Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stop !!!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: stop !!!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Voor de één zal dat niet streng genoeg geweest zijn, voor de ander té streng; al naargelang de "aard van het beestje".
    ... en vooral al naargelang het om een amateur of een prof gaat. Die laatsten zijn nu eenmaal gevoeliger voor copyright-aangelegenheden, omdat het tenslotte om hun broodwinning gaat.

    Comment


    • Re: stop !!!!!

      Amen. Hoe je draait of keert. Het is en blijft diefstal.
      BD0808BE

      Comment


      • Re: stop !!!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
        ... en vooral al naargelang het om een amateur of een prof gaat. Die laatsten zijn nu eenmaal gevoeliger voor copyright-aangelegenheden, omdat het tenslotte om hun broodwinning gaat.
        Inderdaad. Die invalshoek was ik nog vergeten te vermelden. Waarschijnlijk omdat ik maar een amateurke ben.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • Re: stop !!!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
          Omdat ik niet al te veel tijd heb om op BD rond te struinen en omdat het in een onderdeel staat dat ik zelden bezoek, heb ik dit item pas vandaag ontdekt. Ik reageer dus spontaan. Wat me bovenal stoort zijn de vergoelijkende commentaren. Er is, ik herhaal het, geen enkel excuus om andermans werk te gebruiken. Het is laag-bij-de-gronds. Bovendien wordt hier niets 'opgeblazen', integendeel, het wordt geminimaliseerd. Als ik zie hoe nonchalant er over een crimineel feit als dit wordt gedaan (misbruik van copyright is een misdrijf), dan wordt het me toch even te gortig. Ik merk een toename van die zelfde nonchalance bij uitgevers telkens als ik beelden van mij tegenkom in magazines of andere publicaties, waarbij ze 'vergeten' zijn de rechten te betalen. Die normvervaging wordt in de hand gewerkt door de zelfde lakse houding die ook in deze discussie door sommigen wordt aangenomen. Tegen diefstal van intellectueel eigendom kan niet streng genoeg worden opgetreden, net als tegen illegaal downloaden. De mensen die de foto's of de muziek creëren, moeten er nog wel hun boterham mee kunnen verdienen.
          Akkoord. Zoiets doe je niet "per ongeluk" maar met voorbedachte rade. Dit is niet zomaar een "foutje". Geen enkel excuus is geldig.

          Comment


          • Re: stop !!!!!

            Goed dat er nog vergevingsgezinde mensen zijn met een goed hart.
            MAAR : Ik vind wel dat een foto posten van iemand anders en dan nog gaan beweren bij hoog en laag dat het jou foto is, een HEEL GROTE fout is.
            Het is en blijft een inbreuk op de copyright.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • Re: stop !!!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Akkoord. Zoiets doe je niet "per ongeluk" maar met voorbedachte rade. Dit is niet zomaar een "foutje". Geen enkel excuus is geldig.
              Nee, 'per ongeluk' reageer je niet meermaals met zinnen als:
              ik ken de eigenaar van dit paard en ga regelmatig foto's trekken , ik moet eerlijk bekennen dat dit de eerste is met zulk resultaat . Ik stond juist op de goede plaats op het juiste ogenblik , en er zijn er meer slecht dan goed hoor .

              en

              Ik heb hem indertussen laten afdrukken op 20 - 30
              en de aan de eigenaar van het paard gegeven , deze was meer dan tevreden
              __________________

              Dit is volgehouden, doortrapte fraude, geen 'ongelukje'. Nogmaals: ik kan geen enkel begrip opbrengen voor de welwillendheid waarmee dit hier wordt behandeld.

              Comment


              • Re: stop !!!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                Nee, 'per ongeluk' reageer je niet meermaals met zinnen als:
                ik ken de eigenaar van dit paard en ga regelmatig foto's trekken , ik moet eerlijk bekennen dat dit de eerste is met zulk resultaat . Ik stond juist op de goede plaats op het juiste ogenblik , en er zijn er meer slecht dan goed hoor .

                en

                Ik heb hem indertussen laten afdrukken op 20 - 30
                en de aan de eigenaar van het paard gegeven , deze was meer dan tevreden
                __________________

                Dit is volgehouden, doortrapte fraude, geen 'ongelukje'. Nogmaals: ik kan geen enkel begrip opbrengen voor de welwillendheid waarmee dit hier wordt behandeld.

                Ik ook niet ! Ik vind meerde reacties "een vreemde zaak".

                Karel

                Comment


                • Re: stop !!!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Akkoord. Zoiets doe je niet "per ongeluk" maar met voorbedachte rade. Dit is niet zomaar een "foutje". Geen enkel excuus is geldig.
                  Als TS zou ik de eer aan mezelf houden...
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

                  Comment


                  • Re: stop !!!!!

                    Zeer spijtig dat men dit zo erg vind. Dit is inderdaad een misdrijf maar dit is niet ernstig. Het gaspedaal van de auto induwen waar het niet mag is in mijn ogen een erger misdrijf want de gevolgen zijn niet te overzien. Wie is er niet schuldig? Degene die geen rijbewijs heeft veronderstel ik. Wat was in het geval van Eric het ergste dat kon gebeuren? De eigenaar zelf zou daar in dit geval nooit schade van opgelopen hebben. Eric ging hooguit met de eer hier op bd kunnen lopen.

                    En ik zeg ook nogmaals. Ik keur dit absoluut niet goed.
                    Groetjes Steco

                    Comment


                    • Re: stop !!!!!

                      wel een hoop reacties hoor, in iedergeval veel minder dan die keer dat iemand(een BDer) een foto van mij hier plaatste, maar het was dan ook niet zo,n mooie opnamen als het Paard......maar toch!!!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • Re: stop !!!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        wel een hoop reacties hoor, in iedergeval veel minder dan die keer dat iemand(een BDer) een foto van mij hier plaatste, maar het was dan ook niet zo,n mooie opnamen als het Paard......maar toch!!!
                        grt,bouk.
                        Je moet nog al een boel reacties gehad hebben op uw ingenomen foto destijds
                        Groetjes Steco

                        Comment


                        • Re: stop !!!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                          De eigenaar zelf zou daar in dit geval nooit schade van opgelopen hebben. Eric ging hooguit met de eer hier op bd kunnen lopen.

                          En ik zeg ook nogmaals. Ik keur dit absoluut niet goed.
                          Natuurlijk loopt de eigenaar wél schade op. Ieder gebruik van zijn beelden moet immers worden vergoed, en dat is hier niet gebeurd. Het feit dat hij - misschien - achteraf zijn goedkeuring heeft gegeven, doet daar niets aan af. Dat is nu net de essentie van copyrights: als ik ontdek dat één van mijn beelden op een affiche staat zonder dat daarvoor is betaald, dan ben ik bestolen, want ik misloop rechten. Zo simpel is dat, en daarom voorzien auteursrechtenorganisaties zoals Sofam terecht draconische boetes voor ongeoorloofd gebruik van beeldmateriaal. Een volgehouden zware fraude zoals deze 'met de mantel der liefde bedekken' is dus in het beste geval naïef en in het slechtste geval misdadig.

                          Comment


                          • Re: stop !!!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                            ....Een volgehouden zware fraude zoals deze 'met de mantel der liefde bedekken' is dus in het beste geval naïef en in het slechtste geval misdadig....
                            Ik zie het als nepotisme is. "Van hetzelfde clubje, we regelend dat onderling".

                            karel

                            Comment


                            • Re: stop !!!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                              Natuurlijk loopt de eigenaar wél schade op. Ieder gebruik van zijn beelden moet immers worden vergoed, en dat is hier niet gebeurd. Het feit dat hij - misschien - achteraf zijn goedkeuring heeft gegeven, doet daar niets aan af. Dat is nu net de essentie van copyrights: als ik ontdek dat één van mijn beelden op een affiche staat zonder dat daarvoor is betaald, dan ben ik bestolen, want ik misloop rechten. Zo simpel is dat, en daarom voorzien auteursrechtenorganisaties zoals Sofam terecht draconische boetes voor ongeoorloofd gebruik van beeldmateriaal. Een volgehouden zware fraude zoals deze 'met de mantel der liefde bedekken' is dus in het beste geval naïef en in het slechtste geval misdadig.
                              Niet in mijn opinie. Dit is te vergelijken met iemand die illegaal een programma download. Ik zeg nu maar photoshop. Iemand die dit doet is waarschijnlijk iemand dat daar hoogstens een paar futuliteiten mee zal kunnen doen. Doet adobe daar schade mee? Ik denk het niet. Een prof daarentegen zal dat niet doen.

                              Wat zeg ik nu eigenlijk? Er is niemand hier op bd dat iets illegaal staan heeft op zijn computer en zodoende eventueel schade zou doen aan de betrokken partijen. Vergeet hetgene ik hierboven heb geschreven
                              Groetjes Steco

                              Comment


                              • Re: stop !!!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                                Niet in mijn opinie. Dit is te vergelijken met iemand die illegaal een programma download. Ik zeg nu maar photoshop. Iemand die dit doet is waarschijnlijk iemand dat daar hoogstens een paar futuliteiten mee zal kunnen doen. Doet adobe daar schade mee? Ik denk het niet. Een prof daarentegen zal dat niet doen.

                                Wat zeg ik nu eigenlijk? Er is niemand hier op bd dat iets illegaal staan heeft op zijn computer en zodoende eventueel schade zou doen aan de betrokken partijen. Vergeet hetgene ik hierboven heb geschreven
                                Je vergeet de helft: Dit is te vergelijken met iemand die illegaal een programma downloadt. Ik zeg nu maar photoshop. En die het daarna verder verkoopt zeggende dat hij het gemaakt heeft.

                                Comment

                                Working...
                                X