Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad vraag

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iPad vraag

Ik heb een 11” iPad en een iPad mini.
    De 11” is de oudste en staat vol handige apps.
    ik heb die nu ook wat opgekuist want hij stond redelijk vol.
    De 11” heeft een backup in de Cloud.

De mini is veel recenter en heeft geen backup in de cloud, maar er staan wel apps op die niet op de 11 inch staan.

Ik heb onlangs een upgrade gedaan inzake de grootte van mijn cloudspace.

Wat ik me nu afvraag: kan ik alle apps van de 11” naar de mini overzetten, MAAR… zodanig dat ik de apps van de mini niet wis. Dus dubbele apps zou ik moeten kunnen verwijderen en apps die enkel op de mini staan zouden daar moeten blijven. ( en dan later overgezet worden naar de 11 inch )

Hopelijk ben ik wat duidelijk.
    Het zou handig zijn, want manueel is het een heel werkje vrees ik.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Deleted, TS kan het aan chat GPT vragen.
    Last edited by VerSeg; 16 april 2025, 21:54.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Nieuwe iPad gekocht en je hebt hulp nodig om alle apps en andere gegevens over te zetten? Hier lees je hoe je dit doet!

Comment

Bij mij is alles ‘All Apple’ dus ik maakte van m’n oude iPad eerst een backup op mijn Mac.
        Maar dat bleek niet eens nodig te zijn om de nieuwe iPad Air in te stellen. Als je de instructies volgt die de nieuwe iPad je aangeeft na opstarten (zoals in de link die Geerten geeft) dan wordt alles netjes overgezet, zonder ook maar iets aan de oude te wijzigen. Op de oude kun je daarna alles wissen, maar doe dat niet meteen. Doe dat pas zodra je er zeker van bent dat je alles mee hebt, en dat de nieuwe iPad zich gedraagt zoals je het verwacht.

(als een echte Engelsman had ik zowel regenjas als paraplu: zowel de inhoud van de oude iPad op die iPad zelf, als op de Mac.)

Als je via iCloud werkt zoals VerSeg aangeeft, heb je nog een andere optie. Even goed als je over voldoende cloudopslag beschikt.
        Last edited by LesC; 16 april 2025, 18:58.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Last edited by VerSeg; 16 april 2025, 21:54.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Als ik het goed begrijp kan ik dan alle apps van mijn iPad mini dan via de cloud overzetten naar de grote iPad en wellicht gaat er dan toch niets dubbel op staan ? Want ik weet echt niet van buiten wat exclusief op die mini staat.

Ik zal het straks es even bekijken.

Backup maken is dus niet zozeer waarmee ik worstel, dat kan ik inderdaad op de site van Apple of via chat GPT vinden. En eigenlijk wijst het zichzelf uit.

Simpel gesteld: een voorbeeld : op iPad A staan 12 apps en op iPad B staan 7 apps. Maar sommigen staan misschien op beiden.
            Ik wil eerst alle verschillende apps op iPad A, en dat zijn er dan bijvoorbeeld 15.

Daarna een BU in de cloud en op iPad B ook diezelfde 15 apps.

Ipad A en IPad B zijn nu gelijk.

Als ik dan iets op iPad A installeer, staat het dan ook automatisch op B ?
            Of moet ik dat ergens aangeven ( ik weet dat je dat met foto’s, drive, notities, mail , berichten en wachtwoorden moet aangeven - maar hoe zit het met apps ? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ik vrees dat het toch iets anders zal zijn.
              Misschien kan TS dan onderstaande link eens doornemen, gaat meer specifiek over apps.
              Twee weken geleden heb ik zelf een nieuwe Iphone 16 Pro in gang gestoken, komende
              van Android maar met ondersteuning van mijn Ipad.
              Het was zeker geen kwestie van copie en paste maar uiteindelijk vrij goed meegevallen.

Kan ik apps overzetten naar een nieuwe iPhone? Lees dit bericht om de beproefde en geteste benaderingen te zien om de genoemde procedure uit te voeren.

Last edited by Geerten; 16 april 2025, 21:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Als ik het goed begrijp kan ik dan alle apps van mijn iPad mini dan via de cloud overzetten naar de grote iPad en wellicht gaat er dan toch niets dubbel op staan ? Want ik weet echt niet van buiten wat exclusief op die mini staat.
                [...]

D'er zal niets dubbel op staan, maar mocht het ene toestel ouder (met een EOL iOS - end of line: je toestel kan niet verder updaten) zijn dan het andere dan zou het kunnen dat: een oude app uit de AppStore niet overgedragen wordt, gewoon omdat het niet meer werkt; of wel overgedragen wordt, maar dan in een latere versie.
                Voor zover ik weet worden apps niet via iCloud van het ene toestel naar het andere overgedragen - de data wel - maar komen ze van de AppStore, waar jij uiteraard via je  account geregistreerd bent.
                Maar de allerkleinste details over dit specifiek onderwerp ken ik ook niet. Ik weet wel dat de dingen werken.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Last edited by VerSeg; 16 april 2025, 21:55.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Amai, ik zie echt niet in wat ik nu weer verkeerd heb gedaan ???

Ik bedank altijd iedereen die gereageerd heeft.
                    Ik heb ELKE reactie geliked.

Als ik vroeger in de ogen van intelligente mensen een domme vraag stelde, kreeg ik als cynisch antwoord: ik google het even voor je.

We zijn nu 2025.

Wel ik probeer zo veel als mogelijk Chat GPT te gebruiken alvorens iemand lastig te vallen.

Als dat al in een verkeerd keelgat schiet, triestig hoor.
                    Van mij mag dit topic gesloten worden.

Comment

Geen idee wat je verkeerd gedaan hebt, AC. Maar als je wil dat jouw topic gesloten wordt, kan ik dat wel even voor je doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Amai, ik zie echt niet in wat ik nu weer verkeerd heb gedaan ???
                        Als dat al in een verkeerd keelgat schiet, triestig hoor.
                        Van mij mag dit topic gesloten worden.
                        Schaam u nooit om hoffelijk voor uw mening uit te komen.
                        Misschien zal men u een idioot noemen,
                        maar er is niets mis met hoffelijke idioten.
                        Integendeel, wellicht zijn er te weinig….​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Geen idee wat je verkeerd gedaan hebt, AC. Maar als je wil dat jouw topic gesloten wordt, kan ik dat wel even voor je doen.
                          Begrijpelijk dat sommigen niet kunnen volgen, maar buiten BD heb ik soms uren per dag contact met TS en af en toe gebeurt het nu eenmaal tussen mensen dat er eens een druppel te veel in de emmer komt door zaken die samenlopen.
                          Dat gaat wel terug over.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Begrijpelijk dat sommigen niet kunnen volgen, maar buiten BD heb ik soms uren per dag contact met TS en af en toe gebeurt het nu eenmaal tussen mensen dat er eens een druppel te veel in de emmer komt door zaken die samenlopen.
                            “Privé en openbaar gescheiden houden” is hier dan wel op zijn plaats Freddy.

Comment

Working...
                            X