Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gelukkig hebben we nog internet......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Wie zal het zeggen waaraan het lag, je moet eens zo'n OW cabine gaan, wat daar inzit aan elektronica en dat voor "zogezegd" enkel een OW.
    Een defect kan dus wel?
    En al wat mechanische onderdelen of elektronica betreft, dat kan inderdaad flippen of volledig defect geraken.
    Waarom steeds ontkennen dat een defect kan gebeuren?
    De ene keer zal het enkel de slagboom zijn, de andere keer de bel of de lichten.
    Niets is onfeilbaar.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
      Stuur eens een pakje naar Nederland.
      Bij betalen komt daarbij dat je de 10 laatste cijfers van je bankkaart moet invullen wat heeft mijnkaart met internet te maken?
      Het nummer heb ik drie keer geprobeerd mij in te voeren maar er verscheen geen nummer op het Bpost formulier en de vierde keer kreeg ik een bericht dat mijn kaart ongeldig was gemaakt.
      Wil je nog meer uitleg wenst wend u dan tot Bpost , zij zullen het wel beter kunnen uitleggen veronderstel ik, waarom zou ik dat schrijven als het niet waar zou geweest zijn?
      Dus verzend een fictief pakje naar Nederland en geef een ongeldig kaartnummer in.
      Een nummer van 10 cijfers is dus niet de pincode van je bankkaart, tenzij je die ingevoerd hebt in de plaats van je pincode.
      Hoe kan je bij Bpost een nummer ingeven als er geen verbinding is?
      Stel dat Bpost uw kaartnummer toch zou weigeren wegens te veel pogingen, dan heeft dat geen enkele impact op de functionaliteit van de bankkaart bij andere betaalsystemen en kan uw bank niet eens helpen.
      De enige manier om een bankkaart effectief volledig te blokkeren is het verkeerd ingeven van de pincode.
      En als je een ongeldig kaartnummer in zou geven, dan is het niet eens uw eigen kaart dat je blokkeert.
      En plots ligt het precies aan Bpost.
      Nog minder mogelijk dat het dan komt omdat KBC zogezegd bij Telenet zit.
      En dan nog, geen verbinding met de bank mogelijk, dan kan ook de bank de kaart niet geblokkeerd hebben op dat moment.
      Heel uw verhaal dat de kaart geblokkeerd is door de fout van Telenet klopt van geen kanten.
      Dat uw kaart geblokkeerd werd, dat is mogelijk, maar om andere redenen dan Telenet.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ach, wat nieuws gevonden om je gelijk proberen te halen.
        Praat maar verder, ik lees je commentaren vanaf nu niet meer.
        Met een onredelijk mens verspil ik geen tijd.
        Last edited by Red Falcon; 8 december 2024, 01:43.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
          Stuur eens een pakje naar Nederland.
          Bij betalen komt daarbij dat je de 10 laatste cijfers van je bankkaart moet invullen wat heeft mijnkaart met internet te maken?
          Neen dat is niet moeilijk om te begrijpen Luc.
          De vraag is enkel wat het één met het andere te maken heeft, Telenet probleem was enkel
          op mobiele verbinding, terwijl er met internetverbinding geen problemen waren.
          Het blijft dus een raar verhaal, allé, stel dat er een onderbreking zou zijn, hoe kan KBC
          (die trouwens met een super beveiligd netwerk werkt) dan zien dat er iets niet zou kloppen?
          Volgens mij zal het eerder een fout geweest zijn op de server van Bpost, zou trouwens de eerste
          keer niet zijn, en dat weet jij ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Neen dat is niet moeilijk om te begrijpen Luc.
            De vraag is enkel wat het één met het andere te maken heeft, Telenet probleem was enkel
            op mobiele verbinding, terwijl er met internetverbinding geen problemen waren.
            Het blijft dus een raar verhaal, allé, stel dat er een onderbreking zou zijn, hoe kan KBC
            (die trouwens met een super beveiligd netwerk werkt) dan zien dat er iets niet zou kloppen?
            Volgens mij zal het eerder een fout geweest zijn op de server van Bpost, zou trouwens de eerste

En als de kaart volledig geblokkeerd werd, dan heeft hij gewoon een verkeerde pincode ingevuld, niet meer of niet minder.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ach, wat nieuws gevonden om je gelijk proberen te halen.
              Praat maar verder, ik lees je commentaren vanaf nu niet meer.
              Met een onredelijk mens verspil ik geen tijd.
              Het is enkel uw ongelijk aankaarten dat ik doe!
              U doet allerlei veronderstellingen die voor geen letter kloppen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Doe dan toch eens de moeite om naar KBC te bellen.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

En als de kaart volledig geblokkeerd werd, dan heeft hij gewoon een verkeerde pincode ingevuld, niet meer of niet minder.
                  Zie jij nu ook al op afstand?

Comment

Het is enkel uw ongelijk aankaarten dat ik doe!
                    U doet allerlei veronderstellingen die voor geen letter kloppen.
                    Welk voordeel doe jij daar nu mee met Luc voortdurend te tergen en er een spel van te maken om gelijk te krijgen het probleem is al lang opgelost hou toch op man.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                      Hoe bedenk je dit toch allemaal ? Voor zover ik weet, en dat doe ik uit interne ervaring, is het BPost netwerk even veilig beveiligd als dat van andere Bankinstellingen.
                      Trouwens, om je kennis iets te verrijken. BPost en Bank van de Post hadden, ik schrijf hadden want Bank ven de Post is opgedoekt, hun eigen servers, hun eigen netwerk, hun eigen ITers. Dus, je verhaal dat er een foutje bij de servers van BPost zit kan wel best, maar dat heeft geen impact op Bank van de Post-servers en kan ook geen verklaring zijn.
                      Meer, Bank ven de Post is nu al een jaar over genomen door Fortis die ook hun beheer doen en hun eigen servers hebben.
                      Het enige financiële dat nog bij BPost zit is het beheer van de 679-rekening en dat is de staatskas, staatsrekening. En daar kan je als particulier niet op inloggen, ...
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Zie jij nu ook al op afstand?
                        Onnodig om op afstand te kijken, gewoon realistisch zijn.
                        Heb meer dan 17 jaar voor meerdere banken gewerkt op support voor alles wat met kaarten kan werken om er meer over kunnen te weten dan u.
                        Nooit kan een website uw kaart blokkeren als u zelf niets verkeerd doet, met name een verkeerde pincode ingeven.
                        Last edited by VerSeg; 8 december 2024, 20:48.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht

Welk voordeel doe jij daar nu mee met Luc voortdurend te tergen en er een spel van te maken om gelijk te krijgen het probleem is al lang opgelost hou toch op man.
                          Ik wil niemand tergen zoals jij dat aankaart, maar dat moet hij dan zelf ook niet doen.
                          Het heeft geen voordeel of nadeel, maar hij doet het heel vaak om verkeerde info te delen en de verkeerde diensten of bedrijven te viseren en zwart te maken en dat op zich is niet correct en oneerlijk tegenover die diensten.
                          Lees verder ook zijn reacties eens goed, eender wat ik hier post dat wordt door hem meteen als onwaar omschreven ook al zijn het 100% correcte zaken.
                          Welk voordeel Luc daarbij heeft, vraag ik me steeds af.
                          Het is gewoon 100% onmogelijk dat zijn bankkaart volledig geblokkeerd werd doordat mobiele diensten er tijdelijk uit lagen voor bepaalde klanten.
                          Hoe dat men dat ook wil draaien, het is onmogelijk!
                          Dat er iets geblokkeerd werd op de website van de post, dat is misschien mogelijk, maar niet dat zijn bankkaart helemaal geblokkeerd werd voor alle betalingen.
                          Last edited by VerSeg; 8 december 2024, 20:57.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Hoe bedenk je dit toch allemaal ? Voor zover ik weet, en dat doe ik uit interne ervaring, is het BPost netwerk even veilig beveiligd als dat van andere Bankinstellingen.
                            Trouwens, om je kennis iets te verrijken. BPost en Bank van de Post hadden, ik schrijf hadden want Bank ven de Post is opgedoekt, hun eigen servers, hun eigen netwerk, hun eigen ITers. Dus, je verhaal dat er een foutje bij de servers van BPost zit kan wel best, maar dat heeft geen impact op Bank van de Post-servers en kan ook geen verklaring zijn.
                            Meer, Bank ven de Post is nu al een jaar over genomen door Fortis die ook hun beheer doen en hun eigen servers hebben.
                            Het enige financiële dat nog bij BPost zit is het beheer van de 679-rekening en dat is de staatskas, staatsrekening. En daar kan je als particulier niet op inloggen, ...
                            Waar haalt u het uit Geert zijn reactie dat het over de Bank van de Post gaat?
                            De servers van Bpost kunnen toch ook de servers zijn van de postdienst (pakjes o.a.)?
                            Ik zie nergens dat hij het over hun bankafdeling heeft.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Waar haalt u het uit Geert zijn reactie dat het over de Bank van de Post gaat?
                              De servers van Bpost kunnen toch ook de servers zijn van de postdienst (pakjes o.a.)?
                              Ik zie nergens dat hij het over hun bankafdeling heeft.
                              Hij verwees dat KBC super veilige servers en netwerk heeft. Bpost heeft die ook en worden continue opgevolgd, onderhouden, geupdate en ...
                              Ook bij ons, Bpost probeert men super veilig te zijn, nogal wiedes.
                              Indien het over de pakjes gaat, dan heb ik mij vergist, wat niet weg laat om toch te duiden dat er duidelijk gescheiden netwerken zijn met hun eigen beveiliging.
                              Met Corona hebben we wel wat problemen gehad omdat op dat ogenblik er een plotste gigantische aangroei was van apkjes en de servers draaiden max waarbij enorme vertragingen ontstonden op het net. Daar hebben we dan ook servers aan de infrastructuur toegevoegd om die gigantische aanwas en dus verwerkingssnelheid te optimalizeren.

Je maakte een terechte opmerking waarvoor verontschuldiging voor mijn foutieve interpretatie van de tekst. Maar dat Bpost nogal vaak problemen heeft op zijn servers ? Wel leuk dat de beste stuurlui steeds aan wel staan. Als ex-medewerker op infra en software kan ik best zeggen dat er een functionele controlroom is op de werking van informatica en dat bij de minste problematiek die eventueel een impact kan hebben, heeft, de nodige alarmen klinken en eventueel een warroom wordt ingesteld.

Maar we gaan off topic.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Vraag me nu al af wat "meneer weet alles beter" nog te zeggen heeft.

Comment

Working...
                                X