De laser behandeling gebeurt dat met een dagopname of bij een afspraak?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Multifocale lenzen geplaatst voor cataract ?
Collapse
X
-
-
Bij mijn oogarts gebeurt dat tijdens de raadpleging, dat duurt maar enkele minuten.
Oorspronkelijk geplaatst door Opa Bekijk berichtDe laser behandeling gebeurt dat met een dagopname of bij een afspraak?
Comment
-
Thx voor de uitleg.
Ik ben nogthans geopereerd geweest van Dr. Raus een naam op dat gebied, is beter bekend in de USA dan in Antwerpen.
Die heeft zijn praktijk in Mol en de operatie gebeurd in H.H. kliniek in Mol.
Maar schijnbaar ben ik na de operatie teveel met mijn Pc bezig geweest (wat ik nonsens vind).
Im jeden fall, mijn rechter oog is er slechter aan toe dan mijn linker oog, qua zicht dichtbij.
Ik moet binnen kort weer ter controle naar Dr. Raus in Geel (dat is de oom van de chirurg en ook heel bekend ).
Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
Comment
-
Het is niet omdat men door de beste professor geopereerd wordt, dat er nadien geen andere aandoeningen kunnen optreden.
Ze kunnen hun werk perfect uitvoeren, maar kunnen niet alles voorkomen waar ze geen controle over hebben.
Elke operatie aan één oog kan meerdere andere problemen veroorzaken, zelfs jaren nadien.
Zelf ook al andere operaties gehad aan mijn ogen door een gerenommeerde professor waar ze vanuit overal in Europa naartoe komen, maar toch ook complicaties gehad.
Het is wel ongelooflijk wat allemaal mogelijk is, zelfs binnen in het oog.
Men mag zich gelukkig prijzen als men er weg kan blijven, maar ook dat men er terecht kan als het nodig is.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Ja, natuurlijk Freddy, complicaties zijn nooit uit te sluiten.
Maar waarom die multifocale lenzen?
Plaatsen ze zulke omdat men "luie" ogen heeft?
Een oog stelt scherp als een objectief, toch?
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtJa, natuurlijk Freddy, complicaties zijn nooit uit te sluiten.
Maar waarom die multifocale lenzen?
Plaatsen ze zulke omdat men "luie" ogen heeft?
Een oog stelt scherp als een objectief, toch?
Het scherpstellen gebeurt met uw natuurlijke lens doordat de lens soepel is en zich aanpast (in dikte) waardoor het scherpstelpunt verandert, net als bij een objectief.
Echter bij cataract is de lens harder geworden en troebel, daardoor werkt de scherpstelling niet meer.
Men vervangt de lens door een kunstlens, maar plastiek leeft niet en heeft dus een vast scherptepunt als resultaat.
Om die reden heeft men met standaard lenzen maar scherpte op één afstand, ofwel kortbij ofwel ver.
Om dat op te vangen heeft men dan ofwel een leesbril nodig ofwel een bril voor ver of men kiest voor andere lenzen.
Dan heeft men de keuze uit multifocale lenzen, maar met het gekende fenomeen van ringen bij tegenlicht en voor heel wat mensen storend.
Een andere optie zijn comfortlenzen, die hebben geen ringen die kunnen storen en bieden een goed zicht zowel kortbij als ver.
De meeste oogartsen staan niet zo meer te springen voor multifocale lenzen met ringen, te veel mensen klagen erover en laten ze terug vervangen.
Het is heel persoonlijk of men er last van heeft of niet.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Uitleg dat ik van de oogarts kreeg hieronder verwoord, zeker geen persoonlijke mening.
Het scherpstellen gebeurt met uw natuurlijke lens doordat de lens soepel is en zich aanpast (in dikte) waardoor het scherpstelpunt verandert, net als bij een objectief.
Hier gelukkig nog niet echt een bril nodig, dichtbij is nog perfect enkel wat last
van nachtblindheid als ik in het donker met de auto moet rijden en veraf is een beetje bij
momenten, heeft er ook mee te maken hoe klaar het is.
Dus enkel een ietwat gekleurde bril om met de auto te rijden helpt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Uitleg dat ik van de oogarts kreeg hieronder verwoord, zeker geen persoonlijke mening.
Echter bij cataract is de lens harder geworden en troebel, daardoor werkt de scherpstelling niet meer.
Men vervangt de lens door een kunstlens, maar plastiek leeft niet en heeft dus een vast scherptepunt als resultaat.
Om die reden heeft men met standaard lenzen maar scherpte op één afstand, ofwel kortbij ofwel ver.
Om dat op te vangen heeft men dan ofwel een leesbril nodig ofwel een bril voor ver of men kiest voor andere lenzen.
Dan heeft men de keuze uit multifocale lenzen, maar met het gekende fenomeen van ringen bij tegenlicht en voor heel wat mensen storend.
Een andere optie zijn comfortlenzen, die hebben geen ringen die kunnen storen en bieden een goed zicht zowel kortbij als ver.
De meeste oogartsen staan niet zo meer te springen voor multifocale lenzen met ringen, te veel mensen klagen erover en laten ze terug vervangen.
Het is heel persoonlijk of men er last van heeft of niet.
Comment
-
Vandaag zijn de opmetingen gedaan + gesprek met de oogarts. Het zullen comfortlenzen worden met, zoals bij VerSeg, een verschil tussen de twee
om zowel te lezen als ver te zien. Hij raadt multifocaal af omwille van die ringen.
Dank aan degene die raad gegeven hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtHier voor een comfortlens gekozen daar men multifocale afraadt voor wie met het donker vaak met de wagen rijdt.
Met multifocale lenzen heeft men te vaak last van ringen, zeker met tegenlicht en blijkbaar zijn er veel mensen die ze om die reden terug laten veranderen.
Comfortlenzen hebben geen ringen en dus een voordeel.
De oogarts heeft die op -1 gekozen, daarmee kan ik alles lezen zonder bril alsook in de verte alles zien.
Die -1 heeft mogelijks een minieme impact op vertezicht maar ik merk daar niets van.
Zicht is bij elke controle 10/10 kortbij en ver.
Dus zelf geen leesbril meer nodig en dat is een luxe op zich.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk berichtVandaag zijn de opmetingen gedaan + gesprek met de oogarts. Het zullen comfortlenzen worden met, zoals bij VerSeg, een verschil tussen de twee
om zowel te lezen als ver te zien. Hij raadt multifocaal af omwille van die ringen.
Dank aan degene die raad gegeven hebben.
Al moet ik zeggen dat met -1 alles in de verte ook scherp genoeg is.
Succes ermee en zeker een goede keuze.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Comment