tje ontvangen, plaatsje is gereserveerd. Zal nog een PB'tje sturen als we de definitieve data hebben.

      Greetz
      Krims@nline - A memory in the raw

      Comment


      • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

        Allen,
        vandaag in AZ geweest omwille onweerstaanbare pijn in linkerkant schouder, arm en borst en controlebezoek. Binnen om 9uur, ben ik juist een uur thuis.
        Suikersspiegels oncontroleerbaar door zware pijnstress ... met angst (op afstoting transplant en weer stress)
        Een goede spuit verdoving en voorlopig ben ik 12 uur kalm. Dan komt een verpleegkundige bijspuiten en schakelen we over op orale pijnstiller.
        4de jaar op rij dat verjaardag een reeks ellende in gang zet ... Als dit het ouder worden is ? Voor mij hoeft dat echt niet meer.

        Einddiagnose:
        1) Sleutelbeen is dus gebroken, maar daarbij in meerdere brokken. Hoeveel durfden ze niet te zeggen
        2) vier gebroken ribben waardoor ik die zware pijn heb
        3) linkerarm moet enorme kracht opgevangen waardoor alle weefsel, spieren zwaar gekneusd zijn. Linkerarm is nu voor een weekje ook gemobiliseerd

        positief. Blijkbaar ben ik iemand die enorm snel herstelt. Men stond verbijstert over de reeds zichtbare heling.
        Ik kan nu zwarte piet spelen zonder enige smink. Van mijn heup tot in mijn hals is de linkerkant zwart tot paars van kleur

        Slechter nieuws. Ik ben thuis gezet tot zeker eind van het jaar. Volgende week dinsdag opnieuw op controle (weer een hele dag) en dan zien we wel. Laat me hopen.

        Purlut

        @Stefaan. Foutjes typen omdat er een stuk in je kraag zit, lijkt me wel minder erg dan proberen te typen met door pijn verglaasde ogen Ik had liever ook een stukje in mijn kraag. Ik stop, het is niet meer te doen
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

          Oei Wim, nog veel erger dan ik had kunnen vermoeden... (mijn zus zit in de verpleging, ze zei dat een "gewone" sleutelbeenbreuk op zich niet zo énorm erg is (behalve dat ze het niet "in de plaaster" kunnen leggen), maar jouw lijstje is natuurlijk wel een héél pak ernstiger). Veel meer dan je veel beterschap wensen kan ik helaas niet doen...
          Voor zover ik je leren kennen heb op onze verkenning denk ik wel dat je de moed er inhoudt? Ik help je wel hopen dat het "maar" tot het eind van het jaar is dat je thuis moet zitten...

          (en sorry dat ik het nog even over de SD heb: ik heb "onze man" in Dinant een mailtje gestuurd dat ik zondag kom en of ik met hem eens kan afspreken. Ik regel de rest wel met de notabelen van Dinant )

          Comment


          • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

            Tjemig Purlut, dat laat zich inderdaad wel wat ernstiger aanzien. Ook ik kan niet veel meer zeggen of doen dan van harte beterschap.

            Gr. X.

            Comment


            • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

              Op volgende site kan je details vinden van Dinant
              Hoe ?
              geeft de plaats op en laat zoeken.

              je kan erg uitvergroten ... Stefaan en ik herkennen direkt welke de mooie plaatsen, huizen, paden zijn.

              http://plasma.nationalgeographic.com...ine/index.html
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                Dienstmededeling voor de dames en heren deelnemers...

                Vandaag ben ik terug geweest naar Dinant, het programma is in kannen en kruiken, ik heb een stadswandelingetje uitgeprobeerd dat zo 'n uurtje of 2 duurt (in slenter- of fotografenpas) en niet te zwaar is, ik denk dat we een hoogteverschil van 5m overbruggen - als het toch trager gaat, bvb door sneeuwval, kan ze tot de helft ingekort worden zonder problemen.
                De plaatselijke Rotary zet zich ook in voor onze zaak, in de kerk gaan we wellicht dingen mogen zien die normaal niet publiek toegankelijk zijn. Nee, geen Schat van de Tempeliers, maar toch...
                In de grot zullen we ook iets langer kunnen blijven dan de normale bezoeker, wat zeker niet slecht is, want Wim en ik baadden vorige keer in het zweet van het achternahollen van de gids na het nemen van een paar foto's.
                De wegen naar Dinant zijn ook verkend, daar zijn geen problemen. Twee weken terug (met purlut) heeft mijn gps me blijkbaar de "landschapsroute" laten zien, maar het kan dus kort en goed.

                Voor 's middags heb ik een zaaltje gereserveerd in een café, we zullen er met 30 gemakkelijk onze boterhammetjes kunnen opeten.
                Voor 's avonds (ik heb een man of 10-15 die 's avonds blijven eten) contacteer ik nog een restaurant. Dat was helaas vandaag gesloten.

                Ik begin aan de "documap" die iedereen binnenkort kan downloaden, met programma en info. Ik hou jullie op de hoogte via deze weg!

                Oh ja, dank zij de rtbf zegt men in Dinant tegen mij dat ik een separatist ben maar: "quand-même" een sympathieke
                Last edited by vanslycken; 17 december 2006, 18:21.

                Comment


                • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                  In elk geval al bedankt voor alle moeite die je erin steekt, ik kijk er naar uit!
                  Weet je ook iets te zeggen over de kostprijs van dit alles? (+-)

                  Groeten, Cahor

                  Comment


                  • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                    Ja hoor!
                    De kerk is normaal gratis, maar omdat die mensen die moeite willen om bepaalde dingen open te stellen zou ik toch aan iedereen een bescheiden bijdrage vragen (een halve of een hele euro per man, ik bekijk het nog eens); de grot is 6€ per persoon (normaal 5,5€ in groep maar die andere halve euro zou ik aan de gids geven, die mens doet de moeite van langer te blijven voor ons).
                    Als je in de voormiddag de citadel wil bezoeken (of als het weer te slecht is en we gaan in groep) is dat ook 6€, als je de stadswandeling kiest onder mijn begeleiding is die gratis
                    Wat je "verteert" kies je zelf.

                    Laat ons dus zeggen: exclusief verteer ben je tussen de 7 en de 15€ kwijt.

                    Wat het eten betreft: ik ga kijken of ik een groepsmenu van rond de 20€ zou kunnen vastleggen.

                    Comment


                    • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                      Stefaan,
                      we mogen de trippel Karmeliet niet vergeten... Ge weet dat ik de vorige keer dat beloofd had. En ge ziet, vragen kost geen geld en een neen heb je altijd, een ja kan je altijd krijgen... =ik was graag terug meegeweest, maar dit lukt voorlopig niet meer.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                        nee aan dat bier heb ik ook wel gedacht, we voorzien dat als alles in orde is... (ik verreken dat ook wel).
                        Voor de deelnemers die zich afvragen waarom ze bier moeten financieren: met dit relatiegeschenk krijgen wij toegang tot delen van de kerk die normaal nooit toegankelijk zijn. Wij sjoemelen niet met jullie geld

                        Wim, je hebt wellicht mijn uitgebreid relaas al gelezen in de mail die ik je gestuurd heb?

                        Ah, ivm de prijs: mogelijk komt er nog een klein beetje bij voor de verzekering, misschien is het toch beter om die er bij te nemen... binnen 14 dagen ligt alles vast!

                        Comment


                        • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                          Hoi Stefaan, ik heb absoluut geen spijt van dat ik me heb aangemeld voor deze SD. Ik kijk er heel erg naar uit. Bedankt voor de erg veel moeite die je doet.

                          Comment


                          • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                            Och, 't is met veel plezier gedaan! 't Grappige vond ik wel het commentaar van een paar inwoners, toen ik vertelde dat ik een stadswandeling aan 't uitstippelen was: "Mais Dinant, ça n'est que deux rues!" Maar ja, wie kijkt er nu ook rond in zijn eigen stad?
                            Ik hoop dat het "fotografisch" ook wat meevalt... En als alles goed loopt hoeft het voor mij zeker niet de laatste SD te zijn die ik organiseer of help organiseren.
                            A propos, als er iemand wat toeristische tips voor Wallonië wil, kom maar af!

                            Comment


                            • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                              Natuurlijk zult ge daar geen spijt van hebben. Wel diegenen die niet meegaan, maar ja, daar kan Stefaan en ik niets aan doen.
                              PS. Dat bier, dat is onder de organist, Stefaan en mezelf terloops ter orde gekomen wanneer wij in zijne studio in de kerk werden geïnviteerd.
                              Naast een orgel en een stoel stonden daar ook nog een koelkast, een divan, twee fotostatieven, onze rugzakken. Jean-Luc, ja, zo heet die, wist te vertellen dat er een nieuwe Leffe werd gelanceerd en ...
                              Deze persoon was zeer aangenaam verrast over onze talenkennis en de effort die we deden en vooral omdat we alles mooi vonden en blijkbaar halsbrekende toeren uithaalden om het schone Dinant te zien. We zijn deze rotarist heel veel verschuldigd. Hij is de spreekwwordelijke sleutel tot twee kernactiviteiten.
                              Ja Steffan je verslag gelezen. Alles goed en we zien elkaar nog wel.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                Och, 't is met veel plezier gedaan! 't Grappige vond ik wel het commentaar van een paar inwoners, toen ik vertelde dat ik een stadswandeling aan 't uitstippelen was: "Mais Dinant, ça n'est que deux rues!" Maar ja, wie kijkt er nu ook rond in zijn eigen stad?
                                Ik hoop dat het "fotografisch" ook wat meevalt... En als alles goed loopt hoeft het voor mij zeker niet de laatste SD te zijn die ik organiseer of help organiseren.
                                A propos, als er iemand wat toeristische tips voor Wallonië wil, kom maar af!
                                Dat is dan ook de origine van een heel nieuw 'reisconcept'.
                                Enkele maanden geleden heeft Douglas De Coninck (denk ik) voor Humo even zijn huis in Antwerpen verlaten om de trein naar Zaventem te nemen, een vliegtuig te bekijken en met de bus terug te keren naar Antwerpen om daar een 3-tal dagen de toerist uit te hangen, incluis gebrekkig Engels .
                                Hij heeft voorbijgangers staan smeken om met hem mee te rijden in het toeristentrammetje dat hij zijn hele leven dagelijks passeerde zonder er naar om te kijken, toen hij er wel in wou was er te weinig volk om de rit rendabel te maken.

                                Eigenlijk was dat een heel grappig en zelfs interessant artikel over wat voor moois je allemaal voorbijloopt zonder het te beseffen.
                                (OK, geheel naast de kwestie, maar ik vond het wel nog ergens aansluiten bij de interesse van de gemiddelde fotograaf)

                                Comment

                                Working...
                                X