Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar zeeschepen spotten in Antwerpen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar zeeschepen spotten in Antwerpen?

Graag zou ik op de hoogte gebracht worden waar de mooiste lokaties zijn in en om Antwerpen om zeeschepen te fotograferen.
    Wie kan mij aan die lokaties helpen?
    Ik sta open voor andere ideeën om foto's te maken die met zeevaart, zeehavens, scheepsbouw etc. te maken hebben.
    Ik heb geen specifieke datum in gedachten om te gaan.
    Wellicht vrijdag a.s. en het weekend als het goed weer is.
    Wellicht pas over enkele weken of maanden.

Alvast bedankt.

Re: Waar zeeschepen spotten in Antwerpen?

Misschien is dit iets voor jou?

http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Wat wil je fotograferen? Containerschepen, blusboten, laden en lossen van stukgoed, coasterkes, ...

Aan de Scheldelaan kan je gemakkelijk de dijk op en kan je schepen zien varen op de Schelde (onderweg naar Schelde 9, of verder door). Aan de Berendrechtsluis en Zandvlietsluis kan je naast het gebouw van 869 tot op de kop en dan heb je zicht op Kaai 913 en containerboten en de MSC schepen die door de sluizen gaan voor het Delwaidedok... waar je ook vrij dicht geraakt (afrit Stabroek op de A12). Stukgoed gaat goed aan K207 maar beter aan K363 (veel staal). Als je naar K730 rijdt (Delwaidedok, afrit Stabroek) kan je verder doorrijden tot aan 650 (kerkschip). En er zijn nog wel wat mogelijkheden... (ik denk dan aan Linkeroever, Lillo, de lage kaaien rond 420, houtdokken, achterkant Kinepolis waar je aan 138 -142 zo tot bij de boten aan de blauwe steen kan lopen, droogdokken waar soms iets ligt,...)
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Zandvlietsluis geeft de mogelijkheid om de grootste schepen van heel dichtbij te fotograferen terwijl ze naar de sluis gesleept worden.
        A12 richting Bergen op Zoom nemen, afrit Zandvliet en dan de grote baan aan het water op en dan kom je ze vanzelf tegen.
        Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
        http://digitalefotografietm.blogspot.com

Comment

Hier kan je alvast vinden wanneer welk schip aankomt/vertrekt en als je door klikt vindt meestal ook wel foto's, dan weet je of het interessant is.

j.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

Als locatie om te spotten als je geen fabrieksgebouwen in de achtergrond wil zou ik de bocht van Bath kiezen is naast overzet van vroeger tussen Perkpolder en Kruiningen
            Anders leuk spottersplaatje waar ik regelmatig naar toe ga is ter hoogte Liefkenshoek fort
            Maar als je de grote zeebonken op de plaat wil zal je moeten uitwijken naar eerder vernoemde plaats Berendrechtsluis

En hier info waar ik op kijk
            Scheepsinfo Antwerpen enz...

Daarom dat ik de bocht aan Bath het intresant vind is maar 10min rijden van mij en je moet al een groothoek hebben om ze erop te krijgen
            Last edited by Johnny K; 25 april 2010, 18:03.

Comment

Wat veel reacties, thanks
              Met jullie info kan ik voorlopig een tijdje verder.
              Ik zal de lokaties op de kaart of google-maps opzoeken en een plan maken.
              Ik zal meerdere lokaties bezoeken en wil het liefst een lang weekend in en om Antwerpen vertoeven.
              Nogmaals dank voor de tips.

Comment

Hartelijk dank voor de links, folks !
                Woon zelf in het Antwerpse en had nooit gedacht dat je met een muisklik kon weten welk schip er binnenkomt.
                Toffe initiatief.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Vanmorgen nog een cruiseschip zien passeren over de Schelde... da's ook eens iets anders ;-)
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

Iedereen bedankt voor de tips. Ik heb deze gebundeld in Waarheen vandaag - Haven - Antwerpen, een artikel uit de reeks waarin interessante Belgische fotolocaties besproken worden.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                    X