Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-bike automatische snelheidsbeperking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Ronny64 Bekijk bericht

    Hoe vertel je deze dan dat het je passagier is die ruikt naar alcohol?
    Dat deze passagier te voet zijn weg mag gaan. Je wil toch geen ladderzat drankorgel vervoeren. Zelfs veel taxi's nemen die gasten niet mee om hun auto vol te laten kotsen.

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht

      Dat deze passagier te voet zijn weg mag gaan. Je wil toch geen ladderzat drankorgel vervoeren. Zelfs veel taxi's nemen die gasten niet mee om hun auto vol te laten kotsen.
      Met twee pinten op dient een wagen al niet meer te starten.
      Als elke passagier dat twee pinten op heeft ook te voet moet gaan, dan gaan er veel te voet mogen gaan vrees ik.
      File op de voetpaden dan. LOL
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Een auto die alcohol lucht "ruikt" zou wel een goede verbetering zijn (alsook voor andere dope)
        Als dat systeem dan wordt gebaseerd op de apparaatjes die ze nu gebruiken, dan is er een heel grote kans dat je auto niet wil starten, ook al heb je niets gedronken.

        Tijdens een alcoholcontrole moest ik ooit blazen in zo'n apparaatje, en dat gaf aan dat ik alcohol zou gedronken hebben.
        Ik had toen al vele jaren geen alcohol meer gedronken, en toch moest ik mijn auto aan de kant zetten om in een ander apparaat te blazen.
        Ik had ook al gezegd tegen die politieagent dat het onmogelijk was dat dat ding alcohol detecteerde, en die agent begon mij al heel onvriendelijk te behandelen, alsof ik schuldig was.
        Het duurde een hele tijd voor ik in dat andere apparaat kon blazen, want er was nog een andere bestuurder die ze aan het controleren waren.
        Toen ik daar eindelijk in kon blazen gaf dat apparaat dan ook aan dat er geen alcohol te bespeuren was.
        Van de politieagent die mij al afgesnauwd had, (omdat dat stomme apparaatje niet betrouwbaar werkt) heb ik geen verontschuldigingen gehoord, ik mocht gelukkig wel gewoon vertrekken.

        Ik heb dus absoluut geen vertrouwen in dat ding waar je van op afstand in moet blazen, dus als ze dat in een auto inbouwen dan krijg je gegarandeerd problemen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

          Als dat systeem dan wordt gebaseerd op de apparaatjes die ze nu gebruiken, dan is er een heel grote kans dat je auto niet wil starten, ook al heb je niets gedronken.

          Tijdens een alcoholcontrole moest ik ooit blazen in zo'n apparaatje, en dat gaf aan dat ik alcohol zou gedronken hebben.
          Ik had toen al vele jaren geen alcohol meer gedronken, en toch moest ik mijn auto aan de kant zetten om in een ander apparaat te blazen.
          Ik had ook al gezegd tegen die politieagent dat het onmogelijk was dat dat ding alcohol detecteerde, en die agent begon mij al heel onvriendelijk te behandelen, alsof ik schuldig was.
          Het duurde een hele tijd voor ik in dat andere apparaat kon blazen, want er was nog een andere bestuurder die ze aan het controleren waren.
          Toen ik daar eindelijk in kon blazen gaf dat apparaat dan ook aan dat er geen alcohol te bespeuren was.
          Van de politieagent die mij al afgesnauwd had, (omdat dat stomme apparaatje niet betrouwbaar werkt) heb ik geen verontschuldigingen gehoord, ik mocht gelukkig wel gewoon vertrekken.

          Ik heb dus absoluut geen vertrouwen in dat ding waar je van op afstand in moet blazen, dus als ze dat in een auto inbouwen dan krijg je gegarandeerd problemen.
          Klopt, daarom dat 0% compleet onhaalbaar is. Het drinken van fruitsap of zelfs cola (test van franse instituut voor consumenten 2012) kan die toestellen doen reageren. Collega heeft het ook voor gehad met fruitsap.

          Comment


          • #20
            Inderdaad, 0% is in de praktijk niet betrouwbaar haalbaar maar het geeft wel duidelijk een signaal dat je niet met alcohol achter het stuur kruipt. Met 0.2% als limiet ga je toch weer gasten (en dames) hebben die denken, ach dat ene glaasje wijn... en zo weer ontsporen want na een uurtje denken ze dan weer die alcohol verwerkt te hebben.
            Maar persoonlijk liever een 0.2% limiet, ook al drink ik zelden alcohol.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #21
              Een beetje off-topic maar laten we ook het drugsgebruik in het verkeer niet vergeten, ik denk dat daar nog veel meer miserie te vermijden is.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Een beetje off-topic maar laten we ook het drugsgebruik in het verkeer niet vergeten, ik denk dat daar nog veel meer miserie te vermijden is.
                Een probleem dat groter en groter wordt. Vooral omdat het minder zichtbaar is en de verscheidenheid aan rommel die in omloop is. Je moet bijna een heel labo bijhebben om alles te vinden.

                Comment


                • #23
                  alcoholslot in elke auto is onzin. Doorgedreven controles, dat is de oplossing. Ik doe een dikke 20000km per jaar, zowel tijdens als buiten spitsuren, op alle mogelijke wegen. Als ik 1x per jaar een alcoholcontrole heb is het veel...

                  Comment


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    alcoholslot in elke auto is onzin. Doorgedreven controles, dat is de oplossing. Ik doe een dikke 20000km per jaar, zowel tijdens als buiten spitsuren, op alle mogelijke wegen. Als ik 1x per jaar een alcoholcontrole heb is het veel...
                    Dat gaat hier met jaren.
                    Jaren geen enkele controle en dan een paar keer op korte tijd, dan weer vele jaren niets.
                    Tijdens de aangekondigde eindejaar-controles nog nooit een controle gezien op de meer dan 40 jaar dat ik al rij.
                    Als men iedereen zou laten blazen dat bijvoorbeeld op een zondag van restaurant komt, dan speelt de helft zijn rijbewijs kwijt.
                    Maar die hebben meestal geluk.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      alcoholslot in elke auto is onzin. Doorgedreven controles, dat is de oplossing. Ik doe een dikke 20000km per jaar, zowel tijdens als buiten spitsuren, op alle mogelijke wegen. Als ik 1x per jaar een alcoholcontrole heb is het veel...
                      Klopt zeker, bij mij is het meer dan 30 jaar geleden dat ik hier in België nog ben moeten stoppen
                      voor een alcohol controle.
                      Toeval of niet, maar als wij op vakantie zijn in Frankrijk bijna iedere keer, zelfs nog drie
                      keer moeten blazen op twee weken tijd.
                      Hier pikken ze er hier en daar een uit vermoed ik, maar in Frankrijk reeds meermaals meegemaakt
                      dat ze iedereen omleiden over een parking.
                      Voor mij geen probleem, buiten één aperitiefje of hoogstens één alcohol houdende consumptie
                      geen alcohol voor mij, met of zonder auto maakt niet uit.


                      Comment


                      • #26
                        Om terug te komen op automatische snelheidsbeperkingen, De Standaard haalt vandaag enkele technische struikelblokken daarbij aan
                        Ook al gemerkt dat de toegelaten snelheid op uw gps niet klopt met het verkeersbord? Of dat u een straat inrijdt waar alleen bussen en taxi’s toegelaten zijn? Niet alle gemeenten geven door dat een verkeerssituatie gewijzigd is. En dat leidt tot verwarring.

                        Comment

                        Working...
                        X