Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krijgen jullie ook minder terug (of meer betalen) van de belastingen dit jaar ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Krijgen jullie ook minder terug (of meer betalen) van de belastingen dit jaar ?

Vroeger kreeg ik altijd terug (2020 €1369, 2021 €914, 2022 €952, 2023 €479, 2024 €150 en dit jaar voor het eerst €120 te betalen zelfs)
    Aan mijn situatie is niets veranderd en +-idem gezamelijk belastbaar netto-inkomen, idem jaarlijkse afbetaling/woonbonus.
    Toch wel een verschil van €270. We verdienen wel meer door de index/anciëniteit enzo, maar gaat toch in grote stappen achteruit...

Mijn vriendin kreeg vorig jaar €1200 terug en nu nog €700, scheelt ook €500.

Wij moeten nog alles bekijken als de vereenvoudigde aangiftes kloppen, maar is toch elk jaar minder en minder.
    Zijn er misschien maatregelen genomen door de regering ofzo?

Zal toch eens naar het belastingkantoor gaan om alles nog eens te dubbelchecken denk ik...

Je kan toch al eens de bedragen controleren.

Heeft je baas meer afgehouden nu je wat meer verdiend?
    als dit hetzelfde is gebleven, ga je nu meer moeten betalen, of minder terugkrijgen.

Heb je een woonbonus of kan je de lening nog ingeven?
    als je de lening nog kan ingeven en je interessten aftrekbaar zijn kan daar al een verschil zitten.

In het begin betaal je veel interesten op je lening.
    die worden elk jaar minder waardoor je minder kan aftrekken.

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Vanaf begin dit jaar is er een verandering gekomen op de de belasting schijven
      ten gevolge van de index, waarschijnlijk is dat de reden.

Comment

Hier amper verschil.

Comment

Met een hypothecair krediet neemt het percentage intrest elk jaar af en de kapitaalaflossing toe.
          Ook dat kan een impact hebben als je deze inbrengt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik moest vorig jaar ook voor het eerst in een eeuwigheid iets betalen, bijna uitsluitend het gevolg van de mindere afhouding aan de bron, dus de voorafbetaalde belastingen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ook kan de gemeente belasting verhoogd zijn.
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Dat weet ik nu nog niet, maar ik veronderstel zoals elk jaar dat ik weer een 2 à 3 maandlonen belastingen zal moeten betalen
                Om zot van te worden hoeveel je hier in België betaald

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Dat weet ik nu nog niet, maar ik veronderstel zoals elk jaar dat ik weer een 2 à 3 maandlonen belastingen zal moeten betalen

grts
                  Sieg
                  2 tot 3 maandlonen Dan verdien je erg veel en/of wordt er door jouw werkgever veel te weinig/incorrect ingehouden. Ik kan me niet herinneren dat wij hier ooit moeten bijbetalen hebben voor de belastingen. Zelfs niet toen ik 12u/dag én in het WE ging werken.
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

2 tot 3 maandlonen Dan verdien je erg veel en/of wordt er door jouw werkgever veel te weinig/incorrect ingehouden.
                    Ik denk dat Sieg de totale belasting bedoelt die hij moet betalen, dus de inhoudingen plus de "aanslag" die hij ontvangt na het indienen van de belastingsaangifte
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik krijg jaarlijks het teveel betaalde terug, nauw ja krijgen: het is je eigen geld. Het vooraf ingevulde formulier ondertekenen is voldoende. De belastingdienst weet alles van je bankrekeningen. Alleen bij extra aftrekposten heb je meer werk.

Comment

grts
                        Sieg
                        Zojuist eens gaan zien op MyMinFin wij zullen blijkbaar 211€ moeten bijbetalen op ons pensioen,
                        wel reeds +11K afgehouden geweest over het jaar 2024.
                        Als je het zo bekijkt….

Comment

In Mei 2024 heb ik mijn ex haar deel van ons appartement betaald via een bijkomende lening, zodat het appartement volledig op mijn naam komt.

Voor mij zal dit geen verschil maken zeker qua belastingen, ik zal niet meer kunnen aftrekken, vroeger was dit elk een deel.
                          De onroerende vhf betaalden wij elk de helft, dus nu voor mij volledig.

Bij "overzicht van uw gegevens" staat woonbonus €2280, dus de maximale aftrek, maar raar genoeg is dat er al altijd bij de "voorlopige berekening" nooit dit bedrag volledig wordt afgetrokken.
                          Al sinds het begin staat er bij mij "Eigen woning (lening) 2015 -€912", hoe zou dit komen ?

Mijn ex zal enkel geen appartement meer kunnen aftrekken dus zij zal minder terugkrijgen (of meer moeten betalen).
                          Een maat zegt dat zij zelf moet berekenen dat de eerste 4 maand (van Jan tot eind April) toen nog op onze beide namen stond om dit proportioneel in te brengen.
                          Of de woonbonus zelf moeten schrappen (moest de belasting dit vooraf ingevuld hebben).
                          De belasting doet niets hiervoor denkt hij, als zij dit niet zelf aanpast krijgt zij boete.
                          Last edited by KevinVdd; gisteren, 16:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

2 tot 3 maandlonen Dan verdien je erg veel en/of wordt er door jouw werkgever veel te weinig/incorrect ingehouden. Ik kan me niet herinneren dat wij hier ooit moeten bijbetalen hebben voor de belastingen. Zelfs niet toen ik 12u/dag én in het WE ging werken.
                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Ik denk dat Sieg de totale belasting bedoelt die hij moet betalen, dus de inhoudingen plus de "aanslag" die hij ontvangt na het indienen van de belastingsaangifte

Neen ik verdien niet veel, en elk jaar moet ik ongeveer 6500€ belastingen extra betalen bij de afrekening

Het nadeel van alleenstaande zonder iemand ten laste, wel samenwonend maar niet getrouwd

- Voor de te betalen belastingen wordt er gekeken als een alleenstaande en dat ik niemand ten laste heb.

- Als ik iets wil proberen krijgen worden onze weddes samen gelegd zodat we geen recht hebben op eventuele subsidies

Het Kafkaanse België !

grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; gisteren, 17:28.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Neen ik verdien niet veel, en elk jaar moet ik ongeveer 6500€ belastingen extra betalen bij de afrekening

Het nadeel van alleenstaande zonder iemand ten laste, wel samenwonend maar niet getrouwd

- Voor de te betalen belastingen wordt er gekeken als een alleenstaande en dat ik niemand ten laste heb.

- Als ik iets wil proberen krijgen worden onze weddes samen gelegd zodat we geen recht hebben op eventuele subsidies

Het Kafkaanse België !

grts
                              Sieg
                              Je kan ook wettelijk samenwonen, dan is er geen verschil op fiscaal vlak.
                              En als je denkt dat je met een kind ten laste rijk ga worden, vergeet het: 1920€ belastingvoordeel. Dat -en véél meer- ben je kwijt aan alles dat die kleine nodig heeft.
                              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                              X