Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom smelt industriële Vaseline niet in een microgolf?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waarom smelt industriële Vaseline niet in een microgolf?

Ik heb hier nog een pot industriële Bardahl Vaseline staan waarvan het deksel gebarsten is.
    Dacht een minuut in de microgolf laten smelten en in een andere pot gieten,
    tot mijn verbazing wordt dat spul zelfs nog geen graad warmer.
    In tegenstelling tot wat ze op Google beweren kan het met dit soort Vaseline “TOTAAL NIET” dus.
    En weinig over terug te vinden.

Waarom die Vaseline niet smelt, dat weet ik niet, misschien omdat de frequentie van een microgolf vooral afgestemd is om water te verwarmen?

Kan je die pot niet in een plastieken diepvrieszakje steken (goed afsluiten om ervoor te zorgen dat er geen water in de Vaseline komt) en die dan in een pannetje met water traag laten opwarmen op een kookplaat (gas, elektrisch, inductie, het maakt niet uit, zolang je dat maar traag doet zodat de rest van de pot niet barst).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Vaseline is een aardolie product en een microgolf werkt enkel met water.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Klopt Spanik en dat in tegenstelling tot de massa beweringen op Google
        die zeggen dat je Vaseline wel kan smelten in een magnetron.
        Simpel opgelost “Au bain-marie”
        Last edited by Geerten; 19 november 2024, 13:18.

Comment

Onze microgolf werkt met elektriciteit ...

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Zet uw pot vaseline in een kom water, zal dan vermoedelijk wel indirect warmen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Mag ik even opmerken dat er op de originele vraag geen elementair antwoord komt ?

Comment

Allé dan... De microgolven van 2.4 GHz die een microgolf gebruikt zijn afgestemd op een eigentrilling van watermolecules. Dus de waterstof-zuurstof binding. Vaseline is een koolwaterstof waar die binding niet voorkomt. Dus die straling heeft niets om om in te werken en de vaseline warmt niet.

Comment

Je neemt me de woorden uit de mond…

Comment

Allé dan... De microgolven van 2.4 GHz die een microgolf gebruikt zijn afgestemd op een eigentrilling van watermolecules. Dus de waterstof-zuurstof binding. Vaseline is een koolwaterstof waar die binding niet voorkomt. Dus die straling heeft niets om om in te werken en de vaseline warmt niet.
                    Inderdaad. Ik wilde hier zelf niet langer "het schoolmeesterke" of "mijnheer de hoogleraar" uithangen.

Comment

Working...
                    X