Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digibox (nu gratis) of toch maar de digirecorder houden voorlopig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digibox (nu gratis) of toch maar de digirecorder houden voorlopig?

Hallo,

Sinds jaar en dag zijn we al klant bij Telenet en willen daar ook blijven.
    We hebben steeds een digirecorder gehad en zijn nu, na al die jaren, al aan ons derde exemplaar toe (sinds een jaar of 4).
    Nu krijgen we de aanbieding om gratis over te stappen naar de digibox (i.p.v. € 50,00). Is het moeite om over te stappen?
    Zitten alle zenders ook op de digibox? We kijken bv. graag naar BBC First ...
    We kijken bijna altijd uitgesteld naar programma's (terugkijken op opgenomen), nemen vaak een aantal programma's tegelijk op.
    De klank verloopt via een Beocenter van Bose en voor de radio gebruiken we een externe FM antenne vanaf dat de zenders van de kabel verdwenen zijn (en dat gaat goed zolang er nog FM is).
    Voor de digirecorder gebruiken we de afstandsbediening van het Beocenter omdat alle apparaten weggestopt zitten in een kast, en de afstandsbediening van de digirecorder niet werkt. Wel zitten daar niet alle functies op, maar de belangrijkste wel.
    Is het mogelijk om van mensen (gebruikers) die effectief overgestapt zijn naar de digibox wat concrete "verbeteringen" krijgen ten opzichte van de digirecorder?

Alvast bedankt,
    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Een hoop vragen jaja, hier reeds sinds het begin een digibox,
    reeds meer dan vier jaar dus.
    ik had mij opgegeven als tester en kreeg deze dus ook gratis.
    BBC First zit er evengoed op, beeldkwaliteit was hier stukken beter dan
    voorheen en zeker nu op een 4K tv.
    Voordeel, RF afstandsbediening, wat maakt dat je deze kan bedienen
    zonder dat ze elkaar zien staan, IR om je tv te bedienen zit er ook in.
    Opnemen gebeurd op hun servers, je kan dus op reis zijn en mag zelfs je modem en
    alles afzetten, opnames programmeren kan dan gewoon van op je smartphone of tablet.
    verschillende opnames gelijkertijd programmeren is ook geen probleem, waar dat
    bij een digicorder beperkt is tot twee zenders op hetzelfde moment,
    met een digibox kan je gewoon op meerdere zenders ter gelijker tijd opnemen.
    Wat bij mij een nadeel was, is dat ik mijn digicorder vroeger gebruikte
    met twee studio monitors via de tulp pluggen, dat werkte dus niet meer.
    Audio loopt bij de digibox via HDMI.
    Audio kanalen zitten bij de digibox ook niet meer op de nummering maar
    op een aparte app op je tv.
    Verder niets dan lof over de digibox.

Comment

Idem hier, beeldkwaliteit is beter en de bediening eigenlijk eenvoudiger mits men de TV-box ook niet meer in het zicht moet hebben.
      En wonder boven wonder, de spraakbediening werkt ook redelijk vlot voor de meeste zaken.
      Hier ook aangesloten op een AV-versterker en ook het geluid is dus geen probleem.
      Zenderaanbod is niet minder en opnamemogelijkheden zijn uitgebreider.
      Als ze aanbieden om gratis te ruilen zou ik daar niet te veel aan twijfelen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Hier ook een tevreden overstapper naar de digibox.
        Klank gaat hier via av versterker. Maar als ik bv. overschakel op spotify, is het altijd miserie om terug de klank van de tv te krijgen. Kan ook aan mij liggen, maar vroeger was alles identiek aangesloten en had ik die problemen niet. Het is elke keer trial-and-error om het goed te krijgen.

Tv is van Samsung en de AV versterker is van Yamaha.

Terzijde: nog nooit geweten dat Bose een Beocenter had ???
        Voor zover ik weet is Becocenter iets van Bang & Olufsen.
        Of heb je Bose speakers aangesloten op een Bang & Olufsen Beocenter ? Dat zou ook kunnen natuurlijk.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Klank gaat hier via av versterker. Maar als ik bv. overschakel op spotify, is het altijd miserie om terug de klank van de tv te krijgen. Kan ook aan mij liggen, maar vroeger was alles identiek aangesloten en had ik die problemen niet. Het is elke keer trial-and-error om het goed te krijgen.

Tv is van Samsung en de AV versterker is van Yamaha.
          Dat ligt niet (alleen) aan u maar aan de versterker dat niet ideaal de correcte ingang kiest.

Identiek hetzelfde probleem hier, niet permanent maar af en toe.
          Gebeurt zelfs als ik tv kijk en alles afsluit, dat ik de volgende keer geen klank heb bij tv kijken omdat de versterker op iets anders gesprongen is.

Simpele oplossing is bijvoorbeeld scène 1 (of ander nummer) aanmaken op uw versterker voor tv kijken met vast gekozen ingangen voor beeld en geluid, dan moet ge daarna maar op 1 knop meer drukken om het op te lossen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Software TV-Box heeft kuren en sommige ervan zijn onverantwoord.
            Je neemt een reeks op, bv op discovery "Europe from above" Je stelt in om de reeks op te nemen. Wel iedere keer, en op Discovery worden afleveringen vaak meermaals in de week gegeven, wordt dezelfde aflevering iedere herop genomen. Nu, je kan daar mee leven. Maar wanneer je beslist om te stoppen met opname van de reeks of een aflevering en je verwijdert die uit de geplande opnamelijst, wel dan verlies je alle reeds opgenomen afleveringen. Telenet is hiervan op de hoogte maar zeoals bij zaken bij hun kunnen ze erniet aan doen, omdat ze met onderaannemingen zitten. Het TV-box geheel zit bij derden en daar kunnen zij niets aandoen indien het fout loopt.
            Zo heb je ook de optie ondertiteling (heel handig voor slechthorende). Helaas, bij bepaalde kanalen is er ondertiteling in flarden. Soms seconden te laat, soms een paar minuten tot veel minuten niets.
            En wanneer je niet beschikt over een homecinemascherm en eerder een klein kan het lastig zijn om de menuteksten, teksten te lezen.
            Verder wel heel handig en voor ons een grote verbetering op hun oude recorder. (Geen probleem meer voor bijhouden opnames ook al is hij stuk en moet je die vervangen, ...)
            Ik weet nu niet indien de web-applicatie izch aanpast indien je een TV-box hebt of een recorder (zou eens moeten nagecheckt worden), maar indien voor de web-applicatie (kijken op de pc) deze van TV-Box is (ik bedoel dezelfde opbouw, bediening) kan je daar even zien wat het verschil is. De webapplicatie is in dit geval dan een pure kopie van die op de TV-Box.
            [Off Topic] Ook het beheer van hun zendmasten zit bij derden en ze weten bij Telenet heel goed dat in bv regio Dendermonde er veel problemen zijn met die masten waardoor het signaal enorm zwak en onstabiel is. Wanneer je belt krijg je dan het antwoord dat ze het weten en dat ze ermee bezig zijn (ik weet dan wel niet wat) maar dat in feite alles afhankelijk is van de werken die die derden doen en dat ze daar geen vat op hebben). [On Topic]
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Je neemt een reeks op, bv op discovery "Europe from above" Je stelt in om de reeks op te nemen. Wel iedere keer, en op Discovery worden afleveringen vaak meermaals in de week gegeven, wordt dezelfde aflevering iedere herop genomen. Nu, je kan daar mee leven.
              Eigenlijk neemt je digibox niets op Wim, alles blijft op de servers van Telenet staan, voordeel is dat
              je die zogenaamde opnames kan bekijken op al je toestellen en dat er geen eigen harde schijf in dat ding zit.
              Wis je één van die opnames, dan is de dubbele toch ook weg?
              Hier was het audio probleem hier enkel dat deze een vast volume heeft, met studio monitors
              met ingebouwde versterkers kon je dus het volume niet regelen met de afstandsbediening.
              Verder in die vier jaar nog geen enkel probleem gehad met de digibox.
              Mijn schoonbroer heeftber nu sinds een paar maanden ook eentje en is ook niet meer dezelfde
              als deze van ons, ook de afstandsbediening is anders, bij ons zetten er vier batterijen in
              en bij hem maar twee.
              Wat ik wel weet is dat bij ons de twee rechtse batterijen de digibox bedienen via RF
              en de twee linkse bv. het volume van de tv via IR dan, ik denk dat dat bij hem niet meervoudig is.
              Nog een voordeel is dat de ruimte voor opnames veel groter is dan bij een digicorder waar deze
              bepaald werd door de grote van een harde schijf die er in stak.
              Ook is een digibox op alle vlakken stukken sneller dan een digicorder.k
              Last edited by Geerten; 17 januari 2024, 08:26.

Comment

Ondertussen zal het wel duidelijk zijn dat we niet spreken over de digibox maar over de TV-box van Telenet.

In de opname-instellingen kan je kiezen om alle nieuwe episodes van een programma wenst op te nemen, dan wel enkel de uitzendingen van een bepaald seizoen. Hier gaat het bij Discovery/History en NatGeo wel eens mis en heb je na een paar weken alle afleveringen vanaf seizoen 1 tot 11 opgenomen.
                Voor de rest zeer tevreden van het kastje. Enige "nadeel" is dat met de oude digicorder je vroeger tijdens het kijken van een programma toch beslist om deze op te nemen, het hele programma werd opgenomen vanaf het begin, dat is nu alleen nog vanaf het punt dat je de opnameknop gebruikt. Gelukkig is er nog terugkijk-tv. Heb ik al gezegd dat ik het haat om verplicht de reclame af te spelen bij aanvang? Of tijdens terugkijk-tv alle reclamespots niet kan doorspoelen?
                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ook hier heel tevreden over de digibox.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Heb ik al gezegd dat ik het haat om verplicht de reclame af te spelen bij aanvang? Of tijdens terugkijk-tv alle reclamespots niet kan doorspoelen?
                    Dat zijn nu eenmaal de inkomsten van bepaalde zenders.
                    Zelfde verhaal geldt stilaan voor veel filmpjes enz.
                    op het gehele internet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Je neemt een reeks op, bv op discovery "Europe from above" Je stelt in om de reeks op te nemen. Wel iedere keer, en op Discovery worden afleveringen vaak meermaals in de week gegeven, wordt dezelfde aflevering iedere herop genomen.
                      Straf hoor, ik neem al jaren bepaalde programma's op van Discovery welke uiteraard meermaals per dag of week uitgezonden worden en ik heb enkel de nieuwe die er eenmalig bijkomen.
                      Ben je zeker dat uw instellingen correct zijn en je gekozen hebt om deze en alle nieuwe afleveringen op te nemen en niet alle beschikbare afleveringen?

Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ik begon te twijfelen om ook mijn digicorder vaarwel te zeggen, tot ik zag dat je jaarlijks zo'n 127 euro mag ophoesten als huur voor dat bakje.
                        Dus het zoveelste verdienmodel van Telenet.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik begon te twijfelen om ook mijn digicorder vaarwel te zeggen, tot ik zag dat je jaarlijks zo'n 127 euro mag ophoesten als huur voor dat bakje.
                          Uw berekening klopt niet echt.
                          Tenzij aangekocht, moet men voor de Digicorder ook huur betalen.
                          En enkele diensten die bij de Digicorder optioneel waren, die zijn hier inbegrepen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Hallo,

Bedankt voor jullie inbreng.
                            Ik heb de TV-Box (en geen digibox ) besteld en hij wordt nog gratis geïnstalleerd door Telenet ook.

Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Nog enig idee wat de kabel van Coditel je jaarlijks koste jaren 80 René? Was dat geen 10.000Bef per jaar?
                              en wat je daar maar voor kreeg.
                              Zelfde verhaal eerste GSM, bellen kostte je stukken van mensen.
                              Internet was inbellen via een telefoonlijn.
                              Gewone telefoon, even buiten de zone bellen prijs….
                              enz.
                              Ik vind het allemaal nog wel meevallen een all-inn pack met twee gsm bijna alles onbeperkt,
                              super snel internet vaste lijn enz.
                              Ik bedoel maar, je moet ook eens de mogelijkheden van tegenwoordig bekijken hé.

Comment

Working...
                              X