Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jodiumtabletten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jodiumtabletten

Omdat mijn oude tabletten met fabricatiedatum 2010 al oud zijn, kreeg ik nieuwe met fabricatiedatum
    2017 ????

Er staat geen einddatum op (houdbaarheiddatum)
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Jodiumtabletten zijn 10 jaar houdbaar.
    Overigens hebben jodiumtabletten weinig of geen zin voor wie ouder is dan 40... Zie dit artikel.

Comment

ok, danke
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Overigens hebben jodiumtabletten weinig of geen zin voor wie ouder is dan 40... Zie dit artikel.
        Best mogelijk maar ik ben er 77 en krijg die tabletten toch, mijn echtgenote is 4 jaar jonger en die krijgt er natuurlijk ook.
        Op 2Km van onze woonst slaan ze ook nog eens radioactief afval op. Die zouden ondergronds opgeslagen moeten worden maar er staan er te lekken in een opslagplaats.
        Mol, zo'n mooie plaats maar vergeven van radioactiviteit, maar daar lees je nooit iets van natuurlijk.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Je schrijft 10 jaar houdbaar maar je verwijst naar een artikel met dit.
          Dr. Lodewijk Van Bladel: “Zo lang je de tabletten afschermt van licht en vocht door ze intact in de verpakking te laten, kunnen ze makkelijk 20 tot 30 jaar mee. De datum op de verpakking is de productiedatum, en dus niet de vervaldatum.”
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik zag ooit een foto van een potje zout (NaCl) waarop stond dat het uit een zoutmijn kwam van tientallen miljoenen jaren oud, zéééééér gezond wegens geen vervuiling enzo. Er stond een vervaldatum op...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

Ik zag ooit een foto van een potje zout (NaCl) waarop stond dat het uit een zoutmijn kwam van tientallen miljoenen jaren oud, zéééééér gezond wegens geen vervuiling enzo. Er stond een vervaldatum op...
              Ja, tegenwoordig moet dat hé. Zelfs wc-papier heeft een vervaldatum tegenwoordig. Nu dat zout is het probleem niet, maar de verpakking zou dat wel eens kunnen zijn. Zelfde voor bronwater.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Best mogelijk maar ik ben er 77 en krijg die tabletten toch, mijn echtgenote is 4 jaar jonger en die krijgt er natuurlijk ook.
                Op 2Km van onze woonst slaan ze ook nog eens radioactief afval op. Die zouden ondergronds opgeslagen moeten worden maar er staan er te lekken in een opslagplaats.
                Mol, zo'n mooie plaats maar vergeven van radioactiviteit, maar daar lees je nooit iets van natuurlijk.
                Ooit eens gaan bezoeken, die opslagplaats vanachter 20 (?) cm dik glas en een loden deur/muur. Dat ziet er wel netjes en controleerbaar uit. Ik begrijp dan ook niet waarom men die radioactieve afval per sé in de ondergrond op 225 meter diep wil steken. Als dat ooit misloopt zal dat zeer moeilijk/niet meer bereikbaar zijn met kans op besmetting van grondwater. Ja, ik weet wel, ondoordringbare kleilagen enzovoort. Maar ook honderdduizenden jaren. De keerzijde van "propere" energie die men vaak "vergeet", ook al is een groot deel van dat afval afkomstig van de medische wereld.
                De Nete heeft er plaatselijk ook al een verhoogde radioactiviteit met dank aan een afvoerleiding van verschillende kilometers lang. Ik weet niet of die er nu nog ligt, maar ik weet wel dat er een paar kilometer verder kinderen gingen zwemmen in en varen op deze Nete. Tja.
                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Hombre, ja die leiding ligt er nog en die gaan ze zelfs vernieuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Ja, tegenwoordig moet dat hé. Zelfs wc-papier heeft een vervaldatum tegenwoordig. Nu dat zout is het probleem niet, maar de verpakking zou dat wel eens kunnen zijn. Zelfde voor bronwater.
                    .....
                    Last edited by opapol; gisteren, 20:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Ooit eens gaan bezoeken, die opslagplaats vanachter 20 (?) cm dik glas en een loden deur/muur. Dat ziet er wel netjes en controleerbaar uit.
                      Ben jij daar echt al geweest?
                      De straat naar die opslagplaats is verboden terrein en jij bent daar al geweest
                      Ik woon op 2km van die opslagplaats en die staat op het grondgebied Mol - Donk.
                      En de meeste afval komt niet van het SCK CEN in Mol maar van de superrector In Gravelinne (France).
                      Dat afval komt s' nachts aan per trein zodat niemand hen kan hinderen, trouwens de plaats van overslag is heel goed afgesloten en verboden terrein.
                      Niemand weet wanneer die trein in Mol aankomt.

Ene, BTW ik heb nu al tweemaal onder de nucleaire scanner gelegen en die vloeistof die ze in je lijf spuiten heb ik nog nooit nevenwerkingen gehad. Zo'n scan duurt uren in twee sessies.
                      Als je de gazetten leest is de kanker sterfte in Mol gemiddeld net als elders. DIKKE FIJNE ZEVER, die ligt hier heel hoog.
                      Niet nodig dat ik er nog verder over palavert, ik zie wat ik zei, de rest is gazettenpraat.

Ene BTW, elke donderdag gaan de sirenen aan in mol, als oefening.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Ben jij daar echt al geweest?
                        De straat naar die opslagplaats is verboden terrein en jij bent daar al geweest
                        Ik woon op 2km van die opslagplaats en die staat op het grondgebied Mol - Donk.
                        En de meeste afval komt niet van het SCK CEN in Mol maar van de superrector In Gravelinne (France).
                        Dat afval komt s' nachts aan per trein zodat niemand hen kan hinderen, trouwens de plaats van overslag is heel goed afgesloten en verboden terrein.
                        Niemand weet wanneer die trein in Mol aankomt.
                        Ja, echt geweest wel ondertussen zeker 10 jaar geleden. Toen was er nog een ander informatiecentrum rond kernenergie/kernafval dat men kon bezoeken. Dat was toen een groepsbezoek van een dertigtal personen, onder andere mensen die er werkten als (onder-)aannemer. Als ik me goed herinner was het toch redelijk uitzonderlijk dat bezoekers die opslagbunker konden bekijken. In de foto van de link hieronder zie je hoe het was om door dat dikke glas te kijken, inclusief de groene waas van dat glas.

Sindsdien is er een nieuw infocentrum gebouwd op een andere locatie in Dessel.
                        Ontdek ons nucleair onderzoek in een interactieve wetenschappelijke expo
                        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                        X