Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digibox (nu gratis) of toch maar de digirecorder houden voorlopig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

LesC,

Wim Vanmaele heeft het merendeel van je vragen al beantwoord.
    Handig bij de TV box is wel dat VRTNu en dergelijke als app geïnstalleerd zijn, en je zo wel de VRT programma's langer in de tijd kan terugkijken zonder ze op te nemen.
    Dat lukt helaas niet voor bv. BBCFirst, die kan je dan best allemaal opnemen - helaas zonder enige tijd ervoor en enige tijd erna (wat met de digibox wel kom) - of ik heb die extra tijd nog niet gevonden.

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Wel is er helaas geen 10 voor en 10 min na-optie en dat betekent dat wanneer een film, ... met vertraging begint je bij eindigen volgens de gids, het einde niet opgenomen is. Een film duurt bv 1 uur en is volgens planning geplaatst om 9h totenmet 10h. Wanneer die film later start wordt er opgenomen van 9 tot 10h.
      Dat is wel een spijtig iets, ok je kan desnoods terug kijken als het einde er niet op staat, maar dan heb je wel de reclameblokken.
      Als je natuurlijk binnen de zeven dagen naar de opname kijkt om te merken dat er een deel niet op staat, anders heb je dikke pech.
      Hopelijk brengen ze dat alsnog terug, want vele programma's beginnen niet op tijd of bvb het nieuws loopt regelmatig wel eens uit

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

TV-box kan je op pc, smartphone, tablet ... afspelen. Let wel, niet alle kanalen zijn dan beschikbaar.
        Met de TV-box kan je terzelfdertijd meerdere opnames programeren. Wel is er helaas geen 10 voor en 10 min na-optie en dat betekent dat wanneer een film, ... met vertraging begint je bij eindigen volgens de gids, het einde niet opgenomen is. Een film duurt bv 1 uur en is volgens planning geplaatst om 9h totenmet 10h. Wanneer die film later start wordt er opgenomen van 9 tot 10h.
        Nu, naast de klassieke kanalen kan je ook diverse app's aanspreken. TVGO, VTMGo, Vmax ....
        Herbekijken lukt slechts voor 7 dagen. Anders neem je beter die reeks op (instellen via tv-box want daar heb je meer opties). Deze kan je onbeperkt bewaren (ook in te stellen) en herbekijken.
        Bij herbekijken wordt je ook steeds verplicht alle reclameblokken te doorlopen. Wanneer je die film, ... echter opneemt kan e bij het herbekijken wel die reclameblokken skippen.
        Misschien gewoon even bij een vriend binnen stappen die de TV-box heeft en zien hoe, wat, waar ...
        Leg uit Wim, heb ik nog nooit meegemaakt met mijn TV-box.
        Deze werkt niet op tijd instellingen maar op het EPG systeem.
        In een TV-box zit geen klok.

Alles over de elektronische programma gids of EPG.
        De elektronische programma gids of EPG is een extra dienst die geleverd wordt aan afnemers van digitale televisie. Met de elektronische programma gids of EPG kan de televisiekijker real-time programma informatie inzien, programmeringen van tv-zenders bekijken en meer.
        Last edited by Geerten; 24 januari 2024, 09:02.

Comment

Op termijn zal iedereen wel de kans krijgen om een TV-box aan te schaffen TN kan dit nooit voor het hele land tegelijk doen dus dat zal volgens bepaalde criteria zijn die we niet kennen. Je kan altijd vrijwillig overschakelen naar TV-box maar dan betaal je -dacht ik- 50 euro. Soms is er ruimte voor onderhandeling en bij defect in principe ook gratis omschakeling.
          Een TV-box en een digibox in de slaapkamer, dat gaat niet en ik vrees hetzelfde voor een combinatie TV-box en digicorder. Wij hebben als alternatief zonder extra maandkost een Nvidea mediaspeler gekocht, is even wennen maar wij zien ook maar zelden tv in de slaapkamer. Alle functionaliteit van een TV-box blijft behouden.
          Helaas zijn de opnames niet onbeperkt houdbaar, er staat een uiterste datum op dat je de film of serie kan bekijken. Of dit nu voor alle uitzendingen is weet ik zo niet. Meestal een jaar dacht ik.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Lesc,
            TV-box kan je op pc, smartphone, tablet ... afspelen. Let wel, niet alle kanalen zijn dan beschikbaar.
            Met de TV-box kan je terzelfdertijd meerdere opnames programeren. Wel is er helaas geen 10 voor en 10 min na-optie en dat betekent dat wanneer een film, ... met vertraging begint je bij eindigen volgens de gids, het einde niet opgenomen is. Een film duurt bv 1 uur en is volgens planning geplaatst om 9h totenmet 10h. Wanneer die film later start wordt er opgenomen van 9 tot 10h.
            Nu, naast de klassieke kanalen kan je ook diverse app's aanspreken. TVGO, VTMGo, Vmax ....
            Herbekijken lukt slechts voor 7 dagen. Anders neem je beter die reeks op (instellen via tv-box want daar heb je meer opties). Deze kan je onbeperkt bewaren (ook in te stellen) en herbekijken.
            Bij herbekijken wordt je ook steeds verplicht alle reclameblokken te doorlopen. Wanneer je die film, ... echter opneemt kan e bij het herbekijken wel die reclameblokken skippen.
            Misschien gewoon even bij een vriend binnen stappen die de TV-box heeft en zien hoe, wat, waar ...
            Dank je, Wim. Dat helpt me al een eind(je) op weg.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Op termijn zal iedereen wel de kans krijgen om een TV-box aan te schaffen TN kan dit nooit voor het hele land tegelijk doen dus dat zal volgens bepaalde criteria zijn die we niet kennen. Je kan altijd vrijwillig overschakelen naar TV-box maar dan betaal je -dacht ik- 50 euro. Soms is er ruimte voor onderhandeling en bij defect in principe ook gratis omschakeling.
              Een TV-box en een digibox in de slaapkamer, dat gaat niet en ik vrees hetzelfde voor een combinatie TV-box en digicorder. Wij hebben als alternatief zonder extra maandkost een Nvidea mediaspeler gekocht, is even wennen maar wij zien ook maar zelden tv in de slaapkamer. Alle functionaliteit van een TV-box blijft behouden.
              Helaas zijn de opnames niet onbeperkt houdbaar, er staat een uiterste datum op dat je de film of serie kan bekijken. Of dit nu voor alle uitzendingen is weet ik zo niet. Meestal een jaar dacht ik.
              Da's ook goed om te weten. Ik wilde bv al met één van de twee digicorders te beginnen. Maar ik zoek verder hoe lang je opnames houdbaar zijn. Nu... ze staan niet op de 500GB (dacht ik) interne schijf, en dus zal ik wellicht ook niet regelmatig dingen moeten wissen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Da's ook goed om te weten. Ik wilde bv al met één van de twee digicorders te beginnen. Maar ik zoek verder hoe lang je opnames houdbaar zijn. Nu... ze staan niet op de 500GB (dacht ik) interne schijf, en dus zal ik wellicht ook niet regelmatig dingen moeten wissen.
                Bij de tv-box kan je tot 200 uur opnemen, je krijgt dus voor 200 uur server ruimte,
                wat betreft hoe lang je opnames bewaard blijven heb je een keuze tot Max 5 jaar meen ik.

Een digicorder heeft een opslag van 500 GB.
                Afhankelijk van hoe een harde schijf geformatteerd is, kan je tussen de 70 en 125 uren opnemen op 500 GB.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Bij de tv-box kan je tot 200 uur opnemen, je krijgt dus voor 200 uur server ruimte,
                  wat betreft hoe lang je opnames bewaard blijven heb je een keuze tot Max 5 jaar meen ik.

Afhankelijk van hoe een harde schijf geformatteerd is, kan je tussen de 70 en 125 uren opnemen op 500 GB.
                  Dank je, Geert. Dat stelt me al voor een stuk gerust.

Comment

De elektronische programma gids of EPG is een extra dienst die geleverd wordt aan afnemers van digitale televisie. Met de elektronische programma gids of EPG kan de televisiekijker real-time programma informatie inzien, programmeringen van tv-zenders bekijken en meer.
                    Simpel.
                    Wanneer ik een film wil opnemen krijg ik de optie indien ik dit korter al dan niet langer dan 12 maanden wil bewaren. Niet meer, niet min. De ervaring die we helaas hebben is dat bij een vertaging bij uitzenden we een hoop brol hebben van voor de geplande opname en dat de opname stopt op het tijdstip dat in de gids stond en er werd geen rekening gehouden met vertraging.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

Simpel.
                      De ervaring die we helaas hebben is dat bij een vertaging bij uitzenden we een hoop brol hebben van voor de geplande opname en dat de opname stopt op het tijdstip dat in de gids stond en er werd geen rekening gehouden met vertraging.
                      Hier nog NOOIT voor gehad Wim dat iets er niet volledig op staat, raar.

Comment

Vorige week nog meegemaakt, opname begon als er al 1/3 van het programma bezig was en het eerste deel was dus niet te zien met op het einde dan een heel stuk van het volgende programma.
                        Dit niettegenstaande er geen vertragingen waren met de programma's en het opgenomen programma dus ook op het voorziene uur uitgezonden werd.
                        Paar maanden geleden was er ook al een dergelijk probleem met bijna alle opnames dat men iets anders te zien kreeg dan wat bedoeld was, een heel ander programma zelfs alhoewel de titel zelf correct is.
                        Dit heeft uiteindelijk niets te maken met tijdinstellingen maar met een of ander probleem op hun servers.
                        Het gebeurt zelden, maar het gebeurt af en toe.
                        Het kan eveneens wanneer er een foutje zit in de database van de EPG.

Hier nog NOOIT voor gehad Wim dat iets er niet volledig op staat, raar.
                        Dan heb jij geluk dat je toevallig niet een programma opgenomen hebt welke het probleem vertoont.
                        Maar met de Digicorder zou men dan wel hetzelfde probleem gehad hebben want het gaat niet om 10 minuten maar om veel meer of zelfs een heel ander programma.
                        Last edited by VerSeg; 24 januari 2024, 14:18.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Het is heus niet zo dat iedere TV-box klant voor 200uur opslagruimte krijgt op een server en dat jouw "eigen" programma effectief opgenomen wordt. Het zal eerder een database zijn met verwijzingen naar programma's. Ik denk niet dat als 500.000 klanten een voetbalwedstrijd opnemen ook 500.000 kopieën op de Telenet servers staan. Overigens, als je over die 200 uur komt, zullen de oudste opnames (volgens instelling) eerst verdwijnen. En weet je wat leuk is, als je dan een van de nieuwste opnames (gezien hebt en) verwijderd, dan komt de eerder verwijderde oudste opname (of opnames, afhankelijk van de speelduur) opnieuw tevoorschijn achteraan de lijst.
                          Ik heb nog nooit geen 5 jaar bewaartijd gezien. Net nog even nagekeken, voor de speelfilm vanavond (Dances With Wolves) heb je de keuze uit 1 week - 1 maand - 2 maand en 12 maanden. Zelfs voor de versleten programma's op VTM Gold krijg ik maar 12 maand max hoor.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Het is heus niet zo dat iedere TV-box klant voor 200uur opslagruimte krijgt op een server en dat jouw "eigen" programma effectief opgenomen wordt. Het zal eerder een database zijn met verwijzingen naar programma's. Ik denk niet dat als 500.000 klanten een voetbalwedstrijd opnemen ook 500.000 kopieën op de Telenet servers staan. Overigens, als je over die 200 uur komt, zullen de oudste opnames (volgens instelling) eerst verdwijnen. En weet je wat leuk is, als je dan een van de nieuwste opnames (gezien hebt en) verwijderd, dan komt de eerder verwijderde oudste opname (of opnames, afhankelijk van de speelduur) opnieuw tevoorschijn achteraan de lijst.
                            Ik heb nog nooit geen 5 jaar bewaartijd gezien. Net nog even nagekeken, voor de speelfilm vanavond (Dances With Wolves) heb je de keuze uit 1 week - 1 maand - 2 maand en 12 maanden. Zelfs voor de versleten programma's op VTM Gold krijg ik maar 12 maand max hoor.

Je hebt gelijk Hombre, dat is nu inderdaad sinds oktober 2022 blijkbaar veranderd, maar was wel zo toen wij de onze hebben gekregen.

Last edited by Geerten; 25 januari 2024, 11:32.

Comment

Working...
                            X