Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Proximus TV box

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe Proximus TV box

    Sinds enkele weken een nieuwe proximus TV box. Proximus had gezien dat onze box nog een oud type was dus ze hebben een nieuwe opgestuurd. Die was "beter, sneller, meer mogelijkheden....". Die nieuwe is een Google ding met een proximus reclame saus erover.

    - alles is "google dinges". De assistant, apps, en andere zooi die ik niet nodig heb en zeker niet wil.
    - dat ding is een héél stuk trager. De afstandsbediening heeft seconden nodig om op eender welke toets te reageren. Als je het programma opvraagt is het meestal minuten lang "aan het laden". Vroeger stond het er direct, nu eigenlijk nooit want je kan gewoon zolang niet wachten om het komende programma te zien.
    - organisatie is een heel stuk slechter. Vroeger als je je opnames bekeek dan stonden die in chronologische volgorde. Die die het eerste gingen "vervallen" bovenaan. Nu staan ze volgens "serie" of "de nieuwste eerst". Totaal niet bruikbaar voor wat wij graag zien waar ze vaak herhalingen van verschillende reeksen door elkaar geven. En ik wil eerste de oudste zien zodat ik ze kan zien voor ze van de lijst verdwijnen.
    - omdat ze graag een hele hoop nutteloze "info" willen laten zien is de tekst ook een stuk kleiner. Vroeger als je ging kijken naar de opnames zag je netjes een overzicht. Nu is de helft van het scherm beeld waar je niets aan hebt. Het zelfde met het programma voor de avond waar maar de helft van het scherm gebruikt wordt om de info te laten zien.
    - als je iets opneemt van BBC (bijna het enige waar we naar kijken) dan krijg je steeds een opname met ofwel de gebarentaal erbij of wel het extra gebabbel voor doven. Nooit meer gewoon de opname waar je naar kijkt als je dat kanaal selecteert.

    Waarom is als iets "nieuw en beter" aangekondigd wordt is dat steeds een héél stuk slechter dan wat er al was?

  • #2
    Zoals bij elk bedrijf, elk soort toestel, auto, of wat ook zijn er bij aanpassingen altijd zaken die voor de ene mogelijks beter werken en voor de andere mogelijks slechter.
    En als het volgens u niet naar behoren werkt, dan best even contact opnemen en zien wat mogelijk is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Zoals bij elk bedrijf, elk soort toestel, auto, of wat ook zijn er bij aanpassingen altijd zaken die voor de ene mogelijks beter werken en voor de andere mogelijks slechter.
      Vandaag bij een vriend langs geweest om zo'n fameuze TV Box samen te proberen o"ntcijferen". Het enige wat werkt met de bijgeleverde afstandsbediening is de TV en de BOX in en uitschakelen. Zenders kiezen moet hij dan doen via de TV afstandsbediening, maar daar natuurlijk geen spoor van opnemen, iets van een paar dagen vroeger bekijken enz...
      Op geen enkel ander commando krijg je een reactie, alhoewel het lichtje onderaan de box flikkert als je een commando geeft.
      Die boxen zullen natuurlijk wat goedkoper zijn in aankoop dan de vroegere B-Boxen en verder kan de klant de pot op. Geen enkel papiertje erbij met enige handleiding (want ja, papier kost iets hé)
      Ik moet dus Spanik 110% gelijk geven.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

        Vandaag bij een vriend langs geweest om zo'n fameuze TV Box samen te proberen o"ntcijferen". Het enige wat werkt met de bijgeleverde afstandsbediening is de TV en de BOX in en uitschakelen. Zenders kiezen moet hij dan doen via de TV afstandsbediening, maar daar natuurlijk geen spoor van opnemen, iets van een paar dagen vroeger bekijken enz...
        Op geen enkel ander commando krijg je een reactie, alhoewel het lichtje onderaan de box flikkert als je een commando geeft.
        Die boxen zullen natuurlijk wat goedkoper zijn in aankoop dan de vroegere B-Boxen en verder kan de klant de pot op. Geen enkel papiertje erbij met enige handleiding (want ja, papier kost iets hé)
        Ik moet dus Spanik 110% gelijk geven.
        De handleiding staat in de mail dat je ontvangen hebt van Proximus met het bericht dat je een nieuwe TV Box gaat ontvangen.
        Je oude TV box moet je eerst deactiveren door te bellen naar 0800 99 696 en hou je lijnnummer en klantnummer bij de hand
        Sluit dan pas maar je nieuwe TV box aan. tijdens de installatie zal gevraagd worden om je Gmail-account in te geven.

        Zo heb ik het gedaan en geen enkel probleem gehad en alles werkt zoals het zou moeten.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

          Vandaag bij een vriend langs geweest om zo'n fameuze TV Box samen te proberen o"ntcijferen". Het enige wat werkt met de bijgeleverde afstandsbediening is de TV en de BOX in en uitschakelen. Zenders kiezen moet hij dan doen via de TV afstandsbediening, maar daar natuurlijk geen spoor van opnemen, iets van een paar dagen vroeger bekijken enz...
          Op geen enkel ander commando krijg je een reactie, alhoewel het lichtje onderaan de box flikkert als je een commando geeft.
          Die boxen zullen natuurlijk wat goedkoper zijn in aankoop dan de vroegere B-Boxen en verder kan de klant de pot op. Geen enkel papiertje erbij met enige handleiding (want ja, papier kost iets hé)
          Ik moet dus Spanik 110% gelijk geven.
          Moest je nu eens eerder een oplossing zoeken dan tijd te verspillen aan klagen, dan zou je het al lang opgelost hebben.
          Even in Google typen wat je zoekt en eerste resultaat is de handleiding.
          Papieren handleidingen verdwijnen zowat overal en dat wordt ook de standaard om deze online te raadplegen … opgelegde milieunormen zijn daar een van de redenen toe.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
            Zo heb ik het gedaan en geen enkel probleem gehad en alles werkt zoals het zou moeten.
            Werkt zoals het hoort? Vandaag ook nog, naar Discovery gekeken. Klank is helemaal uit synchronisatie. Nog erger dan Urbanus met zijn gedubde westerns (voor wie oud genoeg is om dit te begrijpen). Afschuwelijk, dit is echt jaren terug in tijd voor de technologie. Seconden verschil tussen beeld en klank. Ook haperen tijdens het programma (geen opname, "live" kijken). Alle opnames haperen trouwens, dat was vroeger niet het geval. Dis nieuwe box heeft gewoon veel minder geheugen om te bufferen.

            En waarom zou je een google account nodig hebben om naar Proximus tv te kijken? Ik heb een contract met proximus, google heeft daar helemaal geen zaken mee.

            Trouwens, nog zo'n idioot ding... "hou je lijnnummer en klantennummer bij de hand". Weten ze dat dan zelf niet? Als je een klantnummer hebt dan is weten welk lijnnummer je hebt toch normaal? Waarom zou je dat dan ook nog eens moeten bij de hand hebben? Eigenlijk nog gekker, ze sturen je een toestel waarvan ze perfect weten welk serienummer dat heeft. Als je dat aansluit op je lijn (waarvan ze het nummer ook perfect kennen) dan zouden ze perfect in staat moeten zijn om de switch zelf te maken. Maar neen, ze zijn te lam en te lomp om dat in orde te brengen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

              Werkt zoals het hoort? Vandaag ook nog, naar Discovery gekeken. Klank is helemaal uit synchronisatie. Nog erger dan Urbanus met zijn gedubde westerns (voor wie oud genoeg is om dit te begrijpen). Afschuwelijk, dit is echt jaren terug in tijd voor de technologie. Seconden verschil tussen beeld en klank. Ook haperen tijdens het programma (geen opname, "live" kijken). Alle opnames haperen trouwens, dat was vroeger niet het geval. Dis nieuwe box heeft gewoon veel minder geheugen om te bufferen.

              En waarom zou je een google account nodig hebben om naar Proximus tv te kijken? Ik heb een contract met proximus, google heeft daar helemaal geen zaken mee.

              Trouwens, nog zo'n idioot ding... "hou je lijnnummer en klantennummer bij de hand". Weten ze dat dan zelf niet? Als je een klantnummer hebt dan is weten welk lijnnummer je hebt toch normaal? Waarom zou je dat dan ook nog eens moeten bij de hand hebben? Eigenlijk nog gekker, ze sturen je een toestel waarvan ze perfect weten welk serienummer dat heeft. Als je dat aansluit op je lijn (waarvan ze het nummer ook perfect kennen) dan zouden ze perfect in staat moeten zijn om de switch zelf te maken. Maar neen, ze zijn te lam en te lomp om dat in orde te brengen.
              Al een reset van de modem gedaan zodat alles opnieuw opstart?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                En waarom zou je een google account nodig hebben om naar Proximus tv te kijken? Ik heb een contract met proximus, google heeft daar helemaal geen zaken mee.
                Dat is anders wel,met meerdere zaken zo.
                Als je een mobiel telefoonnummer neemt bij een provider, dan heb je afhankelijk van het mobiel toestel ook een Google account ofwel een Apple account nodig om het toestel volledig te kunnen benutten.

                Trouwens, nog zo'n idioot ding... "hou je lijnnummer en klantennummer bij de hand". Weten ze dat dan zelf niet? Als je een klantnummer hebt dan is weten welk lijnnummer je hebt toch normaal? Waarom zou je dat dan ook nog eens moeten bij de hand hebben?
                Misschien omdat er ook klanten zijn die meer dan één lijnnummer hebben?
                Als je een afspraak maakt in de garage voor onderhoud van de wagen, dan vragen ze toch ook uw nummerplaat niettegenstaande ze u ook met je naam kunnen vinden … omdat er klanten zijn met meer dan één wagen?
                Het is nu eenmaal in ieders voordeel om u zo snel mogelijk te kunnen identificeren, dat vermindert de wachttijden tegenover mensen die bellen en van niets op de hoogte zijn.

                Eigenlijk nog gekker, ze sturen je een toestel waarvan ze perfect weten welk serienummer dat heeft. Als je dat aansluit op je lijn (waarvan ze het nummer ook perfect kennen) dan zouden ze perfect in staat moeten zijn om de switch zelf te maken. Maar neen, ze zijn te lam en te lomp om dat in orde te brengen.
                Die switch brengen ze net als bij een andere provider ook zelf in orde als je iemand laat langskomen om dit te doen, echter als je het zelf doet dan kunnen ze moeilijk vooraf weten wanneer je de wissel gaat doen of dat het toestel wel in deftige staat ontvangen werd.
                Maar dan kan je over heel veel zaken klagen als je dat wil, waarom moet je soms toestellen registreren voor extra garantie of acties, ze weten bij verkoop ook wie het kocht, wanneer en met wat moeite ook welk serienummer.
                Er zijn ook klanten die te lam en te lomp zijn om iets te snappen of correct uit te leggen en volledig onvoorbereid bellen naar een bedrijf.
                Ze kennen soms zelfs hun eigen adres niet of weten niet op wiens naam het staat, laat staan dat ze van de rest iets weten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Ik vind het beangstigend dat je die dingen normaal vindt.

                  Mijn gsm werkt perfect zonder enige account buiten een sim kaart. 2 sim kaarten want die van het werk zit er ook in.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht



                    En waarom zou je een google account nodig hebben om naar Proximus tv te kijken? Ik heb een contract met proximus, google heeft daar helemaal geen zaken mee.

                    .
                    Met Gmail worden je e-mails veilig opgeslagen in de cloud. U kunt uw berichten openen op elke computer of elk apparaat met een webbrowser. Als uw beheerder dit toestaat, kunt u rechtstreeks vanuit Gmail deelnemen aan een videovergadering of een videovergadering starten in Google Meet.​

                    In de mail staat dat tijdens de installatie zal gevraagd worden om je Gmail-account in te geven. Je kan dit gewoon overslaan en later je account ingeven. Dit heeft geen impact op je Pickx-ervaring.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht

                      De handleiding staat in de mail dat je ontvangen hebt van Proximus met het bericht dat je een nieuwe TV Box gaat ontvangen.
                      Je oude TV box moet je eerst deactiveren door te bellen naar 0800 99 696 en hou je lijnnummer en klantnummer bij de hand
                      Sluit dan pas maar je nieuwe TV box aan. tijdens de installatie zal gevraagd worden om je Gmail-account in te geven.

                      Zo heb ik het gedaan en geen enkel probleem gehad en alles werkt zoals het zou moeten.
                      Bij mijn vriend is het een nieuwe installatie, er zijn 2 Proximus personen langsgeweest, maar dat waren Fransen van Noord-Afrikaanse origine die elke dag over en weer komen naar België. Zijn Frans was beter dan dat van die twee mensen, dus redelijk moeilijke communicatie.
                      Van het ogenblik dat ze een "beeldeke" op de TV zagen verschijnen zijn ze vertrokken.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Hier ook enkele maanden geleden een "nieuwe" op Android gebaseerde TV box toegekregen (eigenlijk het voorlaatste model, en simpelweg omdat het hen beter uitkwam, er is er nu één waar de verbinding met de BBOX ook met WiFi gaat).
                        In feite een Google TV, met een vergelijkbare Pickx app als op je telefoon, enkel wordt in een laatste krampachtige poging om het TV abo aan hun eigen internet aansluiting te binden deze app nog niet op een standaard Android TV toegelaten.

                        Maar het werkt allemaal prima (mag wel voor wat het kost).

                        Mijn vrouw is het zo gewoon en ik wil er geen ruzie over, maar als het aan mij lag had ik ook al "geknipt" (zie radionieuws deze morgen).

                        Ze zijn hier bezig met de fiber, ik ben daar niet tegen, maar enkel wanneer ze met een oplossing komen waardoor het hele (twisted wire) binnennetwerk kan vernieuwd worden, en niet door er rap rap nog eens een doosje tussen te flansen.
                        Ik ben ook niet geneigd om er meer voor te betalen...
                        Last edited by palombian; 17 juni 2024, 10:37.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                          Bij mijn vriend is het een nieuwe installatie, er zijn 2 Proximus personen langsgeweest, maar dat waren Fransen van Noord-Afrikaanse origine die elke dag over en weer komen naar België. Zijn Frans was beter dan dat van die twee mensen, dus redelijk moeilijke communicatie.
                          Van het ogenblik dat ze een "beeldeke" op de TV zagen verschijnen zijn ze vertrokken.
                          Het is intussen opgelost: hij heeft zijn veel jongere buur die ongeveer gelijktijdig aangesloten was even te pakken gekregen en die heeft het aan de praat gekregen.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Ze zijn hier bezig met de fiber, ik ben daar niet tegen, maar enkel wanneer ze met een oplossing komen waardoor het hele (twisted wire) binnennetwerk kan vernieuwd worden, en niet door er rap rap nog eens een doosje tussen te flansen.
                            Ik ben ook niet geneigd om er meer voor te betalen...
                            Mochten ze ooit alle UTP vervangen door glasvezel, dan zou ook elk toestel dat je fysiek wil aansluiten op internet een glasvezelaansluiting moeten hebben en dat zou u nog veel meer kosten.
                            Het zal niet meteen voor morgen zijn veronderstel ik.
                            Trouwens is het netwerk in huis de verantwoordelijkheid van de klant, niet van de provider.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Ze zijn hier bezig met de fiber, ik ben daar niet tegen, maar enkel wanneer ze met een oplossing komen waardoor het hele (twisted wire) binnennetwerk kan vernieuwd worden, en niet door er rap rap nog eens een doosje tussen te flansen.
                              Ik ben ook niet geneigd om er meer voor te betalen...
                              Nu vervangen ze de BBox modem door een die langs ene kant fiber heeft en langs de andere kant twisted pair. Maar zelfs als jij nu al je toestellen binnen op fiber zou zetten, dan moet er een "doodsje" tussen komen want je kan niet op 1 fiber 10 toestellen aansluiten. Je moet dan een router/switch hebben op fiber.

                              Moesten ze helemaal naar ipv6 gaan dan zou de router kunnen vervallen maar je blijft met de switch. En moest je evenveel fiber aansluitingen vragen als je toestellen hebt, dan staat er toch gewoon een fiberswitch buiten.

                              Comment

                              Working...
                              X