Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV kopen ..backlight bleeding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Deze: LG OLED55C34LA (2023)
    o.a. na ook een Tweakers review te hebben gezien waaruit bleek dat die 2023 eigenlijk net zo goed is of zelfs de voorkeur kreeg op zijn opvolger van 2024. Vandaag al 70 € duurder dan bij mijn bestelling vorige donderdag.
    En de 55" valt best mee, we hebben wat kunnen schuiven met één en ander.

Comment

Toestel werd gisteren geleverd. Ik had gekozen voor de service "tv installeren" (59 € extra) ttz:
      • We verbinden je tv met een werkend tv- en wifi signaal en stellen de zenders en bestaande randapparatuur in.
      • We leggen je uit hoe de afstandsbediening, beeldinstellingen en smart functies van de tv werken.
      • We nemen je oude apparaat mee als je dat wil. Koppel hem zelf alvast los.
      Dat was wel een ontgoocheling: razend snel werd vanalles ingesteld zonder dat we konden volgen. Het tweede punt werd volledig achterwege gelaten. Derde punt niet van toepassing (oude tv was al verwijderd).
      Gevraagd hoe die verbinding met internet moest en hoe het zit met die Powerlan .... Powerlan? kende hij niet. Afstandbediening ("MagicRemote") ... hij raadde me aan mijn oude (Telenet) aansluiting te gebruiken. Ik moest zelf Firmware update vragen (hij viel uit de lucht) (volgens de specs had het toestel geen ingebouwde Chromecast, maar ik had wel ergens gevonden dat dit met een recente firmware update wél het geval was. We bleven eigenlijk een beetje beduusd achter.
      Ik heb achteraf melding gedaan bij klantendienst. Deze morgen kreeg ik antwoord: ofwel plannen ze een nazorg bezoek , ofwel krijg ik een voucher van 15 € voor een volgende aankoop.

Comment

Omdat er op het toestel zelf waarschijnlijk niet veel verdiend is, proberen ze je altijd van alles extra aan te smeren.
        Ik moet ook de eerste verkoper nog tegenkomen die er meer van weet dan wat jij zelf al lang op het internet hebt gevonden (laat staan de bezorger).
        Inpakken en wegwezen wat mij betreft.

Veel plezier met je nieuwe TV (mijn vrouw vindt onze stokoude Sony Bravia 40" nog altijd goed ).

Comment

Als in een winkel een verkoper aan een klant iets aan het uitleggen is en ik hoor dat die zever vertelt, dan durf ik daar wel even tussenkomen en erop wijzen dat hij fout zit.
          Het is als verkoper wel de bedoeling de klanten correct te informeren, maar zoveel verschillende versies, merken, opties of wat ook, dat kunnen ze met moeite allemaal kennen.
          Vroeger had elke verkoper zijn specialiteit en vaak ook per merk, nu is het overal met minder personeel en moet ene verkoper alle merken kennen.
          Basis is misschien mogelijk, maar alle functies van elk type kennen is weer iets anders, vooral dat er steeds meer en ook meer functies bijkomen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als in een winkel een verkoper aan een klant iets aan het uitleggen is en ik hoor dat die zever vertelt, dan durf ik daar wel even tussenkomen en erop wijzen dat hij fout zit.
            Het is als verkoper wel de bedoeling de klanten correct te informeren, maar zoveel verschillende versies, merken, opties of wat ook, dat kunnen ze met moeite allemaal kennen.
            Vroeger had elke verkoper zijn specialiteit en vaak ook per merk, nu is het overal met minder personeel en moet ene verkoper alle merken kennen.
            Basis is misschien mogelijk, maar alle functies van elk type kennen is weer iets anders, vooral dat er steeds meer en ook meer functies bijkomen.
            De meeste verkopers kunnen het wel uitleggen, maar het is lang niet zeker dat hun uitleg altijd correct is.
            Ik heb ook al een paar keer een verkoper die een foute uitleg aan het geven was gecorrigeerd.

Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar toen ik 13 jaar geleden mijn tv kocht was het nog de gewoonte van de verkopers om te proberen van er een zo duur mogelijke HDMI kabel bij te verkopen omdat "het beeld daardoor beter zou worden".
            Met een HDMI kabel van 200 euro ziet het beeld er net hetzelfde uit als met een HDMI kabel van den Action die minder dan 10 euro kost.
            En ze proberen er ook altijd een extra garantie bij te verkopen, de kans dat je die ook werkelijk nodig hebt is bij de meeste apparaten heel klein, dat is ook iets waar sommige winkelketens een groot deel van hun winst uit halen.

Toen er al jaren alleen nog maar gsm's verkocht werden met een lithium-ion accu in plaats van een nikkel-metaalhydride accu bleven ze nog steeds herhalen dat je de accu eerst 24 uur moest laden, en dat je die een paar keer helemaal leeg moest maken om er de volle capaciteit uit te kunnen halen.
            Voor een nikkel-metaalhydride accu was dat correct, maar dat geldt niet voor lithium-ion accu's.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar toen ik 13 jaar geleden mijn tv kocht was het nog de gewoonte van de verkopers om te proberen van er een zo duur mogelijke HDMI kabel bij te verkopen omdat "het beeld daardoor beter zou worden".
              Met een HDMI kabel van 200 euro ziet het beeld er net hetzelfde uit als met een HDMI kabel van den Action die minder dan 10 euro kost.
              En ze proberen er ook altijd een extra garantie bij te verkopen, de kans dat je die ook werkelijk nodig hebt is bij de meeste apparaten heel klein, dat is ook iets waar sommige winkelketens een groot deel van hun winst uit halen.
              Klopt inderdaad, hebben ze mij ook ooit meermaals voorgesteld en dan speelde ik dat spelletje mee.
              Ook al had ik kabels genoeg, dan vroeg ik welke de goedkoopste was en dan dat hij die er mocht bij doen.
              Met luidsprekerdraad idem, er zit wel een verschil in kwaliteit en vooral de dikte speelt ook een rol bij hogere vermogens.
              Maar ze proberen dan kabels te verkopen die een richting hadden, dan zou de stroom beter naar de luidsprekers gaan.
              Maar als je dan opmerkt dat muziek eigenlijk een sinus is en de stroom niet altijd in dezelfde richting gaat, dan kunnen ze niet veel meer antwoorden dan probeer het maar, ge zult het wel merken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Als het over kabels gaat proberen ze dan je te overbluffen met het “skineffect” om je dure kabels aan te smeren. Terwijl dat pas echt speelt in HF.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Met luidsprekerdraad idem, er zit wel een verschil in kwaliteit en vooral de dikte speelt ook een rol bij hogere vermogens.
                  Maar ze proberen dan kabels te verkopen die een richting hadden, dan zou de stroom beter naar de luidsprekers gaan.
                  Maar als je dan opmerkt dat muziek eigenlijk een sinus is en de stroom niet altijd in dezelfde richting gaat, dan kunnen ze niet veel meer antwoorden dan probeer het maar, ge zult het wel merken.
                  Ik heb hier ergens een artikel van 1991 over testen van een volledig audiosysteem waar ze de luidspreker kabels van "veranderden". Je zou de resultaten niet verwachten. Maar de conclusie was dat ordinair verlengsnoer in de meest gevallen het beste was (als het dik genoeg was). En dat was geen 16 mm² die nodig was.

En hoge vermogens... je zou ervan verschieten hoe weinig vermogen je nodig hebt om thuis muziek te spelen als je het eens zou meten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    En hoge vermogens... je zou ervan verschieten hoe weinig vermogen je nodig hebt om thuis muziek te spelen als je het eens zou meten.
                    Dat hangt van uw eigen voorkeur af hé, de ene heeft graag enkel achtergrondmuziek en de andere laat het al eens goed boenken.
                    Met 50 Watt heeft men uiteraard al redelijk wat om in huis wat standaard muziek te spelen, maar voor de rest heeft men toch al rap wat meer nodig en dat loopt snel op want de schaal is logaritmisch en niet lineair.
                    Zelf hebben we hier twee installaties staan, eentje van 1600 Watt en eentje van 2400 Watt RMS.
                    Uiteraard kan men dat niet volledig open zetten in huis, maar de eventuele vervorming zal wel minder zijn bij een installatie die minder zwaar belast wordt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik wil youtube muziekvideo's, yoga lessen etc. bekijken op de nieuwe tv. Dit zonder al te veel reclames.
                      1. Op mijn pc doe ik dat via de Firefox browser + extensie uBlock Origin,
                      2. op mijn iPad lukt dat via de browser Safari redelijk zonder dat ik een extensie heb toegevoegd
                      3. op de nieuwe smart tv heeft die gast van CB youtube app geactiveerd en daar blijkt het de spuigaten uit te lopen, met onderbreking midden in een song bvb, nooit eerder gezien
                      Mijn eerste pogingen op tv deed ik als volgt: zoeken op pc (Firefox) wat ik wou, daarna de link in een mail plakken zodat ik die op iPad kan oppikken en afspelen waarna ik van de iPad naar tv kan streamen.
                      Dat scheen aardig te lukken.
                      Maar sedert die CB man de weg koos van eerst youtube op tv te openen stoot ik dus via zijn methode op meer reclames. Ik moet nog eens uitgebreid uitvissen of mijn oude eigen methode "buiten de youtube app" reclamevrij werkt.

Nu vraag ik me intussen af of dit een oplossing kan zijn: (vond ik na wat googelen):

" Voor Safari is de oplossing net iets anders. Bij deze browser kun je gebruikmaken van de Vinegar-extensie. Deze extensie vervangt de YouTube-player door minimale HTML. Daardoor verdwijnt ook reclame. Nadeel is wel dat deze extensie niet gratis is. De eenmalige aankoop van de extensie is wel goedkoper dan een premium YouTube-abonnement.​" "Wil je geen geld uitgeven aan een extensie? Dan kun je op Safari ook voor de AdGuard-extensie kiezen.​"

Vinegar zou éénmalig 2 € kosten, wat niks is natuurlijk.

Iemand ideeën? Hoe doen jullie YouTube kijkers (en bvb Apple gebruikers) het om op tv te kijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                        Ik wil youtube muziekvideo's, yoga lessen etc. bekijken op de nieuwe tv. Dit zonder al te veel reclames.
                        Dat kan met een betalende versie altijd, maar kost redelijk wat.

[LIST=1][*]Op mijn pc doe ik dat via de Firefox browser + extensie uBlock Origin,[*]op mijn iPad lukt dat via de browser Safari redelijk zonder dat ik een extensie heb toegevoegd[*]op de nieuwe smart tv heeft die gast van CB youtube app geactiveerd en daar blijkt het de spuigaten uit te lopen, met onderbreking midden in een song bvb, nooit eerder gezien
                        Op een iPad of iPhone is dat net hetzelfde, om de zoveel seconden soms een reclame.
                        Vroeger was dat een reclame per filmpje, daarna werden het er twee, maar nu vaak veel meer.
                        In de week nog gezien, maximum 15 seconden filmpje en dan twee reclames, de eerste moet je kijken en de tweede kan men soms na vijf seconden overslaan.
                        Extreem irritant.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Tot zowat een jaar geleden werkte dat hier op de pc probleemloos zonder reclame, maar dan is YT strenger gaan inzetten op betalende klanten en kreeg ik pop-ups met vervelende mededelingen en zwarte schermen. Van puur ellende dan toch maar een Premium abonnement afgesloten. Echter is die prijs zodanig blijven stijgen van minder dan 7 euro naar 10 euro en dan net geen 13.99 euro per maand dat ik uit principe dat abonnement het stopgezet. En kijk: sindsdien zijn ook de reclameblockers beter geworden en kan ik opnieuw zonder reclame en zonder onderbrekingen kijken. Of dit allemaal kan op een TV is nog maar de vraag. Ik kan hier niet alle app's installeren op een LG van 2017(?).

aanvulling: Premium was in september 2023 7 euro.
                          Last edited by Hombre; 12 december 2024, 13:54.
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                          X