Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Infrarood plafond verwarmingspaneel met LED licht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Infrarood plafond verwarmingspaneel met LED licht

Ik heb in mijn badkamer zowel een nieuwe plafonniere nodig (ipv die oude ronde cirkelvormige) als wat extra verwarming (geen plaats meer aan de muren in mijn kleine badkamer van 7.5m2)
    Onlangs ontdekte ik dat er infrarode panelen voor aan het plafond bestaan met LED verlichting, ideaal de combinatie van beiden.

Mijn badkamer is 2m40 hoog, ik ben 1m90, mijn dochter 1m75 en vriendin 1m60.
    Zou dus zijn voor na het douchen, dit paneel zou ik ter hoogte vd spiegel zetten (weet dat er ook spiegels met infrarood bestaan, maar had een andere mooie gekocht).
    Zou 350W voldoende zijn als wij eronder staan ? (tss 2m40 en onze hoogtes) of toch beter 600W ?

Is wel een enorm prijsverschil, de 350W kost meestal rond de €225, de 600W al €350-€399.

De enige 2 merken die ik voorlopig vond waren Klarstein en Byecold
    Zouden er nog merken zijn en waar zouden ze dit verkopen? (dus zowel infrarood + licht samen), voor de Brico zal dit te geavanceerd zijn :-)

https://extrawarmte.nl/product/400watt-infrarood-paneel-met-verlichting/?gclid=CjwKCAiAzJOtBhALEiwAtwj8tmp1XDMe8aGbI5xnkvy jBNSpJzbFWCOmzGXFXiHVxK-_gpRzxUOJJxoC-wAQAvD_BwE

Ik heb deze in onze slaapkamer doucheruimte hangen:

De ruimte is slechte 3m². douche, 1m² staanplaats en 1m² wastafel. Deze staat in een natte cel ruimte zoals ze dat noemen zonder deur maar wel een nis.

Het enige dat daar goed aan is is dat het ons verlichtingsprobleem oplost maar warmte moet je van dit paneel niet verwachten. Ik heb het een paar keer op voorhand geprogrammeerd met thermostaat en module maar dan moet je het minstens 1,5 uur op voorhand opzetten. ..En dat voor een douche van max 20 minuten
    Weg zuinigheid dus...

Mijn schoonbroer heeft volwaardige 2000+W panelen in zijn badkamer en die voel je na 5 minuten op je lichaam alsof je midden in de zomer in de zon loopt.

Succes met je keuze!

Comment

Ik heb ook een IR paneel in de badkamer (zonder verlichting) en ik moet Bart bijtreden.
      Het duurt veel te lang voor het warm is. Niet intressant om de badkamer snel op te warmen.

Johan

Comment

Een infrarood paneel straalt warmte uit, die warmte voel je als je er dicht genoeg bij komt.
        Bij een infraroodpaneel is het normaalgezien niet de bedoeling om de hele ruimte te verwarmen, het is de bedoeling om warmte te geven dicht bij het paneel.
        Je moet er dus vlak bij zitten (of staan) om het effect van de warmtestraling te voelen.

Uiteindelijk zal de volledige kamer er wel wat warmer mee worden, maar met 350 of zelfs 600W moet je hier niet veel van verwachten.
        Je voelt dus alleen de warmtestraling als je dicht genoeg bij het paneel bent, dat is de bedoeling van zo'n paneel, je zal dat niet in de hele badkamer voelen, tenzij het een héél kleine badkamer is.
        Als zo'n paneel tegen het plafond gemonteerd is, dan zal je met je hoofd de warmtestraling meer voelen dan met de rest van je lichaam (een warm hoofd en koude voeten dus ).
        Het effect is te vergelijken met een open haard of een kampvuur, als je naar het vuur kijkt dan wordt de voorkant van je lichaam opgewarmd terwijl je rug koud blijft.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik heb elstein donkerstralers van 150 watt die voel je wel degelijk rechtstreeks op je huid. Maar de kamer verwarmen kan alleen als vloer, wanden en muren zelfs warmte gaan afgeven nadat ze zijn aangestraald.

Geyst

Comment

Ja ik zou zeker de 600w versie nemen want 350w te weinig, we staan ook altijd onder het paneel bij de wasbak.ik twijfelde nog met een tower heater (blaasradiator in torenvorm dus), maar die zijn meestal maar 1 meter hoog, dan is de helft van je lichaam onderaan warm en de bovenkant koud, die panelen nemen wel geen plaats in en moet toch licht hebben, denk dat ik die van Byecold zal bestellen
            Last edited by CanonYouCan; 24 januari 2024, 19:42.

Comment

Working...
            X