Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Alleen wie iets doet, die kan eens iets fout doen of de pech hebben dat het niet loopt zoals gewenst.
Inderdaad wie iets doet kan een fout maken, maar ondertussen wilde ik een pakje met Bpost opsturen naar Nederland maar dat lukte niet.
Gevolg: bankkaart geblokkeerd, toch naar de Bpost moest rijden en morgen naar de bank om mijn bankkaart weer te kunnen gebruiken.
Als een stationschef interimair een TGV laat vertrekken en er al een trein op hetzelfde spoor uit de tegenrichting komt is dat ook een fout.
Alleen vielen er toen meerdere doden.
Als DAT pech hebben is, maak dat maar eens uit.
Dat is niet opletten wat je gedaan hebt.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Inderdaad wie iets doet kan een fout maken, maar ondertussen wilde ik een pakje met Bpost opsturen naar Nederland maar dat lukte niet.
Gevolg: bankkaart geblokkeerd, toch naar de Bpost moest rijden en morgen naar de bank om mijn bankkaart weer te kunnen gebruiken.
Als een stationschef interimair een TGV laat vertrekken en er al een trein op hetzelfde spoor uit de tegenrichting komt is dat ook een fout.
Alleen vielen er toen meerdere doden.
Als DAT pech hebben is, maak dat maar eens uit.
Dat is niet opletten wat je gedaan hebt.
Bwa, alle dagen komen treinen te laat (of niet), niemand kijkt daar nog van op.
Zoveel keer komt een pakje kater toe, iedereen vind dat ondertussen normaal.
Dagelijks staan de meesten in de file, iedereen is het ondertussen gewoon.
Toch is alles uiteindelijk door een foute inschatting begonnen.
Maar als internet er eens een minuut uit ligt (voorbeeld), dan is het kot te klein.
Wat die stationschef betreft dat een trein laat vertrekken, dat is net hetzelfde als een medewerker van Telenet dat een update laat doorgaan.
Als die medewerker ervan uitgaat dat alle info juist is en ter goedertrouw handelt, dan wordt het werk uitgevoerd.
Pech inderdaad als het dan niet loopt zoals het moet, de oorzaak ligt niet altijd bij die persoon.
Als de computer weergeeft dat het spoor vrij is, dan zal hij die trein laten vertrekken, toch kan die computer door een mogelijks technisch defect verkeerde informatie geven.
U heeft vermoedelijk ooit wel BIOS of firmware upgrades gedaan?
Dan mocht ondertussen het toestel niet uitgeschakeld worden, maar als er dan net op dat moment een stroomonderbreking is, heb je dan zelf iets fout gedaan?
Toch ging het dan verkeerd tijdens uw handelingen.
Zonder alle info te kennen is het heel moeilijk om correct te oordelen.
Bwa, alle dagen komen treinen te laat (of niet), niemand kijkt daar nog van op.
Wat heeft dit met die trein in Frankrijk te maken?
Ge zijt een meester in het relativeren, maar dit is er ver over Freddy.
Te laat komen is één zaak meer dan 40 doden is een andere zaak.
Maar als internet er eens een minuut uit ligt (voorbeeld), dan is het kot te klein.
Het was het internet niet maar het telefoon verkeer.
Wat die stationschef betreft dat een trein laat vertrekken, dat is net hetzelfde als een medewerker van Telenet dat een update laat doorgaan.
Als die medewerker ervan uitgaat dat alle info juist is en ter goedertrouw handelt, dan wordt het werk uitgevoerd.
Pech inderdaad als het dan niet loopt zoals het moet, de oorzaak ligt niet altijd bij die persoon.
WATTE?
Net hetzelfde?
Nooit bij de NMBS gewerkt zeker? IK heb er 37 jaar gewerkt en de rode draad, bij elke spoorweg maatschappij is "VEILIHEID" !!!!!!!!!!!!
Bij de spoorwegen is zo'n "misser" automatisch gevangenis, men kan geen "missers" toestaan.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Inderdaad wie iets doet kan een fout maken, maar ondertussen wilde ik een pakje met Bpost opsturen naar Nederland maar dat lukte niet.
Gevolg: bankkaart geblokkeerd, toch naar de Bpost moest rijden en morgen naar de bank om mijn bankkaart weer te kunnen gebruiken.
Je “bankkaart geblokkeerd” omdat het “mobiel” netwerk van Telenet er een halve dag uit is gegaan Luc
W.T.F.
Mijn dokter zei het een tijd geleden nog “het hangt allemaal aan elkaar, geef er ene een schop
in zijn kl*ten en de tranen komen in zijn ogen”
Wifi is er hier nog geen seconde uit geweest, doe jij dan alles met je mobiel internet Luc?
En wie gebruikt tegenwoordig nog outlook op zijn telefoon?
[/I]
WATTE?
Net hetzelfde?
Nooit bij de NMBS gewerkt zeker? IK heb er 37 jaar gewerkt en de rode draad, bij elke spoorweg maatschappij is "VEILIHEID" !!!!!!!!!!!!
Bij de spoorwegen is zo'n "misser" automatisch gevangenis, men kan geen "missers" toestaan.
Ge leest niet goed man!
Als de medewerker een signaal krijgt dat het spoor vrij is, dan maakt die zelf geen fout maar heeft een defect in de systemen hem misleid waardoor hij onwetend verkeerde beslissingen neemt.
En zeg nu niet dat het nooit gebeurt, zo lang is het anders nog niet geleden.
Automatisch gevangenis?
Je “bankkaart geblokkeerd” omdat het “mobiel” netwerk van Telenet er een halve dag uit is gegaan Luc
W.T.F.
Straf hé.
Wifi is er hier nog geen seconde uit geweest, doe jij dan alles met je mobiel internet Luc?
Bwa, ook al ligt volledig internet er uit, WiFi blijft hier gewoon werken hoor, uiteraard zonder toegang tot de buitenwereld.
En wie gebruikt tegenwoordig nog outlook op zijn telefoon?
Waarom zou men Outlook niet gebruiken?
Dat is gewoon een persoonlijke keuze.
Is hier trouwens de enige manier om aan de mails van het werk te geraken.
Trouwens dat het nu Outlook of iets anders is, zonder internet zal er niet veel mail binnen komen.
Ge leest niet goed man!
Als de medewerker een signaal krijgt dat het spoor vrij is, dan maakt die zelf geen fout maar heeft een defect in de systemen hem misleid waardoor hij onwetend verkeerde beslissingen neemt.
En zeg nu niet dat het nooit gebeurt, zo lang is het anders nog niet geleden.
Automatisch gevangenis?
Hoezo ik lees het niet goed?
Jij zuigt zomaar iets uit je duim en denkt dat dit de algemene regel is.
Je zou beter ophouden om ten alle tijde uw gelijk te krijgen.
En op zo'n opmerkingen reageer ik niet meer, je kent er juist de ballen van.
Schrijf verder maar wat je wilt want je MOET ALTIJD het laatste woord kunnen voeren.
Salut! Meneer ga het me een keer uitleggen hoe de SNCF in elkaar zit.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Hoezo ik lees het niet goed?
Jij zuigt zomaar iets uit je duim en denkt dat dit de algemene regel is.
Je zou beter ophouden om ten alle tijde uw gelijk te krijgen.
En op zo'n opmerkingen reageer ik niet meer, je kent er juist de ballen van.
Schrijf verder maar wat je wilt want je MOET ALTIJD het laatste woord kunnen voeren.
Salut! Meneer ga het me een keer uitleggen hoe de SNCF in elkaar zit.
Waar staat dat dit de regel is?
U bent de enige dat het over per definitie gevangenis heeft.
Wat heb jij het weer hoog in uwen bol ja en puur omdat je uit frustratie reageert zonder te lezen wat er staat en van alles uit uw duim zuigt.
Net zoals ge uit uw duim zuigt dat uw bankkaart geblokkeerd is door het mobiel netwerk dat niet werkte.
Ik schrijf dat als de “systemen” verkeerd werken door een defect, dat de werknemer dan mogelijks onbewust een verkeerde beslissing kan maken, correct volgens de info dat hij heeft maar niet strokend met de realiteit.
Als voorbeeld, als alle systemen aangeven dat het spoor vrij is, dan gaat hij toch niet ter plaatse gaan kijken zeker?
Hoe lang is het geleden dat twee treinen gebotst zijn?
Neem anders het voorbeeld van vorige werk, trein dwars door een bus.
Heeft iemand een fout gemaakt?
Neen, een defect lag aan de oorzaak.
De bus kon niet weg en de trein reed door omdat de info waarover de treinbestuurder beschikte aangaf dat hij mocht rijden.
Systemen die trouwens niet optimaal zijn, met sensoren zou men hindernissen op het spoor kunnen detecteren als de overgang gesloten is.
En je hebt misschien 37 jaar bij de spoorwegen gewerkt, maar je hebt toch nooit kunnen beletten dat er dagelijks vertragingen waren, dat spoorlijnen defect geraakten, dat treinen botsten of ontspoorden, dat er geen treinen reden of wat ook?
Of heb je voor elk probleem in de bak gezeten misschien?
Realiteit is dat ook op de spoorwegen problemen voorkomen die niet de fout van een medewerker zijn, wel door systemen die niet optimaal werkten.
Kalm mensen, ophouden met op de man te spelen.
Heel onze samenleving wordt in sneltreinvaart vergiftigd door de twee nieuwe ALLES overheersende virussen "regulitis" en "proceduritis".
Een paar voorbeeldjes:
Fluvius krijgt nu al dwangsommen en een reuzeboete omdat ze een paar duizend klanten niet in hun nieuw "systeem" verwerkt krijgen. Voor het geld dat ze nu mogen ophoesten hadden ze hoogstwaarschijnlijk ELK van die klanten desnoods met handmatige meteropname ter plaatse en desnoods de oude software een afrekening gemaakt. Maar ja, dat staat niet in de procedure hé.
Ik heb zo zitten denken over de defecte bus van vorige week in Veldegem.
Die buschauffeur heeft super, super, super gehandeld door vooraleer de 1711 te bellen, die bus leeg te maken, procedure via de "plakker" op de paal ten spijt.
Ik vraag me af of telefoon naar die 1711 en je zegt het lijnnummer waar je staat voldoende is om zonder ook maar één seconde te verliezen, alle treinverkeer eerst en vooral stil te leggen en DAARNA misschien de rest te vragen.
Ik vermoed dat je wel eerst het lijstje zal moeten aflopen (welke gemeente, welke overweg, wat is het probleem juist etc., want je weet wel, de procedure hé.
Ikzelf en mijn echtgenote hebben beiden een 65+ jaarabonnement bij de Lijn. Ik verlies een paar weken geleden mijn kaart (die in feite volgens de datum op de kaart al een paar dagen vervallen was (de fysieke kaart dus)
De vriendelijke dame in de Lijnwinkel maakt probleemloos een nieuwe aan. Ik had de kaart van mijn vrouw ook bij, ook vervallen, maar die moest nog niet vervangen worden, ze moet ze maar verder gebruiken tot ze niet meer werkt bij gebruik.... Tja, de procedure hé
Laat duidelijk zijn dat er regels en procedures nodig zijn maar ze worden tegenwoordig zo superdwingend dat zelfs in uiterste nood een heel klein beetje "gezond verstand" des duivels is geworden.
Waar staat dat dit de regel is?
U bent de enige dat het over per definitie gevangenis heeft.
Wat heb jij het weer hoog in uwen bol ja en puur omdat je uit frustratie reageert zonder te lezen wat er staat en van alles uit uw duim zuigt.
Net zoals ge uit uw duim zuigt dat uw bankkaart geblokkeerd is door het mobiel netwerk dat niet werkte.
Ik schrijf dat als de “systemen” verkeerd werken door een defect, dat de werknemer dan mogelijks onbewust een verkeerde beslissing kan maken, correct volgens de info dat hij heeft maar niet strokend met de realiteit.
Als voorbeeld, als alle systemen aangeven dat het spoor vrij is, dan gaat hij toch niet ter plaatse gaan kijken zeker?
Hoe lang is het geleden dat twee treinen gebotst zijn?
Neem anders het voorbeeld van vorige werk, trein dwars door een bus.
Heeft iemand een fout gemaakt?
Neen, een defect lag aan de oorzaak.
De bus kon niet weg en de trein reed door omdat de info waarover de treinbestuurder beschikte aangaf dat hij mocht rijden.
Systemen die trouwens niet optimaal zijn, met sensoren zou men hindernissen op het spoor kunnen detecteren als de overgang gesloten is.
En je hebt misschien 37 jaar bij de spoorwegen gewerkt, maar je hebt toch nooit kunnen beletten dat er dagelijks vertragingen waren, dat spoorlijnen defect geraakten, dat treinen botsten of ontspoorden, dat er geen treinen reden of wat ook?
Of heb je voor elk probleem in de bak gezeten misschien?
Realiteit is dat ook op de spoorwegen problemen voorkomen die niet de fout van een medewerker zijn, wel door systemen die niet optimaal werkten.
Nog zever uit je duim gezogen, die zal nu wel leeg zijn zeker?
Je moest les geven over de veiligheid bij het spoor.
Over hoe het treinverkeer verloopt en vooral waarom er vertragingen zijn, of denk je nu echt dat dit enkel bij de NMBS het geval is?
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment