Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te brede SUV's?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Dacia Duster: 2052 mm
    Dacia Sandero: 2007 mm
    Mercedes EQB: 2020 mm
    Men moet wel dezelfde gegevens vergelijken, inclusief of exclusief spiegels.
    Als ik een parkeerplaats op rij, dan zijn de spiegels open en dus telt de maat inclusief spiegels.
    Trouwens gaan niet van elke wagen de spiegels automatisch dicht bij afsluiten.
    En de realiteit in het dagelijkse leven is dat de er velen oordelen op prijs in plaats van realiteit.
    Het is vaak ohh het is maar een Duster en niemand dat daar over klaagt, tegenover diene met zijn dikke bak als er nog maar het logo van een duurder merk op staat.
    Wat vergelijken ze dan eigenlijk?
    ik dacht niet dat een pv wordt opgemaakt indien de spiegels zijn uitgeklapt ...
    nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht

ik dacht niet dat een pv wordt opgemaakt indien de spiegels zijn uitgeklapt ...
      Maar ik ben wel 100% zeker dat de spiegels zijn uitgeklapt tijdens het rijden en dus ook tijdens het parkeren.
      En bij de specificaties van de wagen staan steeds twee waarden, met en zonder spiegels.
      Of dat ook op het gelijkvormigheidsattest zo staat maakt op zich niets uit bij het effectief gebruik van de wagen, het gaat hem hier toch om de plaats dat een voertuig effectief inneemt op een parkeerplaats?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Maar ik ben wel 100% zeker dat de spiegels zijn uitgeklapt tijdens het rijden en dus ook tijdens het parkeren.
        En bij de specificaties van de wagen staan steeds twee waarden, met en zonder spiegels.
        Of dat ook op het gelijkvormigheidsattest zo staat maakt op zich niets uit bij het effectief gebruik van de wagen, het gaat hem hier toch om de plaats dat een voertuig effectief inneemt op een parkeerplaats?
        dus als de spiegels zijn ingeklapt bij het sluiten van de wagen moet men toch de afmetingen zonder buitenspiegels in acht nemen....
        nikon coolpix s9100

Comment

dus als de spiegels zijn ingeklapt bij het sluiten van de wagen moet men toch de afmetingen zonder buitenspiegels in acht nemen....
          Niet elke wagen heeft spiegels die automatisch inklappen, maar dat maakt op zich niets uit.
          Als je wil parkeren moet je toch altijd de breedte hebben met uitgeklapte spiegels?
          Dat is toch de minimum ruimte dat je nodig hebt om uw voertuig te kunnen parkeren?
          Hoe kan je anders die parkeerplaats (naast elkaar parkeren) inrijden?
          Bekijk de foto in #11, de benodigde ruimte is toch deze met open spiegels, ook al gaan die dicht na afsluiten?
          Last edited by VerSeg; 13 februari 2024, 12:27.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Niet elke wagen heeft spiegels die automatisch inklappen, maar dat maakt op zich niets uit.
            Als je wil parkeren moet je toch altijd de breedte hebben met uitgeklapte spiegels?
            Dat is toch de minimum ruimte dat je nodig hebt om uw voertuig te kunnen parkeren?
            Hoe kan je anders die parkeerplaats (naast elkaar parkeren) inrijden?
            Bekijk de foto in #11, de benodigde ruimte is toch deze met open spiegels, ook al gaan die dicht na afsluiten?
            tegen zoveel onlogische logica kan ik niet op... maar het gaat toch om al of niet de witte lijn(en) in acht te nemen...en daar hebben die buitenspiegels niets mee van doen... maar ik laat het hierbij hoor...ik ben een logisch denkend mens...
            nikon coolpix s9100

Comment

tegen zoveel onlogische logica kan ik niet op... maar het gaat toch om al of niet de witte lijn(en) in acht te nemen...en daar hebben die buitenspiegels niets mee van doen... maar ik laat het hierbij hoor...ik ben een logisch denkend mens...
              Logica is precies ver te zoeken, een wagen moet toch volledig binnen een parkeervak passen inclusief spiegels?
              Als twee auto's met hun koetswerk (vaak zelfs net maar met de banden) naast elkaar staan tot tegen de witte lijn, dus binnen hun vak, wat doe je dan met de spiegels tijdens het in en uitstappen?
              Gewoon tegen die van de andere wagen laten tikken?

En als de spiegels niet dicht gaan, dan moeten die toch ook binnen het parkeervak blijven?
              Probeer anders maar eens een plaats in te nemen in een ondergrondse parking naast een paal om te zien of uw spiegel er aan blijft staan als die niet meetelt voor de breedte. LOL
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Puur pestgedrag, en hopen om snel electoraal nog een beetje te scoren bij de geitenwollensokkenbakfiets brigade.

Over bestelwagens en lichte vrachtwagens (de echte vrachtwagens, niet de pickups) wordt niets gezegd terwijl die noodgedwongen een stuk breder en zwaarder zijn dan eender welke SUV. En die moeten dikwijls ook over de lijntjes parkeren. Of mag er in Gent niet meer verbouwd worden? Wordt er niets meer aan huis geleverd? Hoe gaan ze dat dan oplossen met de bakfietsen?

Ik vind zelf een bakfiets op het voetpad geparkeerd, of zelfs maar een paar gewone fietsen tegen een muur, veel storender dan iemands auto die een beetje over een lijntje staat. Vraag eens aan een rolstoelgebruiker of iemand met een babybuggy waar zij het meeste last van hebben

Comment

Logica is precies ver te zoeken, een wagen moet toch volledig binnen een parkeervak passen inclusief spiegels?
                  Als twee auto's met hun koetswerk (vaak zelfs net maar met de banden) naast elkaar staan tot tegen de witte lijn, dus binnen hun vak, wat doe je dan met de spiegels tijdens het in en uitstappen?

En als de spiegels niet dicht gaan, dan moeten die toch ook binnen het parkeervak blijven?
                  Probeer anders maar eens een plaats in te nemen in een ondergrondse parking naast een paal om te zien of uw spiegel er aan blijft staan als die niet meetelt voor de breedte. LOL
                  en plots gaan we nu ook nog ondergronds parkeren...de start was toch buiten parkeren binnen de lijntjes...maar zoals reeds gezegd...onlogische logica...maar er zijn nu eenmaal mensen die altijd proberen hun gelijk te halen terwijl HET GROTE GELIJK niet bestaat hoor...
                  nikon coolpix s9100

Comment

en plots gaan we nu ook nog ondergronds parkeren...de start was toch buiten parkeren binnen de lijntjes...maar zoals reeds gezegd...onlogische logica...maar er zijn nu eenmaal mensen die altijd proberen hun gelijk te halen terwijl HET GROTE GELIJK niet bestaat hoor...
                    En wat is het verschil tussen lijnen buiten of ondergronds?

Als de wagen er niet tussen kan in zijn geheel, dan is de parkeerplaats te klein of de wagen te groot, punt gedaan!

Ik heb de ondergrondse parkeerplaats naast een paal enkel als voorbeeld gegeven omdat jij zou snappen dat de spiegels ook meetellen in de breedte van de wagen bij het parkeren.

Om volgens de regels correct te parkeren moet de wagen volledig binnen de lijnen staan en de spiegels horen daarbij!

En nogmaals, want dit punt negeer jij steeds, wat doe je met wagens waarvan de spiegels NIET automatisch dichtklappen en waar bijna niemand ze dan ook manueel zal dichtklappen?

Of ben jij zo iemand dat anderen hun spiegels afrijdt of een andere parking deels inneemt omdat uw wagen over de lijn komt?

En wat dat grote gelijk betreft, wat ben je zelf aan het doen denk je?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

En wat is het verschil tussen lijnen buiten of ondergronds?

Als de wagen er niet tussen kan in zijn geheel, dan is de parkeerplaats te klein of de wagen te groot, punt gedaan!

Ik heb de ondergrondse parkeerplaats naast een paal enkel als voorbeeld gegeven omdat jij zou snappen dat de spiegels ook meetellen in de breedte van de wagen bij het parkeren.

Om volgens de regels correct te parkeren moet de wagen volledig binnen de lijnen staan en de spiegels horen daarbij!

En nogmaals, want dit punt negeer jij steeds, wat doe je met wagens waarvan de spiegels NIET automatisch dichtklappen en waar bijna niemand ze dan ook manueel zal dichtklappen?

Of ben jij zo iemand dat anderen hun spiegels afrijdt of een andere parking deels inneemt omdat uw wagen over de lijn komt?

En wat dat grote gelijk betreft, wat ben je zelf aan het doen denk je?
                      ik zit me hier echt dood te lachen...man toch...want plotseling en dat is typisch voor mensen die denken altijd gelijk te hebben...wordt er op de man gespeeld...maar hier sluit dit topic voor mij echt af want aan oeverloze discussies heb ik helemaal niets...
                      nikon coolpix s9100

Comment

ik zit me hier echt dood te lachen...man toch...want plotseling en dat is typisch voor mensen die denken altijd gelijk te hebben...wordt er op de man gespeeld...maar hier sluit dit topic voor mij echt af want aan oeverloze discussies heb ik helemaal niets...
                        Het begint vanaf #2 … er is ene dat het vanaf daar al beter weet en zijn gelijk wil krijgen, tiens uw naam staat daarbij.
                        Dus besluit is dat ge met uw eigen aan het lachen bent.
                        Goed bezig man, heel goed bezig!
                        Zelfkennis is een goed begin!
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik vrees dat je dan niet uit je wagen zult raken.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht

Ik vrees dat je dan niet uit je wagen zult raken.​
                            Klopt, maar met spiegels open heb je dan wel degelijk ook al minstens een spiegel afgereden. LOL
                            En dus ook de reden dat men de spiegels moet meerekenen in de totale breedte om correct te parkeren.
                            En mits beelden vaak meer zeggen dan woorden, bij hoeveel van deze geparkeerde wagens zouden de spiegels niet meegerekend moeten worden voor de totale breedte van de benodigde plaats?
                            De getoonde parkeerplaatsen zijn hier gelukkig wel breed genoeg.

Er is natuurlijk ook een andere oplossing, je gaat met de kleinste wagen op een van de grootste beschikbare plaatsen staan.
                            Last edited by VerSeg; 13 februari 2024, 15:35.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Kijk maar naar de Kia EV9, die heeft een rijklaar gewicht van 2664 Kg, als je daarmee passagiers en bagage meeneemt dan heb je er een ander rijbewijs voor nodig (je moet dus een weegschaal meenemen en iedereen wegen om te weten of je met een gewoon autorijbewijs mag rijden ).
                              Wil je nu een auto met zeven volwaardige zitplaatsen vergelijken met uw Dacia? Niet echt een eerlijke vergelijking. Neem dan een BMW X7, ook zeven zitplaatsen met een gewicht van 2.4 tot 2.6 ton, afhankelijk van uitvoering. Oh ja, dat is een benzinewagen.
                              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                Wil je nu een auto met zeven volwaardige zitplaatsen vergelijken met uw Dacia? Niet echt een eerlijke vergelijking. Neem dan een BMW X7, ook zeven zitplaatsen met een gewicht van 2.4 tot 2.6 ton, afhankelijk van uitvoering. Oh ja, dat is een benzinewagen.
                                Die Kia EV9 vergelijken met een Dacia Duster is zeker niet het juiste vergelijk, daar heb je volledig gelijk.

Er zijn nog wel wagens met 7 plaatsen, al dan niet wat minder volwaardig en daar is het gewicht toch wel een heel pak lager.

Een Grand Picasso 7 zitter weegt 1272 kg.
                                Een Touran 7 zitter diesel weegt 1520 kg.

En zeker geen kritiek op Kia of Hyundai, beiden leveren heel goede wagens en met hun elektrische zullen ze volgens mij nog ver geraken.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X