Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaarabonnement 6 nummers of 8 nummers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Personen die een uitnodiging tot betaling voor het abonnement, hebben die indertijd gekozen voor een papieren exemplaar ? Kan best zijn dat diegenen die voor digitaal hadden gekozen dit niet krijgen of wel soms ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Dag iedereen,

Ik zie hier heel wat verschillende discussies door elkaar lopen, maar ik ga proberen wat antwoorden te geven.

1- De abonnementsprijs
      Klopt volledig dat de abonnementsprijs de voorbije jaren enorm gestegen is. De reden daarvoor kennen we allemaal al: stijgende papierprijzen, stijgende bezorgingskosten, stijgende loonkosten en natuurlijk dalende interesse in print advertenties. Niets nieuws, maar daarom niet minder relevant. Als ik naar de historische prijzen van Shoot kijk klopt het inderdaad dat we in het verleden een bepaalde prijs langer konden vasthouden, maar de voorbije jaren is dat onmogelijk gebleken. Daarom dat jullie als lezer de voorbije jaren de prijs van 6,99 (2020-2021) naar 7,99 (2022), 8,49 (2023) en nu voor 9,49 (2024) hebben zien stijgen. Om de prijzen niet helemaal door te moeten rekenen hebben we bovendien gekozen om van 8 naar 6 uitgaves over te stappen (4 gewone en 2 dubbelnummers dus). Niet de leukste keuze om als hoofdredacteur te moeten maken, maar we zijn er wel in geslaagd om het hart van het magazine onveranderd te houden. Je krijgt als lezer nog steeds evenveel praktijkartikelen en reviews en de pagina's die opgeofferd werden komen van "vaste stukken" zoals de column, agenda, nieuws, en ja ook het BD gedeelte.

Ik ben niet op de hoogte van de prijzen van alle verschillende magazines, maar kijk ik bijvoorbeeld naar Zoom, dan is de prijs per nummer daar ongeveer gelijk gestegen. De nummers zijn wel hetzelfde gebleven, maar ik vermoed dat ReShift als veel grotere uitgever ook meer mogelijkheden heeft om kosten te drukken. De 18 euro voor Digital Photographer die Heembeek hierboven aanhaalt kan ik online nergens terugvinden. De beste deal daarvoor lijkt 50 euro voor een jaar te zijn.

2- BD abo + Shoot
      Hier heb ik wat minder zicht op de evolutie van de lidgelden, die discussie kunnen jullie beter voeren met de admins, maar van onze kant zijn er ook beperkingen in de prijs waaraan wij abonnementen goedkoper kunnen aanbieden via BD.

3- Content overgenomen uit Nederlandse magazines
      Dit is onjuist, ook omdat we voor een groot deel met Belgische fotografen werken. Een review kan al eens van een van onze zusterwebsites komen, dat wel, maar dat zijn dan eerder zaken zoals een DJI Osmo waar we zelf geen tijd voor hebben naast camera's en lenzen. Als hetzelfde praktijkartikel toch ergens anders verschijnt, dan krijg ik daar graag een link van zodat ik met die persoon een gesprek kan hebben want dat is niet de bedoeling.

4- Facturatie
      Je kan op Shoot een abonnement nemen via domiciliering dat automatisch doorloopt. Je kan ook een betaaluitnodiging aanvragen via post of mail of eenmalig betalen via Bancontact, PayPal of kredietkaart. BD abo's zijn ook eenmalig. Ga je op de uitnodiging niet in dan stopt je abo. De uitnodiging is geen verplichting. Loopt er toch iets mis dan is het aan Aboland om dat op te lossen (Ook als het via de Blue Pixl site afgesloten is, dat formulier is hetzelfde als op Shoot.be). Gaat dat altijd vlot? Helaas niet, ik stoor me ook aan hun verwarde manier van werken, maar we hebben helaas geen zicht op een alternatief.

Hopelijk klaart dat een paar dingen op. Ik probeer het forum wat in de gaten te houden maar je kan me met specifieke problemen ook altijd mailen via sven@bluepixlmedia.com.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SvenVanShoot Bekijk bericht

2- BD abo + Shoot
        Hier heb ik wat minder zicht op de evolutie van de lidgelden, die discussie kunnen jullie beter voeren met de admins, maar van onze kant zijn er ook beperkingen in de prijs waaraan wij abonnementen goedkoper kunnen aanbieden via BD.
        En dat is, denk ik, het belangrijkste waar het hier over ging
        Want aangezien BD hun eigen lidmaatschap flink heeft opgetrokken en er vanaf dit jaar geen digitaal abo van Shoot inbegrepen is in dat lidmaatschap (toch niet volledig) wordt het voor de meesten te duur.
        Daarom heb ook ik die keuze gemaakt om geen extra geld op te leggen bovenop een BD lidmaatschap voor een digitaal abo van Shoot magazine

grts
        Sieg

Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
        X