Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
Bekijk bericht
punt 2 wij gaan doorgaans naar de Ardennen in de zomer (waar wij dus wel elektriciteit gebruiken aan de volle pot terwijl we thuis maar 7,5ct krijgen, maar waar wel geen extra bijdrage voor het Energiefonds wordt geïnd op tweede verblijven zoals in Vlaanderen - als u dacht dat ik niets van energie ken), voor de eerlijkheid zijn we vorig jaar de eerste 2 weken van februari naar de Azurenkust geweest waardoor de verwarming thuis afstond, maar dit valt binnen de normale variaties, uiteraard hebben we de laatste jaren zachte winters gehad maar dat geldt voor iedereen, wij verwarmen inderdaad maar op 20° maar wel constant zodat de muren en vloeren altijd warm zijn en dit comfortabel aanvoelt, bovendien heb ik - zelf, om kosten te besparen - een ventilatiesysteem met warmteterugwinning geïnstalleerd, dit is een zeer interessant systeem op meerdere vlakken, ik heb bv een fijnstoffilter die 70% opvangt wanneer iedereen zijn houtkachel aansteekt , bewezen met meetcijfers, anderen uitlachen voor vermeende gierigheid en dan zelf klagen dat u hoge energiekosten heb, hoe kan u het maken ?
punt 3 ik heb 0 fiscaal voordeel, dit bestaat m.i. enkel voor nieuwbouw, enkel heb ik de volledige wettelijke subsidies ontvangen (die iedereen met een juiste timing - toen u en een aantal anderen hier beweerden dat zonnepanelen nooit meer rendabel konden zijn - kon krijgen, contrarian of anticyclisch denken loont soms maar daar moet je risico voor nemen)
punt 4 redelijk teleurstellend, wij hebben vorig jaar 1,5 MW geïnjecteerd, goed voor €112,5 netto injectievergoeding, na 70% van ons verbruik opgewekt te hebben, uw installatie is onvoldoende aangepast aan uw verbruik (alhoewel het mijne door de beperkte dakoppervlakte spijtig genoeg te weinig groei toelaat, maar dat is de keuze van een rijhuis), geef toe dat er erger dingen zijn in het leven dan een elektriciteitsrekening voor iemand die het blijkbaar kan betalen, €2000 komt overeen met 8000 kWh, u bent teveel aan luxe gehecht of het wordt tijd om eens een audit te doen of een andere leverancier te zoeken
punt 5 in de Ardennen is de bewoningsdichtheid veel lager, bovendien gaat het over een beperkte periode, zwak argument
We kunnen zo nog even verder pingpongen, het begon me waarlijk te amuseren.
Voor de goede orde, geen van de in dit draadje aangehaalde punten zijn een persoonlijk probleem voor mij en ik zal de andere forumleden hier niet eeuwig mee lastig vallen.
Als zij zich niet storen aan de meermaals conservatieve en klimaatontkennende toon van de berichten in dit forumonderdeel is dat hun zaak.
Van u daarentegen geraken ze nooit af, hopeliijk was u zelf opgelucht om nog even een klankbord te hebben, na het afsluiten van de dieselsaga schoot er niet veel meer over dan het weer weer en gelukkig binnenkort de winterbanden .
Goedenavond
Comment