Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

    Jammer genoeg valt 14/1 samen met een groot event i.v.m. het werk, 't zal dus voor een andere keer moeten zijn...
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

    Comment


    • #62
      Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

      Het lijkt me best leuk om er naar toe te gaan.
      Maar de volgende dag heb ik school, en ben dan wel graag fit
      Maar als ik mee kan rijden en op tijd terug ben en me ouders gaan ermee akkoord ben ik van de partij.
      Mn eerste echte SD dan.

      Comment


      • #63
        Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

        Ik sta op de lijst, dus tot 14 Januari
        Last edited by bezoeker; 28 november 2006, 20:31.

        Comment


        • #64
          Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

          Het is ook mijn eerste SD, spannend
          One day, I would like to make nice pictures :-)
          www.lucaskoijen.nl

          Comment


          • #65
            Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

            ehm, carpool?
            Ik wil wel zelf rijden als daar een aantal mensen mee gediend zijn.
            Ik ben (ook) van Waasmunster en zou de route over Antwerpen en Brussel nemen. Die passeert ook via Mechelen geloof'k dus daar kan ook even van de afrit gereden worden.

            Als er mensen zijn die ongeveer op die route zitten en liever mee zouden rijden, laat je maar horen. (ik heb geen GPS, dus heb ik liefst dat je bijvoorbeeld naar de afrit Mechelen komt en me daar ontmoet).

            Indien dat niemand van enig nut zou zijn rij ik wel mee met Stefaan (is iets socialer dan alleen in de auto ).

            Dus stuur maar een pm indien je geinteresseerd zou zijn....

            Kris

            Comment


            • #66
              Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

              Die hoek over Antwerpen kan je vermijden: E17, parallelweg St-Niklaas op, afrit Temse-Mechelen (N16), de N16 volgen tot je (net voorbij het fort van Breendonk) naar rechts de A12 op kan; Als je na een eind op de Ring van BXL komt: Links aanhouden richting E411 (scherpe bocht naar links), dan direct rechts aanhouden (enfin, hou de plakkaten op dat punt heel goed in het oog als je de weg daar niet kent: steeds E411 volgen). Verderop moet je dan een tunnel door, eens je die door bent moet je rechts houden (weer richting E411), daar neem je een haakse bocht naar links, dan zit je op de E411. Blijven volgen tot de afrit 20 Achêne, van daaruit gewoon de pijlen Dinant volgen...
              Ik denk niet dat er nog zoveel mensen bijkomen, ik heb momenteel 2 man mee te voeren, dus kan je er altijd nog bij.

              Comment


              • #67
                Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                Die hoek over Antwerpen kan je vermijden: E17, parallelweg St-Niklaas op, afrit Temse-Mechelen (N16), de N16 volgen tot je (net voorbij het fort van Breendonk) naar rechts de A12 op kan; Als je na een eind op de Ring van BXL komt: Links aanhouden richting E411 (scherpe bocht naar links), dan direct rechts aanhouden (enfin, hou de plakkaten op dat punt heel goed in het oog als je de weg daar niet kent: steeds E411 volgen). Verderop moet je dan een tunnel door, eens je die door bent moet je rechts houden (weer richting E411), daar neem je een haakse bocht naar links, dan zit je op de E411. Blijven volgen tot de afrit 20 Achêne, van daaruit gewoon de pijlen Dinant volgen...
                Ik denk niet dat er nog zoveel mensen bijkomen, ik heb momenteel 2 man mee te voeren, dus kan je er altijd nog bij.
                ik werk in Brussel, dus die route was me wel bekend. Maar via Antwerpen ben je 10 minuutjes sneller in Brussel op dagen met weinig verkeer. Daarom dacht ik via Antwerpen te rijden....
                Ik laat je nog wel iets weten (waarschijnlijk rijd ik wel mee... maar binnenkort heb'k een andere auto en die dacht'k eens te kunnen testen )

                Comment


                • #68
                  Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                  Als ge graag uw auto test met een man of vier erin, rijdt gij
                  Wie meerijdt met mij moet wel de deuren toedoen (en dan heb ik het niet over de autodeuren), ge kent mij

                  Voor mij is 't wel net wat korter via de A12; ik weet dat ik, toen ik in Boortmeerbeek stage deed, via Temse-Willebroek-Mechelen-E19 een km of 50 won per dag, x5 dagen per week scheelt dat toch een bakske naft per 14 dagen. Qua tijd is 't via A'pen inderdaad soms korter. Al is 't via D'monde-Lebbeke-Asse toch ook maar een drie kwartiers tot BXL centrum, maar dan komen we aan de verkeerde kant van de ring uit voor deze uitstap.

                  Enfin, alle wegen leiden naar Brussel.

                  Comment


                  • #69
                    Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                    Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                    Als ge graag uw auto test met een man of vier erin, rijdt gij
                    Wie meerijdt met mij moet wel de deuren toedoen (en dan heb ik het niet over de autodeuren), ge kent mij

                    Voor mij is 't wel net wat korter via de A12; ik weet dat ik, toen ik in Boortmeerbeek stage deed, via Temse-Willebroek-Mechelen-E19 een km of 50 won per dag, x5 dagen per week scheelt dat toch een bakske naft per 14 dagen. Qua tijd is 't via A'pen inderdaad soms korter. Al is 't via D'monde-Lebbeke-Asse toch ook maar een drie kwartiers tot BXL centrum, maar dan komen we aan de verkeerde kant van de ring uit voor deze uitstap.

                    Enfin, alle wegen leiden naar Brussel.
                    Ah, 'k dacht da gij 2 plaatsen overhad in de picnic (dus al 5 man)...
                    Ja, dan zal ik wel rijden....uw passagiers zullen wel geen bezwaar maken zeker

                    da van die deuren moogde mij dan ies uitleggen ...

                    En de route maakt mij nie uit, ge moogt dan mijne gps spelen...

                    Comment


                    • #70
                      Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                      "de deuren toedoen" = als laatste naar huis gaan...

                      Comment


                      • #71
                        Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                        "de deuren toedoen" = als laatste naar huis gaan...
                        oké, daar hield'k zowiezo al rekening mee

                        Dan ga'k als't erg is een paar uurkes later werken maandag... ze zijn gelukkig nogal flexibel

                        Comment


                        • #72
                          Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                          We gaan het tegen dan nog eens bekijken, 't hangt er een beetje van af of ik transport voorzie voor het fotomateriaal, naar de grot. Kwestie van de condens... Misschien toch maar best apart rijden, dan krijg jij één van mijn bijrijders mee Enfin, we plannen dit wel definitief eind deze maand.

                          Nu zondag is 't "try-out".

                          We gaan de mensen opdelen in 2 groepen om het haalbaar te houden, purlut zal de tweede groep rondleiden (waarvoor dank).

                          Comment


                          • #73
                            Re: SD-organisatie: hoe groot mag een groep max zijn?

                            Allee, binnen een half uurke, wijle weg op try-out.
                            Gelukkig heb ik al wat ervaring in organisatie van uitstappen en zeker al eentje bij BD.
                            Wat heel belangrijk zal zijn, is wat we vandaag te zien krijgen. Ik ga nu echt eens den ambetante uithangen ('t schijn dat dat voor mij nu echt niet moeilijk is) en kijken hoeveel we wilden, kunnen en konden doen ...
                            Ik heb nog een heel schemake liggen met allerlei en dat wordt vandaag in op en afrit besproken ...

                            Euh, heren van het bestuur, bestuursleden ...

                            Ik ben ervan overtuigd dat deze SD stillaan de vorm heeft om als BD-uitstap erkent en herkent te worden .
                            Als ik alle regelkes lees komen wij voor 98% al in aanmerking, tenzij een uitstap in het donker ook al een gevaar is en een uitstap in de winter er ook één is, maar dan is een uitstap in een snikhete plaats er eveneens ook één.
                            Last edited by Wim.Vanmaele; 3 december 2006, 07:06.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #74
                              Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                              Dag Purlut,

                              Ik volg Shooting Days topics met een gezonde interesse, ook deze.

                              De organisator Vanslycken is geen BD-vzw lid en kan dus geen erkenning aanvragen voor deze SD, dit is de enige reden waarom deze SD zoals vermeld geen erkende SD is.
                              De SD is inderdaad erg mooi uitgewerkt en aan alle details wordt er de nodige aandacht besteed.

                              Ik heb nooit gezegd dat dit geen BD-SD kan worden, tenzij een vzw-lid de organisatie op zich neemt en via PM een aanvraag indient.
                              Het is niet de bedoeling dat vzw (lees RvB), zomaar spontaan bijeenkomsten gaat erkennen zonder het initiatief van de organisator erin te erkennen, als je begrijp wat ik bedoel.

                              Laat me maar iets weten via PM.
                              Bedankt,

                              Ludo
                              Groeten,
                              Ludo

                              Comment


                              • #75
                                Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                                Ja, we zijn weer terug. Drie records gebroken:

                                - Het duurrecord achteruit rijden in het donker met een camionette
                                - Het record aantal liter regenwater opgenomen door een jas en een onderhemd
                                - De recordafstand naar beneden manken


                                Goed, we gaan het programma een hele draai geven, de tweede wandeling is beestenwerk... Ik begon op een bepaalde moment te vrezen dat ik purlut daar ging moeten begraven, wat geen sinecure is in rotsbodem... Hij dacht van mij wellicht hetzelfde. Bovendien is er fotografisch niet veel te zien... veelbelovend, dat wel: het boek sprak over een "steengroeve" en een "sterren-observatorium", maar die steengroeve was een wandje waar wat kiezels uitgekapt waren en dat observatorium had meer weg van een publiek toilet met een confituurpot op het dak. Een bigma is imposanter
                                Dus dat schrappen we alleszins.
                                De eerste wandeling (oude stadswallen) was nog te doen omdat het toen nog niet geregend had... Had het dat wel gedaan dan waren we al kreupel geweest van vóór de middag. Nu hadden we nog even respijt.
                                We hebben gelukkig alternatieven gevonden, en de plaatselijke rotary-club heeft enige steun toegezegd in ruil voor een bak bier. Ze kijken daar zo nauw niet als hier, die notabelen Enfin, nog niks definitief, maar de eerste contacten zijn gelegd. Dankzij purlut... want ik zou nooit die kerk binnengegaan zijn in volle zondagmis
                                (enfin toch voorbereidingen voor de mis, maar kom, onze verhalen zijn zoals de saus bij onze hindenfilet, ze mogen wat aangedikt worden)
                                Bouvignes laten we normaal ook vallen, te voet is het te ver en met de auto te moeilijk. Zeker als er sneeuw zou liggen. En na zonsondergang is het zelfs ronduit gevaarlijk, met zo 'n grote groep.
                                Wat ik wel ga doen is de route van de wandeling die niet doorgaat en een routebeschrijving naar de ruïnes van Bouvignes aan iedereen bezorgen. Wie dan graag eens op eigen initiatief (of bij wijze van originele zelfmoord) ons parcours overdoet, kan dat naar hartelust doen.

                                En vooraleer de massale afzeggingen beginnen: de grot is een conditio sine qua non om de SD te laten doorgaan. Maar we kunnen niet met 30 man door die grot gaan hollen om niet in 't donker gezet te worden, dus daar gaan we (enfin, het andere deel van het verkennende team) ons best voor doen. Wij willen geen doden op ons geweten.

                                Ik denk dat we van 't zweten van die wandelingen en het hollen in die grot elk drie liter zweet verloren zijn, maar dankzij die forse regenbui die exact duurde vanaf dat we uit de beschutting van het bos waren tot dat we terug aan de auto waren, is dat vocht via osmose terug in ons systeem gekomen.

                                Als de SD zo leuk wordt als de verkenning, word ik gelyncht -- nee, we hebben prachtige uitzichten gehad, maar soms wist ik even niet meer of het een zicht op het landschap was of gewoon die film van m'n leven die voor m'n ogen flitste.

                                Stay tuned for updates!

                                Comment

                                Working...
                                X