Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krijgen jullie ook minder terug (of meer betalen) van de belastingen dit jaar ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Ik denk dat Sieg de totale belasting bedoelt die hij moet betalen, dus de inhoudingen plus de "aanslag" die hij ontvangt na het indienen van de belastingsaangifte
    De totale belasting kan niet hé, met een gemiddelde loon zit je al snel aan 50% of meer afhouding van je loon, dat is dan al meer dan 6 maand.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Je kan ook wettelijk samenwonen, dan is er geen verschil op fiscaal vlak.
      En als je denkt dat je met een kind ten laste rijk ga worden, vergeet het: 1920€ belastingvoordeel. Dat -en véél meer- ben je kwijt aan alles dat die kleine nodig heeft.
      Amai, ik wist zelfs niet dat je ook nog eens 1920€ belastingsvoordeel erbij krijgt per kind ....
      Maar daar gaat het 'm niet over, dat haal jij erbij, je kunt ook een volwassen persoon ten laste hebben hé.

Het gaat er over dat ik zoveel belastingen betaal, en jij zei dat ik dan héél veel moet verdienen, waarop mijn antwoord met de uitleg.
      Ik weet 100% zeker dat U een hogere wedde heeft dan mij ...

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Amai, ik wist zelfs niet dat je ook nog eens 1920€ belastingsvoordeel erbij krijgt per kind ....
        Maar daar gaat het 'm niet over, dat haal jij erbij, je kunt ook een volwassen persoon ten laste hebben hé.

Het gaat er over dat ik zoveel belastingen betaal, en jij zei dat ik dan héél veel moet verdienen, waarop mijn antwoord met de uitleg.
        Ik weet 100% zeker dat U een hogere wedde heeft dan mij ...

grts
        Sieg
        Ja, je kan ook een volwassen persoon ten laste hebben, en als je het helemaal correct wil hebben, die 1920€ is niet per persoon. Dat bedrag gaat niet lineair omhoog. Voor 2 is dat meteen 4.950€. Een kind met een handicap telt meteen voor twee.

En ik een hogere wedde? Ik heb een droevig pensioen maar trek (samen met mijn vrouw) wel bijna 1300€ terug.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Toen ik nog werkte moest ik sommige jaren ook nog bijna een volledig maandloon extra betalen aan belastingen, dat is niet omdat ik als arbeider zo'n extreem hoog loon had, dat was gewoon omdat er het hele jaar te weinig belastingen van mijn loon werd afgehouden (vooral vakantiegeld en eindejaarspremie). De jaren dat ik geregeld tijdelijk werkloos was moest ik gewoonlijk nog meer belastingen bijbetalen omdat dan per maand niet alle lonen werden samengeteld om de belastingen te berekenen.
          Als je bijvoorbeeld twee keer de helft krijgt van verschillende instanties (je werkgever en de hulpkas), dan worden er bijna geen belastingen afgehouden omdat die twee uitbetalingen in die maand niet worden samengeteld voor de berekening van de belastingen, maar op het einde van het jaar doen ze dat wel en dan moet je de rest bijbetalen.
          Ik heb ook altijd de belastingtarieven voor een alleenstaande gehad, alleen terwijl ik een woonlening heb gehad kreeg ik soms een heel klein beetje terug (pensioensparen hielp ook nog wat).
          Dit jaar is het laatste jaar voor mij om aan pensioensparen te doen, dat voordeel valt vanaf volgend jaar weg (dan word ik 65), maar ik heb nu wel een levensverzekering waardoor ik nog wat belastingvoordeel zal krijgen op mijn pensioen.

Ik heb nog geen mailtje gehad dat het voorstel voor de berekening voor de belastingen van vorig jaar klaar is, vorig jaar was het eerste volledige jaar dat ik op pensioen was (het jaar daarvoor heb ik nog 4 maanden gewerkt), dus weet ik nu nog niet of ik moet bijbetalen of dat ik geld terug krijg, ik vermoed dat als er een verschil is, dat het dan lang niet zo groot zal zijn als toen ik nog werkte.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik heb nog geen mailtje gehad dat het voorstel voor de berekening voor de belastingen van vorig jaar klaar is, vorig jaar was het eerste volledige jaar dat ik op pensioen was (het jaar daarvoor heb ik nog 4 maanden gewerkt), dus weet ik nu nog niet of ik moet bijbetalen of dat ik geld terug krijg, ik vermoed dat als er een verschil is, dat het dan lang niet zo groot zal zijn als toen ik nog werkte.
            Hoef je niet op te wachten hoor Bart, staat reeds op MyMinFin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Hoef je niet op te wachten hoor Bart, staat reeds op MyMinFin.
              Ik heb het even bekeken, "bedrag in uw voordeel: 21,70 euro".
              Zonder pensioensparen zou ik dan toch nog moeten bijbetalen...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Working...
              X