Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accu snoeischaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    U schrijft het toen, normaal.
    Maar wat als het mes vuil is met hars of dergelijke, lukt het dan ook nog 100%?
    Ik zou er nooit 100% op vertrouwen, zelfs als die veiligheid 99,9% betrouwbaar is, dan zal er ooit wel eens iets mee fout gaan.
    Er zijn heel veel soorten gereedschappen die gevaarlijk kunnen zijn als de juiste veiligheidsvoorschriften niet toegepast worden, en zelfs als er netjes volgens de voorschriften mee wordt gewerkt dan gaat er af en toe toch nog iets mis (de kans daarop is dan wel een heel stuk kleiner).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Als professional gebruik ik een Agritec Flora PC type 38. Dat is het zwaarste type dat dit merk maakt.

Enkele jaren terug moest ik een nieuwe snoeischaar aanschaffen op batterij daar mijn vorige snoeischaar eentje was van Stihl en Stihl kan/wil geen wisselstukken meer leveren voor deze snoeischaar.
      Dit was een snoeischaar die aangestuurd werd met een batterij op de heupen + stuurkabel dus. Een pracht van een snoeischaar die vele uren geeft gewerkt, maar ja als je een half jaar moet wachten op nieuwe
      messen of vele maanden moet wachten om een defecte stuurkabel te vervangen dan houd het op. Het grootste nadeel was die stuurkabel omdat die de snelheid van werken belemmert.

Ik ben bij de Agritec uitgekomen tijdens een professionele beurs in Hardenberg waar vele merken aanwezig waren en heb daar praktische testen uitgevoerd.
      Ik wou eigenlijk de nieuwe Stihl aanschaffen (het nieuwe model zonder stuurkabel) omdat ik deze batterijen reeds heb, maar na testen ter plaatsen bleek deze schaar ondermaats te werken.

Het grote voordeel van Agritec PC type 38? Ik kan makkelijk een gehele dag bvb leilindes snoeien zonder de batterij te moeten vervangen en de schaar ligt heel goed in mijn handen.
      De messen (gesmede stalen messen) zijn kwalitatief wat bij vele andere een ramp is na enkele uren intensief werken.
      De schaar snijd makkelijk takken tot 50 mm zonder problemen en Agritec verkoopt ook een teleskopische steel waar je de schaar op kan bevestigen. Bij andere merken is dit veelal een andere snoeischaar of ze hebben dit niet.
      Agritec wordt gemaakt in Italië.
      Voor mij is het ook heel belangrijk hoe je kan werken met de punt van de schaar. Veelal kan je na korte tijd niet meer deftig snijden met de punt (was bij mijn oude Stihl snoeischaar een ramp) Het mes werd heel snel bot aan de top bij intensief gebruik.

De top in de batterij snoeischaren is Pellenc en zij verkopen ook speciale handschoenen zodat je niet in je vingers kan snijden.

Zo'n snoeischaren zijn eigenlijk moordwapens en er gebeuren heel veel ongevallen mee met mensen die in hun vingers snijden omdat ze niet nadenken tijdens het werken.

Agritec verkoopt ook lichtere versies voor de particulier zoals de PC type 25
      Ik heb niet het standaard (stoffen) zakje met riem maar de lederen versie.

Groetjes,

Dirk

Comment

Men gaat plots van sporadisch gebruik naar professioneel materiaal, toch wel iets heel anders wat benodigdheden betreft.
        Toch snel 250€ à 300€ afhankelijk van de winkel als men ook de lader en batterij erbij wil.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Zo gaat dat op fora hé
          Maar ik vind het wel interessant om te weten wat er allemaal bestaat.
          En vaak heb je wel voor je prijs: een pro toestel is vaak krachtiger en de messen zijn ook van betere kwaliteit.
          Ik heb hier thuis een weliswaar manuele Felco schaar, wel ik denk dat die mij echt gaat overleven.
          Voor enkel bv. Hydrangeas zal een Worx schaar wellicht ruimschoots volstaan, maar voor hardere en dikke takken heb je wellicht iets sterker nodig.
          Ik heb ook geleerd dat bij sommige toestellen de messen soms 3/4 van de prijs van een nieuw toestel zijn.
          Tja dan koop je beter es een nieuw toestel of je kan proberen de messen zelf wat te slijpen. Dat gaat vaak ook.
          De tip van de budget recipro zaag die Black Bandit gaf vond ik ook wel nuttig.
          In een doorsnee “normale” tuin heb je af en toe wel es dikke takken te snoeien , maar de vraag is dan ook weer of je direct een pro accuschaar nodig hebt.
          Enfin, ik denk voorlopig met iets basic te beginnen en later kan er nog steeds iets bijgekocht worden als het echt nodig blijkt te zijn.
          Ik ben alleszins heel blij met wat ik hier allemaal weer bijgeleerd heb.
          YouTube reviews zijn wel goed, maar je weet ook nooit 100% zeker in hoeverre die gesponsord zijn.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik heb de STIHL ASA 20. Geweldig apparaat voor de hobby tuinier en knipt moeiteloos wat in zijn bek past. Ik heb geen plaats voor een composthoop en ik knip de takken van mijn leilindes moeiteloos in korte stukken voor in de GFT bak.

Maar zoals reeds gezegd: 100% focus en je vrije hand VER van de schaar houden!!!

Comment

Gewoon uit nieuwsgierigheid: is die ASA 20 nog steeds Made in Germany, want tegenwoordig maken ze veel in de PRC …
              Hebt hier een kantenmaaier en een haagschaar van Stihl en ook super tevreden van.
              Is ook materiaal dat het eeuwige leven blijkt te hebben.

Comment

Vandaag gezien: er bestaan speciale handschoenen om te werken met snoeischaren.
                Ze hebben stalen vingertoppen. Ze beschermen dus niet de volledige hand maar enkel de vingertoppen.
                wel prijzig: 129 euro

Frans merk: Peauceros.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Ik heb hier thuis een weliswaar manuele Felco schaar, wel ik denk dat die mij echt gaat overleven.
                  Voor enkel bv. Hydrangeas zal een Worx schaar wellicht ruimschoots volstaan, maar voor hardere en dikke takken heb je wellicht iets sterker nodig.
                  Als je voor een Felco zou kiezen, dan ben je wel ook meteen meer dan 700€ extra kwijt, dat is een keuze dat je maakt.
                  Hoe lang de messen van een Worx meegaan valt af te wachten, geen idee hoe goed die na een tijd nog zijn.
                  Ze worden omschreven als “SK5-messen met titaniumcoating”.
                  Gebruikt Felco blijkbaar ook.
                  Maar als je dan toch al redelijk wat van Worx hebt, dan kan je voor de iets dikkere takken nog iets anders vinden?
                  Bijvoorbeeld de WG324E.9 voor sporadisch gebruik.
                  Professioneel is het uiteraard niet.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

De WX516.9 kan ook gebruikt worden voor iets dikkere takken. + lijkt me veelzijdiger dan een kettingzaag.
                    Kijk es op 13’15”

Comment

Voor een snoeischaar die je maar een paar keer per jaar nodig hebt zou ik nooit een dure professionele kopen.

Normaalgezien krijg je 2 jaar garantie, als de Worx van 68 euro twee jaar heel blijft, dan heeft die 34 euro per jaar gekost.
                      De Wildhorn van 445 euro zal dan 13 jaar moeten blijven werken om 34 euro per jaar te hebben gekost, de bijgeleverde batterijen moeten het dan ook zo lang uithouden, en die zullen veel duurder zijn dan de Worx batterijen die je ook nog in andere apparaten gebruikt.

Voor professioneel gebruik waarbij die snoeischaar bijna dagelijks wordt gebruikt kies je zeker geen low-budget apparaat, maar in de meeste tuinen zal die snoeischaar niet veel uren per jaar gebruikt worden, en dan zal een goedkopere Power Plus of Worx (waarvoor je al batterijen hebt) het ook wel lang genoeg volhouden. Zolang je die niet continu overbelast door te proberen om er te dikke takken mee te knippen waarbij het duidelijk is dat het apparaat er last mee heeft dan zal die ook wel een hele tijd heel blijven.
                      Als je maar een paar dikkere takken moet inkorten, dan kan dat ook nog met een handzaag (voor niet al te dikke takken kan je eventueel zelfs een decoupeerzaag gebruiken als je die hebt).

Heb je een heel park rond je woning, dan zal een professioneler apparaat een betere keuze zijn, voor de gemiddelde Belgische tuin zal een low budget snoeischaar ook wel voldoen.
                      Dat geldt voor de meeste gereedschappen, als je thuis bijvoorbeeld een gaatje in de muur moet boren om een kadertje op te hangen, dan heb je ook geen professionele boormachine nodig die dan waarschijnlijk zelfs nog niet elk jaar gebruikt wordt.
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        De WX516.9 kan ook gebruikt worden voor iets dikkere takken. + lijkt me veelzijdiger dan een kettingzaag.
                        Kijk es op 13’15”
                        https://youtu.be/Y4ZV64S34AQ?si=It7XNvSuiifwYrbB
                        Dan gebruik je ook dezelfde batterijen als je een Worx snoeischaar koopt.
                        Zo'n kleine kettingzaag zal wel iets handiger zijn in gebruik voor snoeiwerken, maar die kettingzaag kan je dan ook alleen maar daarvoor gebruiken.
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Normaalgezien krijg je 2 jaar garantie, als de Worx van 68 euro twee jaar heel blijft, dan heeft die 34 euro per jaar gekost.
                          Worx geeft drie jaar garantie, dus nog iets beter dan de standaard.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Worx geeft drie jaar garantie, dus nog iets beter dan de standaard.
                            Dat is dan maar 22,66 euro per jaar als je er drie jaar mee kan werken.
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Dat is dan maar 22,66 euro per jaar als je er drie jaar mee kan werken.
                              Weinig te verliezen dus.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Weinig te verliezen dus.
                                Alleen misschien je vingers als je er niet voorzichtig mee bent ...
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X