Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple of andere oortjes voor iPad en iPhone?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Apple of andere oortjes voor iPad en iPhone?

Heb wat gegoogeld maar... De bomen en het bos… !

Ik wil muziek luisteren met oortjes bvb in de zetel of op de hometrainer. (geen jogging). Normaliter binnen het Wifi netwerk dus.
    Bron: Spotify of youtube.

Toestellen:
    Die EarPods (Lightning) kan ik dus niet gebruiken op de iPad (USB-C)
    Anderzijds heb ik het probleem dat die draadverbinding me soms in de weg zit. Dus ik wil draadloos.

Wifi? Ik vind info dat Wifi beter geluid geeft dan BT. Dat vind ik wel belangrijk. Maar is Wifi wel mogelijk bij oortjes?
    Enkel Apple? Kan ik bvb JBL of andere dan Apple oortjes gebruiken? (bvb https://www.coolblue.be/nl/product/9...m-2-zwart.html

Ik heb oortjes zowel van Apple als van B&O en die werken beiden perfect. Ook mijn draadloze hoofdtelefoons werken met Apple ( B&O, Bose, B&W en Sony ) - allemaal via Bluetooth.
    Persoonlijk denk ik niet dat je bang moet zijn voor de kwaliteit.
    Volgens Chat GPT bestaat dat via wifi, maar wellicht zeer duur.

Ja, er bestaan oortjes die via wifi werken, maar ze zijn vrij zeldzaam in vergelijking met Bluetooth-oortjes. De meeste draadloze oortjes gebruiken Bluetooth, omdat dat energiezuiniger en eenvoudiger is voor korte afstanden. Toch zijn er een paar toepassingen en producten waarbij wifi (of een vorm van wifi) gebruikt wordt:

Wifi-gebaseerde oortjes bestaan in deze contexten:
    1. Professioneel gebruik / streaming headsets: Sommige headsets voor podiumgebruik of professionele communicatie (bijvoorbeeld in tv-producties of grote events) gebruiken wifi of vergelijkbare protocollen (zoals DECT of 2.4GHz draadloze technologie) om een grotere afstand en stabielere verbinding mogelijk te maken.
    2. Smart Glasses of AR/VR-headsets: Sommige wearables met ingebouwde oortjes gebruiken wifi om audio en video tegelijk te streamen.
    3. Wifi Audio Streaming systemen: Er zijn systemen zoals Sonos of andere multiroom-audiosystemen die via wifi werken. Ze zijn meestal voor speakers, maar er zijn soms adapters of oplossingen mogelijk om met oortjes/headsets te werken.

Voordelen van wifi-oortjes:
    • Groter bereik dan Bluetooth
    • Betere bandbreedte voor hogere audiokwaliteit
    • Minder kans op storingen in drukke Bluetooth-omgevinge

Nadelen:
    • Meer stroomverbruik
    • Complexere setup
    • Niet standaard ondersteund op smartphones zonder extra apps of hardware
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Mijn vrouw gebruikt Apple oortjes (Bluetooth), maar omdat ik Bluetooth hoorapparaten heb, gebruik ik bij de iPhone of iPad geen Apple oortjes. Aan de Mac heb ik liefst een draadloze koptelefoon (eveneens Bluetooth) op. Mijn koptelefoon is een Beats Solo3.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oortjes zijn ideaal op een hometrainer, maar voor gebruik in de zetel zou ik toch een overear hoofdtelefoon aanbevelen.
        Oortjes zijn op termijn wel schadelijker voor het gehoor en zijn vatbaarder voor infecties.
        Voor actief gebruik breng ik de Apple AirPods Pro in. Ik ben er heel tevreden over.
        Voor rustig gebruik (zetel) is mijn Bose QC 45 de norm, deze kan ik uren probleemloos verdragen.
        Ik gebruik Bluetooth.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dank voor de reacties.
          Er is dus uitgebreide keuze. Op het eerste zicht zo'n 100-tal "draadloze" en ongeveer evenveel "volledig draadloze" bij CB. Ik ga eens de winkel binnenstappen.

Comment

Ik heb lange tijd oortjes gebruikt en er lange tijd last van gehad. Sedert een jaar of iets meer gebruik ik draadloze SHOKZ. Die zitten niet in de oortjes, maar steunen op je gebeente en geven zo de geluidsignalen door. Voordeel is dat niemand het hoort indien je die gebruikt en dat je de geluiden uit de omgeving zelf ook hoort. Handig wanneer iemand iets vraagt.
            Er zijn er in small formaat en breed formaat. Moet je in de winkel proberen. Breed formaat is heel breed. Speeltijd per oplaadbeurt is ongeveer 3 à 4 uur. Opladen gaat bliksemsnel. Werkt op basis van bluetooth. En voor brillendragers, je bril zit nooit in de weg, eveneens je brilbenen zitten buiten bereik.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
            X