Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook eens iets goed posten ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

Unit-T werkt ook voor Telenet en Orange, en ik denk dat ze zelfs laadpalen installeren. Maar ze zullen wel ander werk moeten zoeken als al die meters vervangen zijn.
    Die doen inderdaad veel meer dan enkel digitale tellers plaatsen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Normaal staat op de brief van de afspraak welk bedrijf dat komt, meestal TEAPlus of Unit-T in onze omgeving.
      Of één van hun ontelbare onder-onder aannemer-familiebedrijfjes met mensen met een paar dagen opleiding, en dat staat helaas NIET op die brief.
      In mijn geval is TEAPlus (van de brief) de enige die zich zo goed als NIETS aantrekt van de gevolgen. De Plus smaakt een beetje zuur.
      Maar goed, laat het vorige gesloten topic maar rusten.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hier in de wijk komen ook bij iedereen de drie fasen binnen, ook bij wie intern maar monofase heeft.
        Uiteraard is bij monofase het risico al veel minder voor uw eigen installatie.
        Ondergrondse aansluitingen zijn “altijd” drie fasen voorzieningen Freddy,
        enkel bij bovengrondse aansluitingen (waarvan er hoe langer hoe minder zijn)
        komen ze soms maar met twee draden naar binnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

100% logisch ook, want als iemand later een driefasige aansluiting wenst, is het enkel werk ter hoogte van de meterkast en vermijdt men dat ook de ondergrondse mof zou moeten vernieuwd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Of één van hun ontelbare onder-onder aannemer-familiebedrijfjes met mensen met een paar dagen opleiding, en dat staat helaas NIET op die brief.
            In mijn geval is TEAPlus (van de brief) de enige die zich zo goed als NIETS aantrekt van de gevolgen. De Plus smaakt een beetje zuur.
            Maar goed, laat het vorige gesloten topic maar rusten.
            Uw verhaal kennen we uiteraard al en dat komt wel in orde.
            Maar ge herbegint wel steeds zelf hé.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Is toch net wat ik aankaart?
              Dus als ze bij iemand heel de kast veranderen en daarvoor alle binnenkomende draden moeten losmaken, dan maakt het niet uit of uw eigen bekabeling monofase of driefase is, kans tot kortsluiting maken tussen fasen of nulleider (400V+N) is even groot.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

100% logisch ook, want als iemand later een driefasige aansluiting wenst, is het enkel werk ter hoogte van de meterkast en vermijdt men dat ook de ondergrondse mof zou moeten vernieuwd worden.
                Voor de verzwaring die wij onlangs lieten uitvoeren, moest er eerst een foto gestuurd worden van de binnenkomende kabel om het type te bepalen.
                Afhankelijk of die goed was of niet, moest er al dan niet ook een nieuwe kabel van aan straat gelegd worden.
                Uiteraard was dat hier in orde, maar als ze dat nakijken en specifiek vragen, betekent toch dat dit niet overal zo zal zijn?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Dit lijkt me wel interessant: www.allestoringen.be

Comment

Dit lijkt me wel interessant: www.allestoringen.be
                    Is inderdaad interessant.
                    Hopelijk sta je er niet tussen.
                    P.S. Grapje
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Die doen inderdaad veel meer dan enkel digitale tellers plaatsen.
                      Dan zullen ze wel iets anders vinden dat we verplicht moeten hebben. Maand of 2 geleden was er een waterlek voor de teller. Farys heeft dat komen herstellen en direct alles voor de meters vervangen. Ook de meters zijn nu digitale meters. Die hebben een batterij die om de x jaar (ben vergeten hoe veel) vervangen moet worden.

Een elektriciteitsmeter heeft (hopelijk?) geen batterij maar dan zal het wel een nieuw netwerkprotocol zijn of een of ander security protocol dat niet meer compatibel is met de oude meter... Dus maak je niet ongerust, die zitten niet meteen zonder werk.

Comment

Voor de verzwaring die wij onlangs lieten uitvoeren, moest er eerst een foto gestuurd worden van de binnenkomende kabel om het type te bepalen.
                        Afhankelijk of die goed was of niet, moest er al dan niet ook een nieuwe kabel van aan straat gelegd worden.
                        Uiteraard was dat hier in orde, maar als ze dat nakijken en specifiek vragen, betekent toch dat dit niet overal zo zal zijn?
                        Voor een verzwaring zal het inderdaad noodzakelijk zijn dat de kabel dik genoeg is, voor een omschakeling van een enkelfasige naar een driefasige aansluiting denk ik dat er overal in de meterkast wel een driefasige kabel binnen komt.
                        Toen hier nog een analoge meter hing zag je die drie fasen + N toch aan het klemmenblok binnenkomen (het deksel van de kast was nog transparant).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Voor een verzwaring zal het inderdaad noodzakelijk zijn dat de kabel dik genoeg is, voor een omschakeling van een enkelfasige naar een driefasige aansluiting denk ik dat er overal in de meterkast wel een driefasige kabel binnen komt.
                          Toen hier nog een analoge meter hing zag je die drie fasen + N toch aan het klemmenblok binnenkomen (het deksel van de kast was nog transparant).
                          Heb toch nergens beweerd dat die niet binnenkomen?
                          Enkel aangekaart dat men in bepaalde gevallen mogelijks alsnog de kabel van straat tot binnen moet laten vervangen.
                          Vroeger werd standaard 3 x 20A voorzien op drie fasen, nu is dat minstens 3 x 25A.
                          Ik kan me dan ook best voorstellen dat men actueel bij nieuwbouw of vernieuwing ook een dikkere kabel voorziet van straat tot binnen dan 30 of 40 jaar geleden.
                          Hier in het oude deel van de wijk vervangen ze heden zelfs de hoofdkabel op straat omdat die niet meer voldoet en veel dunner is dan deze in het nieuwere deel van de wijk.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Vroeger werd standaard 3 x 20A voorzien op drie fasen, nu is dat minstens 3 x 25A.
                            Ik kan me dan ook best voorstellen dat men actueel bij nieuwbouw of vernieuwing ook een dikkere kabel voorziet van straat tot binnen dan 30 of 40 jaar geleden.
                            Toen ik hier in de tijd mijn verzwaring aanvroeg was dat max. 3 X 63 A bij 380 volt.
                            Wat nu op een 400 volt net 43 Kva zou betekenen.
                            Maar dat zou in die tijd een dure grap geworden zijn, (Tussenkomst verzwaring van het net
                            noemden ze dat toen)

Comment

Toen ik hier in de tijd mijn verzwaring aanvroeg was dat max. 3 X 63 A bij 380 volt.
                              Wat nu op een 400 volt net 43 Kva zou betekenen.
                              Maar dat zou in die tijd een dure grap geworden zijn, (Tussenkomst verzwaring van het net
                              noemden ze dat toen)
                              Meer dan 3 x 32A krijgt men (volgens Fluvius) nu niet zonder een studie te laten uitvoeren en een goede reden op te geven.
                              Maar minder dan 3 x 25A zetten ze niet meer bij driefasig, vroeger standaard 3 x 20A.
                              Tijden veranderen en hoe meer mensen verplicht op elektrische toestellen moeten overstappen, hoe erger het wordt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Meer dan 3 x 32A krijgt men (volgens Fluvius) nu niet zonder een studie te laten uitvoeren en een goede reden op te geven.
                                Maar minder dan 3 x 25A zetten ze niet meer bij driefasig, vroeger standaard 3 x 20A.
                                Tijden veranderen en hoe meer mensen verplicht op elektrische toestellen moeten overstappen, hoe erger het wordt.
                                Inderdaad Freddy, en dan ook nog eens maandelijks dik betalen omdat je
                                over je piek bent gegaan, anders heb je geen 3 X 32A (22 Kva) nodig.
                                Hoewel, mijn puntlas machine trekt op zijn maximaal vermogen 3 X 28 A
                                maar dat is zo kortstondig dat het niet in je kwartierpiek wordt opgenomen.
                                Zelfde verhaal met mijn TIG, die momenten zijn ook zo relatief kort.

Last edited by Geerten; gisteren, 07:01.

Comment

Working...
                                X