Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tall Ships Antwerpen 21/07-24/07

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by teddy-bear
    Edit;
    O ja, ze verwachten 1 tot 1,5 MILJOEN bezoekers!!!
    Hopelijk 1.5 miljoen verdeeld over 21-24 juli en niet alleen al voor vandaag . Vorige keer viel het best mee qua 'volk' toen ik ging kijken, maar ik kan begrijpen dat het iedereen zo meeviel dat er deze keer heel heel veel meer volk zal zijn.

Comment

Het minder goede weer vandaag zal wel een paar duizend-tal mensen thuishouden denk ik. Het goede weer morgen en overmorgen daarintegen. Zijn er eigenlijk mensen met foto's van vorig jaar ? (is het met andere woorden de moeite om een kijkje te gaan nemen).

Gisteren nog in Doel geweest (wat een dood dorpje is dat geworden ) Daar heb je ook mooi zicht op de schelde !

Comment

Het weer is nu echt wel even huilen met de pet op en ik heb hier al zo lang naar uitgekeken.

Dit is geen jaarlijkse happening (voor Antwerpen toch). In 2002 en 2003 kwam de race niet naar Antwerpen maar wel elders natuurlijk. Dit is echt een happening om te koesteren. De laatste keer (trouwens de eerste keer voor Antwerpen - denk ik toch) in 2001 was het zo'n success dat Antwerpen besloten heeft om de happening te sponsoren vanaf nu. Eigenlijk heette het toen voluit de Cutty Sark Tall Ships Races. Maar nu hebben Cutty Sark (spirituozen) na 30 jaar besloten de races niet meer te sponsoren. Dit is wel een jaarlijks evenement, een race voor zeilschepen. Nu heet het blijkbaar gewoon Tall Ships Races. http://www.cutty-sark.com/races/index.asp

Ik heb toen nog foto's getrokken met mijn eerste digicam een HP C500. Ik herinner me dat Sven toen ook zijn allereerste digicam is gaan uittesten, dat was een Fiji 6900 of zo? Mijn foto's van toen staan hier : http://albums.pixelfish.be/showgallery.php?cat=680&ppuser=&password=&page=1

Als je googled op Cutty Sark races dan vind je echt wel genoeg foto's om een indruk op te doen.

Comment

zijn er nog mensen die vanavond gaan ? Ik denk eraan om vanavond toch de gok tre wagen op goed weer.
          Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Ik ga morgen (donderdag) een kijkje nemen ginder !!!
            Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
            www.bartvo.be

Comment

Originally posted by monsi
              zijn er nog mensen die vanavond gaan ? Ik denk eraan om vanavond toch de gok tre wagen op goed weer.
              Het weer is nu tegen de avond veel beter!
              Groetjes vanuit Antwerpen!

Comment

Hehe, die matroos is "paling aan het vangen" zeggen ze hier ...

Comment

Ja, zijn mama zal fier zijn.

Comment

Originally posted by B@rT
                    Ik ga morgen (donderdag) een kijkje nemen ginder !!!
                    Zelfde hier !
                    Eerst ff kijken hoe de boten eruit zien vanop Linker-Oever, maar dit zal eerder een goede plaats zijn als ze zaterdag terug vertrekken. Heb niet zoveel zin om me tussen een massa mensen te wringen.

Comment

Ge moet me wat meer geloven hé

Teddy-Bear,
                      Bedankt voor al je uitleg. Ik ben er vandaag niet geraakt helaas! Ik ga zeker zaterdag proberen naar A'pen te komen. Mag ik je dan komen opzoeken aan het Noorderkasteel? Een fleske bier zal ik nog wel in mijn rugzak krijgen zeker?

Comment

Nog wat info over de manifestaties :

De afsluiting : Op zaterdag 24 juli vindt de zeilparade op de Schelde plaats. Vanaf 12 uur maken de schepen en bemanningen zich op om te vertrekken. De afvaart is om 15 uur gepland.

Internationale kadettenparade : Op donderdag 22 juli maken de scheepbemanningen hun traditionele optocht door de stad. Ze vertrekken om 17 uur aan de Teniersplaats en gaan via de Meir naar de Groenplaats. En daar zou een wedstrijd touwtrekken plaatsvinden tussen kadetten en burgers zei men op ATV.

Het vuurwerk dan : Op vrijdag 23 juli vindt het avondspektakel plaats op de Schelde. Om 23.15 uur is er ,,vuur op het water’’. Het spektakel is te bekijken vanop Linker- en Rechteroever, van de Scheldebocht tot Petroleum Zuid. (Hmmm is dat weer bij die Molen ?)

Alle tall-ships van klasse A (Dus al de groten) en de meerderheid van de schepen van klasse B liggen aangemeerd aan de Scheldekaaien tussen Hangar 26-27 (ATV) en het Zuiderterras.
                        Al de rest in het Bonapartedok, wat vlakbij het Willemdok is.
                        De zeilschepen zijn op donderdag en vrijdag te bezoeken tussen 10 en 18 uur.

GVA Sail Village
                        Het Sail Village wordt opgesteld tussen het Noorderterras en het Loodswezen. De bezoeker kan gedurende vier dagen van een boeiend programma genieten. De meeste activiteiten zijn gratis. De Village is dagelijks open van 10 tot 22 uur.
                        Om de 10 minuten zal een skywatch 24 personen 50 meter hoog hijsen, wat een uniek zicht garandeert boven de Schelde en omgeving (gratis). Wie iets meer lef heeft en een teveel aan adrenaline, kan zich dagelijks tussen 14 en 19 uur laten gaan aan de benji jump (gratis). Voorts zijn er elke avond live optredens. (En blijkbaar deze middag ook al : mama's jasje dacht ik gehoord te hebben).
                        Ik dacht op die Sailvillage toch ook een flinke vertegenwoordiging van het leger gezien te hebben. Kinderen kunnen er een 'militair' parcours doorlopen (touwklimmen etc.). Heel attractief, sportief en spannend voor de kids.

De pendel van de Lijn : Er rijdt continue een pendel heen en weer van kaai 17 tot kaai 27 en blijkbaar gaat die rond Bonaparte en Willemdok heen (niet vlak ernaast natuurlijk).
                        Op de lijst zie ik vanaf kaai 15 grote zeilschepen vermeld tot aan kaai 26.

Voor de rest nog 200 lopende meter kermis en een antieke paardemolen.

Er was vandaag erg veel volk en voor de meeste mensen was het kinderbuggies omzeilen weer een sport op zich maar eigenlijk ben je al blij dat je vooruitkomt Zaterdag vrees ik van't zelfde.
                        Vrijdag zet ik de wekker op half zeven. Eens zien hoe snel ik dan vooruitkom

En voor wie dit alles toch mist ... in 2006 eindigt de 3 jaar sponsoring van Antwerpen en dan zal Antwerpen het eindpunt van de Race zijn. Tegen dan moet onze Mercator weer veilig en voor altijd Thuis zijn en Antwerpen maakt zich sterk dat de Mercator tegen dan terug zeewaardig gemaakt zal zijn en dat het de Race zelfs zou kunnen meevaren.

Comment

Originally posted by pcwiet
                          Ge moet me wat meer geloven hé

Teddy-Bear,
                          Bedankt voor al je uitleg. Ik ben er vandaag niet geraakt helaas! Ik ga zeker zaterdag proberen naar A'pen te komen. Mag ik je dan komen opzoeken aan het Noorderkasteel? Een fleske bier zal ik nog wel in mijn rugzak krijgen zeker?

Ja watte zeg, dat gaat daar aan de zeevaartschool zaterdag nogal nen zatte boel worden zeg

Comment

Er is maar 1 probleem, ik heb op de kaart gekeken, en volgens mij staat de zon rond 15 uur dan niet echt goed om foto's te maken vanaf die plaats (recht tegen de zon in).
                            Ik heb wel een grote zonnekap op mijn 100-400, en de zon staat dan nog vrij hoog, dus zal het nog wel een beetje meevallen .
                            Vandaag ga ik nog proberen om ergens aan een UV-filter te geraken voor die lens, want dat zal ook nodig zijn. Hopelijk hebben ze er zo nog ergens eentje in voorraad.

Die zatte boel, daar zal ik niet aan meedoen, want motorrijden en bierdrinken gaat voor mij niet goed samen. (iets te gevaarlijk )
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Is een UV-filter niet enkel om de lens te beschermen tegen krasjes ? En ben je dan niet beter af met een polarisatie-filter voor dit weer ?!

Raar dat het zo lang duurt vooralleer er kiekjes komen van de boten

Comment

Originally posted by bart_dk
                                Is een UV-filter niet enkel om de lens te beschermen tegen krasjes ? En ben je dan niet beter af met een polarisatie-filter voor dit weer ?!

Raar dat het zo lang duurt vooralleer er kiekjes komen van de boten
                                Hier een fotootje van op Linkeroever,

http://users.pandora.be/woozle/images/antwerpen.JPG

Qua volk was het daar gisterenavond goed te doen, in Antwerpen zelf kon je op bepaalde stukken echt over de koppen lopen. D'r waren gisteren in ieder geval heel veel digitale camera's op tocht
                                One's never alone with a rubber duck
                                Nikon D70 - Canon A70

Comment

Working...
                                X