Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scarlet mobiel abonnement en de MyScarlet app

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scarlet mobiel abonnement en de MyScarlet app

    Ik heb sinds kort een Scarlet Mobile Red abonnement. Ik heb problemen om de app te installeren. Via pc heb ik een account aangemaakt maar daar is de informatie heel miniem. (enkel factuur bekijken).
    Als ik dan wil inloggen via mijn iPhone in mijn account kom ik in een eindeloze lus terecht van captcha foto’s. De klantendienst helpt niet echt en weet van niks als ik melding maak dat er toch blijkbaar problemen zijn volgens de reviews met de app. (
    https://apps.apple.com/be/app/myscar...w/id6450859908 ​)

    Factuur info is dus lang na de feiten en niet duidelijk: bvb zie ik een lijn voor mobiele data met "23/04/2024 "time" 01:57:37"en via een omweg zie ik dat daar 20 MB aanplakt. "Time" lijkt de starttijd te zijn vermoed ik...maar 's nachts zit ik dus niet met mijn gsm bezig.

    Is hier iemand die ervaring heeft met Scarlet mobile ?

  • #2
    Ik heb al enkele jaren Scarlet Mobile en tevreden van.
    Momenteel heb ik "Scarlet Mobile Cherry" : 13 euro voor 10 Gb data + 600 min. bellen + onbeperkt sms'en
    De app van scarlet zelf was basic maar ok.
    Sinds enkele weken is de Scarlet-app niet meer actief of ondersteund. Sinds toen heb ik de app "Proximus+" moeten installeren (icoontje : regenboogkleurig proximus logo).
    Daar kon ik vlot inloggen en alles opvolgen : verbruik, facturen, ...

    Hopelijk ben je hiermee verder geholpen.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
      [SIZE=14px][FONT=Arial]Factuur info is dus lang na de feiten en niet duidelijk: bvb zie ik een lijn voor mobiele data met "23/04/2024 "time" 01:57:37"​ [SIZE=14px]en via een omweg zie ik dat daar 20 MB aanplakt. "Time" lijkt de starttijd te zijn vermoed ik...maar 's nachts zit ik dus niet met mijn gsm bezig.
      Het is niet omdat men niet bezig is met een toestel, dat er op de achtergrond geen gegevens kunnen binnenkomen zoals bijvoorbeeld updates van een app.
      Hangt uiteraard van de instellingen van je smartphone af.
      Het is nu ook niet dat 20 MB veel data is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Het is niet omdat men niet bezig is met een toestel, dat er op de achtergrond geen gegevens kunnen binnenkomen zoals bijvoorbeeld updates van een app.
        Hangt uiteraard van de instellingen van je smartphone af.
        Het is nu ook niet dat 20 MB veel data is.
        Normaliter staat binnenshuis enkel wifi aan en mobiele data uit. Ik kan niet uitsluiten dat ik als "neofiet mobiele data gebruiker" de 4G heb "laten open staan" in den beginne van mijn abonnement (en dacht dat automatisch voorrang gegeven wordt aan wifi).
        K zal zien wat voor verduidelijking Scarlet geeft.

        @ Philippe81: dank voor de tip. Ga ik proberen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht

          Normaliter staat binnenshuis enkel wifi aan en mobiele data uit. Ik kan niet uitsluiten dat ik als "neofiet mobiele data gebruiker" de 4G heb "laten open staan" in den beginne van mijn abonnement (en dacht dat automatisch voorrang gegeven wordt aan wifi).
          K zal zien wat voor verduidelijking Scarlet geeft.
          Wel andere provider, maar hier zijn minstens 1 tot meerdere keren per week tijdens de nacht korte onderbrekingen van vast internet ten gevolge van systeemupdates en systeemonderhoud die de provider uitvoert.
          Niets nieuws, is al sinds dag 1 zo dat we daar klant zijn en op die momenten wordt uiteraard automatisch mobiele data gebruikt.
          Het verbaast men dan ook niet dat bepaalde toestellen tijdens de nacht mobiele data verbruiken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Wel andere provider, maar hier zijn minstens 1 tot meerdere keren per week tijdens de nacht korte onderbrekingen van vast internet ten gevolge van systeemupdates en systeemonderhoud die de provider uitvoert.
            Niets nieuws, is al sinds dag 1 zo dat we daar klant zijn en op die momenten wordt uiteraard automatisch mobiele data gebruikt.
            Het verbaast men dan ook niet dat bepaalde toestellen tijdens de nacht mobiele data verbruiken.
            Dat klopt, ja. Toch even aanvullen dat je kan instellen op de smartphone om enkel via WiFi te updaten. Wat ook kan helpen in het toestel automatisch op "niet storen" laten schakelen na een voor jouw aanvaardbaar uur (bedtijd) aan en weer uit. Je kan dan, afhankelijk van het toestel (android hier) instellen wie je nog wel mag storen, bijvoorbeeld alle (of specifieke) telefoonnummers en sms-en om bereikbaar te blijven voor familie. Dan kan je ook een routine aanmaken die ook de mobile data en/of WiFi uitschakelt tijdens de nachturen.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Dat klopt, ja. Toch even aanvullen dat je kan instellen op de smartphone om enkel via WiFi te updaten. Wat ook kan helpen in het toestel automatisch op "niet storen" laten schakelen na een voor jouw aanvaardbaar uur (bedtijd) aan en weer uit. Je kan dan, afhankelijk van het toestel (android hier) instellen wie je nog wel mag storen, bijvoorbeeld alle (of specifieke) telefoonnummers en sms-en om bereikbaar te blijven voor familie. Dan kan je ook een routine aanmaken die ook de mobile data en/of WiFi uitschakelt tijdens de nachturen.
              Blijkbaar schakelt hij mobiele data normaal ook uit, op een vergetelheid na.
              Men kan inderdaad veel instellen, maar ik heb de indruk dat TS niet meteen door had waar 20 MB verbruik van mobiele data tijdens de nacht vandaan zou kunnen komen, vermoedelijk toch iets via mobiele data ontvangen omdat op dat moment er geen WiFi was of op zijn minst geen internet via de WiFi.
              Met niet storen alleen zal men wel niet beletten dat er mobiele data verbruikt wordt, met de andere punten wel.
              In elk geval als men niet aan de limiet van zijn verbruik zit, dan zal 20 MB ook niets uitmaken op een factuur.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                iPhone instellingen: wifi aan, mobiele data uit, automatische iOS updates aan maar van de recentste release (21/5) krijg ik nu (24/5) nog de vraag “nu installleren” of “vannacht installeren” als ik software updates check op de telefoon.

                Mijn verwondering kwam door het feit dat ik volgens Scarlet factuur veel mobiele data had verbruikt, in achtgenomen de weinige activiteit die ik had gehad als ik vergelijk met een vorige periode bij Orange waar ik tijdens een reis relatief meer activiteit had gehad maar weinig data gebruikt.

                Ik ben allicht een atypische gebruiker want quasi enkel ‘eigen wifi’ gebruik en google maps routeplanner op mobiele data indien nodig (en ook al zelden). Maar idd mogelijks eens vergeten mobiele data uit te schakelen.

                Een ander voorbeeldje: een dag dat ik in de namiddag H/T naar Sint-Pieters-Leeuw (Brussel) reed met google maps routebegeleiding : volgens Scarlet factuur om 02:32:06 31 MB, om 12:54:47 15 MB.

                Voorlopig nog geen antwoord van Scarlet op de basisvraag of die tijdsaanduiding de duurtijd is of de starttijd van mobieledata gebruik (ik vermoed dat laatste).

                De proximus+ app downloaden lukt maar raakt niet verder: identificatie met itsme brengt me in een lus… dead end street
                .

                Comment

                Working...
                X