Bedankt, hij zei normaal vertrekt die kabel van de zekeringskast en daar evt meten en vastmaken, maar het achterlicht is het dichtst bij het camera en ik heb nu de kabels al langs al die rubbers rechts naar achter gelegd (en de zekeringskast is links vooraan)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Den rode draad... naar de reverse light
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk berichtBedankt, hij zei normaal vertrekt die kabel van de zekeringskast en daar evt meten en vastmaken, maar het achterlicht is het dichtst bij het camera en ik heb nu de kabels al langs al die rubbers rechts naar achter gelegd (en de zekeringskast is links vooraan)
en koppel je dus beter in/aan het achterlicht zelf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtDaar heeft je collega 100% gelijk in, daar kan je dan ook de minste fouten maken, maar
dan beter solderen dan met zo een klem (die klemmen geven je nooit 100% zekerheid en
zijn bovendien meestal enkel maar geschikt voor standaard soepele draad wat tegenwoordig bij de meeste auto's
niet zo is).
Ik heb dingen gezien met dat soort klemmen waarvan ik dacht, "menen die dat nu echt?"
Solderen kan ook, maar dan moet je weer heel goed gaan isoleren.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtDaar heeft je collega 100% gelijk in, daar kan je dan ook de minste fouten maken, maar
dan beter solderen dan met zo een klem (die klemmen geven je nooit 100% zekerheid en
zijn bovendien meestal enkel maar geschikt voor standaard soepele draad wat tegenwoordig bij de meeste auto's
niet zo is).
Ik heb dingen gezien met dat soort klemmen waarvan ik dacht, "menen die dat nu echt?"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht…/… die klemmen geven je nooit 100% zekerheid en
zijn bovendien meestal enkel maar geschikt voor standaard soepele draad wat tegenwoordig bij de meeste auto's niet zo is).
Ik heb dingen gezien met dat soort klemmen waarvan ik dacht, "menen die dat nu echt?"
1) Bij welke wagens wordt geen soepele bedrading gebruikt, zelf nog nooit tegengekomen.
2) Welke stoten heb je dan zoal gezien met die klemmen, tenzij echt verkeerd gebruikt?
Dat een bijgeplaatste camera in het slechtste geval eventueel eens zou uitvallen, is gelukkig ook niet echt een ramp.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtToch nog twee vraagjes voor u uit curiositeit.
1) Bij welke wagens wordt geen soepele bedrading gebruikt, zelf nog nooit tegengekomen.
2) Welke stoten heb je dan zoal gezien met die klemmen, tenzij echt verkeerd gebruikt?
Dat een bijgeplaatste camera in het slechtste geval eventueel eens zou uitvallen, is gelukkig ook niet echt een ramp.
Meestal in Japanse auto’s gebruiken ze een soort stugge draad met veel minder aders
dan dan de traditionele draad zoals wij hem kennen, en vooral geen standaard 1,5 of 2,5 mm
(waar die klemmen toch voor gemaakt zijn), bovendien zijn die afdek klepjes niet echt betrouwbaar
tegen openspringen.
Wat ik een paar keer gezien heb, is dat bepaalde mensen (toen mistlichten en verstralers nog
niet standaard waren) alles aftakten met dat soort klemmen die dan nog nat konden worden
met resultaat oxidatie en slecht contact, ook kabelbundels die waren opengesneden,
om trekhaak prises te koppelen, met als gevolg om de haverklap slechte contacten enz.
Sorry maar (in mijn ogen) zijn die klemmen gewoon rommel.
Als je dan toch niet wil knippen en solderen+ krimpkous met lijm wil gebruiken,
gebruik dan van die 3M klemmen gevuld met een soort parafine.
Tegenwoordig heeft Wago ook goede alternatieven in T vorm dacht ik.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtGeen “standaard” soepele draad heb ik geschreven Freddy
Meestal in Japanse auto’s gebruiken ze een soort stugge draad met veel minder aders
dan dan de traditionele draad zoals wij hem kennen, en vooral geen standaard 1,5 of 2,5 mm
(waar die klemmen toch voor gemaakt zijn), bovendien zijn die afdek klepjes niet echt betrouwbaar
tegen openspringen.
Wat ik een paar keer gezien heb, is dat bepaalde mensen (toen mistlichten en verstralers nog
niet standaard waren) alles aftakten met dat soort klemmen die dan nog nat konden worden
met resultaat oxidatie en slecht contact, ook kabelbundels die waren opengesneden,
om trekhaak prises te koppelen, met als gevolg om de haverklap slechte contacten enz.
Sorry maar (in mijn ogen) zijn die klemmen gewoon rommel.
Als je dan toch niet wil knippen en solderen+ krimpkous met lijm wil gebruiken,
gebruik dan van die 3M klemmen gevuld met een soort parafine.
Tegenwoordig heeft Wago ook goede alternatieven in T vorm dacht ik.
Als men die klemmen slecht behandelt (lees verkeerd dichtknijpt), dan kan het inderdaad soms zijn dat die niet goed gesloten blijft, maar men kan er altijd uit zekerheid ook een stukje tape rond draaien, dat wordt ook veel gedaan alleen al omdat het niet zou kunnen tikken indien kort bij metaal.
Gaan prutsen aan de voorkant van de wagen met bedrading dat blootgesteld is aan vocht is inderdaad nog een andere situatie dan bedrading binnen in de wagen.
Hier gaat het duidelijk om het achteruitrijlicht in het kofferdeksel.
Daar kan al nooit water aan en zal al zeker niet oxideren.
Ook niet een evidente plaats om te gaan solderen, al kan dat natuurlijk wel.
Die draad loopt ook via een rubberen doorgang naar het kofferdeksel, dus zeker wel draad dat soepel genoeg is om vaak geplooid te kunnen worden als het kofferdeksel geopend wordt.
Het feit dat de vaste bedrading naar de sigarenaansteker loopt vind ik dan persoonlijk een veel bizardere oplossing, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Wat de afwijkende bedrading bij Japanse wagens betreft, eerlijk gezegd nooit gezien bij Nissan of Toyota en ook niet bij het Koreaanse Hyundai tenzij dat allemaal veranderd is.
Maar goed, niet omdat ik het nooit gezien heb, dat het niet bestaat.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment