Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorstel lagere maximumsnelheid autosnelwegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Misschien meegeven Verseg over welke auto we spreken dan kunnen we een testverslag zoeken wat je beweringen staaft
    Marcedes C300 zal het niet zijn ==> https://www.autoreview.nl/autotests/...eg-bij-130-kmh
    Al schakelen ze blijkbaar de automatische versnellingsbak tijdens de test wel terug lees ik ondertussen - dus misschien dan toch ...
    Groet,
    Peter
    Last edited by blauwzwart; 29 mei 2025, 14:50.
    mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
      Code:
      Onze vorige wagen verbruikte zelfs iets minder tussen 130 en 140 dan tussen 100 en 120
      "Wow, dat is bijzonder! Wat voor wagen was dat? Hoe kan die nou zuiniger zijn bij 130-140 dan bij 100-120? Vertel eens meer!"​
      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Ik ben ook benieuwd.
      Merk en type zou wel interessant zijn om weten.
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Weet je wat de grootste onzin is Geert, dat is de zever dat je nu gepost hebt.
        U weet niet welke wagen, u weet niet welke motor, u weet niet welke wegen.
        Ging dat topic hier niet over snelwegen Freddy?
        Als er hier ene is die onzin vertelt bent U dat, denk eens na jong,
        of beter bekijk het eens van langs de wetenschappelijke kant.
        Straks ga je hier nog beweren als je bergaf reed met die auto dat je benzine meter terug steeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Ging dat topic hier niet over snelwegen Freddy?
          Als er hier ene is die onzin vertelt bent U dat, denk eens na jong,
          of beter bekijk het eens van langs de wetenschappelijke kant.
          Straks ga je hier nog beweren als je bergaf reed met die auto dat je benzine meter terug steeg.
          Ging dit topic over mensen belachelijk maken door hetgeen ze posten als onzin te bestempelen?
          Denk het niet Geert.
          Ge moogt een mening hebben, maar per definitie gaan tegenspreken zonder maar een gegeven van een wagen te kennen is gewoon belachelijk.
          En om op uw vraag te antwoorden, ja het gaat over snelwegen en verbruik en uitstoot.
          Is het niet net dat wat ik gepost had, verbruik op snelweg bij bepaalde snelheden?
          Wie moest er weer komen tegenspreken zonder enige verdere info?
          Blijf dan on-topic en geef dan uw verbruik mee als dat voor uw specifieke wagen anders is.
          Ik mag toch veronderstellen dat er een groot verschil is tussen bijvoorbeeld een 1.5 driecilinder, een 2.0 viercilinder, en 3.0 zescilinder en nog eens tussen diesel, benzine of hybride?
          Niet elke motor draait op eenzelfde toerental het zuinigst en al zeker niet tussen twee versnellingen met verschillend toerental.
          Ook de luchtweerstand zal enorm verschillen tussen een lage sportieve wagen en een hoge monovolume.
          Curieus op wat ge u gebaseerd hebt.
          Geen idee waarom je weer zo arrogant moet doen.
          Leer eens reageren als je weet waarover je het hebt.
          Of waarom denk mijnheer misschien dat ik hier wat leugens zou komen posten?
          Om in de belangstelling te komen of omdat het weer wat tegenzit vandaag?
          Echt een kindertuin aan het worden als je er alleen op uit bent anderen te kleineren.
          Mocht je nu tenminste nog gevraagd hebben met welke wagen of je zou het weten, dan zou ik enige discussie in deze zin nog kunnen begrijpen, maar zo met de natte vinger?
          Man toch.
          Last edited by VerSeg; 29 mei 2025, 17:18.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Tegen 100 - 120 bleef die voornamelijk in 7e en eens 130 bijna altijd in 8e.
            Lijkt me dus niet abnormaal dat als een motor vlot draait in zijn hoogste versnelling, dat het verbruik redelijk goed is.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Merk en type zou wel interessant zijn om weten.
              Vooral voor wie zonder enige info hierover alles wil tegenspreken en het beter weet dan wie er 7 jaar mee gereden heeft.
              Niemand hoeft zijn merk of type wagen online te zetten, het gaat hem hier trouwens niet over merken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
                Och wat wil je nu bewijzen?
                Formule houdt geen enkele rekening met andere versnelling en toerental.
                Als je iets wil berekenen, dan moet ge met alles rekening houden.
                Last edited by VerSeg; 29 mei 2025, 17:19.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Misschien meegeven Verseg over welke auto we spreken dan kunnen we een testverslag zoeken wat je beweringen staaft
                  Marcedes C300 zal het niet zijn ==> https://www.autoreview.nl/autotests/...eg-bij-130-kmh
                  Al schakelen ze blijkbaar de automatische versnellingsbak tijdens de test wel terug lees ik ondertussen - dus misschien dan toch ...
                  Groet,
                  Peter
                  Snap niet wat jullie willen bewijzen met andere voertuigen, andere chauffeurs, andere wegen.
                  Een mens mag niet eens meer een eerlijke ervaring posten zonder als debiel behandeld te worden.
                  Echt triest gewoon op BD.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                    Hmmm, zo belachelijk is dat ook niet echt Geert ook al zet je er een clown icoon achter.

Bij alle huidige wagens zie je ook hoeveel km's je nog kan afleggen met de huidige tank, en jawel deze zal altijd stijgen of dalen afhankelijk van het moment, dus hoeveel toeren je maakt en de situatie.
                    Dus eigenlijk dan ook bij het bergaf rijden !
                    bvb nadat ik het hooggebergte voorbij ben in Frankrijk, begint bij mij de km teller dan ik nog kan rijden terug op te lopen.
                    Gelieve mij niet ook in het belachelijke te trekken

grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 29 mei 2025, 22:29.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Hmmm, zo belachelijk is dat ook niet echt Geert ook al zet je er een clown icoon achter.

Bij alle huidige wagens zie je ook hoeveel km's je nog kan afleggen met de huidige tank, en jawel deze zal altijd stijgen of dalen afhankelijk van het moment, dus hoeveel toeren je maakt en de situatie.
                      Dus eigenlijk dan ook bij het bergaf rijden !
                      bvb nadat ik het hooggebergte voorbij ben in Frankrijk, begint bij mij de km teller dan ik nog kan rijden terug op te lopen.
                      Gelieve mij niet ook in het belachelijke te trekken

grts
                      Sieg
                      Ha, daar zeg je wat Siegfried, (de auto geeft aan) dus de digitale teller.
                      Als Freddy zich daar gaat op baseren zou het wel eens kunnen dat deze
                      niet het correcte verbruik aangaf, die dingen meten op basis van wat
                      die binnen krijgt van de computer, zijnde sturing injectiepomp, de stand
                      van de versnellingsbak, en nog een hoop info over temperatuur motor,
                      lucht massa meter enz. die info moet je bij sommige merken auto's echt wel
                      met een flinke korrel zout nemen.
                      De enige juiste manier om het verbruik van een auto te weten te komen
                      is meten en rekenen aan de pomp.

Lang geleden was ik als opvolgend Coördinator
                      (een erfenis van mijn ex werkgever waar wij het peterschap hadden)
                      zelf betrokken bij het VIVES project van de Shell Eco-marathon Euro project,
                      eindejaars studenten autotechnologie van de hogeschool Vives in Kortrijk.
                      Het ging er dus over om met één liter benzine in een zelf gebouwd wagentje
                      zo ver mogelijk te rijden, (ondertussen gaat dit over Waterstof en elektrisch rijden)

Als Freddy zijn verhaal is gebaseerd op wat hij op zijn display heeft afgelezen,
                      dan heeft hij zich flink laten bedriegen door die auto zelf, en als hij zich daardoor
                      belachelijk gemaakt voelt, dan was dat zeker niet mijn bedoeling en sorry daarvoor....
                      Maar ik blijf erbij, aan bewezen natuurwetten kan je niet ontsnappen, in dit geval
                      de tweede wet van Newton, en uiteraard ook rolweerstand enz.

Het is hier reeds meermaals bewezen, dat het geschreven woord nogal dikwijls
                      verkeerd begrepen of verkeerd geïnterpreteerd wordt.
                      Last edited by Geerten; 30 mei 2025, 06:57.

Comment

Oei, wat een bloedserieuze discussies lees ik hier. En dat allemaal omdat een politica haar naam eens in de media wou laten horen met het oog op een herverkiezing in de toekomst. Liefst dan nog met een voorstel waarvan gerust mag aangenomen worden dat iedere andere politicus van de andere strekking er tegen zal zijn en dat er dus niets van in huis zal komen. Bekijk het eens uit deze - minder technische - hoek
                        vrede zij met u.
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Wat ook in rekening gebracht moet worden is het constante optrekken terug naar 120. Zelden of nooit kan je op Vlaamse snelwegen constant rijden. Het telkens weer optrekken naar 120 kost een heleboel brandstof.
                          Geyst

Comment

Ik ben met mijn gezin (4p + bagage) op verlengd weekend naar Normandië geweest en heb 5.6l/100km verbruikt met mijn diesel hybride aan 130km/u waar het mocht.

Als ik hier thuis naar het werk rijd aan 120km/u (alleen en zonder bagage) verbruik ik 5l/100km.

Bij een ecologische rijstijl tussen 96-100km/u ligt het verbruik zelfs rond 4l/100km

Dit welteverstaan zonder extra opladen van de batterij want met maximaal thuis opladen, dring ik het diesel verbruik naar 2.5-3l/100km terug.

Verder ben ik geen voorstander van een beperking tot 100km/u. Gewoon maximumsnelheid handhaven in functie van de verkeers- en weersomstandigheden.

Comment

Op de gewestwegen ben ik al blij met een gemiddelde van -ocharme- 30 à 35 km/u.
                              Als ze nu nog in hun kop krijgen om op onze oververzadigde 'snel'wegen de snelheid te vertragen, dan wordt autorijden wel heel leuk. Elektrisch of niet.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                Als ze nu nog in hun kop krijgen om op onze oververzadigde 'snel'wegen de snelheid te vertragen, dan wordt autorijden wel heel leuk. Elektrisch of niet.
                                Daar gaat het allemaal om. Ze dwingen iedereen om de snelwegen te gebruiken met hun zone 50-30, 70 waar het vroeger 90-120 was. Overal "uitgezonderd plaatselijk verkeer" om "sluipverkeer" tegen te gaan. Maar wat ze vergeten is dat de snelwegen maar de capaciteit hebben van de jaren '70. Daar is nooit aan veranderd. En openbaar vervoer willen ze helemaal de nek omwringen dus dat is ook geen alternatief. Dus hebben ze geen andere optie dan de capaciteit van de snalwegen veranderen door de snelheid naar beneden te brengen.

Files zijn een wiskundig probleem. Je kan dat volledig voorspellen. Het gaat niet geleidelijk, het gaat vlot tot een drempel. Als je daar over gaat is het prijs. Maar ze hebben 40 jaar lang hun kop in het zand gestoken. De ring van Brussel: geen ring want niet rond en langs ene kant niet veel meer dan een veredelde steenweg. De kant die ok is gaan ze nu naar de zak helpen. Ring van Gent? Zelfde, die is ook niet rond en met dat kanaal over een groot stuk een ramp. Ring van Antwerpen? Even grote miserie want enkel de Kennedy tunnel is er nog. De konijnepijp hebben ze afgesloten (dus meer verkeer langs de ring en Kennedytunnel). De dag dat ze die overkappen is het helemaal miserie, gewoon wachten tot de eerste grote kettingbotsing met een hoop doden maar dan zal er niets meer aan te doen zijn. De ring van Kortrijk? Die onvoltooide symphonie is ook een lacher. Maar kom, ze hebben de lichten en die ridicule 180° er toch al (bijna) uit na 30 jaar. E19 richting Holland? E313 en E314? Moesten al 50 jaar 3 vakken heben over hele lengte. Of de ramp die de A12 is?

Comment

Working...
                                X