Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaste kosten zo laag mogelijk houden / Digi Belgium (€5/maand 15GB GSM)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Via WiFi bellen staat actief, maar dat is geen oplossing voor de volledige woning. Niet alle kamers/ruimtes zijn volledig gedekt door WiFi in tegenstelling tot het GSM signaal.
    Dan is het toch interessanter om uw WiFi te verbeteren in plaats van te veranderen van provider?
    Dan is het overal in orde onafhankelijk van provider en streaming via WiFi lijkt me thuis toch nog interessanter.
    Nu ieder zijn keuze hé, het is maar een tip.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Dan is het toch interessanter om uw WiFi te verbeteren in plaats van te veranderen van provider?
      Dan is het overal in orde onafhankelijk van provider en streaming via WiFi lijkt me thuis toch nog interessanter.
      Nu ieder zijn keuze hé, het is maar een tip.
      Bedankt voor de tip, maar dat helpt me niet als ik mijn BT gehoorbescherming -met muziek- gebruik in de tuin. Of als ik tijdens mijn wandelingen een podcast of gelijk wat wil beluisteren. Tenminste toch aan deze zijde van het dorp waar meer mensen klagen over het Telenet GSM bereik. Bovendien een beetje de omgekeerde wereld, overstappen naar een provider omdat die enkele euro's goedkoper is om dan voor honderden euro's in huis aanpassingen te gaan doen als die provider zijn beloftes niet kan nakomen. Overigens is op vlak van GSM Telenet lang niet meer de beste kwaliteit/prijs verhouding. Er is hier over nagedacht, elke situatie is weer anders
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Bedankt voor de tip, maar dat helpt me niet als ik mijn BT gehoorbescherming -met muziek- gebruik in de tuin. Of als ik tijdens mijn wandelingen een podcast of gelijk wat wil beluisteren. Tenminste toch aan deze zijde van het dorp waar meer mensen klagen over het Telenet GSM bereik. Bovendien een beetje de omgekeerde wereld, overstappen naar een provider omdat die enkele euro's goedkoper is om dan voor honderden euro's in huis aanpassingen te gaan doen als die provider zijn beloftes niet kan nakomen. Overigens is op vlak van GSM Telenet lang niet meer de beste kwaliteit/prijs verhouding. Er is hier over nagedacht, elke situatie is weer anders
        Het is inderdaad heel plaatsgebonden, op de ene plaats is Telenet beter, op een andere plaats Proximus, nog elders Orange.
        Wat vooral belangrijk is, dat is dat het werkt op de plaatsen waar men het meeste komt.
        Ik begrijp wat je bedoelt over de kosten om WiFi te verbeteren, maar dat is dan wel goed voor alles wat op WiFi werkt.
        Nu zoals met alles is ieders situatie anders en moet iedereen kiezen wat hij het belangrijkste vindt.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Het is inderdaad heel plaatsgebonden, op de ene plaats is Telenet beter, op een andere plaats Proximus, nog elders Orange.
          Wat vooral belangrijk is, dat is dat het werkt op de plaatsen waar men het meeste komt.
          Ik begrijp wat je bedoelt over de kosten om WiFi te verbeteren, maar dat is dan wel goed voor alles wat op WiFi werkt.
          Nu zoals met alles is ieders situatie anders en moet iedereen kiezen wat hij het belangrijkste vindt.
          Ik kan daar maar een ding over zeggen Freddy, en dat is dat ik daar de laatste jaren weinig
          of geen last van heb, en mijn telefoon staat NOOIT op wifi, zelfs updates enz. doe ik allemaal
          via 4 of 5g, de plaatsen waar connectie niet ok is zijn tegenwoordig dun gezaaid.
          Waarom zet ik mijn wifi uit, gewoon omdat ik ondervind dat mijn smartphone beter werkt
          op 4 en 5g dan wanneer beiden opstaan, en bij Telenet is mobiele data toch zo goed als
          onbeperkt.
          Kan je trouwens ook zien in je auto bij bv. gebruik van Google maps, komt
          tegenwoordig toch weinig beneden de helft van het volle ontvangst signaal.
          Tip voor Telenet klanten met OneUp, zet die wifi uit en herstart je telefoon
          anders weet dat ding soms niet wat kiezen, zowel onze Samsung S23 als mijn S25
          hebben daar last mee en werken best op enkel één soort verbinding.
          Heeft misschien wel te maken met het toestel zelf, ik meen dat de Iphone 16
          van mijn dochter daar blijkbaar geen last van heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Ik kan daar maar een ding over zeggen Freddy, en dat is dat ik daar de laatste jaren weinig
            of geen last van heb, en mijn telefoon staat NOOIT op wifi, zelfs updates enz. doe ik allemaal
            via 4 of 5g, de plaatsen waar connectie niet ok is zijn tegenwoordig dun gezaaid.
            Waarom zet ik mijn wifi uit, gewoon omdat ik ondervind dat mijn smartphone beter werkt
            op 4 en 5g dan wanneer beiden opstaan, en bij Telenet is mobiele data toch zo goed als
            onbeperkt.
            Kan je trouwens ook zien in je auto bij bv. gebruik van Google maps, komt
            tegenwoordig toch weinig beneden de helft van het volle ontvangst signaal.
            Tip voor Telenet klanten met OneUp, zet die wifi uit en herstart je telefoon
            anders weet dat ding soms niet wat kiezen, zowel onze Samsung S23 als mijn S25
            hebben daar last mee en werken best op enkel één soort verbinding.
            Heeft misschien wel te maken met het toestel zelf, ik meen dat de Iphone 16
            van mijn dochter daar blijkbaar geen last van heeft.
            Dan scheelt er mogelijks iets met die telefoons als die niet het beste netwerk kunnen kiezen, of een of andere instelling staat verkeerd.
            U kunt uw telefoon instellen om automatisch mobiele data te gebruiken wanneer de verbinding met het Wi-Fi-netwerk zwak is.
            In principe werkt dit heel vlot, misschien stond die functie uit bij u?
            Wat bijna onbeperkte data betekent bij Telenet is bij u anders dan bij nieuwe klanten.
            U heeft nog 300 GB per toestel, voor nieuw afgesloten contracten is dat enkel voor het eerste mobiele nummer, voor het tweede is dat slechts 10 GB.
            Hier bij ons thuis hebben we in huis 1 tot 2 streepjes wat mobiel ontvangst van Telenet betreft en dan is de snelheid voor data niet voor over naar huis te schrijven.
            Dan toch vele keren beter WiFi gebruiken in huis, dat werkt vele malen sneller.
            Iets verder in de gemeente valt er helemaal niets te ontvangen van Telenet, noch binnen, noch buiten.
            Het is echt plaatsgebonden of een provider zijn netwerk goed is en zo ervaart Hombre blijkbaar ook.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Dan scheelt er mogelijks iets met die telefoons als die niet het beste netwerk kunnen kiezen, of een of andere instelling staat verkeerd.
              U kunt uw telefoon instellen om automatisch mobiele data te gebruiken wanneer de verbinding met het Wi-Fi-netwerk zwak is.
              In principe werkt dit heel vlot, misschien stond die functie uit bij.
              Zou kunnen Freddy, in elk geval, wij hebben er ook totaal geen behoefte aan,
              meestal gebruiken wij thuis onze Ipads.
              Zoals gezegd, toevallig deze morgen een aantal app updates binnen gehaald
              en de download via 5G ging sneller dan de installatie, was zo een paar honderd MB
              en binnen de paar minuten waren een stuk of tien apps geupdate.

Comment

Working...
              X