Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accu snoeischaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Accu snoeischaar

Met de ouderdom beginnen de gewrichten al es te piepen en te kraken, dus ik zou me een degelijke accu snoeischaar willen aankopen.

Mijn vraag is of er iemand hier ervaring mee heeft.

Ik heb reeds laders van Worx en Powertools, dat zou dus makkelijk zijn, maar een ander merk mag ook.

Het allerbelangrijkste is het gewicht en de veiligheid denk ik.

Dit is wat ik al vond; de prijzen zijn bij benadering, er is altijd goedkoper te vinden

Accu snoeischaar Wildhorn-32 met 3 accu’s en lader - 445 euro = enkel nodig als je een wijngaard hebt imho

STIHL ASA 20, met AL 1 lader en AS 2 accu - 210 euro = lijkt mij degelijk materiaal, kan je ook wisselstukken van vinden, maar blijft nog redelijk prijzig. Anderzijds denk ik ook zeer veilig en you get what you for …

Powerplus Dual Power POWDPG80510 - 89,99 ( schaar alleen ) = heb ik reeds batterij en lader voor, maar gaat het toestel zelf zo duurzaam zijn ?

Worx Nitro WG330E.9 - 68 euro ( schaar alleen ) = ook batterij en lader reeds in bezit, maar dezelfde vraag inzake duurzaamheid

”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Welke diameter takken wil je ermee knippen? Zijn de batterijen vergelijkbaar qua vermogen?

Geen ervaring met Powerplus, Worx materiaal voldoet hier bij heel occasioneel gebruik. Als je veel te doen heb zou ik voor de Stihl gaan...

Comment

Ik heb er zelf eentje van Aliexpress https://nl.aliexpress.com/item/1005002192222193.html?spm=a2g0o.order_list.order_l ist_main.855.5fc779d2Y9gsTu&gatewayAdapt=glo2nld . (een blauwe met koffertje en 2 accu's met een lader kostte toen 134 euro)
      Die heb ik gekocht in september 2021, toen hadden hier alleen de duurdere merken zo'n snoeischaar, die waren allemaal minstens dubbel zo duur.
      Ondertussen hebben de meeste gereedschapsmerken wel een snoeischaar, bij Lidl staat er deze week nog eentje in de aanbieding, maar dat is er eentje met een ingebouwde 4V accu, die is alleen geschikt voor heel licht werk.
      Lidl heeft ook een 20V versie gehad die veel sterker is, maar die vind ik op dit ogenblik niet op de website (als die er was geweest toen ik de snoeischaar bij Ali heb besteld, dan had ik die gekozen omdat ik daarvoor accu's heb).

In ieder geval, die snoeischaar van Aliexpress werkt nog altijd heel goed.
      Nadat ik er mee gewerkt heb spuit ik wel altijd een beetje olie op de messen en tussen het scharnierpunt zodat die zeker niet vast komt te zitten tegen dat ik die nog eens nodig heb.
      Er zijn twee accu's bijgeleverd, maar om één van die accu's volledig op te kunnen gebruiken zal je toch al heel veel snoeiwerk moeten hebben (voor mij was dus de tweede accu overbodig).
      Ik zorg er wel voor dat de accu's nooit helemaal vol of leeg worden weggelegd als ik de snoeischaar niet direct terug nodig heb (dat geldt voor alle apparaten die op lithium-ion accu's werken).

Als je geen wijngaarden hebt staan, dan moet je zeker niet de duurste snoeischaar kopen, dan zal je met een goedkope ook al jaren verder kunnen.
      Na gebruik maak je de messen schoon en je spuit er wat olie op, als je heel veel snoeiwerk hebt, dan zal het nooit kwaad kunnen om tussendoor het scharnierpunt wat te smeren.
      Uiteraard gebruik je de snoeischaar waarvoor ze gemaakt is, probeer bijvoorbeeld niet of je er ijzerdraad of iets anders mee kan doorknippen.
      En hou er ook rekening mee dat het een gevaarlijk stuk gereedschap kan zijn voor je vingers (bij duurdere modellen zit er daarvoor soms een beveiliging ingebouwd die zou moeten voorkomen dat je je eigen vingers afknipt).
      Hou ook kinderen uit de buurt....
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Dank U perelaar & Bart.
        Ik denk takken takken van max 30 mm en dat is al veel.
        Oude Buddleja's die zijn soms dik en heel hard, maar zeer veel Hydrangeas hier, en dan nog een hoop andere dingen waar ik allemaal de naam niet meer van ken.

Ali loont de moeite niet meer nu er Worx en Powerplus is.
        Zal wellicht de Worx of eventueel de Stihl worden. Maar ik ga nog even wachten want begin lente komen die dingen soms in promotie.

@Bart: bedankt voor de onderhoud tips, want dat is ook belangrijk. Je kan elk werktuig snel naar de vernieling helpen als je geen aandacht wil besteden aan het onderhoud. Alles heeft TLC nodig eh

Ik heb nog andere merken gevonden waaronder eentje met een zeer goede CPS, de Arvipro. Maar net zoals die Wildhorn is dat de prijs van 3 a 4 Worx toestellen.
        Voor sporadisch gebruik is dat wat veel.
        Natuurlijk moet je met al die spullen zeer goed opletten.
        Een een pro toestel zal in dat opzicht wel een betere CPS hebben.

Ik zal de folders van de tuincentra wat in het oog houden

”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Voor takken van 30mm zal je een sterke snoeischaar moeten hebben, ik denk dat een zaag in dat geval beter zal werken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X