Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaarabonnement 6 nummers of 8 nummers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jaarabonnement 6 nummers of 8 nummers

    Ik ben helemaal het overzicht kwijt. Is een jaarabonnement op shoot nu 6 nummers, waarvan 2 dikkere of 8 nummers waarvan 2 dikkere. De kostprijs lijkt me de spuigaten uit te lopen.Ik heb een jaarabonnement op de digitale versie van digital photographer en amateur photographer voor resp. 17 en 18 eur. Trouwens de papieren versie van pf magazine kost 24,99eur.

  • #2
    Volgens mij zijn het zes uitgaves, waarvan twee een dubbel nummer dragen.
    De kostprijs loopt inderdaad veel te hoog op!
    Ben aan het twijfelen of dit nog de moeite loont.
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

    Comment


    • #3
      Er is inderdaad een serieus verschil met voordien. Ik kan er nog inkomen dat men dubbele nummers gebruikt om portkosten te besparen, maar door van 8 afleveringen naar 6 te gaan worden de tussenpauzes wel groot. Men vergeet haast dat men een abonnement heeft. Bovendien is de korting via Belgium Digital wel erg verminderd en dus de reële kost voor de klant verhoogd. Om een abonnement op te zeggen dient dit vier weken voor het eind van de abonnementsperiode te gebeuren (zie laatste pagina). De laatste editie is al uit. Dus kunnen ze er moeilijk over doen. Anderzijds hebben ze de formule veranderd, wat toch recht moet geven tot opzeggen?
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Wanneer je alleen de digitale versie van Shoot had (de gratis versie bij het vorige lidgeld) en het nu niet meer wenst verder te zetten omdat het betalend is (weliswaar tegen verminderde prijs) moet je het dan opzeggen of gewoon niet betalen?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
          Wanneer je alleen de digitale versie van Shoot had (de gratis versie bij het vorige lidgeld) en het nu niet meer wenst verder te zetten omdat het betalend is (weliswaar tegen verminderde prijs) moet je het dan opzeggen of gewoon niet betalen?
          Moet je betalen vanaf volgend jaar voor een digitaal abonnement dan als BD lid ??
          Waarom is het BD lidmaatschap dan zoveel duurder geworden ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

            Moet je betalen vanaf volgend jaar voor een digitaal abonnement dan als BD lid ??
            Waarom is het BD lidmaatschap dan zoveel duurder geworden ?

            grts
            Sieg
            Digitaal abo Shoot: 52 euro per jaar, papier+digitaal 62 euro (telkens -35 euro als lid van vzw)
            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht

              Digitaal abo Shoot: 52 euro per jaar, papier+digitaal 62 euro (telkens -35 euro als lid van vzw)
              grts,
              Raf.
              Wist ik nog niet, dat vind ik schandalig, zeker omdat het lidgeld al zoveel gestegen is.
              Dus eigenlijk betalen we voor volgend jaar een dik pak meer, een stijging van het BD lidgeld (2022 = 45€, 2023 = 55€, 2024 = 60€) en dan komt er nu ook nog eens een deel (17€) erbij van het abonnement op Shoot magazine
              Dus gaan we op twee jaartjes tijd van 45€ naar 77€ !
              Tjah, dat wist ik niet van tevoren toen ik het lidgeld betaalde ....

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 16 december 2023, 00:55.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Beste collega-leden,
                Hoe ik de zaken zie:
                • Op zich is een lidmaatschap per jaar te betalen, als je daarmee stopt stoppen de verplichtingen en het lidmaatschap. Dus voorlopig geen probleem, voor wie geen zin heeft te verlengen (dat is natuurlijk niet in het belang van BD). Het blad was totnogtoe geen abbonnement, maar gekoppeld aan ons lidmaatschap.
                • Als we echter nu naar de nieuwe situatie gaan - dan krijg je een abbo bij een uitgever, waarbij in België bij niet betaling normaal het abbo stopt. Het is natuurlijk beleefder om op te zeggen... Nederlandse bedrijven (o.a. abbo-land) kunnen vervelend doen, incasso's sturen, ze hebben geen poot om op te staan, omdat het belgisch recht van toepassing is.
                Ik ben er nog niet uit, maar het nieuwe contract is allesbehalve duidelijk voor ons leden (laten we zeggen dat ik niet hou van onduidelijke situaties - vroegere ervaringen uit het verenigingsleven...). Dus wellicht ga ik nog een tijdlang de kat uit de boom kijken (shoot 107-108 gaat o.a. over katten, dit is zuiver toeval). Maar de kans is niet onbestaande dat ik niet ga verlengen, daar wil ik duidelijk in zijn.

                groeten
                Ivo.

                Comment


                • #9
                  Ik vind ook dat jet digitale abonnement van Shoot zou mogen inbegrepen zijn in het lidgeld (zoals het dit jaar was), dus zonder er extra te moeten voor betalen. Dat je voor het papieren abonnement moet bijbetalen begrijp ik. Er zijn drukkosten en het versturen kost ook. Maar digitaal?

                  Comment


                  • #10
                    Euh, dit is niet een beetje duurder, maar er ferm over .
                    60 Euro betaal je als deelname in het ondersteunen van BD.
                    in 2023 kreeg je: "Net als vorig jaar kan je gratis genieten van een digitaal jaarabonnement op het fotomagazine Shoot, een geschenk ter waarde van €48."
                    Nu krijg je 35 Euro korting. Wil je een digitaal-abonnement op Shoot, dan kost dat je nog eens extra: 52Euro - 35 Euro = 17 Euro.

                    Maw, een deelname in werkingskosten (want dat is feite de betrachting van het lidmaatschap bij besluitvorming toen BD tijdens een tumulteuze ALV besloot betalende en niet-betalende leden te hebben. Betalende leden werden steunende leden) en een Shoot digitaal-abo komen op 77 Euro.
                    In 2023 betaalden we voor dezelfde inhoud 55 Euro (48Euro voor Shoot).
                    in 2022 was dit dan 45 Euro (36 Euro voor Shoot)​. ​

                    Dit betekent dat de delta 2022 versus 2024 voor dezelfde inhoud 32 Euro bedraagt of een prijsstijging van euh, jawel, 71%.

                    Een prijsverhoging van 71% is me wel iets teveel.
                    En ja, dat alles duurder wordt is me zeker niet ontgaan, maar gelukkig zijn de normale prijsverhogingen een pak minder en mijn pensioen helaas nog een heel pak minder. Steeds ieder jaar steunend lid geweest opdat iedereen hier aanwezig zou kunnen genieten van het forum is er een streep getrokken.

                    Dat je tot 30 Euro korting kan krijgen op workshops is leuk, maar helaas, je kan niet aan alle workshops deelnemen, het aantal inschrijvingen is beperkt en/of ligt het onderwerp je niet.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Euh, dit is niet een beetje duurder, maar er ferm over .
                      60 Euro betaal je als deelname in het ondersteunen van BD.
                      in 2023 kreeg je: "Net als vorig jaar kan je gratis genieten van een digitaal jaarabonnement op het fotomagazine Shoot, een geschenk ter waarde van €48."
                      Nu krijg je 35 Euro korting. Wil je een digitaal-abonnement op Shoot, dan kost dat je nog eens extra: 52Euro - 35 Euro = 17 Euro.

                      Maw, een deelname in werkingskosten (want dat is feite de betrachting van het lidmaatschap bij besluitvorming toen BD tijdens een tumulteuze ALV besloot betalende en niet-betalende leden te hebben. Betalende leden werden steunende leden) en een Shoot digitaal-abo komen op 77 Euro.
                      In 2023 betaalden we voor dezelfde inhoud 55 Euro (48Euro voor Shoot).
                      in 2022 was dit dan 45 Euro (36 Euro voor Shoot)​. ​

                      Dit betekent dat de delta 2022 versus 2024 voor dezelfde inhoud 32 Euro bedraagt of een prijsstijging van euh, jawel, 71%.

                      Een prijsverhoging van 71% is me wel iets teveel.
                      En ja, dat alles duurder wordt is me zeker niet ontgaan, maar gelukkig zijn de normale prijsverhogingen een pak minder en mijn pensioen helaas nog een heel pak minder. Steeds ieder jaar steunend lid geweest opdat iedereen hier aanwezig zou kunnen genieten van het forum is er een streep getrokken.

                      Dat je tot 30 Euro korting kan krijgen op workshops is leuk, maar helaas, je kan niet aan alle workshops deelnemen, het aantal inschrijvingen is beperkt en/of ligt het onderwerp je niet.
                      Inderdaad Wim,

                      Ik heb toch maar besloten dat ik sinds heel veel jaren ditmaal geen abonnement neem op Shoot magazine, het is het gewoon niet waard
                      Is trouwens al dik een jaar geleden dat ik de Shoot nog eens gelezen heb, niks meer interessant in te vinden en vooral veel herhaling en dingen die overgenomen zijn vanuit Nederlandse magazines
                      Het BD lidgeld heb ik wel betaald, al begint ook daar de twijfel toe te slaan, zeker omdat er nu amper nog voordelen aan verbonden zijn.
                      Ik heb het altijd gedaan om BD te steunen, maar als het ommeduur maar van één kant meer komt is de motivatie ook aan het verminderen

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Ik geef Sieg overschot van gelijk.
                        Ook ik heb mijn BD lidmaatschap verlengt om BD te steunen maar ik neem geen abonnement meer op Shoot. Reden : te duur en niet interessant genoeg, het is meer een reismagazine geworden....
                        Of ik volgend jaar nog mijn BD lidmaatschap ga verlengen is toch maar de vraag....

                        groeten,
                        Hans.

                        Comment


                        • #13
                          Ik was hetzelfde aan het denken over Shoot.

                          MAAR volgens de mail van vorig jaar blijft het abonnement doorlopen tot wederopzegging.
                          Dit heb ik geprobeerd op aboland.nl met het abonneenummer toen meegedeeld samen met mijn andere gegevens, maar ze kennen mij daar blijkbaar niet (en dat mag zo blijven, als ik aan iets de pest heb is aan abonnementen waar je niet vanaf raakt)
                          • Geen abonnement gevonden in combinatie met Uw abonneenummer *.
                          • Dit abonnement is momenteel niet actief.
                          • Het abonnement kan niet meer opgezegd worden, dit abonnement is namelijk al een keer opgezegd. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.
                          • Geen abonnement gevonden in combinatie met Postcode *.
                          • Dit abonnement is momenteel niet actief.
                          • E-mail adres is verplicht
                          Op de aanvraag om mijn abonneenummer naar mijn mailadres te sturen nog geen antwoord.

                          PS: dan is er ook nog Blue Pixl Media in Turnhout maar daar kan je enkel een nieuw abonnement nemen.
                          Ik heb zeker nooit een domiciliering getekend, zodus...
                          Last edited by palombian; 5 januari 2024, 16:51.

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb net ook een email gekregen om de factuur te betalen voor een nieuw jaarabonnment terwijl ik gen abonnement genomen heb.
                            Ik vond het magazine ook totaal niet meer interresant...
                            Ik wil helemaal geen abonnement meer

                            Ik heb geen email gezien waarin ze melden dat deze automatisch verlengd zou worden...staat ook niet vermeld als je via BD lid wordt van shoot.

                            Heb je hier nog feedback van gekregen?

                            Comment


                            • #15
                              ik heb vandaag ook een uitnodiging gekregen en factuur om mijn abonnement op Shoot te betalen
                              nochtans heb ik nooit een abonnement op Shoot genomen , ik ben wel jarenlang steunend lid geweest van BD
                              maar daar ik nog nauwelijks op de site kom en de Shoot ook niet meer lees, heb ik beslist om geen betalend lid meer te zijn van BD
                              moet ik nu nog verdere stappen ondernemen om die factuur niet te moeten betalen?
                              bd0379be

                              Comment

                              Working...
                              X