Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een backup maken met Windows bestandgeschiedenis.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een backup maken met Windows bestandgeschiedenis.

Als je een backup maakt met "Bestandsgeschiedenis" van windows dan maakt hij om het uur een backup naar C > users> username.
    Dan is er na enkele uren uw schijf vol.
    Wat ik eigenlijk zoek is een Nederlands programma die een image aanmaakt wanneer ik dat wil.
    Ik heb weet van AOMEI maar vraag me af of dit wel betrouwbaar is.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Ik maak nooit een image, vergt wel meer werk als je de hele zaak moet herinstalleren.
    Ik gebruik al jaren een backup.bat bestand dat ik zelf aanmaak en dan via een snelkoppeling activeer.

Het ziet er zo uit:

xcopy c:"Users""Johan""Documents"\*.* z:"Users""Johan""Documents"\*.* /y /d /s /c /h /e /r /k
    Volgende lijntjes voor Afbeeldingen, Video's, Muziek, Mails enz...

"Johan" is natuurlijk de gebruikersnaam, en al de parameters achteraan zorgen er o.a. voor dat na de eerste keer enkel nieuwe of gewijzigde bestanden gekopieerd worden.

Het is wel opletten geblazen om de doel schijfletter in het oog te houden (vandaar dat ik die heel ver in het alfabet zet, zodat het inpluggen van bv. een USB stick niet voor problemen zorgt bij tooewijzen van een schijfletter.)
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Wat is eigenlijk het verschil met af en toe een programma te laten lopen zoals daar zijn FreeFileSync ?
      (Vertaald uit het Engels-FreeFileSync is een gratis en open-sourceprogramma dat wordt gebruikt voor bestandssynchronisatie. Het is beschikbaar op Windows, Linux en macOS. Het project wordt ondersteund door donaties​.

Vroeger gebruikte ik SyncBackFree (was een suggestie van Schoonepc) maar vond FreeFileSync overzichtelijjker omwille van zichtbaarheid van wat zal worden upgedate, nieuw gemaakt, verwijderd,...

Comment

Nederlandstalige demo van FreeFile Sync : https://www.youtube.com/watch?v=zxcyepYow1Q

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Als je een backup maakt met "Bestandsgeschiedenis" van windows dan maakt hij om het uur een backup naar C > users> username.
          Dan is er na enkele uren uw schijf vol.
          Je kan toch instellen hoe vaak die backup loopt en hoe lang de files moeten bijgehouden worden? Of is dat bij de laatste updates weer anders?

Als je iets wil waarvan je zelf bepaalt wanneer het loopt dan ga je een applicatie zoals Aomei of Syncbackfree moeten gebruiken. Die kan je zelf instellen of volledig manueel laten lopen. Vroeger heb ik nog Syncbackfree gebruikt voor zo'n dingen. Heb ik geen klagen van gehad. Zo'n batch file als Nete voorstelt is ook een optie maar dan moet je wel alles zelf in de hand houden, een grafische interface heb je dan niet.

Comment

Ik gebruik SyncBackFree tot grote tevredenheid.
            je kan hele schijven back-uppen en/of spiegelen, maar ook folders alleen. Zo maak ik meteen een back-up op 2 externe schijven van zodra ik nieuwe foto’s opgeladen heb op bv de folder …/2024/2024-mm-dd

Comment

Ik gebruik daarvoor alle vele jaren FreeFileSync, heel tevreden van en doet perfect waarvoor het dient
              Maar ik zeg wel handmatig wanneer de backup moet gemaakt worden, ik doe dit voor al mijn schijven en backup schijven

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                Nederlandstalige demo van FreeFile Sync : https://www.youtube.com/watch?v=zxcyepYow1Q
                Héél erg bedankt beertje.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Working...
                X