Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stop !!!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: stop !!!!!

    Eric heeft domme dingen gedaan, en daar heeft hij al lang spijt van.
    Als de auteur vindt dat hij daarvoor moet vergoed worden, dan moet hij dat met Eric regelen. Daar hebben wij ons niet mee te bemoeien.
    Eric heeft zich wat veel eer toegeëigend maar hij is er geen cent rijker van geworden, mag dit enige nuance brengen in dit 'criminele' circuit van copyrightschendingen!

    Gedane zaken nemen geen keer, maar het hoeft ook geen never-ending-story te worden.

    Comment


    • Re: stop !!!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
      Eric heeft domme dingen gedaan, en daar heeft hij al lang spijt van.
      Als de auteur vindt dat hij daarvoor moet vergoed worden, dan moet hij dat met Eric regelen. Daar hebben wij ons niet mee te bemoeien.
      Eric heeft zich wat veel eer toegeëigend maar hij is er geen cent rijker van geworden, mag dit enige nuance brengen in dit 'criminele' circuit van copyrightschendingen!

      Gedane zaken nemen geen keer, maar het hoeft ook geen never-ending-story te worden.
      Gelijk heb je, Lut.
      Waarom geen slotje?

      Comment


      • Re: stop !!!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        Eric heeft zich wat veel eer toegeëigend maar hij is er geen cent rijker van geworden, mag dit enige nuance brengen in dit 'criminele' circuit van copyrightschendingen!

        U heeft blijkbaar geen flauw benul van wat copyrights inhouden. Het is niet omdat de TS geen geld heeft verdiend aan zijn post, dat de oorspronkelijke eigenaar niet bestolen zou zijn. Daar gaat copyright net om: er moet betaald worden om een foto te publiceren, te tonen of op een of andere manier te gebruiken. Of dat nu met een commercieel doel is of niet, heeft daar niets mee te maken. Trouwens: mocht de fraude niet zijn uitgekomen, dan was het imago van de TS er met sprongen op vooruit gegaan dankzij dit unieke beeld, en we weten allemaal dat imago's voor harde valuta kunnen worden verzilverd. Nee, dat hier zo laks wordt gereageerd op dit consequent, gedurende tientallen posts volgehouden bedrog, dat gaat mijn verstand te boven. Net zoals je niet 'een beetje zwanger' kunt zijn, kan je je ook niet 'een beetje andermans foto toeëigenen'. Hier is dus geen enkele ruimte voor nuance.

        Comment


        • Re: stop !!!!!

          Ok, copyright dat is iets tussen eric en de fotograaf als die fotograaf er mee kan leven is dat goed.
          Maar hier heeft hij wel heel Bd bij de gehad door ons op het verkeerde spoor te zetten en ons te bedriegen.
          Last edited by photogRAF; 4 januari 2008, 10:55.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • Re: stop !!!!!

            Mag ik nu ook concreet weten wat jij zou gedaan hebben?
            Graag een heel snel antwoord, want van ons verwachtten ze ook dat we snel zouden reageren.

            Comment


            • Re: stop !!!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
              Als TS zou ik de eer aan mezelf houden...
              Dat is dan ook wat de TS doet... Al zijn foto's zijn van BD gehaald en hij heeft gezegd dat hij er zowieso een jaartje mee ophoudt.

              Ik kan reacties zoals die van Concertfoto perfect begrijpen, zeker omdat als professioneel fotograaf zulke dingen inderdaad nog veel zwaarder doorwegen. Ik ben ook duidelijk geweest in mijn vorige postings in dit draadje over het feit dat ik dit ook helemaal niet goedkeur.

              Het enige wat ik vind is dat je iedereen gelijk moet behandelen. En in het geval van Eric worden hier pagina's vol geschreven over hoe laag bij de gronds hij wel is, maar zoals Bouk en ook ik eerder zeiden... We hebben het nog al meegemaakt en daar is toen helemaal geen heisa rond geweest.
              En ik vind het dan ook spijtig dat iemand die hier gemiddeld 7 berichten per dag postte en die in het verleden mensen raad gegeven heeft ivm fotomateriaal etc. plots afgeschilderd wordt als de grootste bedrieger van de planeet omdat hij inderdaad een grove fout heeft begaan...
              https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

              Comment


              • Re: stop !!!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                Mag ik nu ook concreet weten wat jij zou gedaan hebben?
                Graag een heel snel antwoord, want van ons verwachtten ze ook dat we snel zouden reageren.
                Een ogenblikkelijke en definitieve ban ware de enige correcte oplossing geweest, lijkt me. Zeker om de geloofwaardigheid van de site te vrijwaren en dergelijk zwaar bedrog in de toekomst streng te ontmoedigen. Nu wordt de indruk gewekt 'dat het allemaal zo erg niet is', en dat is nefast voor de algemene houding t.o.v. auteursrechten.

                Comment


                • Re: stop !!!!!

                  Achter elke misdaad schuilt een mens.
                  We hebben dit ook op een menselijke manier proberen op te lossen.
                  Fouten herstellen kunnen we niet, Eric ook niet, we kunnen wel bemiddelen en excuse vragen. Daar heeft Eric op gereageerd zoals gevraagd.
                  De Poolse fotograaf kent intussen Eric, en omgekeerd. Indien er nog verder moet onderhandeld worden, dan is dat tussen beide te regelen.

                  En om te vermijden dat dit een never-ending-story wordt, sluiten we hierbij af.

                  Comment

                  Working...
                  X