Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje, AirDrop.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje, AirDrop.

Ik wil AirDrop gebruiken in boeken om handleidingen te verplaatsen van
    mijn Ipad Pro naar mijn nieuwe Iphone Pro Max.
    Voor foto’s tot zover geen enkel probleem, maar om handleidingen
    uit boeken over te zetten lukt dat op het eerste zicht niet.
    Wat zie ik over het hoofd? Iemand ervaring daarmee?

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.... 'handleidingen uit boeken'. Ik gebruik Airdrop doorgaans om een foto gemaakt met de iPhone even snel op de iPad te zetten.
    Bedoel je handleidingen die in het appje 'Boeken' zijn opgeslagen? Mijn handleidingen zijn downloads van de AppleStore, en als ik ze op het andere toestel wel hebben (van iPhone naar iPad of vice versa) dan download ik ze gewoon opnieuw.
    Ik zal dit morgen eens verder bekijken.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.2) - iPhone XR (iOS 18.4) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4)

Comment

Nog even geprobeerd.
      1.Op mijn iPad Air in Books/Boeken de Library/Bibliotheek gekozen, waar ik een lijst van boeken (o.a. nogal wat 'handleidingen') zie.
      2.Rechtsboven klikken op de drie puntjes.
      3.Je krijgt een menuutje te zien, waarvan Select/Selecteer de eerste optie is. Die kies je dus.
      4.Dan verschijnt links van de boektitels een cirkeltje. Klik op dat boek dat je wil overzetten via Airdrop.
      5.Rechtsbeneden zie je het 'transfereer' icoontje (vierkant met pijltje dat naar boven wijst).
      6.Zorg dat je ander toestel in de buurt is, op hetzelfde netwerk zit en 'wakker' is.
      7.Klik op het Airdrop-icoontje.
      8.Dan krijg je de mogelijke keuze te zien (bij mij is dat nu zowel Mac als iPhone). Ik kies dus voor iPhone.
      Dat zou moeten lukken.
      Mijn boeken worden via de Mac gesynchroniseerd, dus ik hoef hier Airdrop niet voor te gebruiken.

Laat je weten of dit is wat je zoekt en of het helpt?
      Last edited by LesC; 5 april 2025, 22:16.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.2) - iPhone XR (iOS 18.4) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.... 'handleidingen uit boeken'. Ik gebruik Airdrop doorgaans om een foto gemaakt met de iPhone even snel op de iPad te zetten.
        Bedoel je handleidingen die in het appje 'Boeken' zijn opgeslagen? Mijn handleidingen zijn downloads van de AppleStore, en als ik ze op het andere toestel wel hebben (van iPhone naar iPad of vice versa) dan download ik ze gewoon opnieuw.
        Ik zal dit morgen eens verder bekijken.
        Het zijn de handleidingen van mijn Nikon en Godox toestellen LesC.
        ik heb deze gedownload en in boeken opgeslagen, wilde deze nu
        via AirDrop naar mijn Iphone over zetten, maar lukte op het eerste zicht niet.
        Ik zal zeker eerstdaags je uitleg (#3) eens uitproberen.
        Bedankt voor je antwoord.

Comment

Heb er vanmorgen nog een tekeningetje van gemaakt. Omdat ik achteraf zag dat ik een beeld had overgeslagen, heb ik de post verwijderd en deze, met een nieuwe link geplaatst.

​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Heb er vanmorgen nog een tekeningetje van gemaakt. Omdat ik achteraf zag dat ik een beeld had overgeslagen, heb ik de post verwijderd en deze, met een nieuwe link geplaatst.
            Bedankt LesC.
            Boeken als PDF verplaatsen van boeken op de Ipad naar boeken op de Iphone lukt voor geen meter,
            wat als je het goed bedenkt normaal is denk ik.
            Want stel dat ik een boek koop, en deze zou kunnen delen met een vriend….
            Eigenlijk is het voor mijzelf een raadsel hoe ik het voor elkaar gekregen heb
            om die PDF handleidingen in de app boeken heb gekregen…..
            Nu eerst alles in een map onder bestanden gezet, en daar is het
            inderdaad een fluitje van een cent om deze map via AirDrop te delen met mijn
            Iphone.
            Zoals eerder gezegd, weet ik echt niet hoe ik die PDF handleidingen in de
            app boeken heb gekregen op de Ipad.
            Bijzonderste is dat ik nu al die handleidingen in een bestandsmap heb
            kunnen zetten en met AirDrop heb kunnen delen met mijn andere Apple toestellen.
            Werkt fantastisch
            Nogmaals dank voor je hulp.

Comment

En werkt deze standaard werkwijze dan niet?

Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Blij dat het opgelost geraakt is. Maar met pdf's werkt de techniek even goed! Ik had er geen op mijn iPhone staan, wel op mijn iPad; ook in Books/Boeken. Wel: die kan ik op dezelfde manier selecteren en via Airdrop overbrengen. Hoe een eventuele kopiebeveiliging (zodat je niet met een vriend zou kunnen delen) weet ik niet, maar voor pdf's in Books is er geen verschil met de andere formaten.

Comment

Working...
                X