Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Volgens sommigen is de halve dag uitval bij Telenet dus te wijten aan de nmbs ……
Een van de weinige uitvallers bij Telenet, en de beste stuurlui staan hier terug
aan wal (BD)
Nog zever uit je duim gezogen, die zal nu wel leeg zijn zeker?
Je moest les geven over de veiligheid bij het spoor.
Over hoe het treinverkeer verloopt en vooral waarom er vertragingen zijn, of denk je nu echt dat dit enkel bij de NMBS het geval is?
Stop met altijd off topic te beginnen, wat heeft een trein eigenlijk met een probleem bij Telenet te maken?
En lees nu eens wat er staat in plaats van naast de kwestie te reageren.
Als persoon x van de spoorwegen in lokaal A zit in Brussel en die ziet op alle beschikbare systemen dat het spoor volledig leeg is van Leuven tot Brussel (voorbeeld om uit te leggen), dan vertrouwt die daar op dat het klopt en gaat die niet even tot in Leuven kijken.
Als door een defect de realiteit anders is dan wat de systemen aangeven, dan kan die persoon daar weinig aan doen, hoe goed hij ook alle procedures volgt.
Onlangs is er nog een trein voorbij een open spoorwegovergang gereden, door een defect was die niet dichtgegaan.
Volgens u gaat er dan iemand naar de gevangenis?
Niemand kan technische problemen volledig voorkomen of voorzien en niemand kan overal ter plekke gaan zien, men vertrouwt grotendeels op de correcte werking van de systemen en als systemen falen, dan spijtig genoeg ook wat er achter zit.
Dat er enkel bij de NMBS problemen zijn, neen dat denk ik niet maar ze hebben er wel veel meer dan bij andere bedrijven.
Treinen te laat, treinen die vergeten te stoppen, afgelaste treinen, phet is dagelijks wel iets.
En waarom zou u aanvaarden dat er eens (eigenlijk vaak) problemen zijn bij de NMBS, maar niet dat het bij een provider eens gebeurt?
Zo vaak ligt Telenet er anders niet uit.
En dan nog daaraan koppelen dat uw bankkaart niet meer werkt is even belachelijk als mijn smartphone dat niet meer zou werken omdat de trein te laat was.
Uw duim was blijkbaar toch nog niet leeg.
Volgens sommigen is de halve dag uitval bij Telenet dus te wijten aan de nmbs ……
Misschien omdat er te veel tegelijk aan het bellen waren omdat hun trein te laat was, netwerk van Telenet overbelast.
Een van de weinige uitvallers bij Telenet, en de beste stuurlui staan hier terug
aan wal (BD)
Hier zelfs niets gemerkt van een onderbreking, echtgenote zit met mobiel abonnement bij Telenet en heeft bijna de ganse dag gebeld en ook haar bankkaart is niet geblokkeerd.
Stop met altijd off topic te beginnen, wat heeft een trein eigenlijk met een probleem bij Telenet te maken?
En lees nu eens wat er staat in plaats van naast de kwestie te reageren.
Als persoon x van de spoorwegen in lokaal A zit in Brussel en die ziet op alle beschikbare systemen dat het spoor volledig leeg is van Leuven tot Brussel (voorbeeld om uit te leggen), dan vertrouwt die daar op dat het klopt en gaat die niet even tot in Leuven kijken.
Als door een defect de realiteit anders is dan wat de systemen aangeven, dan kan die persoon daar weinig aan doen, hoe goed hij ook alle procedures volgt.
Onlangs is er nog een trein voorbij een open spoorwegovergang gereden, door een defect was die niet dichtgegaan.
Volgens u gaat er dan iemand naar de gevangenis?
Niemand kan technische problemen volledig voorkomen of voorzien en niemand kan overal ter plekke gaan zien, men vertrouwt grotendeels op de correcte werking van de systemen en als systemen falen, dan spijtig genoeg ook wat er achter zit.
Dat er enkel bij de NMBS problemen zijn, neen dat denk ik niet maar ze hebben er wel veel meer dan bij andere bedrijven.
Treinen te laat, treinen die vergeten te stoppen, afgelaste treinen, phet is dagelijks wel iets.
En waarom zou u aanvaarden dat er eens (eigenlijk vaak) problemen zijn bij de NMBS, maar niet dat het bij een provider eens gebeurt?
Zo vaak ligt Telenet er anders niet uit.
En dan nog daaraan koppelen dat uw bankkaart niet meer werkt is even belachelijk als mijn smartphone dat niet meer zou werken omdat de trein te laat was.
Uw duim was blijkbaar toch nog niet leeg.
Nog iets nieuw te melden?
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Stop met altijd off topic te beginnen, wat heeft een trein eigenlijk met een probleem bij Telenet te maken?
En lees nu eens wat er staat in plaats van naast de kwestie te reageren.
Als persoon x van de spoorwegen in lokaal A zit in Brussel en die ziet op alle beschikbare systemen dat het spoor volledig leeg is van Leuven tot Brussel (voorbeeld om uit te leggen), dan vertrouwt die daar op dat het klopt en gaat die niet even tot in Leuven kijken.
Als door een defect de realiteit anders is dan wat de systemen aangeven, dan kan die persoon daar weinig aan doen, hoe goed hij ook alle procedures volgt.
Onlangs is er nog een trein voorbij een open spoorwegovergang gereden, door een defect was die niet dichtgegaan.
Volgens u gaat er dan iemand naar de gevangenis?
Niemand kan technische problemen volledig voorkomen of voorzien en niemand kan overal ter plekke gaan zien, men vertrouwt grotendeels op de correcte werking van de systemen en als systemen falen, dan spijtig genoeg ook wat er achter zit.
Dat er enkel bij de NMBS problemen zijn, neen dat denk ik niet maar ze hebben er wel veel meer dan bij andere bedrijven.
Treinen te laat, treinen die vergeten te stoppen, afgelaste treinen, phet is dagelijks wel iets.
En waarom zou u aanvaarden dat er eens (eigenlijk vaak) problemen zijn bij de NMBS, maar niet dat het bij een provider eens gebeurt?
Zo vaak ligt Telenet er anders niet uit.
En dan nog daaraan koppelen dat uw bankkaart niet meer werkt is even belachelijk als mijn smartphone dat niet meer zou werken omdat de trein te laat was.
Uw duim was blijkbaar toch nog niet leeg.
Als je een pakje naar het buitenland stuurt en je maakt het online klaar dan moet je je kaartnummer ingeven of toch de 10 laatste cijfers.
En zwijg nu over de NMBS want je kent er de eerste letter niet van en als ik dat heel summier zou moeten uitleggen dan heb ik een dikke hoop bladzijden nodig.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Als je een pakje naar het buitenland stuurt en je maakt het online klaar dan moet je je kaartnummer ingeven of toch de 10 laatste cijfers.
En zwijg nu over de NMBS want je kent er de eerste letter niet van en als ik dat heel summier zou moeten uitleggen dan heb ik een dikke hoop bladzijden nodig.
Wat zijn we weer extreem vriendelijk.
En als internet er uit ligt, dan kunt ge weinig doorsturen en door uw kaartnummer in te geven kan je NOOIT je bankkaart blokkeren.
Wat NMBS betreft, gelukkig zat je maar aan een loket want logica zit er precies niet in.
Mijn neef reed met de trein en heeft aan een overweg iemand doodgereden, omdat de overweg door een defect open stond en niemand kon voorzien dat dit zo was, niemand bij de NMBS.
Mijn grootvaders hebben levenslang aan de spoorwegen gewerkt.
Maar ja, er gebeurt nooit iets hé.
Wat zijn we weer extreem vriendelijk.
En als internet er uit ligt, dan kunt ge weinig doorsturen en door uw kaartnummer in te geven kan je NOOIT je bankkaart blokkeren.
Mijn nummer werd 3 x geweigerd. En KBC werkt met Telenet.
Mijn neef reed met de trein en heeft aan een overweg iemand doodgereden, omdat de overweg door een defect open stond en niemand kon voorzien dat dit zo was, niemand bij de NMBS.
Dat is nu zuiver uit uw duim gezogen want als er storing is aan een OW gaan die automatisch dicht. Vraagt dat maar aan elke spoorbediende.
En nu moogt ge nog schrijven wat je wilt, uw laatste bewering klopt langs geen kanten en op zo'n idiote beweringen om toch maar uw gelijk te krijgen, reageer ik niet meer.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Mijn nummer werd 3 x geweigerd. En KBC werkt met Telenet.
Dat is nu zuiver uit uw duim gezogen want als er storing is aan een OW gaan die automatisch dicht.
Leg uit Luc, als 4/5g niet werkte, hoe kon je dan connectie maken met KBC?
Off topic, wat die overweg betreft, ik heb het ooit met eigen ogen gezien dat de slagboom
aan één kant van een overweg niet dicht ging, lichten geluidsignaal daarentegen werkten wel,
(waarschijnlijk een defecte motor in de kast).
Leg uit Luc, als 4/5g niet werkte, hoe kon je dan connectie maken met KBC?
Off topic, wat die overweg betreft, ik heb het ooit met eigen ogen gezien dat de slagboom
aan één kant van een overweg niet dicht ging, lichten geluidsignaal daarentegen werkten wel,
(waarschijnlijk een defecte motor in de kast).
Waar heb ik gezegd dat ik connectie had met KBC?
Overweg defect is rood en rood aan een OW is net als door een verkeerslicht rijden.
Wie zal het zeggen waaraan het lag, je moet eens zo'n OW cabine gaan, wat daar inzit aan elektronica en dat voor "zogezegd" enkel een OW.
Maar in die cabine steekt enorm veel meer dan de slagbomen en lichten te bedienen.
Vroeger waren er in Menen twee seinposten die de wissels en seinen bedienden, nu gebeurd alles uit Ieper, wissels seinen. Kortrijk is een tussenstation die werkt tot in Waregem en vanaf Waregem wordt alles bediend vanuit Gent en gent bediend n nog andere lijnen.
Je moet nu eens een seinpost binnengaan, een muur vol railplannen en een man of 20 om dat te bedienen en daar hou het nog niet op, er zijn namelijk nog de dispaches.
Ik weet niet over een bediende, baas, beheerder weet hoe alles in zijn werk gaat.
De EU heeft er zich eens mee bemoeid en ze splitste de NMBS in drie afzonderlijke diensten, de boel liep in een mum van tijd in het 100.
De NMBS is in meerdere delen ontstaan en door de uitbouw en de verbeteringen naar mate het was is dit tot het grootste "Metronetwerk" ter wereld geworden.
Enfin, het uitleggen hoe alles i z'n werk gaat kan ik niet.
Weet je, in elk station is er een kast met een tiental reglement boeken.
Wij namen expresbrieven aan, bedienden een internationale telefoon vooral gebruikt door Algerijnen, namen gewone pakjes aan, namen exprespakjes aan bediende we de reizigers, maakten we WIWG kaarten aan, verlengden we abonnementen regelden we de overlijdings papieren van overleden NMBS bedienden en ik vergeet hoogstwaarschijnlijk nog een paar dingen
Ah ja, wekelijks de afsluiting maken van alle kassen en op het einde van de maand de maandelijkse afsluiting en die moesten kloppen tot op een centiem na.
Ja, inderdaad, ik was maar een loketbediende.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Met alle respect Luc, maar u hebt hier dit topic gestart naar aanleiding van het probleem
dat het mobiele net van Telenet er een halve dag is uit geweest en dat daardoor je bankkaart
niet meer werkte.
Nu mag je mij eens uitleggen hoe je bankkaart van KBC daardoor niet meer bruikbaar was?
Internet is niet offline geweest, enkel 4 en 5g.
Wilde je een betaling doen via gsm, dan heeft je bankkaart daar niets mee te maken.
Van wat je in #6 zegt begrijp ik niet wat het een met het andere te maken heeft.
Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Stuur eens een pakje naar Nederland.
Bij betalen komt daarbij dat je de 10 laatste cijfers van je bankkaart moet invullen wat heeft mijnkaart met internet te maken?
Het nummer heb ik drie keer geprobeerd mij in te voeren maar er verscheen geen nummer op het Bpost formulier en de vierde keer kreeg ik een bericht dat mijn kaart ongeldig was gemaakt.
Wil je nog meer uitleg wenst wend u dan tot Bpost , zij zullen het wel beter kunnen uitleggen veronderstel ik, waarom zou ik dat schrijven als het niet waar zou geweest zijn?
Dus verzend een fictief pakje naar Nederland en geef een ongeldig kaartnummer in.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Mijn nummer werd 3 x geweigerd. En KBC werkt met Telenet.
Klopt zeker niet!
Dat is nu zuiver uit uw duim gezogen want als er storing is aan een OW gaan die automatisch dicht. Vraagt dat maar aan elke spoorbediende.
Wat een belachelijke reactie.
Ten eerste heeft hij het meegemaakt en jij niet.
Ten tweede gaat die bij een defect zeker niet altijd dicht!
Het gebeurt dus nooit volgens u?
Vanmorgen, omstreeks 6 uur, raakte de spoorwegovergang tussen de Statiestraat en de Bevrijdingslaan in Anzegem geblokkeerd door een defecte slagboom.
En nu moogt ge nog schrijven wat je wilt, uw laatste bewering klopt langs geen kanten en op zo'n idiote beweringen om toch maar uw gelijk te krijgen, reageer ik niet meer.
Ik heb hier ook 100% gelijk en jij zuigt zever uit uw duim enkel om alles in het belachelijke te trekken.
Duidelijk dat je niet veel buiten kwam vanuit je loket.
Comment